Zašto je širokopojasni Internet ključan za razvoj turističkog sektora u Srbiji?

Zašto je širokopojasni Internet ključan za razvoj turističkog sektora u Srbiji?

Da bi se od jedne lokacije napravila turistička atrakcija više nije dovoljno osloniti se na njen istorijski značaj, lepotu i osnovnu infrastrukturu. Jedan od sve bitnijih faktora za razvoj turizma predstavlja i pristup širokopojasnom Internetu, te dobra povezanost sa ostatkom sveta. Ukoliko nam ne verujete, pogledajte samo šta je Instagram uradio za turistički sektor. Koliko je brz Internet značajan za razvoj turizma i promociju lepota Srbije, otkrili smo prethodne nedelje kada smo se uputili u dvodnevni safari sa kompanijom Vip koja nas je odvela na Staru planinu.

Dalibor Božović
Početak Vipovog 4G Safarija. Od Beograda uputili smo se ka Staroj planini, dok smo tokom puta obilazili manja mesta i testirali signal.

Prve bazne stanice koje emituju 4G LTE signal, a koje pružaju pristup bežičnom širokopojasnom Internetu u Srbiji, počele su sa radom još u martu 2015. godine pri čemu je njihov razvoj prvobitno bio usmeren ka urbanim sredinama koje naseljava veći deo populacije.

Upravo taj podatak bio je povod za istraživanje kompanije OpenSignal čiji je izveštaj sa početka 2017. godine svrstao Srbiju u drugu polovinu svetskih zemalja po rasprostranjenosti 4G signala, iako se po brzini Interneta nalazimo na visokom 14. mestu. Ura za nas!

No, kako sve to izgleda u praksi? Da li su ruralne sredine manje razvijenog jugoistočnog dela Srbije dovoljno dobro pokrivene 4G mrežom i šta pristup širokopojasnom Internetu predstavlja za razvoj lokalnog turističkog sektora? Rešili smo da saznamo.

Internet safari

Prethodne nedelje imali smo priliku da se u okviru Vip 4G safarija pridružimo istoimenoj kompaniji koja je organizovala medijsko upoznavanje sa tehničkim delom svog kadra – direktno na terenu. Cilj ove akcije bio je da se pokaže kako se kvalitetan 4G signal ne mora vezati isključivo za Beograd, već i za ruralna mesta koja smo tokom naše rute obilazili. Od Svrljiga, preko Sokobanje i Velike Plane, put je bio odlično pokriven mrežem – više nego dovoljno da prirodne lepote ovog kraja i okolnih mesta zabeležimo na Instagramu.

Marko Đurić
Fotografski ‘zlatni sat’ iskoristili smo na najbolji mogući način – pustili smo dron i krenuli u fotkanje!

Međutim, kako kaže Mladen Anđelić, Senior Transmission Network Operations Expert kompanije Vip mobile, dobra Internet konekcija nije važna samo za korisnike – ona je jedan od ključnih pokretača malih i srednjih biznisa, te element od velike važnosti za dalji razvoj poslovnog sektora:

Sve više profesija podrazumeva da ste stalno online, a danas je moguće raditi i na ski stazama Stare planine podjednako dobro kao da ste u centru bilo kog većeg grada. S druge strane, sam razvoj telekomunikacija je podrška razvoju svih ostalih grana u društvu – pa i samog turizma, što je svakako jedan od prioriteta.

Najbolji marketing – preporuka

Prihvatanje premise da je savremeno doba doba imidža (onoga što prikazujemo), a ne identiteta (onoga što zapravo jesmo), dovodi nas do činjenice da dobra fotografija prodaje sve. A tu na scenu stupaju društvene mreže i user generated content tj. onaj sadržaj koji korisnici sami kreiraju i koji dele sa svojim prijateljima.

Jer najbolja preporuka je ona koja dolazi od nama bliskih osoba.

Jednostavno, svetski putnici danas žele biti povezani dok čak 45% njih tvrdi da je odsustvo kvalitetnog Internet signala tokom puta jedna od najvećih nelagodnosti koja im se može desiti. Imajući na umu razvoj turističkog sektora, Evropska unija nedavno je ukinula roaming među zemljama članicama, efektivno promenivši iskustvo putovanja za nekoliko miliona građana koji su ove godine obilazili gradove centralne Evrope, ali i primorske delove.

Branimir Trišić
Zapitajte se zašto ljudi fotografišu hranu? Zato što je u pitanju jedno nezaboravno iskustvo koje žele da podele sa prijateljima – a ne samo da prikupe lajkove.

