Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Konkurs OTP banke Generator Gamechanger i ove godine podržao je digitalne projekte – ovoga puta sajtove, aplikacije i digitalne platforme koje nude nove mogućnosti malim i srednjim preduzećima kako bi prevazišli izazove sa kojima su se suočili usled pandemije.

Žiri je od više od 170 pristiglih prijava odabrao 10 polufinalista, a potom i šestoro finalista u dve kategorije: postojeća i nova rešenja. U velikom online događaju među njima je izabran po jedan pobednik u svakoj kategoriji: Zanateria (startap koji već posluje) i Your Pet World (projekat koji tek treba da se razvije), sa kojima ćemo razgovarati u nastavku teksta, a obratili smo se i organizatorima koji su tim povodom istakli sledeće:

Drago nam je što smo i u ovoj situaciji uspeli da sprovedemo još jedan Generator i što smo i u ovoj specifičnoj godini imali odličan odziv na konkurs. To nam govori da smo uradili pravu stvar jer su preduzetnici i inovatori itekako spremni da se brzo prilagode okolnostima i da menjaju pravila igre.

Ono što smo dobili kao uvid i povratnu informaciju od bivših učesnika, jeste da im je pored finansijske podrške jednako važna i promocija njihovih projekata, saveti stručnjaka, kontakti i sklapanje novih partnerstava. Zato smo i ove godine okupili partnere sa istim ciljem, ali i obezbedili medijsku promociju svih polufinalista koja im je dala dodatni zalet i priliku da za njih čuje šira javnost.

Inače, Zanaterija je zamišljena kao online robna kuća čija je ideja da na jednom mestu okupi male proizvođače (hrana i piće, odeća, obuća i pokućstva, majstori starih zanata, umetnici, dizajneri, kao i mali izdavači knjiga, stripova i muzičkih izdanja), koji ne mogu ili ne žele da uđu u velike distributivne lance i hipermarkete, što bi svakako uticalo na njihovu vidljivost.

Sa druge strane, You Pet World je portal posredničkog tipa koji bi prvi put u regionu spojio dve povezane grupe. Sa jedne strane, u bazi podataka, nalazili bi se svi pružaoci usluga u pet industriji – grumeri, siteri, pansioni za pse, veterinari, treneri, a sa druge vlasnici pasa i mačaka koji bi mogli da biraju najekonomičnije, transparentne usluge na lokaciji koja im odgovara.

Your Pet World nastoji da pomogne industriji održavanja kućnih ljubimaca u Srbiji

“Mi smo već neko vreme razmišljali o projektu Your Pet World, kada smo videli poziv za učešće u Generator konkursu”, započinje razgovor za Netokraciju Nikola Nedeljković, koji je zajedno sa Biljanom Stjeljom pokrenuo pobednički startap u kategoriji Nova rešenja.

Ideja nije bila do kraja razrađena, ali je za prvu fazu bilo dovoljno da pošalju svoju prijavu. “Kada nam je javljeno da smo prošli u drugi krug takmičenja, to nam je bio signal da smo na dobrom putu. Počeli smo da razrađujemo sve aspekte projekta – tehnički, programerski, ekonomski”, kaže Nikola i dodaje:

Za nas je verovatno najznačajniji benefit to što nas je Generator “pogurao” da dublje razrađujemo ideju, pa smo tako uočili potencijalne rizike, ali i prednosti jednog ovakvog rešenja.

Inače, ovaj startap je nastao osluškivanjem tržišta na kojem su Nikola i Biljana prisutni dugi niz godina jer se njihova firma bavi izdavanjem štampanog izdanja specijalizovanih magazina Pas i Mačka, kao i sajtom petmagazine.rs. Pored toga, sarađuju sa praktično svim kompanijama i institucijama u oblasti pet industrije i vremenom su uočili da postoji prostor da se značajno unapredi poslovanje u sferi pružanja usluga – veterinara, grumera, pansiona za pse, trenera pasa i pet sitera.

Mnogi od njih, dodaje on, jedva uspevaju da opstanu na tržištu koje i dalje funkcioniše staromodno, jer se izbor usluge uglavnom obavlja na osnovu lične preporuke ili fizičke udaljenosti lokala. To, između ostalog, otežava pružaocima usluga da izađu izvan okvira lokalnog poslovanja i budu vidljiviji širem auditorijumu, a korisnicima da se upoznaju sa kompletnom ponudom.

You Pet World je portal posredničkog tipa koji bi prvi put u regionu spojio dve povezane grupe. Sa jedne strane, u bazi podataka, nalazili bi se svi pružaoci usluga u pet industriji – grumeri, siteri, pansioni za pse, veterinari, treneri, a sa druge vlasnici pasa i mačaka koji bi mogli da biraju najekonomičnije usluge na lokaciji koja im odgovara.

