WhatsApp Business: Mogu li mala i srednja preduzeća do klijenata uz ‘ćaskanje’? - Netokracija.rs

WhatsApp Business: Mogu li mala i srednja preduzeća do klijenata uz ‘ćaskanje’?

Popularni servis za dopisivanje koji je u vlasništvu Facebooka još od 2014. godine, dobio je posebnu aplikaciju namenjenu brendovima i drugim biznisima - koja nosi naziv Business app. Ova aplikacija koja za cilj ima da dodatno unapredi komunikaciju između manjih biznisa i krajnjih korisnika za sada je namenjena za Android operativni sistem, te će za početak biti dostupna samo na određenim tržištima dok ne bude lansirana i za ostale zemlje sveta.

Podsećanja radi, WhatsApp koji broji preko 1,3 milijarde korisnika, pomenutu aplikaciju najavio je još u septembru mesecu prošle godine, stavljajući foksu na njenu glavnu namenu koja se odnosi na bolju komunikaciju između manjih biznisa i preduzetnika sa krajnjim korisnicima. Ono što je veoma bitno napomenuti jeste da se pomenuta aplikacija za sada dostupna za Android operativni sistem, te će njene prednosti na početku moći da ispitaju korisnici u SAD-u, Meksiku, Italiji i Ujedinjenom Kraljevstvu.

WhatsApp Business aplikacija će biti besplatna za preuzimanje sa Google Play prodavnice, te je ovo, kako piše Siliconangle, samo početak znatno širih planova kompanije ukoliko govorimo o dodatnim prihodima. Iako besplatna, realno je očekivati da će biznisi imati na raspolaganju niz alata pomoću kojih bi mogli da dodatno unaprede komunikaciju sa svojim klijentima, odnosno ciljnom grupom.

Da su iz WhatsApp-a mislili na sve detalje, dokazuje podatak da će posebna verzija Business aplikacija raditi uspešno i za mnogo veće korporativne platforme, poput onih  kompanija koje pretežno posluju u domenu e-commerce-a, banaka, avio prevoza i sl. Za sada, ipak, nema informacija kada bi ova verzija mogla da bude dostupa, ali je sigurno da bi se alati za velike kompanije u okviru iste dodatno naplaćivali.

Uska veza sa Messengerom

Značaj i prednosti najavljenih promenama na WhatsApp-u pre svega za biznise i brendove, za Netokraciju je prokomentarisao Ivan Bildi, ekspert za društvene medije, koji kaže da je realno očekivati opciju koja će biti slična Facebook Messengeru i moći će da se naprave automatski odgovori i predefinisane poruke koje bi značajno olakšale komunikaciju pogotovo onima biznisima koji dnevno dobijaju dosta upita.

Na pitanje o tome koliko i kako bi nova aplikacija koja dolazi iz WhatsApp-a mogla da bude prihvaćena od strane ovdašnjih poslodavaca, Bildi kaže:

Za Srbiju nemamo precizne i zvanične podatke o korišćenju WhatsApp-a, ono što iz prakse znamo da je to treća najpopularnija aplikacija za dopisivanje posle Vibera i Facebook Messengera. Kao i kod ostalih platformi za dopisivanje, najveći broj aktivnih korisnika su mladi koji preferiraju ovakav način komunikacije u poređenju sa SMS-om ili telefonskim pozivom, tako da najviše prednosti imaju oni koji se obraćaju upravo ovoj ciljnoj grupi. Definitivno ne možemo reći da je opšteprihvaćen način komunikacije između biznisa i klijenata, pa samim tim ne očekujem ni ogroman broj korisnika Business WhatsApp-a.

Naš sagovornik navodi da nije tajna kako uglavom svi očekuju od WhatsApp-a znatno dublju integraciju sa samim Facebookom. Bildi posebno napominje da je već uveliko u fazi testiranja da jedna vrsta Facebook oglasa vodi na WhatsApp, odnosno da oglašivači mogu da biraju da li žele da ih klijenti kontaktiraju na Facebook Messenger ili na WhatsApp. Ono što bi takođe moglo da bude veoma interesantno jeste i integracija Instagrama i WhatsAppa u formi krospostovanja 24-časovnih prića na obe platforme odjednom.

softonic.com
Ostaje da se vidi koliko i kako će Whats App vremenom unapređivati svoju novu aplikaciju sa novim i naprednim alatima.

„Sasvim je sigurno da će u narednom periodu Facebook raditi na daljoj integraciji svih platformi i širenju reklamnog portfolija kojim će pokušati da monetizuje ogroman broj korisnika WhatsAppa koja je najpopularnija aplikacija za dopisivanje na svetu“, zaključuje je Ivan.

WhatsApp Business – korist za prodavce, ali i za kupce

Namere kompanije o monetizaciji nove aplikacije potvrdio je i COO WhatsApp-a Met Idema, koji je za Wall Street Journal još u septembru mesecu prošle godine potvrdio plan koji se odnosi na dodatnu naplatu za biznise u okviru same aplikacije. Naime, ostali korisnici će biti u prilici da na jednostavan način vide biznis naloge na WhatsApp-u koji će biti posebno obeleženi, a koji će imati posebne biznis profile, kao i alate za komunikaciju u okviru poruka.

Oni poslovni korisnici koji ipak više vremena provode za računarom, takođe će biti u prilici da koriste sve prednosti WhatsApp Business-a, baš kao i na mobilnim uređajima. Kako bi dodatno pomogli poslovnim korisnicima kada je reč o evidenciji i praćenju efikasnosti komunikacije sa korisnicima i potencijalnim kupcima, iz WhatsAppa su pripremili i posebnu analitiku putem koje se pomenuti parametri mogu pratiti, međutim, treba očekivati da se upravo ovaj alat vremenom dodatno razvije i unapredi.

Ukoliko u obzir uzmemo korisničku bazu i popularnost WhatsApp-a kao chat platofrme, kako u Srbiji, tako i u zemljama širom sveta, lansiranje business aplikacije mogao bi da bude pravi pogodak za kompaniju, kako sa strane povećanja broja biznis korisnika, tako i sa strane monetizacije. Sve je više manjih biznisa koji nastoje da pojednostave komunikaciju sa svojim klijentima, tražeći jednostavna i napredna rešenja koje će uskoro moći da ponudi i WhatsApp – kada novi servis bude i zvanično postao dostupan za brendove širom sveta.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.