WhatsApp Business: Mogu li mala i srednja preduzeća do klijenata uz ‘ćaskanje’? - Netokracija.rs

WhatsApp Business: Mogu li mala i srednja preduzeća do klijenata uz ‘ćaskanje’?

Popularni servis za dopisivanje koji je u vlasništvu Facebooka još od 2014. godine, dobio je posebnu aplikaciju namenjenu brendovima i drugim biznisima - koja nosi naziv Business app. Ova aplikacija koja za cilj ima da dodatno unapredi komunikaciju između manjih biznisa i krajnjih korisnika za sada je namenjena za Android operativni sistem, te će za početak biti dostupna samo na određenim tržištima dok ne bude lansirana i za ostale zemlje sveta.

Podsećanja radi, WhatsApp koji broji preko 1,3 milijarde korisnika, pomenutu aplikaciju najavio je još u septembru mesecu prošle godine, stavljajući foksu na njenu glavnu namenu koja se odnosi na bolju komunikaciju između manjih biznisa i preduzetnika sa krajnjim korisnicima. Ono što je veoma bitno napomenuti jeste da se pomenuta aplikacija za sada dostupna za Android operativni sistem, te će njene prednosti na početku moći da ispitaju korisnici u SAD-u, Meksiku, Italiji i Ujedinjenom Kraljevstvu.

WhatsApp Business aplikacija će biti besplatna za preuzimanje sa Google Play prodavnice, te je ovo, kako piše Siliconangle, samo početak znatno širih planova kompanije ukoliko govorimo o dodatnim prihodima. Iako besplatna, realno je očekivati da će biznisi imati na raspolaganju niz alata pomoću kojih bi mogli da dodatno unaprede komunikaciju sa svojim klijentima, odnosno ciljnom grupom.

Da su iz WhatsApp-a mislili na sve detalje, dokazuje podatak da će posebna verzija Business aplikacija raditi uspešno i za mnogo veće korporativne platforme, poput onih  kompanija koje pretežno posluju u domenu e-commerce-a, banaka, avio prevoza i sl. Za sada, ipak, nema informacija kada bi ova verzija mogla da bude dostupa, ali je sigurno da bi se alati za velike kompanije u okviru iste dodatno naplaćivali.

Uska veza sa Messengerom

Značaj i prednosti najavljenih promenama na WhatsApp-u pre svega za biznise i brendove, za Netokraciju je prokomentarisao Ivan Bildi, ekspert za društvene medije, koji kaže da je realno očekivati opciju koja će biti slična Facebook Messengeru i moći će da se naprave automatski odgovori i predefinisane poruke koje bi značajno olakšale komunikaciju pogotovo onima biznisima koji dnevno dobijaju dosta upita.

Na pitanje o tome koliko i kako bi nova aplikacija koja dolazi iz WhatsApp-a mogla da bude prihvaćena od strane ovdašnjih poslodavaca, Bildi kaže:

Za Srbiju nemamo precizne i zvanične podatke o korišćenju WhatsApp-a, ono što iz prakse znamo da je to treća najpopularnija aplikacija za dopisivanje posle Vibera i Facebook Messengera. Kao i kod ostalih platformi za dopisivanje, najveći broj aktivnih korisnika su mladi koji preferiraju ovakav način komunikacije u poređenju sa SMS-om ili telefonskim pozivom, tako da najviše prednosti imaju oni koji se obraćaju upravo ovoj ciljnoj grupi. Definitivno ne možemo reći da je opšteprihvaćen način komunikacije između biznisa i klijenata, pa samim tim ne očekujem ni ogroman broj korisnika Business WhatsApp-a.

Naš sagovornik navodi da nije tajna kako uglavom svi očekuju od WhatsApp-a znatno dublju integraciju sa samim Facebookom. Bildi posebno napominje da je već uveliko u fazi testiranja da jedna vrsta Facebook oglasa vodi na WhatsApp, odnosno da oglašivači mogu da biraju da li žele da ih klijenti kontaktiraju na Facebook Messenger ili na WhatsApp. Ono što bi takođe moglo da bude veoma interesantno jeste i integracija Instagrama i WhatsAppa u formi krospostovanja 24-časovnih prića na obe platforme odjednom.

softonic.com
Ostaje da se vidi koliko i kako će Whats App vremenom unapređivati svoju novu aplikaciju sa novim i naprednim alatima.

„Sasvim je sigurno da će u narednom periodu Facebook raditi na daljoj integraciji svih platformi i širenju reklamnog portfolija kojim će pokušati da monetizuje ogroman broj korisnika WhatsAppa koja je najpopularnija aplikacija za dopisivanje na svetu“, zaključuje je Ivan.

WhatsApp Business – korist za prodavce, ali i za kupce

Namere kompanije o monetizaciji nove aplikacije potvrdio je i COO WhatsApp-a Met Idema, koji je za Wall Street Journal još u septembru mesecu prošle godine potvrdio plan koji se odnosi na dodatnu naplatu za biznise u okviru same aplikacije. Naime, ostali korisnici će biti u prilici da na jednostavan način vide biznis naloge na WhatsApp-u koji će biti posebno obeleženi, a koji će imati posebne biznis profile, kao i alate za komunikaciju u okviru poruka.

Oni poslovni korisnici koji ipak više vremena provode za računarom, takođe će biti u prilici da koriste sve prednosti WhatsApp Business-a, baš kao i na mobilnim uređajima. Kako bi dodatno pomogli poslovnim korisnicima kada je reč o evidenciji i praćenju efikasnosti komunikacije sa korisnicima i potencijalnim kupcima, iz WhatsAppa su pripremili i posebnu analitiku putem koje se pomenuti parametri mogu pratiti, međutim, treba očekivati da se upravo ovaj alat vremenom dodatno razvije i unapredi.

Ukoliko u obzir uzmemo korisničku bazu i popularnost WhatsApp-a kao chat platofrme, kako u Srbiji, tako i u zemljama širom sveta, lansiranje business aplikacije mogao bi da bude pravi pogodak za kompaniju, kako sa strane povećanja broja biznis korisnika, tako i sa strane monetizacije. Sve je više manjih biznisa koji nastoje da pojednostave komunikaciju sa svojim klijentima, tražeći jednostavna i napredna rešenja koje će uskoro moći da ponudi i WhatsApp – kada novi servis bude i zvanično postao dostupan za brendove širom sveta.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hoće li soba za gejming i dalje biti ‘glavni adut’ poslodavaca ili nas zbog korone očekaju bolji benefiti i povlastice?

Pandemija je promenila mnogo toga, pa i način na koji poslodavci i zaposleni posmatraju kompanijske benefite. U nastavku otkrivamo koje će to povlastice zaposleni u IT-ju moći da očekuju sada kada rad od kuće više nije 'ništa posebno'.

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.