Četvrti po redu Generator konkurs koji organizuje OTP banka predstavio je svoje polufinaliste - digitalne projekte koji mogu pomoći malim i srednjim preduzećima da njihov biznis preživi u doba krize.
Ovogodišnji konkurs nosi naziv The Game Changer i usmeren je na podršku sajtovima, aplikacijama i drugim digitalnim platformama koje pomažu i nude nove mogućnosti malim i srednjim preduzećima koji su posebno ugroženi usled pandemije korona virusa.
Žiri je od početka konkursa među 172 prijavljena projekta izabrao 10 koji su ušli u uži izbor, poslali dodatne informacije i kroz online razgovor bliže upoznali žiri sa projektom, nakon čega je izabrano po pet projekata iz svake kategorije (Postojeća rešenja i Nova rešenja).
Ovi polufinalisti snimili su svoje promotivne video klipove putem kojih publika ima priliku da ih bliže upozna, a žiri će u sledećem koraku izabrati po troje finalista iz svake kategorije koji će se takmičiti za glavnu nagradu od po milion dinara. Do tada, u nastavku teksta predstavljamo vam polufinaliste i njihova rešenja.
Postojeća rešenja
Zanateria
Zanateria je nastala nakon što su njeni osnivači pre nekoliko godina u SAD primetili koliko mali proizvođači mogu biti moćni kada se udruže u maloprodajnim objektima. Shvatili su i da jedan ovakav projekat može uspešno da zaživi i kod nas, pa su po povratku u Srbiju odlučili da naprave nešto slično.
Ova online platforma danas okuplja male domaće proizvođače odeće, obuće, nameštaja, pokućstva, prirodne kozmetike, hrane, pića, proizvoda za decu i bebe, kućne ljubimce, kao i muzičare i pisce knjige i stripove, koji ne mogu (ili ne žele) da uđu u velike distributivne lance.
Kreatori su ovu platformu ponudili kao prečicu svima kojima nedostaje tehnološka i marketinška pismenost, a posredstvom ove platforme mali i srednji proizvođači koji zbog pandemije svoju prodaju treba skoro u potpunosti da presele na Internet dobiće jak prodajni kanal koji je zbog svoje masovnosti jači od svake pojedinačne online prodavnice.
Prvi srpski Fudkast
Cilj ovog projekta je jednostavan: unaprediti imidž domaće hrane! Prvi srpski Fudcast to planira da uradi tako što će ukazati na jedinstvenost, kvalitet, rad i priče koje stoje iza domaćih delikatesa.
Tvorci projekta objašnjavaju:
Glasnije ćemo govoriti o vrhunskim proizvođačima. Skrenućemo pažnju na originalne i manje poznate proizvode malih i srednjih preduzeća. Dovešćemo u fokus neotkrivene vrhunske ukuse i specijalitete. Želimo da nadoknadimo slabu zastupljenost ovih proizvoda u velikim trgovinskim lancima i pomognemo proizvođačima da dođu do kupaca.
To će učiniti kao prva web televizija posvećena jedinstvenom brendu srpske visokokvalitetne hrane. PSF će se emitovati na kanalima Belgrade Food Show-a, a pored promocije proizvođača visokokvalitetne hrane i samih proizvoda, organizatori će kreirati i prvog srpskog ambasadora visokokvalitetne hrane.
BizPlaner
Dušan Uzelac, preduzetnik koji se, kao i većina, stalno suočavao sa teškoćama vođenja administracije, kreirao je BizPlaner za sebe, a zatim rešio i da ga ponudi drugima.
Reč je o SaaS rešenju u kome se digitalno vodi celokupno poslovanje kompanije sa ciljem da se smanji i olakša administracija i da menadžer/vlasnik može unapred da planira poslovanje.
Ovaj alat koncipiran je tako da ne dozvoljava neusklađenost između prihoda i rashoda, omogućava donošenje odluka na osnovu podataka, laku dostupnost informacija, kao i proaktivno delovanje i delegiranje i mogućnost kontrole delegiranih zadataka, kalkulacija PDV-a i planiranje ovog troška, itd.
CollectiVibe Virtual Fair
CollectiVibe Virtual Fair želi da offline događaje prenese u online svet tako što će kreirati platformu za održavanje virtuelnih sajmova. Na taj način biznisi mogu da izlažu svoje proizvode i usluge, kreiraju online konferencije, organizuju edukativne programe i slične događaje.
Rezultat je, objašnjavaju kreatori ovog projekta, brži povrat uloženih finansijskih sredstava i mogućnost veće monetizacije događaja, omogućen neograničenim brojem učesnika i pristupom 365 dana godišnje. Oni dodaju:
Naša motivacija se stvorila kada je jednom od naših partnera posao organizacije edukativnih radionica o visokom obrazovanju potpuno stao zbog pandemije. Fizički događaji od kojih su živeli više nisu bili izvodivi. U nameri da im pomognemo da prevaziđu krizu, krenuli smo da razvijamo naše rešenje virtuelizacije njihovih aktivnosti i stvorili univerzalni alat za online okupljanje koji koriste klijentske kompanije svih veličina koje pokrivaju više od deset različitih industrija.
ReportNest
ReportNest je proizvod digitalne agencije Saturized, specijalizovane za korisničko iskustvo i dizajn aplikacija za web i mobilne uređaje. Reč je o alatu koji kompanijama pomaže da bolje razumeju potrebe članova svog tima, prate motivaciju i zadovoljstvo u radu i brzo uoče probleme sa kojima se susreću timovi, kako bi ih podržali na najbolji način.
