WhatsApp Business: Mogu li mala i srednja preduzeća do klijenata uz ‘ćaskanje’? - Netokracija.rs

WhatsApp Business: Mogu li mala i srednja preduzeća do klijenata uz ‘ćaskanje’?

Popularni servis za dopisivanje koji je u vlasništvu Facebooka još od 2014. godine, dobio je posebnu aplikaciju namenjenu brendovima i drugim biznisima - koja nosi naziv Business app. Ova aplikacija koja za cilj ima da dodatno unapredi komunikaciju između manjih biznisa i krajnjih korisnika za sada je namenjena za Android operativni sistem, te će za početak biti dostupna samo na određenim tržištima dok ne bude lansirana i za ostale zemlje sveta.

Podsećanja radi, WhatsApp koji broji preko 1,3 milijarde korisnika, pomenutu aplikaciju najavio je još u septembru mesecu prošle godine, stavljajući foksu na njenu glavnu namenu koja se odnosi na bolju komunikaciju između manjih biznisa i preduzetnika sa krajnjim korisnicima. Ono što je veoma bitno napomenuti jeste da se pomenuta aplikacija za sada dostupna za Android operativni sistem, te će njene prednosti na početku moći da ispitaju korisnici u SAD-u, Meksiku, Italiji i Ujedinjenom Kraljevstvu.

WhatsApp Business aplikacija će biti besplatna za preuzimanje sa Google Play prodavnice, te je ovo, kako piše Siliconangle, samo početak znatno širih planova kompanije ukoliko govorimo o dodatnim prihodima. Iako besplatna, realno je očekivati da će biznisi imati na raspolaganju niz alata pomoću kojih bi mogli da dodatno unaprede komunikaciju sa svojim klijentima, odnosno ciljnom grupom.

Da su iz WhatsApp-a mislili na sve detalje, dokazuje podatak da će posebna verzija Business aplikacija raditi uspešno i za mnogo veće korporativne platforme, poput onih  kompanija koje pretežno posluju u domenu e-commerce-a, banaka, avio prevoza i sl. Za sada, ipak, nema informacija kada bi ova verzija mogla da bude dostupa, ali je sigurno da bi se alati za velike kompanije u okviru iste dodatno naplaćivali.

Uska veza sa Messengerom

Značaj i prednosti najavljenih promenama na WhatsApp-u pre svega za biznise i brendove, za Netokraciju je prokomentarisao Ivan Bildi, ekspert za društvene medije, koji kaže da je realno očekivati opciju koja će biti slična Facebook Messengeru i moći će da se naprave automatski odgovori i predefinisane poruke koje bi značajno olakšale komunikaciju pogotovo onima biznisima koji dnevno dobijaju dosta upita.

Na pitanje o tome koliko i kako bi nova aplikacija koja dolazi iz WhatsApp-a mogla da bude prihvaćena od strane ovdašnjih poslodavaca, Bildi kaže:

Za Srbiju nemamo precizne i zvanične podatke o korišćenju WhatsApp-a, ono što iz prakse znamo da je to treća najpopularnija aplikacija za dopisivanje posle Vibera i Facebook Messengera. Kao i kod ostalih platformi za dopisivanje, najveći broj aktivnih korisnika su mladi koji preferiraju ovakav način komunikacije u poređenju sa SMS-om ili telefonskim pozivom, tako da najviše prednosti imaju oni koji se obraćaju upravo ovoj ciljnoj grupi. Definitivno ne možemo reći da je opšteprihvaćen način komunikacije između biznisa i klijenata, pa samim tim ne očekujem ni ogroman broj korisnika Business WhatsApp-a.

Naš sagovornik navodi da nije tajna kako uglavom svi očekuju od WhatsApp-a znatno dublju integraciju sa samim Facebookom. Bildi posebno napominje da je već uveliko u fazi testiranja da jedna vrsta Facebook oglasa vodi na WhatsApp, odnosno da oglašivači mogu da biraju da li žele da ih klijenti kontaktiraju na Facebook Messenger ili na WhatsApp. Ono što bi takođe moglo da bude veoma interesantno jeste i integracija Instagrama i WhatsAppa u formi krospostovanja 24-časovnih prića na obe platforme odjednom.

softonic.com
Ostaje da se vidi koliko i kako će Whats App vremenom unapređivati svoju novu aplikaciju sa novim i naprednim alatima.

„Sasvim je sigurno da će u narednom periodu Facebook raditi na daljoj integraciji svih platformi i širenju reklamnog portfolija kojim će pokušati da monetizuje ogroman broj korisnika WhatsAppa koja je najpopularnija aplikacija za dopisivanje na svetu“, zaključuje je Ivan.

WhatsApp Business – korist za prodavce, ali i za kupce

Namere kompanije o monetizaciji nove aplikacije potvrdio je i COO WhatsApp-a Met Idema, koji je za Wall Street Journal još u septembru mesecu prošle godine potvrdio plan koji se odnosi na dodatnu naplatu za biznise u okviru same aplikacije. Naime, ostali korisnici će biti u prilici da na jednostavan način vide biznis naloge na WhatsApp-u koji će biti posebno obeleženi, a koji će imati posebne biznis profile, kao i alate za komunikaciju u okviru poruka.

Oni poslovni korisnici koji ipak više vremena provode za računarom, takođe će biti u prilici da koriste sve prednosti WhatsApp Business-a, baš kao i na mobilnim uređajima. Kako bi dodatno pomogli poslovnim korisnicima kada je reč o evidenciji i praćenju efikasnosti komunikacije sa korisnicima i potencijalnim kupcima, iz WhatsAppa su pripremili i posebnu analitiku putem koje se pomenuti parametri mogu pratiti, međutim, treba očekivati da se upravo ovaj alat vremenom dodatno razvije i unapredi.

Ukoliko u obzir uzmemo korisničku bazu i popularnost WhatsApp-a kao chat platofrme, kako u Srbiji, tako i u zemljama širom sveta, lansiranje business aplikacije mogao bi da bude pravi pogodak za kompaniju, kako sa strane povećanja broja biznis korisnika, tako i sa strane monetizacije. Sve je više manjih biznisa koji nastoje da pojednostave komunikaciju sa svojim klijentima, tražeći jednostavna i napredna rešenja koje će uskoro moći da ponudi i WhatsApp – kada novi servis bude i zvanično postao dostupan za brendove širom sveta.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.