Generator 2020: Predstavljamo vam 10 polufinalista ovog takmičenja

Predstavljamo vam 10 polufinalista Generator konkursa – dva tima čeka po milion dinara

Četvrti po redu Generator konkurs koji organizuje OTP banka predstavio je svoje polufinaliste - digitalne projekte koji mogu pomoći malim i srednjim preduzećima da njihov biznis preživi u doba krize.

Ovogodišnji konkurs nosi naziv The Game Changer i usmeren je na podršku sajtovima, aplikacijama i drugim digitalnim platformama koje pomažu i nude nove mogućnosti malim i srednjim preduzećima koji su posebno ugroženi usled pandemije korona virusa.

Žiri je od početka konkursa među 172 prijavljena projekta izabrao 10 koji su ušli u uži izbor, poslali dodatne informacije i kroz online razgovor bliže upoznali žiri sa projektom, nakon čega je izabrano po pet projekata iz svake kategorije (Postojeća rešenja i Nova rešenja).

Ovi polufinalisti snimili su svoje promotivne video klipove putem kojih publika ima priliku da ih bliže upozna, a žiri će u sledećem koraku izabrati po troje finalista iz svake kategorije koji će se takmičiti za glavnu nagradu od po milion dinara. Do tada, u nastavku teksta predstavljamo vam polufinaliste i njihova rešenja.

Postojeća rešenja

Zanateria

Zanateria je nastala nakon što su njeni osnivači pre nekoliko godina u SAD primetili koliko mali proizvođači mogu biti moćni kada se udruže u maloprodajnim objektima. Shvatili su i da jedan ovakav projekat može uspešno da zaživi i kod nas, pa su po povratku u Srbiju odlučili da naprave nešto slično.

Ova online platforma danas okuplja male domaće proizvođače odeće, obuće, nameštaja, pokućstva, prirodne kozmetike, hrane, pića, proizvoda za decu i bebe, kućne ljubimce, kao i muzičare i pisce knjige i stripove, koji ne mogu (ili ne žele) da uđu u velike distributivne lance.

Kreatori su ovu platformu ponudili kao prečicu svima kojima nedostaje tehnološka i marketinška pismenost, a posredstvom ove platforme mali i srednji proizvođači koji zbog pandemije svoju prodaju treba skoro u potpunosti da presele na Internet dobiće jak prodajni kanal koji je zbog svoje masovnosti jači od svake pojedinačne online prodavnice.

Prvi srpski Fudkast

Cilj ovog projekta je jednostavan: unaprediti imidž domaće hrane! Prvi srpski Fudcast to planira da uradi tako što će ukazati na jedinstvenost, kvalitet, rad i priče koje stoje iza domaćih delikatesa.

Tvorci projekta objašnjavaju:

Glasnije ćemo govoriti o vrhunskim proizvođačima. Skrenućemo pažnju na originalne i manje poznate proizvode malih i srednjih preduzeća. Dovešćemo u fokus neotkrivene vrhunske ukuse i specijalitete. Želimo da nadoknadimo slabu zastupljenost ovih proizvoda u velikim trgovinskim lancima i pomognemo proizvođačima da dođu do kupaca.

To će učiniti kao prva web televizija posvećena jedinstvenom brendu srpske visokokvalitetne hrane. PSF će se emitovati na kanalima Belgrade Food Show-a, a pored promocije proizvođača visokokvalitetne hrane i samih proizvoda, organizatori će kreirati i prvog srpskog ambasadora visokokvalitetne hrane.

BizPlaner

Dušan Uzelac, preduzetnik koji se, kao i većina, stalno suočavao sa teškoćama vođenja administracije, kreirao je BizPlaner za sebe, a zatim rešio i da ga ponudi drugima.

Reč je o SaaS rešenju u kome se digitalno vodi celokupno poslovanje kompanije sa ciljem da se smanji i olakša administracija i da menadžer/vlasnik može unapred da planira poslovanje.

Ovaj alat koncipiran je tako da ne dozvoljava neusklađenost između prihoda i rashoda, omogućava donošenje odluka na osnovu podataka, laku dostupnost informacija, kao i proaktivno delovanje i delegiranje i mogućnost kontrole delegiranih zadataka, kalkulacija PDV-a i planiranje ovog troška, itd.

