Kako razvijati digitalne kadrove - iz ugla HR menadžera u gejming kompaniji

Kako razvijati digitalne kadrove – iz ugla HR menadžera u gejming kompaniji

Projekat #DigitalnaKarijera i razgovor sa ljudima koji stoje iza njega, naveo me je na razmišljanje otkud ja u digitalnom svetu, gde danas radim kao HR gaming studia Eipix. Koji su bili najveći izazovi na tom putu i šta savetujem vama koji tek započinjete karijeru?

Svoj prvi kompjuter dobila sam tek na trećoj godini studija iz sociologije i još uvek se sećam odlaska do lokalnog dial-up provajdera i kupovine sati za surfovanje za dvesta dinara.

Dok sam ja svoje osnovnoškolske raspuste provodila istražujući Gradsku biblioteku u Subotici, nisam pokazivala previše interesovanja za ekipu koja je bila prikovana za svoje računare. Nije mi bilo neprijatno ni zbog opomene iz Informatike na polugodištu, pa ni zbog toga što sam desetku iz Informatike na prvoj godini studija dobila zahvaljujući jednom ljubaznom kolegi koji je uradio moj zadatak.

Kada je moje mišljenje o online svetu počelo da se menja?

Međutim, kada sam počela da uviđam u kojoj meri je literatura koja mi je na raspolaganju za spremanje ispita prevaziđena, suočila sam se sa neminovnošću savladavanja World Wide Web-a. Već sam bila apsolvent kad sam se po prvi put susrela sa Microsoft Office programima. To je period kada sam napravila uvid da kaskam za nekim svojim vršnjacima u pogledu elektronske pismenosti i dala sebi obećanje da ću pronaći način da nadoknadim propušteno vreme.

S druge strane, profesori i naučni radnici kojima sam bila okružena nisu ni sami bili reprezentativni u ovoj oblasti. Statistički program za obradu podataka koji se koristi u sociologiji – SPSS naučila sam sama po završetku studija, jer su nam na fakultetu crtali na tabli kako taj program izgleda bez da je iko zaista uključio sam program. Drugim rečima, kada sam shvatila da je vreme da prekinem da krivim državu, sistem ili roditelje za svoje neznanje, preuzela sam odgovornost i okrenula se YouTube tutorijalima i besplatnim kursevima na Coursera platformi.

U poslednjih deset godina sam aktivna u domenu omladinskog rada i unapređenja mentalnog zdravlja. Kada sam sa par prijatelja osnovala nevladinu organizaciju Udruženje mladih za društveni aktivizam, najpre sam morala da ovladam društvenim mrežama kako bih projekte koje radimo mogla da približim mladima. Teško da bih mogla da animiram studentsku populaciju da se uključe u istraživanje koje smo sprovodili o aktivizmu mladih, da nismo razumeli kako da targetiramo postove na Facebook-u i napravimo online upitnike koje je lako popuniti.

Takođe, tokom projekta „Pregovaranje za početnike“ postala sam svesna da je najbolji način da približimo znanje o pregovaračkim veštinama što većem broju mladih ljudi, upravo putem besplatne online edukacije. Shvatila sam da nije dovoljno nešto znati već je potrebno i razumeti koji je najbolji način za plasiranje tog znanja ciljanoj publici. A za ono čime se ja bavim bilo je neophodno unaprediti svoje digitalne veštine.

Sanja napominje da je i u svetu gejminga, kao i u ostatku digitala, kontinuirana edukacija sastavni deo posla.

Zašto mi rokovnici više nisu potrebni?

Danas, kada radim u odeljenju za ljudske resurse u gejming kompaniji, ne mogu ni da zamislim svoj dan bez kompjutera. U našoj firmi nema fiksnih telefona, dopisa i sl. Pre neki dan sam pronašla gomilu novih rokovnika, planera koje sam dobila na poklon i koji stoje neiskorišćeni, iz prostog razloga što mi jednostavno ne trebaju. 😊 Za organizaciju taskova u našem departmanu koristimo Trello aplikaciju, softver namenjen projekt menadžmentu. Možete ga zamisliti kao jednu online tablu, vidljivu svim članovima tima u koju upisujemo svoje zadatke, ono što trenutno radimo i pregled onog što smo uradili.

Nedavno smo završili trening za Scrum, agilnu metodologiju koja je u proteklom periodu postala izuzetno zastupljena u IT svetu. Nakon ovog treninga smo odlučili da koristimo Trello board, zahvaljujući kom je rad svih članova tima mnogo transparentniji, a pisanje taskova na papiriće smo konačno ostavili iza sebe.

