2015. godina bila je velika za Facebook Messenger, a danas servis broji više od 800 miliona mesečno aktivnih korisnika. Sa sigurnošću možemo reći da je u pitanju proizvod koji pored društvene mreže dobija najviše pažnje iz ove kompanije, no čemu sve to? Šta zapravo Facebook želi da napravi od Messengera?
Jednom rečju, Messenger želi da postane platforma. Messenger je već platforma. Kako je direktor ovog servisa objavio na svom Facebook profilu, Dejvid Markus, Messenger danas koristi više od 800 miliona mesečno aktivnih korisnika. U pitanju je izuzetno lepa brojka pri čemu se rast u 2015. godini može pripisati brojnim inovacijama koje su predstavljene.
Tako je aplikacija postala još brža, uvedeni su video pozivi, nadimci i novi emodžiji. Predstavljeni su “Business on Messenger”, “Photo Magic”, Facebook lične karte i digitalni asistent M, a samo od nedavno moguće je naručiti i Uber vožnju – direktno iz Messengera.
Planovi za 2016. godinu obuhvataju nekoliko većih inovacija od kojih je prva finalni ekser u kovčegu koji sahranjuje SMS i telefonske brojeve, par tehnologija koje koristimo već duže od dve decenije. Facebook ne taji svoje planove za nametanje Messengera kao univerzalnog rešenja koje će zameniti brojeve telefona, ističući pritom da su “ionako svi na Facebooku”, pa zašto biste pamtili nečiji broj?
Direktan kanal prodaje i komunikacije
Otkad je Mark Zakerberg najavio da Messenger postaje prava pravcata platforma, da će omogućiti kreiranje third-party aplikacija, kao i bolju integraciju sa biznisima, videli smo tek par uspešnih primera kojima se ovaj servis može pohvaliti. Svakako najznačajniji jeste upravo saradnja sa Uberom, gde korisnici više ne moraju da preuzimaju Uber aplikaciju, već direktno iz Messengera naručuju vožnju.
Kako Markus ističe u blog postu, vidljiva je promena paradigme i načina korišćenja Messengera. Sve više naprednih korisnika okreće se ka upotrebi servisa kao centralnog haba, za različitu vrstu komunikacije.

Mi smo društvena bića. Messenger vam sada pruža još više mogućnosti da personalizujete vašu komunikaciju – bilo da se dopisujete sa vašim cimerom, vašom devojkom, vašim kolegama, ili naručujete neku od usluga.
Danas, kada je prisustvo na društvenim mrežama normalna i očekivana stvar, pitanje koje se nameće jeste šta je sledeći korak? Upravo na Messengeru, Facebook vidi budućnost brendova. Zahvaljujući “Business on Messenger”, kompanija će u 2016. godini, primerom Ubera i nekoliko e-prodavnica gde se roba može naručiti i platiti upravo putem ove aplikacije, pokušati da privuče još više brendova – na taj način stvarajući novi ekosistem, novu zajednicu.
Činjenica je da je Messenger neraskidivi deo našeg digitalnog života, i da će brojka od 800 miliona MAU samo rasti kako vreme prolazi. 2016. godina biće izazovna za kompanije koje svoje poslovanje temelje na ovoj društvenoj mreži, dok bi prodavci različite robe mogli dosta da profitiraju razvojem direktnog kanala komunikacije i prodaje.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!