Google se ozbiljno kladio na 'mobile deep linking' - a vi?

Google se ozbiljno kladio na ‘mobile deep linking’ – a vi?

'Mobile deep linking' jedna je od najaktuelnijih globalnih tema u 2015. godini, kada je u pitanju industrija mobilnih aplikacija. Koristeći mobilni deep linking imamo mogućnost da indeksiramo sadržaj svih stranica naše mobilne aplikacije, tako da korisnika u zavisnosti od konteksta, možemo direktno da usmerimo na bilo koji sadržaj unutar nje.

petko_1

I taman kada su svi pomislili da se u skorije vreme ništa značajnije neće desiti i da iza nas imamo samo još jedan buzzword koji ne služi ničemu drugom osim da ga marketari stavljaju u svoje prezentacije, dogodio se veliki prasak. Tačnije dva, zaredom! Ove nedelje desile su se dve krupne stvari koje su snažno ispraćene od strane globalnih tehnoloških medija:

Prvi članak o saradnji koja bi trebalo da bude “Just a beginning of the beautiful friendship” između Googlea i Facebooka. Naime, Google će svojim korisnicima nakon pretrage na mobilnim uređajima vratiti rezultate koji će sada uključivati i relevantne public postove brendova i pojedinaca na Facebooku. Klik na jedan od tih linkova (koji su zapravo mobile deep linkovi) će nam otvoriti taj post, sliku ili neki drugi Facebook sadržaj direktno u samoj mobilnoj aplikaciji ove društvene mreže, a ne u mobilnom browseru.

Drugi članak gde Google najavljuje App Stream“fancy deeplinking feature” koji će omogućiti korisniku da kroz neku vrstu preview-a, nakon pretrage ključnih reči brzo i lako vidi relevantan unutrašnji sadržaj mobilnih aplikacija izlistanih u rezultatima pretrage. I ne samo da ih vidi, već i da obavi osnovne operacije u aplikaciji bez prethodnog instaliranja iste. Cool, zar ne?

Funkcija trenutno samo za ‘velike igrače’

Jeste, ali samo za početak, jer tu ima još dosta da se “vesla” ne bi li se pokrio čitav spektar primene:

  1. Za gledaoce sa skupljim ulaznicama izvodi se početni udarac”Ovo će za početak biti moguće samo za malu grupu partnera-milionera. Samo će Instagram, Pinterest, Airbnb i Facebook aplikacije imati mogućnost da koriste ovaj feature. Ok, jasno nam je, kasnije će moći i ostali kad ove izvrše testiranje, samo pitanje je koliko će biti kompleksno za male mobile developere da integrišu sve što je potrebno da bi dobili ovakave funkcionalnosti.
  2. Samo Androidi poslednjih generacija sa najnovijim OS-om mogu da ga koriste – što je trenutno mizeran procenat. Čak i da se stvar kreira tako da podržava i ostale verzije Androida, iOS 9 je promenama koje je doneo ipak dosta zakomplikovao život svima koji bi da implementiraju mobile deeplinking na ovoj platformi.
  3. Stabilan i jak Internet je “must have”. Wi-Fi, odnosno 4G/LTE mora da “leti”. Čak iako prethodne dve stavke imamo rešene, na stabilnost protoka podataka ne možemo još uvek ozbiljnije da računamo.

Šta to Google (i dalje) pokušava da uradi?

Kao što se vidi iz priloženog, ovaj tehnološki gigant pokušava da osvoji nove teritorije, nešto što za sada i dalje ne postoji, a to je odgovarajuća kontekstualna pretraga sadržaja unutar mobilnih aplikacija.

Ako još uvek niste uradili indeksiranje svoje mobilne aplikacije, topla preporuka je da to što pre učinite, a evo i jednostavnog uputstva kako da podesite vašu mobilnu aplikaciju tako da je Google indeksira i prikazuje u rezultatima pretrage.

Elem, ako tražite aplikaciju na Google Play ili App Store prodavnici, morate znati ili tačno ime aplikacije koju tražite ili da se oslonite na listu aplikacija koju vam je app market vratio kao rezultat pretrage za željeni kontekst, odnosno ključnu reč koju ste tražili. To što ste dobili kao rezultat pretrage, trenutno zavisi isključivo od toga kako je odrađen ASO (App Store Search Engine Optimization) za tu mobilnu aplikaciju, a retko od toga šta je njen unutrašnji sadržaj, što ustvari ima veze sa vašom pretragom i onim što je vaš krajnji korisnički cilj.

Ukoliko nije implementiran mobile deeplinking u mobilnu aplikaciju, unutrašnji sadržaj aplikacije je skup informacija koji je nedostupan bilo kom pretraživaču, pa čak i samim OS platformama. E upravo je to segment koji bi Google voleo da osvoji, te da kao i na web ekosistemu dominira i pretragom (i od toga lepo zarađuje) u ekosistemu mobilnih aplikacija.

Međutim, veliko je pitanje da li će i kada u tome uspeti.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Infobip Connect — unapredite svoj startap uz AI tehnologije!

Uz podršku kompanije Tenderly, Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje.

Karijere

Sanja Žugić preuzima vođenje studija Playstudios Europe

Zahvaljujući stručnim i sposobnim ljudima, 'game dev' industrija u Srbiji i dalje raste. Donosimo vam još jednu u nizu inspirativnih priča koja dokazuje ovu tvrdnju.

Novost

Domaća aplikacija ‘Vozzi’ za pomoć na putu zvanično prestaje sa radom

Servis 'Vozzi' za pomoć vozačima na putu o kojem je Netokracija ranije pisala, zvanično prestaje sa radom usled komplikacija sa poslovanjem na domaćem tržištu. Saopštenje ove kompanije, prenosimo u celosti.

Propustili ste

Karijere

Galaksija kup: Srednjoškolci iz Srbije prave hardvere koji menjaju živote ljudi!

Pametne naočare za ljude oštećenog sluha, makro programabilna tastatura i daljinski sistem za kontrolu prikupljanja reciklažnog otpada. Upoznajte inovativne projekte učenika koji su osvojili prva tri mesta na ovogodišnjem Galaksija kupu — takmičenju srednjoškolaca elektrotehničkih škola iz cele Srbije.

Sponzorisano

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.

Office Talks Podcast

Prodaja IT usluga : Saveti direktora prodaje Hooloova

Gost 185. epizode Office Talks podkasta bio je Đorđe Vukotić, prodajni direktor u kompaniji Hooloovoo koji nam je objasnio kako izgraditi uspešan sales tim u domenu IT industrije.

Startapi i poslovanje

‘Fundraising’ za startape iz ljudske perspektive

Pre nego što započnemo ovaj razgovor, želeo bih da zamislite da smo na jednoj prijateljskoj kafi i sve što ćete čuti tj. pročitati je nešto što bih, lično, voleo da je meni neko ispričao (mnogo grešaka i pristupa) ranije.

Karijere

Social Impact Award program pomaže 10.000 mladih preduzetnika godišnje

Nevladina organizacija Razlivalište već devet godina uspešno sprovodi globalni Social Impact Award (SIA) program podrške društvenom preduzetništvu. Ukoliko imate između 15 i 30 godina i želite da uplovite u preduzetničke vode, sve o programu pročitajte u tekstu koji sledi!