Međutim, kada sam dolazila u Eipix bila sam tipičan predstavnik negejmerskog sveta. Nisam znala razliku između Ratova zvezda i Zvezdanih staza, neka mi oproste moje kolege game developer-i. 😊 Trebalo je dosta vremena da naučim šta su karakteristike ove oblasti, kako izgleda proces razvoja video igara i sa čim se moje kolege svakodnevno suočavaju, kako bih mogla da ponudim podršku koja bi odgovarala njihovim potrebama.

To je momenat kada shvatimo da ono što smo učili u okviru formalnog obrazovanja možemo da odložimo po strani i sagledamo realan kontekst u kom rade ljudi koje treba da podržimo.

Šta je to HR i čime se ja zapravo bavim?

Ljudski resursi (Human Resource, HR) je support odeljenje koje pored toga što se bavi selekcijom i regrutacijom potencijalnih zaposlenih, ima ulogu da pruža podršku zaposlenima u njihovom poslu.

Kako bi HR menadžer bio prepoznat kao neko ko je kompetentan, potrebno je da najpre razume business stranu posla. Važno je da razume koja je poslovna strategija kompanije kako bi mogao da razvije HR strategiju, čiji je cilj da kroz adekvatno pružanje podrške i usmeravanje ljudi potpomaže ostvarivanje krajnjeg cilja kompanije.

Da bi se kolege obraćale HR-u, potrebno je da osete da on razume njihov posao i želi da im pomogne, naglašava Sanja.

Da bi se zaposleni obraćali menadžeru za ljudske resurse za pomoć, moraju najpre verovati u njegove dobre namere, kao i u njegovo razumevanje konteksta u okviru kog zaposleni nešto stvara. Kada mi se, na primer, obrate kolege iz tima koji razvija jednu video igru, potrebno je da razumem šta je GDD (Game Design Document), šta je survey, zašto je toliko važan prvi chapter u igri, šta je posao level designer-a, a šta artiste u timu.

Tek kada govorimo istim jezikom, oni znanju da sam zainteresovana za proizvod koji stvaraju i da mogu da razumem izazove sa kojima se nose. Iako sam oduvek više volela board games, zbog iskrenog interesovanja za posao svojih kolega počela sam da proigravam HOPA igre (Hidden Object Puzzle Adventure). Ovaj proces upoznavanja sa krajnjim proizvodom neke kompanije je podjednako bitan i za mlade ljude bez iskustva koji traže posao. To je jedna od prvih stvari koje HR prepozna kod kandidata – njegovo/njeno nastojanje da razume ono što stvaramo i upozna se sa karakteristikama posla. Ukoliko nemate iskustvo u gaming industriji, za očekivati je da ne znate da pravite video igre ali se očekuje da ih igrate i interesujete se za obeležja ove industrije.

Humanisti kao savršena dopuna tehničara

Jedna od najbitnijih stvari je da pripadnike digitalne generacije ne možete „dobiti“ nametanjem svojih rešenja i insistiranjem na nekim praksama za koje ste možda čitali u udžbenicima iz oblasti ljudskih resursa. Ovi mladi ljudi su slobodoumni, kreativni, vole autonomiju i ne uklapaju se u stereotipe koji im se često pripisuju. Neophodno je pokazati autentično interesovanje za ono što rade, pitati ih šta im je potrebno da bi najbolje radili svoj posao i uključiti ih u procese koje vi samo facilitirate.

Čini mi se da je nama, koji imamo humanistički background, lakše da razumemo specifičnosti grupa sa kojima radimo. Mislim da su ljudi koji su završili sociologiju, psihologiju ili književnost kompatibilna dopuna jednom timu koji čine ljudi iz tehničkih struka. Oni su, s jedne strane, radi da podele svoje tehničko znanje, dok naše meke veštine, fleksibilnost i sposobnost za sagledavanje šire slike, čine savršenu dopunu kad su ljudi otvoreni za multidisciplinarni pristup. A iz mog iskustva, otvoreni su kada prepoznaju vašu kompetentnost i dobru nameru.

Zato bih svakome ko želi da razvija #DigitalnuKarijeru preporučila da aktivno posećuje događaje na kojima ima prilike da čuje predstavnike kompanija koje ga zanimaju. Moj tim je zaposlio veliki broj mladih ljudi upravo tako što su posećivali događaje koje je organizovao Eipix. Budite slobodni da priđete nekome iz HR-a ili zaposlenih iz kompanije i upoznate se, ostavite svoj CV i izrazite svoje interesovanje.

Projekat # DIGITALNA KARIJERA je jedan od retkih koji pruža nedvosmislenu podršku budućim mladim profesionalcima i na praktičan način ukazuje na koji način mogu da svojim veštinama i znanjem dopune puzzle neke digitalne priče. Ukoliko ste u potrazi za takvim poslom, nadam se da čitate Netokraciju i da ćemo se sresti u velikom broju na konferenciji u Novom Sadu. Budite proaktivni i neće vam trebati sreća! 😊

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.