Šta donosi Angular 2.0 i kako koristiti React biblioteku?

Šta donosi Angular 2.0 i kako koristiti React biblioteku?

Septembarski DaFED bio je posvećen uvek aktuelnim predavanjima na temu JavaScript-a. U Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu, u sredu, 2. septembra, posetioci su imali priliku da saznaju više o Angular 2.0 i o tome kako koristiti React biblioteku.

dafed_36

Angular 2.0 – Core Concepts

Angular, koji je u svetu web aplikacija postao jedan od najpopularnijih JavaScript framework-a otvorenog koda, iako inicijalno nastao za dizajnere, izrastao je u moćnu platformu.

Poznato je da danas mnoge kompanije koriste Angular (više od 1.600 Googlovih aplikacija je kreirano pomoću Angular-a 1.2 ili 1.3), jer omogućava dobro struktuirane aplikacije koje su lake za testiranje i održavanje.

O tome je na prvom predavanju pričao Dušan Stanković, full-stack developer u Embroker-u (San Francisko), pokazavši koje novine donosi Angular 2.0.

Dusan
Dušan Stanković govori o Angular 2.0 (Foto: DaFED)

Angular 2.0, iako još uvek u alfa fazi, nastao je kao odgovor na najnovije web standarde. Tako na primer, u Angular-u 2.0 ne postoje više controllers ili scope, sada, da biste kreirali Login ili Home stranicu, koristite components (komponente).

U Angular-u 2.0 postoje dva tipa direktiva, jedna koji dodeljuje behavior DOM elementu i jedna koja pruža embedded view (template). Prva je directives a druga components. Kako se ustvari Angular 2.0 sastoji od komponenti, postaje mnogo lakši za razumevanje i korišćenje.
AngularJS je brzo postao dominantan framework za profesionalni web development, a šta donosi Angular 2.0 pogledajte u Dušanovom predavanju:

Počni da koristiš React odmah

Goran Gajić, full-stack developer u kompaniji Gambit.com, upoznao je publiku sa front-end bibliotekom React koja se koristi za pravljenje i ažuriranje kompleksnih korisničkih interfejsa, a koju je razvio Facebook.

React biblioteka se zasniva na komponentama, a da bi postigla visoke performanse, koristi virtualni DOM (virtual DOM), jedan od najvažnijih koncepata. Virtualni DOM se koristi za efikasno re-renderovanje DOM-a koristeći diff algoritam koji samo re-renderuje komponente koje su promenjene, što čini biblioteku veoma brzom.

goran
Goran Gajić o upotrebi React biblioteke (Foto: DaFED)

Pošto je lakše praviti promene u postojećem kodu, takođe je lakše kreirati veliku aplikaciju sa podacima koji se menjaju u toku vremena. Kako je kreirana sa ciljem rešavanja jednog od većih problema, React je zasigurno sve popularnija JS biblioteka jer omogućava developerima da lako kreiraju brz korisnički interfejs.

React biblioteku možete da koristite pored drugih popularnih biblioteka (npr. Backbone.js) i da efikasno primenite na vaš postojeći projekat. Pogledajte kako da jQuery plugin prebacite u React componentu, i saznajte više o mogućnostima React biblioteke.

Sponzori septembarskog DaFED-a su kompanije Vega IT Sourcing, Eton Digital i codecentric.

Druga zanimljiva predavanja sa prošlih DaFED okupljanja pogledajte na Youtube kanalu organizacije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.