'Ćorica' na duksu nije OK jer deca ne razumeju takvu šalu - i tačka.

‘Ćorica’ na duksu nije OK jer deca ne razumeju takvu šalu – i tačka.

Ako nosite naočare i neko vam se obrati sa "Ćoro" ili "Ćorice", bez obzira na to koliko godina imate, verovatno vam ne bi bilo u potpunosti svejedno, zar ne? Zamislite kako se onda u toj situaciji osećaju deca.

Lepša sam od tebe ćorice je natpis na duksevima koji su prošle nedelje premijerno prikazani na Instagram profilu dizajnerke koju na ovoj društvenoj mreži prati oko 630.000 ljudi. Odeća sa ovim printom deo je dečije kolekcije kreatorke Dijane Radonjić (a.k.a DiLine Dresses) i, kako sama kaže, uglavnom je inspirisana izjavama njene dece koje Dijana ponekad veze na odevne komade.

U pitanju je odeća mahom pravljena za klince koji još uvek nisu krenuli u školu, a koja se na društvenim mrežama promoviše kao nešto što je slatko i kul, i nešto što je, izgleda, sasvim prihvatljiva poruka za mališane. Naravno, ne za one koji nose naočare.

Za kolekciju je organizovan i fotosešn gde su mali manekeni pozirali u duksevima s pomenutim i drugim natpisima (moj sledeći favorit – Medo mudo), a nakon toga usledila je promocija na društvenim mrežama kako bi se šira javnost upoznala sa kolekcijom.

Čitava priča podigla je veliku prašinu u javnosti, što na Twitter-u, što na Instagram profilu kreatorke, a pre nego što ode u Internet zaborav iskoristićemo priliku da ukažamo na to koliko je bitno šta objavljujemo na društvenim mrežama – čak i u slučajevima kada to radimo nesvesno ili nemamo lošu nameru – jer deca verovatno neće razumeti takvu šalu.

Šala, nažalost, u jednom trenutku prestaje da bude šala

Situacija sa duksevima je, očekivano, vrlo brzo eskalirala i nezadovoljni roditelji i ostali koji su situaciju prepoznali kao kritičnu otvoreno su izrazili nezadovoljstvo. Ubrzo su se pojavili i komentari sa pozivom na bojkot pomenute dizajnerke koja je na to reagovala izjavom kako joj je muka od svih onih koji u svemu traže nešto loše.

I tako smo došli do povoda našeg današnjeg okupljanja.

Ne, to nije traženje loših stvari u svemu, niti mala slatka dečija šala – iako je možda tako zamišljena. To, ako ga samo mrvicu izvučemo iz konteksta, može biti sam početak nečega što kasnije, kada i ako se zloupotrebi, može otići u neželjenom smeru i veoma, veoma daleko; fino utrti put da vaše dete povredi neko drugo, da učini da se oseća prozvanim i manje vrednim zbog svoje mane.

Čak i da nikada ne ode u tom smeru, ako na sličan način ukazujemo na tuđe nedostatke i mane, time učimo decu da odstupati od većine nikako nije ok, da su, recimo, naočare poslednja rupa na svirali o kojoj treba da razmišljaju jer treba da se uklope u društvo devojčica/dečaka koji su lepši samim tim što, jelte, ne nose pomagala za vid. Poručujemo im da su manje vredni samo zato što imaju jednu vidljivu manu.

I, što je najgore, nesvesno im podvlačimo nešto što će im se u ovom sumanutom društvu (ne samo lokalnom već i globalnom) stalno nametati kao imperativ: ljubaznost, tolerancija, duhovitost, načitanost, različiti talenti i interesovanja nisu ništa naspram lepote. Jer, bez obzira na sve to, ako sam lepša od tebe ja više vredim.

Dakle, kada na društvenim mrežama naiđete na tip sadržaja koji vređa, makar i suptilno, označite ga kao offensive jer je report za takve stvari kao iz raja izašao. Instagram nam možda ne izađe u susret (Dua Lipa – wink, wink), ali ćemo makar osobi koja je uputila neprimerenu poruku jasno staviti do znanja da to nije ok.

I, da bismo bili pravedni prema Dijani, ne možemo reći da je u pitanju loša namera i želja da se neko povredi ili uvredi, a pogotovo dete – ipak je i ona majka. Ali, ako ste roditelji, planirate da budete ili ste, na kraju krajeva, tetka/teča/stric/baka nekom detetu, verovatno ćete se u nekom trenutku suočiti sa izjavama svoje dece koju su pokupila ko zna gde, a koja nisu primerena, ispravna i koja potencijalno nekoga mogu da povrede. Tada ih, molim vas, naučite šta je to dobro, tolerantno i od srca, nemojte njihove bubice štampati na duks.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.