Digitalna zajednica zbog korona virusa predlaže odlaganje Testa samostalnosti

Digitalna zajednica zbog korona virusa predlaže odlaganje Testa samostalnosti za početak juna

Digitalna zajednica uputila je otvoreno pismo Vladi Srbije sa ciljem da se zbog globalne pandemije virusa COVID-19 odloži primena odredbe člana 85. Zakona o porezu na dohodak građana kojim se uvodi Test samostalnosti preduzetnika - kao i da se produži rok za iskorišćavanje poreskih olakšica od strane poslodavaca za novozaposlena lica.

Organizacija Digitalna zajednica osnovana je kao reakcija na donošenje izmena Zakona o porezu na dohodak građana za koji se u stručnoj javnosti spekuliše da bi u ogromnoj meri mogao da naškodi daljem rastu IT industrije.

Ovu organizaciju u ovom momentu prati i podržava oko 3.000 ljudi – kako članova Udruženja, tako i drugih članova IT zajednice, a među njima su i preduzetnici, zaposleni i predstavnici kompanija iz IT sektora.

Pomenuto javno pismo koje je namenjeno Vladi Srbije, a koje je ova organizacija objavila na svom zvaničnom sajtu, prenosimo ovde u celosti:

Predlažemo da se primena Testa samostalnosti pomeri za 01.06.2020. godine, a da se olakšice koje se uvode u pogledu zapošljavanja kvalifikovanih novozaposlenih lica predviđene članom 17. gore pomenutog zakona mogu iskoristiti do:

30.09.2020. godine za bivše preduzetnike koji prelaze u radni odnos, a koji na osnovu zakona mogu steći status kvalifikovanog novozaposlenog.

30.03.2021. godine za lica koja su nezaposlena, a koja spadaju u kategoriju kvalifikovanih novozaposlenih lica i za koje poslodavac može dobiti olakšicu.

U skladu sa dešavanjima na globalnom nivou u pogledu Korona virusa, a posebno imajući u vidu da je potrebno izbegavati kontakt u sredinama gde se nalazi mnogo ljudi, smatramo da je ovo jedno od rešenja koje može delovati preventivno u cilju prevencije daljeg širenja zaraze, a sa druge strane očuvanju ekonomskog stanja države.

Verujemo da je, donošenjem navedenih zakonskih odredbi povećan broj ljudi koji se kreće po državnim organima od Poreske Uprave,sudova pa do Agencije za privredne registre i Penzijskog i invalidskog fonda osiguranja, kako bi regulisali svoj radnopravni status.

Usled velike koncentracije ljudi, raste mogućnost širenja virusa i povećanja broja obolelih. Posledice virusa naterale su mnoge poslodavce da svojim zaposlenima pruže mogućnost rada od kuće, ne bi li se sprečilo povećanje broja obolelih.

Takođe, apelujemo na Vladu da pozove poslodavce na isplatu pune zarade zaposlenima, kao kada i svoj rad obavljaju na radnom mestu, za one koji rade od kuće usled trenutne situacije.

S obzirom da je Vlada Republike Srbije zabranila održavanje skupova za više od 100 učesnika u zatvorenom prostoru, a da sa druge strane gužve u državnim ustanovama u ovom trenutku nisu neuobičajna pojava, ovim putem pozivamo nadležne državne organe da usvoje predložene mere u cilju bezbednosti i zdravlja građana.


Ostavi komentar

  1. Povratnik

    Povratnik

    19. 3. 2020. u 15:50 Odgovori

    Zasto produzenje testa samostalnosti do Juna? Od ovoga, ako prezivimo, se necemo oporaviti bar godinu dve. Toliko bi i test samostalnosti trebalo odloziti. Ili pronaci neko jednostavnije resenje. Nece uslovi poslovanja nakon ove epidemije biti isti kao do sada.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.