Brendovi - Facebook vas želi na Messengeru u 2016. godini - Netokracija.rs

Brendovi – Facebook vas želi na Messengeru u 2016. godini

2015. godina bila je velika za Facebook Messenger, a danas servis broji više od 800 miliona mesečno aktivnih korisnika. Sa sigurnošću možemo reći da je u pitanju proizvod koji pored društvene mreže dobija najviše pažnje iz ove kompanije, no čemu sve to? Šta zapravo Facebook želi da napravi od Messengera?

marcus1

Jednom rečju, Messenger želi da postane platforma. Messenger je već platforma. Kako je direktor ovog servisa objavio na svom Facebook profilu, Dejvid Markus, Messenger danas koristi više od 800 miliona mesečno aktivnih korisnika. U pitanju je izuzetno lepa brojka pri čemu se rast u 2015. godini može pripisati brojnim inovacijama koje su predstavljene.

Tako je aplikacija postala još brža, uvedeni su video pozivi, nadimci i novi emodžiji. Predstavljeni su “Business on Messenger”, “Photo Magic”, Facebook lične karte i digitalni asistent M, a samo od nedavno moguće je naručiti i Uber vožnju – direktno iz Messengera.

Planovi za 2016. godinu obuhvataju nekoliko većih inovacija od kojih je prva finalni ekser u kovčegu koji sahranjuje SMS i telefonske brojeve, par tehnologija koje koristimo već duže od dve decenije. Facebook ne taji svoje planove za nametanje Messengera kao univerzalnog rešenja koje će zameniti brojeve telefona, ističući pritom da su “ionako svi na Facebooku”, pa zašto biste pamtili nečiji broj?

Direktan kanal prodaje i komunikacije

Otkad je Mark Zakerberg najavio da Messenger postaje prava pravcata platforma, da će omogućiti kreiranje third-party aplikacija, kao i bolju integraciju sa biznisima, videli smo tek par uspešnih primera kojima se ovaj servis može pohvaliti. Svakako najznačajniji jeste upravo saradnja sa Uberom, gde korisnici više ne moraju da preuzimaju Uber aplikaciju, već direktno iz Messengera naručuju vožnju.

Kako Markus ističe u blog postu, vidljiva je promena paradigme i načina korišćenja Messengera. Sve više naprednih korisnika okreće se ka upotrebi servisa kao centralnog haba, za različitu vrstu komunikacije.

brojke
Pletora inovacija učinile su Messenger u 2015. godini pravim ekosistemom koji nastavlja da se razvija – a koji ima velike planove za ‘online’ nastup brendova.

Mi smo društvena bića. Messenger vam sada pruža još više mogućnosti da personalizujete vašu komunikaciju – bilo da se dopisujete sa vašim cimerom, vašom devojkom, vašim kolegama, ili naručujete neku od usluga.

Danas, kada je prisustvo na društvenim mrežama normalna i očekivana stvar, pitanje koje se nameće jeste šta je sledeći korak? Upravo na Messengeru, Facebook vidi budućnost brendova. Zahvaljujući “Business on Messenger”, kompanija će u 2016. godini, primerom Ubera i nekoliko e-prodavnica gde se roba može naručiti i platiti upravo putem ove aplikacije, pokušati da privuče još više brendova – na taj način stvarajući novi ekosistem, novu zajednicu.

Činjenica je da je Messenger neraskidivi deo našeg digitalnog života, i da će brojka od 800 miliona MAU samo rasti kako vreme prolazi. 2016. godina biće izazovna za kompanije koje svoje poslovanje temelje na ovoj društvenoj mreži, dok bi prodavci različite robe mogli dosta da profitiraju razvojem direktnog kanala komunikacije i prodaje.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.