YouTube lansirao 'livestream' i Super Chat za kanale sa preko 10.000 pretplatnika

YouTube lansirao ‘livestream’ i Super Chat za kanale sa preko 10.000 pretplatnika

Svesni činjenice da je Facebook ubacio u šestu brzinu kada je video u pitanju, YouTube je kasno sinoć predstavio nove opcije za svoje najgledanije pretplatnike i oglašivače - mobilni livestream. Ovim potezom YouTuberima je omogućen prenos uživo putem pametnog telefona, ali i unikatni Super Chat alat koji bi trebalo da monetizuje dopisivanje i interakcije sa publikom. Nove opcije dostupne su kanalima koji broje više od 10.000 pretplatnika.

yt_live

Nije tajna da YouTube ulaže značajne resurse kako bi kreatorima sadržaja omogućio što bolju komunikaciju i interakciju sa publikom – ovaj servis zavisi od njihove inovativnosti i spreman je da uradi sve kako bih ih zadržao baš tu gde jesu. U 2016. godini video prenos uživo otišao je korak dalje sa ulaskom Facebooka u ovaj segment tržišta, a YouTube je bio brz najavivši još u junu da se nešto posebno priprema i u njihovoj „kuhinji“. Ipak, mogućnost mobilnog live videa na ovoj platformi za sada je bila dostupna samo pojedinim partnerima i medijskim kućama.

Danas se sve to menja budući da je YouTube otvorio mobilni livestream za sve kanale koji broje preko 10.000 pretplatnika – bili oni posvećeni YouTuberi ili kanali brendova. Na zvaničnom blogu spominje se da su predstavnici ove kompanije ushićeni zbog novih mogućnosti koje mobilni video sadržaj uživo donosi, kao i da jedva čekaju da vide prva uključenja nekih od najpoznatijih YouTubera današnjice.

yt-liveYouTube Blog
Kao i kod sličnih servisa, korisnici otpočinju novu sesiju osnovnim informacijama o uključenju. Ipak, ono što YouTube izdvaja jeste monetizacija uz Super Chat alat.

Super Chat – jer i YouTuberi moraju od nečega da žive

Nova funkcija biće direktno integrisana kao sastavni deo mobilne aplikacije YouTube, dok je samo korišćenje i startovanje live videa više nego jednostavno uz svega par klikova – baš kao i na društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram, Twitter, Periscope (ako ga se i dalje sećate). Pretplatnici koji prate korisnika tj. kanal koji pokrene prenos uživo dobiće notifikaciju, a tu je i mogućnost pretrage drugih YouTubera koji u tom trenutku koriste livestream.

Kako bi pomogli kreatorima da dodatno povećaju svoje prihode uz ovu vrstu video sadržaja, predstavljen je i Super Chat – novi alat za monetizaciju koji će u početku biti dostupan kreatorima u više od 20 zemalja. Naime, nova opcija omogućava pojedincima da se izdvoje iz mase drugih gledalaca tako što će poslati sponzorisanu poruku svom omiljenom YouTuberu u zamenu za par dolara. Takoreći, oni kupuju pažnju tj. svoju poziciju na ekranu, dok će sama poruka biti obeležena posebnom bojom.

Prenos uživo pronašao svoje mesto u politici?

Podsećanja radi, jedan od najgledanijih prenosa uživo putem ovog video servisa bila je debata sadašnjeg predsednika SAD-a, Donalda Trampa i tadašnje kandidatkinje Hilari Klinton, koji su samo podgrevali predsedničku trku dok je ulazila u svoju završnu fazu. Ubrzo nakon toga, iz kompanije YouTube stigla je i mogućnost livestream videa od 360°, a koji su korisnici tokom izbora mogli da prate u 4K rezoluciji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?