Google se ozbiljno kladio na 'mobile deep linking' - a vi?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Google se ozbiljno kladio na ‘mobile deep linking’ – a vi?

'Mobile deep linking' jedna je od najaktuelnijih globalnih tema u 2015. godini, kada je u pitanju industrija mobilnih aplikacija. Koristeći mobilni deep linking imamo mogućnost da indeksiramo sadržaj svih stranica naše mobilne aplikacije, tako da korisnika u zavisnosti od konteksta, možemo direktno da usmerimo na bilo koji sadržaj unutar nje.

petko_1

I taman kada su svi pomislili da se u skorije vreme ništa značajnije neće desiti i da iza nas imamo samo još jedan buzzword koji ne služi ničemu drugom osim da ga marketari stavljaju u svoje prezentacije, dogodio se veliki prasak. Tačnije dva, zaredom! Ove nedelje desile su se dve krupne stvari koje su snažno ispraćene od strane globalnih tehnoloških medija:

Prvi članak o saradnji koja bi trebalo da bude “Just a beginning of the beautiful friendship” između Googlea i Facebooka. Naime, Google će svojim korisnicima nakon pretrage na mobilnim uređajima vratiti rezultate koji će sada uključivati i relevantne public postove brendova i pojedinaca na Facebooku. Klik na jedan od tih linkova (koji su zapravo mobile deep linkovi) će nam otvoriti taj post, sliku ili neki drugi Facebook sadržaj direktno u samoj mobilnoj aplikaciji ove društvene mreže, a ne u mobilnom browseru.

Drugi članak gde Google najavljuje App Stream“fancy deeplinking feature” koji će omogućiti korisniku da kroz neku vrstu preview-a, nakon pretrage ključnih reči brzo i lako vidi relevantan unutrašnji sadržaj mobilnih aplikacija izlistanih u rezultatima pretrage. I ne samo da ih vidi, već i da obavi osnovne operacije u aplikaciji bez prethodnog instaliranja iste. Cool, zar ne?

Funkcija trenutno samo za ‘velike igrače’

Jeste, ali samo za početak, jer tu ima još dosta da se “vesla” ne bi li se pokrio čitav spektar primene:

  1. Za gledaoce sa skupljim ulaznicama izvodi se početni udarac”Ovo će za početak biti moguće samo za malu grupu partnera-milionera. Samo će Instagram, Pinterest, Airbnb i Facebook aplikacije imati mogućnost da koriste ovaj feature. Ok, jasno nam je, kasnije će moći i ostali kad ove izvrše testiranje, samo pitanje je koliko će biti kompleksno za male mobile developere da integrišu sve što je potrebno da bi dobili ovakave funkcionalnosti.
  2. Samo Androidi poslednjih generacija sa najnovijim OS-om mogu da ga koriste – što je trenutno mizeran procenat. Čak i da se stvar kreira tako da podržava i ostale verzije Androida, iOS 9 je promenama koje je doneo ipak dosta zakomplikovao život svima koji bi da implementiraju mobile deeplinking na ovoj platformi.
  3. Stabilan i jak Internet je “must have”. Wi-Fi, odnosno 4G/LTE mora da “leti”. Čak iako prethodne dve stavke imamo rešene, na stabilnost protoka podataka ne možemo još uvek ozbiljnije da računamo.

Šta to Google (i dalje) pokušava da uradi?

Kao što se vidi iz priloženog, ovaj tehnološki gigant pokušava da osvoji nove teritorije, nešto što za sada i dalje ne postoji, a to je odgovarajuća kontekstualna pretraga sadržaja unutar mobilnih aplikacija.

Ako još uvek niste uradili indeksiranje svoje mobilne aplikacije, topla preporuka je da to što pre učinite, a evo i jednostavnog uputstva kako da podesite vašu mobilnu aplikaciju tako da je Google indeksira i prikazuje u rezultatima pretrage.

Elem, ako tražite aplikaciju na Google Play ili App Store prodavnici, morate znati ili tačno ime aplikacije koju tražite ili da se oslonite na listu aplikacija koju vam je app market vratio kao rezultat pretrage za željeni kontekst, odnosno ključnu reč koju ste tražili. To što ste dobili kao rezultat pretrage, trenutno zavisi isključivo od toga kako je odrađen ASO (App Store Search Engine Optimization) za tu mobilnu aplikaciju, a retko od toga šta je njen unutrašnji sadržaj, što ustvari ima veze sa vašom pretragom i onim što je vaš krajnji korisnički cilj.

Ukoliko nije implementiran mobile deeplinking u mobilnu aplikaciju, unutrašnji sadržaj aplikacije je skup informacija koji je nedostupan bilo kom pretraživaču, pa čak i samim OS platformama. E upravo je to segment koji bi Google voleo da osvoji, te da kao i na web ekosistemu dominira i pretragom (i od toga lepo zarađuje) u ekosistemu mobilnih aplikacija.

Međutim, veliko je pitanje da li će i kada u tome uspeti.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.