CollectiVibe Virtual Fair

CollectiVibe Virtual Fair želi da offline događaje prenese u online svet tako što će kreirati platformu za održavanje virtuelnih sajmova. Na taj način biznisi mogu da izlažu svoje proizvode i usluge, kreiraju online konferencije, organizuju edukativne programe i slične događaje.

Rezultat je, objašnjavaju kreatori ovog projekta, brži povrat uloženih finansijskih sredstava i mogućnost veće monetizacije događaja, omogućen neograničenim brojem učesnika i pristupom 365 dana godišnje. Oni dodaju:

Naša motivacija se stvorila kada je jednom od naših partnera posao organizacije edukativnih radionica o visokom obrazovanju potpuno stao zbog pandemije. Fizički događaji od kojih su živeli više nisu bili izvodivi. U nameri da im pomognemo da prevaziđu krizu, krenuli smo da razvijamo naše rešenje virtuelizacije njihovih aktivnosti i stvorili univerzalni alat za online okupljanje koji koriste klijentske kompanije svih veličina koje pokrivaju više od deset različitih industrija.

ReportNest

ReportNest je proizvod digitalne agencije Saturized, specijalizovane za korisničko iskustvo i dizajn aplikacija za web i mobilne uređaje. Reč je o alatu koji kompanijama pomaže da bolje razumeju potrebe članova svog tima, prate motivaciju i zadovoljstvo u radu i brzo uoče probleme sa kojima se susreću timovi, kako bi ih podržali na najbolji način.

Ovaj alat će, kako ističu njegovi kreatori, zauvek biti besplatan za korišćenje, a njegovi korisnici imaće mogućnost da prate produktivnost i efikasnost svog tima, izazove sa kojima se članovi tima susreću, postignuća pojedinaca i opšte zadovoljstvo, motivaciju i napredak zaposlenih u firmi:

Sve ono što ste izgubili u nedostatku neposredne komunikacije u kancelariji, sada kada većina timova radi „remote“, ReportNest će vam pomoći da nadoknadite i dobijete još mnogo više.

Nova rešenja

Your Pet World

Pet World je platforma koja spaja pružaoce usluga u pet industriji (grumere, sitere, pansione za pse, veterinare, trenere…) i vlasnike pasa i mačaka koji bi mogli da biraju najekonomičnije, transparentne usluge na lokaciji koja im odgovara.

Osim besplatne promocije i lakšeg dolaska do većeg broja klijenta, pružaoci usluga dobili bi i besplatan softver za vođenje posla (evidenciju korisnika, kalendar usluga, podsetnik za vakcinacije, karton pasa odnosno mačaka, registar uplata), čime bi im bilo olakšano vođenje posla – navode idejni tvorci platforme.

Istovremeno, dodaju oni, vlasnici ljubimaca bi na jednom mestu imali prikaz svih usluga, sa ocenama korisnika, transparentnim cenovnikom i svim potrebnim podacima pa bi mogli elektronski, uz pomoć jednostavnih filtera za pretragu, da zakazuju i plaćaju sve usluge.

Dr Agro

Dr Agro je aplikacija koja omogućava poljoprivrednicima da prepoznaju korove, insekte i bolesti putem slike, a zatim da u trenutku dobiju preporuku pesticida koji rešavaju taj problem. Ova aplikacija će povezati poljoprivrednike sa zadrugama, apotekama i zaštitarima i na taj način omogućava bržu i povoljniju nabavku pesticida.

Kreatori ove aplikacije ističu:

Projekat Dr Agro postoji nekoliko godina na Youtube-u i Facebook-u i za to vreme je postao prepoznatljiv i okupio je više od 3.000 poljoprivrednika iz Srbije i Mađarske. Ti farmeri tragaju za rešenjima u zaštiti bilja, tim pre jer su regulative sve strožije, a negativno dejstvo prekomerne upotrebe pesticida sve veće.

Uvažavajući potrebe i zahteve farmera, Dr Agro je okupio tim vrhunskih inženjera koji su te zahteve pretočili u Dr Agro aplikaciju.

