Svesni činjenice da je Facebook ubacio u šestu brzinu kada je video u pitanju, YouTube je kasno sinoć predstavio nove opcije za svoje najgledanije pretplatnike i oglašivače - mobilni livestream. Ovim potezom YouTuberima je omogućen prenos uživo putem pametnog telefona, ali i unikatni Super Chat alat koji bi trebalo da monetizuje dopisivanje i interakcije sa publikom. Nove opcije dostupne su kanalima koji broje više od 10.000 pretplatnika.
Nije tajna da YouTube ulaže značajne resurse kako bi kreatorima sadržaja omogućio što bolju komunikaciju i interakciju sa publikom – ovaj servis zavisi od njihove inovativnosti i spreman je da uradi sve kako bih ih zadržao baš tu gde jesu. U 2016. godini video prenos uživo otišao je korak dalje sa ulaskom Facebooka u ovaj segment tržišta, a YouTube je bio brz najavivši još u junu da se nešto posebno priprema i u njihovoj “kuhinji”. Ipak, mogućnost mobilnog live videa na ovoj platformi za sada je bila dostupna samo pojedinim partnerima i medijskim kućama.
Danas se sve to menja budući da je YouTube otvorio mobilni livestream za sve kanale koji broje preko 10.000 pretplatnika – bili oni posvećeni YouTuberi ili kanali brendova. Na zvaničnom blogu spominje se da su predstavnici ove kompanije ushićeni zbog novih mogućnosti koje mobilni video sadržaj uživo donosi, kao i da jedva čekaju da vide prva uključenja nekih od najpoznatijih YouTubera današnjice.

Super Chat – jer i YouTuberi moraju od nečega da žive
Nova funkcija biće direktno integrisana kao sastavni deo mobilne aplikacije YouTube, dok je samo korišćenje i startovanje live videa više nego jednostavno uz svega par klikova – baš kao i na društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram, Twitter, Periscope (ako ga se i dalje sećate). Pretplatnici koji prate korisnika tj. kanal koji pokrene prenos uživo dobiće notifikaciju, a tu je i mogućnost pretrage drugih YouTubera koji u tom trenutku koriste livestream.
Kako bi pomogli kreatorima da dodatno povećaju svoje prihode uz ovu vrstu video sadržaja, predstavljen je i Super Chat – novi alat za monetizaciju koji će u početku biti dostupan kreatorima u više od 20 zemalja. Naime, nova opcija omogućava pojedincima da se izdvoje iz mase drugih gledalaca tako što će poslati sponzorisanu poruku svom omiljenom YouTuberu u zamenu za par dolara. Takoreći, oni kupuju pažnju tj. svoju poziciju na ekranu, dok će sama poruka biti obeležena posebnom bojom.
Prenos uživo pronašao svoje mesto u politici?
Podsećanja radi, jedan od najgledanijih prenosa uživo putem ovog video servisa bila je debata sadašnjeg predsednika SAD-a, Donalda Trampa i tadašnje kandidatkinje Hilari Klinton, koji su samo podgrevali predsedničku trku dok je ulazila u svoju završnu fazu. Ubrzo nakon toga, iz kompanije YouTube stigla je i mogućnost livestream videa od 360°, a koji su korisnici tokom izbora mogli da prate u 4K rezoluciji.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!