Ovaj alat će, kako ističu njegovi kreatori, zauvek biti besplatan za korišćenje, a njegovi korisnici imaće mogućnost da prate produktivnost i efikasnost svog tima, izazove sa kojima se članovi tima susreću, postignuća pojedinaca i opšte zadovoljstvo, motivaciju i napredak zaposlenih u firmi:
Sve ono što ste izgubili u nedostatku neposredne komunikacije u kancelariji, sada kada većina timova radi “remote”, ReportNest će vam pomoći da nadoknadite i dobijete još mnogo više.
Nova rešenja
Your Pet World
Pet World je platforma koja spaja pružaoce usluga u pet industriji (grumere, sitere, pansione za pse, veterinare, trenere…) i vlasnike pasa i mačaka koji bi mogli da biraju najekonomičnije, transparentne usluge na lokaciji koja im odgovara.
Osim besplatne promocije i lakšeg dolaska do većeg broja klijenta, pružaoci usluga dobili bi i besplatan softver za vođenje posla (evidenciju korisnika, kalendar usluga, podsetnik za vakcinacije, karton pasa odnosno mačaka, registar uplata), čime bi im bilo olakšano vođenje posla – navode idejni tvorci platforme.
Istovremeno, dodaju oni, vlasnici ljubimaca bi na jednom mestu imali prikaz svih usluga, sa ocenama korisnika, transparentnim cenovnikom i svim potrebnim podacima pa bi mogli elektronski, uz pomoć jednostavnih filtera za pretragu, da zakazuju i plaćaju sve usluge.
Dr Agro
Dr Agro je aplikacija koja omogućava poljoprivrednicima da prepoznaju korove, insekte i bolesti putem slike, a zatim da u trenutku dobiju preporuku pesticida koji rešavaju taj problem. Ova aplikacija će povezati poljoprivrednike sa zadrugama, apotekama i zaštitarima i na taj način omogućava bržu i povoljniju nabavku pesticida.
Kreatori ove aplikacije ističu:
Projekat Dr Agro postoji nekoliko godina na Youtube-u i Facebook-u i za to vreme je postao prepoznatljiv i okupio je više od 3.000 poljoprivrednika iz Srbije i Mađarske. Ti farmeri tragaju za rešenjima u zaštiti bilja, tim pre jer su regulative sve strožije, a negativno dejstvo prekomerne upotrebe pesticida sve veće.
Uvažavajući potrebe i zahteve farmera, Dr Agro je okupio tim vrhunskih inženjera koji su te zahteve pretočili u Dr Agro aplikaciju.
Stari zanati
Ova digitalna platforma ima zadatak da poveže zanatlije u Srbiji i pruži im mogućnost da oglase svoje usluge i proizvode na Internetu i na taj način održe svoje poslovanje i dođu do većeg broja kupaca. Takođe, postojaće i opcija online plaćanja koja će većini zanatlija omogućiti novi način poslovanja, lakšu prodaju i dostupnost njihovih proizvoda u par klikova.
“Ova opcija je trenutno najpotrebnija, jer proizvode starih zanata i usluge koje nude, potrošači uglavnom povezuju sa nečim nedostupnim i skupim i ovim putem bismo želele da im pružimo inovativnost u njihovoj prezentaciji proizvoda i da privučemo novu publiku”, navode kreatorke projekta.
Usluge koje platforma takođe nudi, su pre svega promocija kroz online kanale, a jedan od glavnih ciljeva platforme jeste da zanatlijama ponudi i edukaciju na poljima digitalne pismenosti.
REM Hub
“Zbog kodifikovanih načina prezentacije, nedostatka budžeta za marketing kao i skupih cena za učešće u showroom-ovima, kreatori propuštaju važne poslovne prilike”, ističu kreatorke REM Hub-a.
Njihov sajt zapravo predstavlja platformu za promociju, prodaju kreacija mladih dizajnera, kao i za komunikaciju, a objedinjuje digitalni doživljaj (interaktivni 360° virtuelni salon), prodavnicu i mrežu kreativaca koji bi imali mogućnost da svoje produkte plasiraju potencijalnim kupcima kao i da pronađu saradnike za buduće projekte. One objašnjavaju:
Kroz transparentnu mrežu stvaraoci će brze doći do kvalitetnih saradnika i time smanjiti utrošeno vreme i finansijski ulog. Svaki kreator će moći da predstavi svoj proizvod u klasičnoj 2D formi, dok bi sa standard i premium paketom njihovi proizvodi bili prikazani u 3D formatu. Kreator stvara intimniji vid prezentacije, dok će potrošač to iskusiti u prvom licu.
MyFitWorld
Ova platforma namenjena je profesionalcima iz oblasti fitnesa, rehabilitacije i sporta (ali i njihovim klijentima), a njen cilj je sledeći: rešiti organizacione i administracione probleme rada i kontrole napretka, stručnjacima povećati radne kapacitete i prihode i pružiti mogućnost dobijanja profesionalne usluge prema finansijskim i vremenskim mogućnostima.
Kako kreatori ističu, svaki pojedinac, mala, srednja ili velika firma moći će da održe svoj posao aktivnim, kao i da ga širi. “Jednostavno, biće u mogućnosti da organizuju i vode svoj posao na jednom mestu, a da predstave i prodaju svoje proizvode online (vežbe, tretmane, treninge, programe, planove) široj publici i to na više načina (vođeno online ili prodaja gotovih sadržaja) na globalnom nivou”, navode oni.
Osim toga, krajnji korisnici će moći da nastave da vode aktivan i zdrav život i pronađu stručno lice koje će ih pratiti na tom putu.
U narednom periodu žiri će izabrati po troje finalista iz svake kategorije koji će se takmičiti za glavnu nagradu od po milion dinara. Detaljnije o projektu i polufinalistima možete pronaći na zvaničnom sajtu Generator takmičenja.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!