Google se ozbiljno kladio na 'mobile deep linking' - a vi?

Google se ozbiljno kladio na ‘mobile deep linking’ – a vi?

'Mobile deep linking' jedna je od najaktuelnijih globalnih tema u 2015. godini, kada je u pitanju industrija mobilnih aplikacija. Koristeći mobilni deep linking imamo mogućnost da indeksiramo sadržaj svih stranica naše mobilne aplikacije, tako da korisnika u zavisnosti od konteksta, možemo direktno da usmerimo na bilo koji sadržaj unutar nje.

petko_1

I taman kada su svi pomislili da se u skorije vreme ništa značajnije neće desiti i da iza nas imamo samo još jedan buzzword koji ne služi ničemu drugom osim da ga marketari stavljaju u svoje prezentacije, dogodio se veliki prasak. Tačnije dva, zaredom! Ove nedelje desile su se dve krupne stvari koje su snažno ispraćene od strane globalnih tehnoloških medija:

Prvi članak o saradnji koja bi trebalo da bude „Just a beginning of the beautiful friendship“ između Googlea i Facebooka. Naime, Google će svojim korisnicima nakon pretrage na mobilnim uređajima vratiti rezultate koji će sada uključivati i relevantne public postove brendova i pojedinaca na Facebooku. Klik na jedan od tih linkova (koji su zapravo mobile deep linkovi) će nam otvoriti taj post, sliku ili neki drugi Facebook sadržaj direktno u samoj mobilnoj aplikaciji ove društvene mreže, a ne u mobilnom browseru.

Drugi članak gde Google najavljuje App Stream„fancy deeplinking feature“ koji će omogućiti korisniku da kroz neku vrstu preview-a, nakon pretrage ključnih reči brzo i lako vidi relevantan unutrašnji sadržaj mobilnih aplikacija izlistanih u rezultatima pretrage. I ne samo da ih vidi, već i da obavi osnovne operacije u aplikaciji bez prethodnog instaliranja iste. Cool, zar ne?

Funkcija trenutno samo za ‘velike igrače’

Jeste, ali samo za početak, jer tu ima još dosta da se „vesla“ ne bi li se pokrio čitav spektar primene:

  1. Za gledaoce sa skupljim ulaznicama izvodi se početni udarac“Ovo će za početak biti moguće samo za malu grupu partnera-milionera. Samo će Instagram, Pinterest, Airbnb i Facebook aplikacije imati mogućnost da koriste ovaj feature. Ok, jasno nam je, kasnije će moći i ostali kad ove izvrše testiranje, samo pitanje je koliko će biti kompleksno za male mobile developere da integrišu sve što je potrebno da bi dobili ovakave funkcionalnosti.
  2. Samo Androidi poslednjih generacija sa najnovijim OS-om mogu da ga koriste – što je trenutno mizeran procenat. Čak i da se stvar kreira tako da podržava i ostale verzije Androida, iOS 9 je promenama koje je doneo ipak dosta zakomplikovao život svima koji bi da implementiraju mobile deeplinking na ovoj platformi.
  3. Stabilan i jak Internet je „must have“. Wi-Fi, odnosno 4G/LTE mora da „leti“. Čak iako prethodne dve stavke imamo rešene, na stabilnost protoka podataka ne možemo još uvek ozbiljnije da računamo.

Šta to Google (i dalje) pokušava da uradi?

Kao što se vidi iz priloženog, ovaj tehnološki gigant pokušava da osvoji nove teritorije, nešto što za sada i dalje ne postoji, a to je odgovarajuća kontekstualna pretraga sadržaja unutar mobilnih aplikacija.

Ako još uvek niste uradili indeksiranje svoje mobilne aplikacije, topla preporuka je da to što pre učinite, a evo i jednostavnog uputstva kako da podesite vašu mobilnu aplikaciju tako da je Google indeksira i prikazuje u rezultatima pretrage.

Elem, ako tražite aplikaciju na Google Play ili App Store prodavnici, morate znati ili tačno ime aplikacije koju tražite ili da se oslonite na listu aplikacija koju vam je app market vratio kao rezultat pretrage za željeni kontekst, odnosno ključnu reč koju ste tražili. To što ste dobili kao rezultat pretrage, trenutno zavisi isključivo od toga kako je odrađen ASO (App Store Search Engine Optimization) za tu mobilnu aplikaciju, a retko od toga šta je njen unutrašnji sadržaj, što ustvari ima veze sa vašom pretragom i onim što je vaš krajnji korisnički cilj.

Ukoliko nije implementiran mobile deeplinking u mobilnu aplikaciju, unutrašnji sadržaj aplikacije je skup informacija koji je nedostupan bilo kom pretraživaču, pa čak i samim OS platformama. E upravo je to segment koji bi Google voleo da osvoji, te da kao i na web ekosistemu dominira i pretragom (i od toga lepo zarađuje) u ekosistemu mobilnih aplikacija.

Međutim, veliko je pitanje da li će i kada u tome uspeti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.