Google se ozbiljno kladio na 'mobile deep linking' - a vi?

Google se ozbiljno kladio na ‘mobile deep linking’ – a vi?

'Mobile deep linking' jedna je od najaktuelnijih globalnih tema u 2015. godini, kada je u pitanju industrija mobilnih aplikacija. Koristeći mobilni deep linking imamo mogućnost da indeksiramo sadržaj svih stranica naše mobilne aplikacije, tako da korisnika u zavisnosti od konteksta, možemo direktno da usmerimo na bilo koji sadržaj unutar nje.

petko_1

I taman kada su svi pomislili da se u skorije vreme ništa značajnije neće desiti i da iza nas imamo samo još jedan buzzword koji ne služi ničemu drugom osim da ga marketari stavljaju u svoje prezentacije, dogodio se veliki prasak. Tačnije dva, zaredom! Ove nedelje desile su se dve krupne stvari koje su snažno ispraćene od strane globalnih tehnoloških medija:

Prvi članak o saradnji koja bi trebalo da bude „Just a beginning of the beautiful friendship“ između Googlea i Facebooka. Naime, Google će svojim korisnicima nakon pretrage na mobilnim uređajima vratiti rezultate koji će sada uključivati i relevantne public postove brendova i pojedinaca na Facebooku. Klik na jedan od tih linkova (koji su zapravo mobile deep linkovi) će nam otvoriti taj post, sliku ili neki drugi Facebook sadržaj direktno u samoj mobilnoj aplikaciji ove društvene mreže, a ne u mobilnom browseru.

Drugi članak gde Google najavljuje App Stream„fancy deeplinking feature“ koji će omogućiti korisniku da kroz neku vrstu preview-a, nakon pretrage ključnih reči brzo i lako vidi relevantan unutrašnji sadržaj mobilnih aplikacija izlistanih u rezultatima pretrage. I ne samo da ih vidi, već i da obavi osnovne operacije u aplikaciji bez prethodnog instaliranja iste. Cool, zar ne?

Funkcija trenutno samo za ‘velike igrače’

Jeste, ali samo za početak, jer tu ima još dosta da se „vesla“ ne bi li se pokrio čitav spektar primene:

  1. Za gledaoce sa skupljim ulaznicama izvodi se početni udarac“Ovo će za početak biti moguće samo za malu grupu partnera-milionera. Samo će Instagram, Pinterest, Airbnb i Facebook aplikacije imati mogućnost da koriste ovaj feature. Ok, jasno nam je, kasnije će moći i ostali kad ove izvrše testiranje, samo pitanje je koliko će biti kompleksno za male mobile developere da integrišu sve što je potrebno da bi dobili ovakave funkcionalnosti.
  2. Samo Androidi poslednjih generacija sa najnovijim OS-om mogu da ga koriste – što je trenutno mizeran procenat. Čak i da se stvar kreira tako da podržava i ostale verzije Androida, iOS 9 je promenama koje je doneo ipak dosta zakomplikovao život svima koji bi da implementiraju mobile deeplinking na ovoj platformi.
  3. Stabilan i jak Internet je „must have“. Wi-Fi, odnosno 4G/LTE mora da „leti“. Čak iako prethodne dve stavke imamo rešene, na stabilnost protoka podataka ne možemo još uvek ozbiljnije da računamo.

Šta to Google (i dalje) pokušava da uradi?

Kao što se vidi iz priloženog, ovaj tehnološki gigant pokušava da osvoji nove teritorije, nešto što za sada i dalje ne postoji, a to je odgovarajuća kontekstualna pretraga sadržaja unutar mobilnih aplikacija.

Ako još uvek niste uradili indeksiranje svoje mobilne aplikacije, topla preporuka je da to što pre učinite, a evo i jednostavnog uputstva kako da podesite vašu mobilnu aplikaciju tako da je Google indeksira i prikazuje u rezultatima pretrage.

Elem, ako tražite aplikaciju na Google Play ili App Store prodavnici, morate znati ili tačno ime aplikacije koju tražite ili da se oslonite na listu aplikacija koju vam je app market vratio kao rezultat pretrage za željeni kontekst, odnosno ključnu reč koju ste tražili. To što ste dobili kao rezultat pretrage, trenutno zavisi isključivo od toga kako je odrađen ASO (App Store Search Engine Optimization) za tu mobilnu aplikaciju, a retko od toga šta je njen unutrašnji sadržaj, što ustvari ima veze sa vašom pretragom i onim što je vaš krajnji korisnički cilj.

Ukoliko nije implementiran mobile deeplinking u mobilnu aplikaciju, unutrašnji sadržaj aplikacije je skup informacija koji je nedostupan bilo kom pretraživaču, pa čak i samim OS platformama. E upravo je to segment koji bi Google voleo da osvoji, te da kao i na web ekosistemu dominira i pretragom (i od toga lepo zarađuje) u ekosistemu mobilnih aplikacija.

Međutim, veliko je pitanje da li će i kada u tome uspeti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?