Sve to ukazivalo je na potrebu da se ovaj segment pet industrije centralizuje i digitalizuje, što je prepoznao i žiri pomenutog takmičenja, pa je ovaj tim imao priliku da dalje razvija svoje rešenje:

To zahteva ogromnu posvećenost, a na nama je da iskoristimo iskustvo u ovoj industriji i formiramo dobru bazu pružalaca usluga. I na kraju, kada budemo kretali na tržište, da u što kraćem periodu dobijemo što veću bazu korisnika.

Novčane resurse ćemo u najvećoj meri iskoristiti za razvoj platforme, koja je zbog kompleksnosti poprilično skupa. Ostale nagrade bi trebalo da nam pomognu u realizaciji druga dva koraka, ali smo sigurni da će nam sve to zajedno pomoći da se i mi lično usavršimo i steknemo nova znanja.

Zanateria je značajno povećala broj proizvođača, posete i prodaju na platformi

Sa timom koji stoji iza startapa Zanateria imali smo priliku da se upoznamo početkom godine kada smo detaljnije razgovarali o njihovoj ideji, projektu i biznis modelu. Danas, sa Aleksandrom Šćepanovićem, jednim od osnivača ovog projekta, razgovaramo o nastupu na Generator konkursu i koliko je isti sa poslovne strane bio značajan za ovu ekipu.

“Čim sam video sponzorisanu objavu OTP banke na Facebooku koja je najavila Generator Gamechanger takmičenje i kliknuo na link čitajući kakve digitalne projekte žele da podrže, na momente mi se činilo kao da opisuju Zanateriju”, iskreno nam otkriva Aleksandar i nastavlja razgovor.

Nakon toga usledila su četiri kruga selekcije i, na kraju, pobeda, a naš sagovornik ističe i da su zahvaljujući OTP banci imali medijsku pažnju koja je rezultovala povećanjem posete i prodaje na sajtu. Aleksandar dodaje:

Medijska vidljivost uticala je i na to da konačno krenu kupovine u većem broju da se dešavaju izvan Beograda i Novog Sada, a od poslednjeg puta kada smo razgovarali USAID nas je pozvao za saradnju. To nas je dodatno obodrilo i motivisalo, a onda se desila korona. U jednom trenutku je delovalo je da je sva muka oko lansiranja i pozicioniranja platforme bila uzaludna. Nakon nekoliko meseci finog organskog rasta, posle proglašenja vanrednog stanja, prodaje su se potpuno zaustavile, a broj poseta sajtu se sunovratio.

Upravo tada su, dodaje Aleksandar, poslali mail proizvođačima da budu strpljivi i predložili su im da iskoriste zastoj da naprave bolje fotografije i opise proizvoda, da iskoriste trenutak da konačno srede svoje radionice, magacine i rade na razvoju novih proizvoda. “Veliki broj njih se, na našu radost, odazvao tom pozivu”, istakao nam je naš sagovornik otkrivajući dalje:

Kako je vreme prolazilo, prodaja se oporavljala. Imali smo nekoliko naglih skokova i padova, a onda se sve umirilo i nastavio se naš prirodan rast. Taj rast možda najbolje može da se opiše time što je naslov teksta o nama na Netokraciji bio “Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija…”, a danas na Zanateriji svoje proizvode nudi skoro 400 proizvođača.

Zanaterija je zamišljena kao online robna kuća čija je ideja da na jednom mestu okupi male proizvođače (hrana i piće, odeća, obuća i pokućstva, majstori starih zanata, umetnici, dizajneri, kao i mali izdavači knjiga, stripova i muzičkih izdanja), koji ne mogu ili ne žele da uđu u velike distributivne lance i hipermarkete.

Na samom kraju, Šćepanović kaže da će nagrada definitivno pomoći u izgradnji reputacije startapa, a uz to je dobijena određena validacija biznis modela. “Nadamo se da će ovom našem pionirskom projektu to pomoći da zadobijemo poverenje budućih proizvođača, kupaca, medija i partnerskih organizacija, a što se finansijskog dela nagrade tiče, iskoristićemo ga za veće ulaganje u marketing i razvoj novih funkcionalnosti platforme, posebno u segmentu komunikacije prodavaca i kupaca pre nego što se desi prodaja”, zaključio je Aleksandar na kraju.


S obzirom da se veliko finale Generator događaja prvi put organizovalo onlajn zbog celokupne epidemiološke situacije, OTP banka je novac namenjen koktelu donirala Kafe baru 16, koji zapošljava omladinu iz Svratišta i pruža im socijalnu inkluziju.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Web 3.0

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.