Stari zanati

Ova digitalna platforma ima zadatak da poveže zanatlije u Srbiji i pruži im mogućnost da oglase svoje usluge i proizvode na Internetu i na taj način održe svoje poslovanje i dođu do većeg broja kupaca. Takođe, postojaće i opcija online plaćanja koja će većini zanatlija omogućiti novi način poslovanja, lakšu prodaju i dostupnost njihovih proizvoda u par klikova.

„Ova opcija je trenutno najpotrebnija, jer proizvode starih zanata i usluge koje nude, potrošači uglavnom povezuju sa nečim nedostupnim i skupim i ovim putem bismo želele da im pružimo inovativnost u njihovoj prezentaciji proizvoda i da privučemo novu publiku“, navode kreatorke projekta.

Usluge koje platforma takođe nudi, su pre svega promocija kroz online kanale, a jedan od glavnih ciljeva platforme jeste da zanatlijama ponudi i edukaciju na poljima digitalne pismenosti.

REM Hub

„Zbog kodifikovanih načina prezentacije, nedostatka budžeta za marketing kao i skupih cena za učešće u showroom-ovima, kreatori propuštaju važne poslovne prilike“, ističu kreatorke REM Hub-a.

Njihov sajt zapravo predstavlja platformu za promociju, prodaju kreacija mladih dizajnera, kao i za komunikaciju, a objedinjuje digitalni doživljaj (interaktivni 360° virtuelni salon), prodavnicu i mrežu kreativaca koji bi imali mogućnost da svoje produkte plasiraju potencijalnim kupcima kao i da pronađu saradnike za buduće projekte. One objašnjavaju:

Kroz transparentnu mrežu stvaraoci će brze doći do kvalitetnih saradnika i time smanjiti utrošeno vreme i finansijski ulog. Svaki kreator će moći da predstavi svoj proizvod u klasičnoj 2D formi, dok bi sa standard i premium paketom njihovi proizvodi bili prikazani u 3D formatu. Kreator stvara intimniji vid prezentacije, dok će potrošač to iskusiti u prvom licu.

MyFitWorld

Ova platforma namenjena je profesionalcima iz oblasti fitnesa, rehabilitacije i sporta (ali i njihovim klijentima), a njen cilj je sledeći: rešiti organizacione i administracione probleme rada i kontrole napretka, stručnjacima povećati radne kapacitete i prihode i pružiti mogućnost dobijanja profesionalne usluge prema finansijskim i vremenskim mogućnostima.

Kako kreatori ističu, svaki pojedinac, mala, srednja ili velika firma moći će da održe svoj posao aktivnim, kao i da ga širi. „Jednostavno, biće u mogućnosti da organizuju i vode svoj posao na jednom mestu, a da predstave i prodaju svoje proizvode online (vežbe, tretmane, treninge, programe, planove) široj publici i to na više načina (vođeno online ili prodaja gotovih sadržaja) na globalnom nivou“, navode oni.

Osim toga, krajnji korisnici će moći da nastave da vode aktivan i zdrav život i pronađu stručno lice koje će ih pratiti na tom putu.


U narednom periodu žiri će izabrati po troje finalista iz svake kategorije koji će se takmičiti za glavnu nagradu od po milion dinara. Detaljnije o projektu i polufinalistima možete pronaći na zvaničnom sajtu Generator takmičenja.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Tehnologija

Kako jednostavno početi sa učenjem programskog jezika Python?

Među programskim jezicima postoje velike razlike kako u samom procesu rada, tako i u krajnjim rezultatima. U razgovoru sa Nikolom Kolevskim, otkrivamo zašto je Python sve popularniji među programerima i šta ga izdvaja od drugih tehnologija.

Kultura 2.0

Vanja Paunović ima 23 godine, niže uspehe u programiranju i pokreće YouTube kanal – Dzimiks

Vanja trenutno završava Raf i započinje svoju programersku karijeru. To bi, manje-više, bio standardni put za juniora u IT industriji ali on ima nešto što ga izdvaja od ostalih: YouTube kanal posvećen programiranju.

Office Talks Podcast

Borci za slobodan Internet (gost Danilo Krivokapić)

22. epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa Danilom Krivokapićem iz SHARE Fondacije koji je govorio o aktuelnoj kampanji #hiljadekamera, našim digitalnim pravima i slobodnom Internetu.