Čini se da Facebook polako shvata ozbiljnost lažnog sadržaja

Čini se da Facebook polako shvata ozbiljnost lažnog sadržaja – najavljena nova saradnja sa Francuskom uoči EU izbora

Predsednik Francuske Emanuel Makron objavio je juče dogovor o šestomesečnom partnerstvu državnih organa sa kompanijom Facebook u cilju sprečavanja i kažnjavanja govora mržnje koji preti slobodnoj demokratiji u Evropi.

Ovo je prvi put da je kalifornijska kompanija ostvarila saradnju sa najvišim državnim vrhom jedne zemlje u Evropi i to sa ciljem da se donesu rešenja o suzbijanju i kažnjavanju govora mržnje na Facebooku. Planom je obuhvaćeno da dve strane održe seriju sastanaka od novembra tekuće godine do maja 2019. kada su i planirani izbori parlamentarni izbori u EU.

Između ostalog, fokus pomenute saradnje jeste i suzbijanje štetnog i nepoželjnog sadržaja koji plasiraju građani Francuske. Predstavnici dve strane su dogovorili seriju sastanaka u Parizu, Dablinu i Kaliforniji, dok je u narednom periodu moguće očekivati da se inicijativa proširi i u ostale gradove, piše Politico.

Facebook ima dobre namere (na papiru), ali ovo nije prvi put da slušamo utopijska obećanja

Predsednik Francuske, Emanuel Makron, istakao je da je Internet danas daleko bolje iskorišćen od strane ekstremističkih ili terorističkih grupa – nego od običnih pojedinaca. Kako on kaže, iz tih razloga je i kreirano partnerstvo sa Facebookom koje predstavlja prvi važan korak ka suzbijanju onih grupa koje ovu mrežu zloupotrebljavaju.

Pomenuti potez samo je jedan od delova čitavog projekta Facebooka koji se odnosi na sprečavanje širenja govora mržnje, dezinformacija i neovlašćenog korišćenja podataka, sa kojima se ova društvene mreža već neko vreme suočava – poprilično bezuspešno, rekli bismo. Za razliku od drugih kompanija kao što su Twitter i Google, Facebook nastoji da utiče na nacionalne zakonodavce da opaze opasnosti koje dolaze sa procesom navedene vrste regulisanja prava na Internetu, međutim pitanje je koliko im u tome polazi za rukom.

Politico
Emanuel Makron i Mark Zuckerberg tokom sastanka u Parizu na kojem su precizirali šestomesečni plan za suzbijanje govora mržnje.

Bitno je napomenuti da se dobar deo inicijative Facebooka oslanja na zakonodavstvo u Nemačkoj koje se odnosi na sprečavanje govora mržnje, koje je stupilo na snagu početkom 2018. godine. U ovom zakonu je propisano da su medijske kuće u obavezi da plate čak 50 miliona dolara ukoliko pravovremeno ne uklone sav sporan sadržaj sa svojih sajtova – tokom sledećih 24 sata.

Ovaj zakon se našao i na udaru mnogih kritika, koje su ukazivale na to da je kompanijama data prevelika snaga odlučivanja kada je reč o brisanju poruka i drugog sadržaja koje korisnici svakodnevno ostavljaju na mrežama, umanjujući tako slobodu govora na Internetu. Nema sumnje da će se sa velikim izazovima susresti i zajednički projekat Francuske i Facebooka, posebno ako se setimo tragedije u sinagogi u Pitsburgu, kada je napadač svoj plan najavio na društvenoj mreži Gab.

Da li bi slična inicijativa mogla da zaživi i u našem regionu?

Postavlja se pitanje mogu li slične inicijative da zažive i u ostalim državama Evrope i sveta, a ne samo u razvijenim i bogatim zemljama koje imaju resursa da osmisle i sprovedu pomenute projekte?

Nadležne organizacije pojedinih zemalja očigledno ne mogu same da se izbore, a upravo zato potrebna im je pomoć kako samih kompanija, kao što je Facebook, tako i drugih bogatih država koje su uspešno sprovele ili trenutno sprovode inicijative za suzbijanje govora mržnje.

Pomenuti programi potrebni su i u našem regionu, s obzirom na to koliko ljudi koristi društvene mreže i koliko se suočavamo sa nepoželjnim sadržajem koji bi, kako vreme prolazi, mogao da ostavi posledice i da donese probleme za određene organizacije i grupe ljudi.

Postali smo imuni na (digitalne) uvrede i pretnje

Svedoci smo da se već neko vreme govor mržnje širi i društvenim mrežama u Srbiji, setićemo se samo nedavnog primera sa organizacijom Levijatan koja je pokušala da zakon preuzme u svoje ruke, pa je ovaj slučaj stigao čak i do tužilaštva. Ipak, i pored zakona koji postoje za govor mržnje na Internetu u Srbiji (kršenje se kažnjava zatvorskom kaznom), čini se da pojedinci i dalje imaju slobodu da pišu šta im padne na pamet, jer se taj isti zakon slabo primenjuje.

Dobar primer su i pređašnji parlamentarni izbori u Srbiji, kada su društvene mreže bile preplavljene sadržajem političkih stranaka, što je dovelo i do sve veće ekspanzije takozvanih botova. Njihove ciljane poruke popunjavale su komentare različitih postova plasiranjem netačnih informacija i govora mržnje ka suparničkim taborima – za koje niko nikada i nije odgovarao.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.