Ubedljiva pobeda za Trampa, snažna za Facebook Live

Ubedljiva pobeda za Trampa, snažna za Facebook Live

Predsednički zbori u Sjedinjenim Američkim Državama sinoć su i zvanično dobili svoj epilog, a pobedu je (neočekivano) odneo kandidat republikanaca, Donald Tramp. Da su društvene mreže i ovog puta odigrale značajnu ulogu pokazao nam je upravo Facebook koji je u vreme obraćanja, sada već budućeg predsednika, brojio i po nekoliko miliona pregleda zahvaljujući prenosu uživo. Zapitali smo se, jesu li ove brojke iznenađujuće?

fb_live_trump

Nema sumnje da se interesovanje za izbore u SAD-u merilo na globalnom nivou, te da su oni najznatiželjniji ostajali do sitnih sati kako bi ispratili sve detalje jedne od najzanimljivijih izbornih trka u istoriji. Glavni doprinos da čak i mi “preko bare” što pre saznamo šta se sve dešava u dalekoj Americi, dao nam je najviše Facebook, a zahvaljujući hashtagu #election2016 live ili #election 2016 results, informacije i dešavanja uživo iz predsedničkih štabova bili su nam nadohvat ruke.

Naime, u moru različitog foto i video sadržaja na popularnoj društvenoj mreži, posebno se izdvaja live video magazina TIME koji je prikazivao zvanično proglašenje Trampa za predsednika SAD-a, kada je već bilo sigurno da je predstavnik republikanaca odneo ubedljiviju pobedu nad Hilari Klinton nego što se to očekivalo. Ali, kao što moj kolega Mudrinić kaže u svom tekstu o memovima, Netokracija nije mesto za političke analize, te ćemo se odmah osvrnuti na brojke.

Predsednički govor – isključivo putem Interneta

Pomenuto, četrdesetominutno uključenje uživo koje je TIME kasnije postavio na svojoj zvaničnoj Facebook stranici, pregledalo je čak 2,8 miliona ljudi, da dobro ste pročitali. Međutim, još značajniji podatak jeste da sam sadržaj svakog trenutka pregleda 110 hiljada ljudi, uz 36 hiljada komentara i 29 hiljada deljenja sa drugim korisnicima. Znamo da su ove brojke impozantne, ali šta nam one zapravo pokazuju?

Pored poznate činjenice da je TIME svetski popularan medij, statistika nam jasno stavlja do znanja da ovakve brojke nisu imale i neke televizije širom SAD-a, a ukoliko se setite parlamentarnih izbora u Srbiji, koji su održani takođe ove godine, jasno je da se Facebook Live video (pored Trampa) pokazao kao veoma dostojan protivnik nad i dalje veoma popularnom televizijom, ukoliko govorimo o izveštavanju sa događaja poput predsedničkih izbora.

Facebook Live ili TV? Pitanje je sad

Za prednostima koje pruža Facebook Live nisu posegli samo iz TIME-a, ovu opciju su uveliko tokom prebrojavanja rezultata koristili štabovi predsedničkih kandidata, ali i drugi poznati mediji poput BBC-a, omogućivši ljudima širom sveta da putem jednostavnog hashtag-a budu u toku sa najsvežijim promenama koji dolaze sa biračkih mesta u SAD-u.

Iako relativno mlada, pomenuta funkcija na Facebook-u beleži sve veći broj korisnika, ali i onih koji se, ako poredimo sa TV izveštavanjem, okreću više ka društvenim mrežama upravo iz razloga što mogu ostvariti kvalitetnu interakciju sa određenim sadržajem, dobijajući utisak učesnika u važnim društvenim događajima i promenama. Zapravo sve ono što do sada na televiziji nije bilo moguće – pa ne bi čudilo da ovaj format izveštavanja na društvenim mrežama sve više uzme maha u nekim budućim dešavanjima, postajući tako primarni i možda jedini izvor informacija ljudima širom sveta.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Analiza

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.