Nastojimo li na nivou države da razvijamo turistički sektor, pristup širokopojasnom Internetu i ulaganje u infrastrukturu ovog tipa predstavlja jedan od primarnih zadataka – rame uz rame sa putevima i smeštajnim kapacitetima. Jer, super je što smo okruženi prirodom koja ostavlja bez reči, ali šta nam to vredi ukoliko niko nije čuo za nas?

Odmor iz snova, kancelarija na putu

Stoga, kada sledeći put prilikom proputovanja kroz Srbiju naiđete na pejzaž ili klopu koju morate da podelite sa prijateljima, slobodno kliknite na share dugme jer Srbija polako ali sigurno grabi ka boljoj poziciji kada je pokrivenost 4G signalnom u pitanju – makar to bilo i na vrhu Babin zub, gde smo izmerili solidnih 60 megabita download i čak 20 megabita upload brzine.

Broadband, dakle, nije jedino prednost ugostitelja (jer ne zahteva fizičko uvođenje žice), već i svih turista, influensera i digitalnih nomada koji sve češće biraju manje poznate lokacije okružene prirodom – noseći svoj posao svuda sa sobom.

Ostavi komentar

  1. Senad

    Senad

    25. 8. 2017. u 18:30 Odgovori

    Imao sam priliku da upoznam gospodina Andjelica, Network Operations Experta iz VIP-a, koji mi je dao par znacajnih saveta iz ovog segmenta poslovanja, a sve zarad mog licnog pokretanja biznisa. Nisam kasnije imao prilike da mu se licno zahvalim, ali ako je on prototip osobe koja predstavlja VIP, jasno mi je zasto je kompanija toliko uspesna.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Internet kupovina u Srbiji raste – novoosnovana eCommerce Asocijacija Srbije odgovoriće nam kako i koliko

Zorana Milidrag u razgovoru za Netokraciju otkriva kako je nastala prva eCommerce Asocijacija u Srbiji, koji su ciljevi udruženja i zašto je za dalji i brži rast potrebno okupiti sve ključne igrače na tržištu.

Analiza

Od nepoznate reči do najjačeg IT sektora: Kako se Blockchain razvijao u Srbiji?

Kada su u maju ove godine objavljeni rezultati Startap Genome istraživanja, mnogi od nas ostali su začuđeni nad činjenicom da se Srbija našla u top 5 zemalja po broju blockchain developera na svetu. U ovom tekstu vraćamo se u prošlost, kada je ta zajednica bila tek na začetku sa ciljem da odgovorimo na pitanje - kako je do toga došlo?

Intervju

Kome biste poverili budućnost vaše kompanije ako ona zahteva kompletan preobražaj poslovanja?

Koliko smo puta do sada slušali o ubrzanoj digitalizaciji koja zahvata skoro svaki segment naših života? Zašto ta praksa nije dobra i kako pravilno i postepeno pristupiti transformaciji privrednog sektora, otkriva nam direktor inovacija kompanije TeleGroup.

Propustili ste

Analiza

Od nepoznate reči do najjačeg IT sektora: Kako se Blockchain razvijao u Srbiji?

Kada su u maju ove godine objavljeni rezultati Startap Genome istraživanja, mnogi od nas ostali su začuđeni nad činjenicom da se Srbija našla u top 5 zemalja po broju blockchain developera na svetu. U ovom tekstu vraćamo se u prošlost, kada je ta zajednica bila tek na začetku sa ciljem da odgovorimo na pitanje - kako je do toga došlo?

Tehnologija

Od 1. bitkoin ATM-a u Beogradu do 20.000 korisnika – kako je ECD.rs popularizovao kriptovalute u Srbiji?

Od pojavljivanja bitkoina 2009. godine plaćanje kriptovalutama brzo se raširilo širom sveta, a vrednost digitalnog novca rapidno je rasla. Međutim, da li je inicijalni 'hype' rudarenja prošao, kako stoje stvari sa Srbijom na tržištu kriptovaluta i koja je njihova budućnost?

Tehnologija

Otvoren MarTech Challenge – regionalno takmičenje za marketing startape

Tehnološki startapi koji se bave primenom novih tehnologija u marketingu i komunikacijama u oblastima poput oglašavanja, veštačke inteligencije, mašinskog učenja, medija, društvenih mreža i slično pozvani su da se priključe takmičenju.

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.