Ukoliko ste videli 'online' oglas, znači li to da je on i efikasan?

Ukoliko ste videli ‘online’ oglas, znači li to da je on i efikasan?

Najnovija studija IPG Media Laba pokazuje da je od same vidljivosti oglasa, za njegovu efikasnost daleko bitnije koliko je korisnik imao vremena da zapazi taj isti oglas. Merenje ove vrste oglašavanja jedno je od najčešćih pitanja sa kojima se suočavaju oglašivači - kako u svetu, tako i u regionu.

drive

Kako biti siguran da je plaćeni oglas zapažen od strane onih ljudi kojima su ti oglasi namenjeni? Više nije dovoljno da je oglas samo „vidljiv“. Novo istraživanje IPG Media Laba pokazuje da online oglasi čak i kada su vidljivi, nisu nužno efikasni. Međutim, ovo istraživanje takođe usmerava na podatak da kako se vidljivost oglasa povećava, tako se povećava i pažnja potrošača na isti.

Prema MRC (Media Rating Council) standardima, vidljivosti online oglasa, odnosno banera je vidljiva ukoliko je 50 odsto piksela oglasa bilo vizuleno prikazano najmanje u jednoj sekundi. Što se tiče video oglasa, vidljivost mora da bude najmanje 50 odsto piksela dve uzastopne sekunde. Kada je reč o većim formatima oglasa, onda se radi o 30 odsto piksela u jednoj sekundi.

Neko je rekao efikasni oglasi?

Povodom istraživanja oglasila se i Dragana Marković, inače Business Development Manager u Agenciji Drive, koja je tom prilikom izjavila:

Današnji online korisnici su svakodnevno bombardovani različitim porukama i sadržajima. Usled povećanja broja sadržaja pažnja korisnika konstantno opada, te prosečan nivo pažnje korsnika danas je samo 8 sekundi. Uhvatiti korisnika u trenutku njihove pažnje predstavlja ključ uspeha.

Dragana takođe dodaje da iako u Srbiji na lokalnim sajtovima još uvek ne postoji mogućnost kupovine samo vidljivog online oglasa, može se raditi na optimizaciji cele kampanje uz primenu raspoloživih alata. Kao što svi znamo da je sadržaj „kralj“ u marketing svetu, mogli bismo reći da su relevantnost, odličan tajming i dobra pozicija oglasa ono što menja krajnji ishod da li će kampanje klijenata biti primećene i dovesti do željenih rezultata – jer nam gore pomenuto istraživanje govori da broj impresija nije više validan cilj kampanja, zaključuje ona.

d1
Klik za uvećanje (Izvor: Drive Agency)

Cilj ove studije IPG Media Lab nije da ospori postojeće standarde vidljivosti MRC-a, već da pomogne oglašivačima da naprave efikasnije oglase s obzirom na standarde vidljivosti. Kako bi se istražio odnos između vidljivosti i efikasnosti online oglasa, istraživanjem je obuhvaćeno gotovo 10 hiljada ispitanika.

Sa druge strane, bitno je istaći da je studija IPG Media Lab utvrdila da što je veća količina vremena koje potrošač ima mogućnost da vidi oglas, veća je i mogućnost da ga je zapamtio, odnosno samim tim veća vidljivost u vremenu znači i veću efikasnost oglasa.

Da bi se postigla veća efikasnost online oglasa, neophodno je da oglašivači plasiraju svoje oglase tamo gde je veća verovatnoća da će ih korisnik zapaziti u dužem vremenskom periodu (neko je rekao native? 🙂 ). Takođe, postavljanjem brend logotipa na vrhu oglasa, dodavanjem zvuka video oglasima, kao i postavljanjem oglasa na one web stranice koje su manje prenatrpane sa drugim oglasima – postiže se veća efikasnost, pokazalo je istraživanje IPG Media Laba.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.