Zašto je širokopojasni Internet ključan za razvoj turističkog sektora u Srbiji?

Zašto je širokopojasni Internet ključan za razvoj turističkog sektora u Srbiji?

Da bi se od jedne lokacije napravila turistička atrakcija više nije dovoljno osloniti se na njen istorijski značaj, lepotu i osnovnu infrastrukturu. Jedan od sve bitnijih faktora za razvoj turizma predstavlja i pristup širokopojasnom Internetu, te dobra povezanost sa ostatkom sveta. Ukoliko nam ne verujete, pogledajte samo šta je Instagram uradio za turistički sektor. Koliko je brz Internet značajan za razvoj turizma i promociju lepota Srbije, otkrili smo prethodne nedelje kada smo se uputili u dvodnevni safari sa kompanijom Vip koja nas je odvela na Staru planinu.

Dalibor Božović
Početak Vipovog 4G Safarija. Od Beograda uputili smo se ka Staroj planini, dok smo tokom puta obilazili manja mesta i testirali signal.

Prve bazne stanice koje emituju 4G LTE signal, a koje pružaju pristup bežičnom širokopojasnom Internetu u Srbiji, počele su sa radom još u martu 2015. godine pri čemu je njihov razvoj prvobitno bio usmeren ka urbanim sredinama koje naseljava veći deo populacije.

Upravo taj podatak bio je povod za istraživanje kompanije OpenSignal čiji je izveštaj sa početka 2017. godine svrstao Srbiju u drugu polovinu svetskih zemalja po rasprostranjenosti 4G signala, iako se po brzini Interneta nalazimo na visokom 14. mestu. Ura za nas!

No, kako sve to izgleda u praksi? Da li su ruralne sredine manje razvijenog jugoistočnog dela Srbije dovoljno dobro pokrivene 4G mrežom i šta pristup širokopojasnom Internetu predstavlja za razvoj lokalnog turističkog sektora? Rešili smo da saznamo.

Internet safari

Prethodne nedelje imali smo priliku da se u okviru Vip 4G safarija pridružimo istoimenoj kompaniji koja je organizovala medijsko upoznavanje sa tehničkim delom svog kadra – direktno na terenu. Cilj ove akcije bio je da se pokaže kako se kvalitetan 4G signal ne mora vezati isključivo za Beograd, već i za ruralna mesta koja smo tokom naše rute obilazili. Od Svrljiga, preko Sokobanje i Velike Plane, put je bio odlično pokriven mrežem – više nego dovoljno da prirodne lepote ovog kraja i okolnih mesta zabeležimo na Instagramu.

Marko Đurić
Fotografski ‘zlatni sat’ iskoristili smo na najbolji mogući način – pustili smo dron i krenuli u fotkanje!

Međutim, kako kaže Mladen Anđelić, Senior Transmission Network Operations Expert kompanije Vip mobile, dobra Internet konekcija nije važna samo za korisnike – ona je jedan od ključnih pokretača malih i srednjih biznisa, te element od velike važnosti za dalji razvoj poslovnog sektora:

Sve više profesija podrazumeva da ste stalno online, a danas je moguće raditi i na ski stazama Stare planine podjednako dobro kao da ste u centru bilo kog većeg grada. S druge strane, sam razvoj telekomunikacija je podrška razvoju svih ostalih grana u društvu – pa i samog turizma, što je svakako jedan od prioriteta.

Najbolji marketing – preporuka

Prihvatanje premise da je savremeno doba doba imidža (onoga što prikazujemo), a ne identiteta (onoga što zapravo jesmo), dovodi nas do činjenice da dobra fotografija prodaje sve. A tu na scenu stupaju društvene mreže i user generated content tj. onaj sadržaj koji korisnici sami kreiraju i koji dele sa svojim prijateljima.

Jer najbolja preporuka je ona koja dolazi od nama bliskih osoba.

Jednostavno, svetski putnici danas žele biti povezani dok čak 45% njih tvrdi da je odsustvo kvalitetnog Internet signala tokom puta jedna od najvećih nelagodnosti koja im se može desiti. Imajući na umu razvoj turističkog sektora, Evropska unija nedavno je ukinula roaming među zemljama članicama, efektivno promenivši iskustvo putovanja za nekoliko miliona građana koji su ove godine obilazili gradove centralne Evrope, ali i primorske delove.

Branimir Trišić
Zapitajte se zašto ljudi fotografišu hranu? Zato što je u pitanju jedno nezaboravno iskustvo koje žele da podele sa prijateljima – a ne samo da prikupe lajkove.

Nastojimo li na nivou države da razvijamo turistički sektor, pristup širokopojasnom Internetu i ulaganje u infrastrukturu ovog tipa predstavlja jedan od primarnih zadataka – rame uz rame sa putevima i smeštajnim kapacitetima. Jer, super je što smo okruženi prirodom koja ostavlja bez reči, ali šta nam to vredi ukoliko niko nije čuo za nas?

Odmor iz snova, kancelarija na putu

Stoga, kada sledeći put prilikom proputovanja kroz Srbiju naiđete na pejzaž ili klopu koju morate da podelite sa prijateljima, slobodno kliknite na share dugme jer Srbija polako ali sigurno grabi ka boljoj poziciji kada je pokrivenost 4G signalnom u pitanju – makar to bilo i na vrhu Babin zub, gde smo izmerili solidnih 60 megabita download i čak 20 megabita upload brzine.

Broadband, dakle, nije jedino prednost ugostitelja (jer ne zahteva fizičko uvođenje žice), već i svih turista, influensera i digitalnih nomada koji sve češće biraju manje poznate lokacije okružene prirodom – noseći svoj posao svuda sa sobom.

Ostavi komentar

  1. Senad

    Senad

    25. 8. 2017. u 18:30 Odgovori

    Imao sam priliku da upoznam gospodina Andjelica, Network Operations Experta iz VIP-a, koji mi je dao par znacajnih saveta iz ovog segmenta poslovanja, a sve zarad mog licnog pokretanja biznisa. Nisam kasnije imao prilike da mu se licno zahvalim, ali ako je on prototip osobe koja predstavlja VIP, jasno mi je zasto je kompanija toliko uspesna.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.