Apple Watch: Vodič za korisnike iz ‘kruga dvojke’

Apple Watch: Vodič za korisnike iz ‘kruga dvojke’

Ako ste rešili da olakšate svoj novčanik za nekih 400 do 500 evra, koliko bi trebao da košta najjeftiniji Apple Watch u slobodnoj prodaji na ovim prostorima, dobićete proizvod koji možda i nije revolucionaran po mišljenju mnogih analitičara, ali koji će vam svakako pomoći da se snađete u moru obaveza. Mi smo se zapitali, koliko je ovaj sat zapravo ‘pametan’ i koliko nam može biti koristan - recimo u Srbiji ili pak u glavnom gradu?

Apple Watch

Na ovo pitanje pokušaćemo da pronađemo odgovor, jer sa renomeom tehnološkog giganta koji Apple nosi, svaki njegov proizvod pronađe put do velikog broja korisnika – pa tako i u našoj zemlji gde iPhone (kao i svuda u svetu), u velikoj meri predstavlja modni izraz, više nego potrebu za takvom tehnologijom. Nema sumnje da će pomama za Apple Watch-om biti velika, ali kako onda najbolje iskoristiti uređaj koji će kad-tad pronaći put i do korisnika u našoj zemlji?

Iako Srbija kaska za drugim državama kada je reč o tehnološkim unapređenjima (4G stiže tek ove godine), mogu se pronaći pojedini dokazi da i kod nas postoje uslovi za rad savremenih wearable uređaja – osnove su tu. Možda ne sa punim preformansama koje oni pružaju, ali sasvim dovoljno da olakšaju život i snalaženje u većim gradovima.

Parkiranje, BusPlus: Ne pitamo za cenu

Zona 1, Zona 2, Zona 3….ko živi u Beogradu, zna o kakvim mukama pričam. U ovakvim situacijama, aplikacija poput Parking Manijaka može nam pomoći da uz samo nekoliko klikova platimo ili produžimo naš parking. Umesto da vadimo pametne telefone, isto bismo mogli i preko Apple Watch-a. Da stvari budu bolje, na sastancima ne bismo morali da posežemo za našim uređajima, već bismo diskretno mogli da produžimo parking – jednim dodirom na naš pametni sat!

parking1
Upravljanje parkingom sa našeg zgloba? Prijavite nas!

Isto tako, u punom gradskom prevozu (gde za 90 dinara i ne dobijamo tako očaravajuću uslugu), mogli bismo upravo uz pomoć naših pametnih satova kupiti/čekirati kartu (pre ulaska kontrole, je l’ da?). Ovo se naravno nikada neće desiti – optimisti bi bili kada bi rekli za nekoliko godina, a mukotrpan proces validiranja karte, bio bi utoliko lakši. Probamo li da se, makar malo, uzdignemo iznad magle balkanske zaostalosti za razvijenim zemljama, ovo bi zapravo bio izuzetno napredan način za kupovinu karte, a ne bi nam škodio ni epitet „tehnološki orijentisanog“ grada. Nažalost, slično rešenje do daljnjeg ostaje u domenu fantazije.

Čekiraj me u onom hipsterskom kafiću, neka vidi svet!

Deljenje lokacije postala je uobičajena stvar u Srbiji – još više od kako je Foursquare svoj prvobitni posao prepustio mlađem bratu Swarm-u. Iako već znamo da će ova aplikacija biti optimizovana za Apple Watch, nas zanima kako će se odvijati proces čekiranja, te komunikacije sa prijateljima, ali i pravljenje planova koji predstavljaju značajan deo od odvajanja.

Popularno čekiranje na telefonima neće otići u zaborav (baš naprotiv!), ali zamislite da vam se putem jednog pametnog sata kome je primarna delatnost merenje vremena, pruži mogućnost pregleda lokacija, čekiranja i deljenja sa prijateljima. Eh, za razliku od pomenutog BusPlus-a, ove funkcionalnosti stižu, te će moći da se koriste čak i na našim prostorima.

swarm1

Sa druge strane, u moru fitnes aplikacija nije se lako snaći i izabrati onu pravu. Ipak, odabir zavisi od potrebe korisnika, kao i od navike kada su fizičke aktivnosti u pitanju. Možda onu pravu „saradnju“ između korisnika i aplikacije pruža upravo Moves.

Poznata aplikacija zajedno sa Apple Watch uređajem, gotovo je sigurno da će doneti nezaboravno korisničko iskustvo, te detaljnu statistiku kretanja korisnika. Moves računa vaše pokrete u pozadini, bilo da trčite ili šetate, te ih ažurira na nedeljnom, mesečnom i godišnjem nivou. Korisno je znati koliko kalorija možete da izgubite svakog dana, samo pešačenjem od mesta A do mesta B – pogotovo kada volite kroasane kao mi!

Apple Watch kao prestiž ili zapravo koristan uređaj?

Ukoliko izuzmemo nemogućnost korišćenja servisa Apple Pay i Passbook u Srbiji, Apple Watch se nameće kao pouzdano rešenje u saradnji sa aplikacijama koje smo pomenuli, ali i onim drugima koje su integrisane u sam uređaj, a koje zapravo rade kod nas. Ipak, činjenica je da je ovaj brend sada okrenut ka luxury korisnicima, a to možda i najbolje govori neverovatna cena zlatnog Apple Watch-a – čak 10.000 dolara! Pa koga to Apple targetira?

Oh Apple, zašto si Apple? (Izvor: College Humor)
Oh Apple, zašto si Apple? (Izvor: College Humor)

Istini za volju, novi proizvod iz Kupretina stiže uskoro i kod nas, i to sa cenom od oko 400 do 500 evra za najjeftiniju verziju (kod preprodavaca tj.). I pored svih mogućnosti koje će dodatno doprineti svakodnevnom životu, pregledu poruka dok vozite (ipak je lakše baciti pogled na sat), promeni muzike uz jedan dodir, verujemo da je veći broj onih koji će ovaj sat kupiti zbog onoga što on predstavlja, nego zbog onoga što on zaista nudi sa tehničke strane.

Na kraju krajeva, kako Apple postaje luksuzan brend, tako se i njegova korisnička baza menja – a urbana gradska ekipa dobija još jedan asesoar za „prošetati“ beogradskom kaldrmom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.