Zašto je širokopojasni Internet ključan za razvoj turističkog sektora u Srbiji?

Zašto je širokopojasni Internet ključan za razvoj turističkog sektora u Srbiji?

Da bi se od jedne lokacije napravila turistička atrakcija više nije dovoljno osloniti se na njen istorijski značaj, lepotu i osnovnu infrastrukturu. Jedan od sve bitnijih faktora za razvoj turizma predstavlja i pristup širokopojasnom Internetu, te dobra povezanost sa ostatkom sveta. Ukoliko nam ne verujete, pogledajte samo šta je Instagram uradio za turistički sektor. Koliko je brz Internet značajan za razvoj turizma i promociju lepota Srbije, otkrili smo prethodne nedelje kada smo se uputili u dvodnevni safari sa kompanijom Vip koja nas je odvela na Staru planinu.

Dalibor Božović
Početak Vipovog 4G Safarija. Od Beograda uputili smo se ka Staroj planini, dok smo tokom puta obilazili manja mesta i testirali signal.

Prve bazne stanice koje emituju 4G LTE signal, a koje pružaju pristup bežičnom širokopojasnom Internetu u Srbiji, počele su sa radom još u martu 2015. godine pri čemu je njihov razvoj prvobitno bio usmeren ka urbanim sredinama koje naseljava veći deo populacije.

Upravo taj podatak bio je povod za istraživanje kompanije OpenSignal čiji je izveštaj sa početka 2017. godine svrstao Srbiju u drugu polovinu svetskih zemalja po rasprostranjenosti 4G signala, iako se po brzini Interneta nalazimo na visokom 14. mestu. Ura za nas!

No, kako sve to izgleda u praksi? Da li su ruralne sredine manje razvijenog jugoistočnog dela Srbije dovoljno dobro pokrivene 4G mrežom i šta pristup širokopojasnom Internetu predstavlja za razvoj lokalnog turističkog sektora? Rešili smo da saznamo.

Internet safari

Prethodne nedelje imali smo priliku da se u okviru Vip 4G safarija pridružimo istoimenoj kompaniji koja je organizovala medijsko upoznavanje sa tehničkim delom svog kadra – direktno na terenu. Cilj ove akcije bio je da se pokaže kako se kvalitetan 4G signal ne mora vezati isključivo za Beograd, već i za ruralna mesta koja smo tokom naše rute obilazili. Od Svrljiga, preko Sokobanje i Velike Plane, put je bio odlično pokriven mrežem – više nego dovoljno da prirodne lepote ovog kraja i okolnih mesta zabeležimo na Instagramu.

Marko Đurić
Fotografski ‘zlatni sat’ iskoristili smo na najbolji mogući način – pustili smo dron i krenuli u fotkanje!

Međutim, kako kaže Mladen Anđelić, Senior Transmission Network Operations Expert kompanije Vip mobile, dobra Internet konekcija nije važna samo za korisnike – ona je jedan od ključnih pokretača malih i srednjih biznisa, te element od velike važnosti za dalji razvoj poslovnog sektora:

Sve više profesija podrazumeva da ste stalno online, a danas je moguće raditi i na ski stazama Stare planine podjednako dobro kao da ste u centru bilo kog većeg grada. S druge strane, sam razvoj telekomunikacija je podrška razvoju svih ostalih grana u društvu – pa i samog turizma, što je svakako jedan od prioriteta.

Najbolji marketing – preporuka

Prihvatanje premise da je savremeno doba doba imidža (onoga što prikazujemo), a ne identiteta (onoga što zapravo jesmo), dovodi nas do činjenice da dobra fotografija prodaje sve. A tu na scenu stupaju društvene mreže i user generated content tj. onaj sadržaj koji korisnici sami kreiraju i koji dele sa svojim prijateljima.

Jer najbolja preporuka je ona koja dolazi od nama bliskih osoba.

Jednostavno, svetski putnici danas žele biti povezani dok čak 45% njih tvrdi da je odsustvo kvalitetnog Internet signala tokom puta jedna od najvećih nelagodnosti koja im se može desiti. Imajući na umu razvoj turističkog sektora, Evropska unija nedavno je ukinula roaming među zemljama članicama, efektivno promenivši iskustvo putovanja za nekoliko miliona građana koji su ove godine obilazili gradove centralne Evrope, ali i primorske delove.

Branimir Trišić
Zapitajte se zašto ljudi fotografišu hranu? Zato što je u pitanju jedno nezaboravno iskustvo koje žele da podele sa prijateljima – a ne samo da prikupe lajkove.

Nastojimo li na nivou države da razvijamo turistički sektor, pristup širokopojasnom Internetu i ulaganje u infrastrukturu ovog tipa predstavlja jedan od primarnih zadataka – rame uz rame sa putevima i smeštajnim kapacitetima. Jer, super je što smo okruženi prirodom koja ostavlja bez reči, ali šta nam to vredi ukoliko niko nije čuo za nas?

Odmor iz snova, kancelarija na putu

Stoga, kada sledeći put prilikom proputovanja kroz Srbiju naiđete na pejzaž ili klopu koju morate da podelite sa prijateljima, slobodno kliknite na share dugme jer Srbija polako ali sigurno grabi ka boljoj poziciji kada je pokrivenost 4G signalnom u pitanju – makar to bilo i na vrhu Babin zub, gde smo izmerili solidnih 60 megabita download i čak 20 megabita upload brzine.

Broadband, dakle, nije jedino prednost ugostitelja (jer ne zahteva fizičko uvođenje žice), već i svih turista, influensera i digitalnih nomada koji sve češće biraju manje poznate lokacije okružene prirodom – noseći svoj posao svuda sa sobom.

Ostavi komentar

  1. Senad

    Senad

    25. 8. 2017. u 18:30 Odgovori

    Imao sam priliku da upoznam gospodina Andjelica, Network Operations Experta iz VIP-a, koji mi je dao par znacajnih saveta iz ovog segmenta poslovanja, a sve zarad mog licnog pokretanja biznisa. Nisam kasnije imao prilike da mu se licno zahvalim, ali ako je on prototip osobe koja predstavlja VIP, jasno mi je zasto je kompanija toliko uspesna.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.