Ukoliko ste videli 'online' oglas, znači li to da je on i efikasan?

Ukoliko ste videli ‘online’ oglas, znači li to da je on i efikasan?

Najnovija studija IPG Media Laba pokazuje da je od same vidljivosti oglasa, za njegovu efikasnost daleko bitnije koliko je korisnik imao vremena da zapazi taj isti oglas. Merenje ove vrste oglašavanja jedno je od najčešćih pitanja sa kojima se suočavaju oglašivači - kako u svetu, tako i u regionu.

drive

Kako biti siguran da je plaćeni oglas zapažen od strane onih ljudi kojima su ti oglasi namenjeni? Više nije dovoljno da je oglas samo „vidljiv“. Novo istraživanje IPG Media Laba pokazuje da online oglasi čak i kada su vidljivi, nisu nužno efikasni. Međutim, ovo istraživanje takođe usmerava na podatak da kako se vidljivost oglasa povećava, tako se povećava i pažnja potrošača na isti.

Prema MRC (Media Rating Council) standardima, vidljivosti online oglasa, odnosno banera je vidljiva ukoliko je 50 odsto piksela oglasa bilo vizuleno prikazano najmanje u jednoj sekundi. Što se tiče video oglasa, vidljivost mora da bude najmanje 50 odsto piksela dve uzastopne sekunde. Kada je reč o većim formatima oglasa, onda se radi o 30 odsto piksela u jednoj sekundi.

Neko je rekao efikasni oglasi?

Povodom istraživanja oglasila se i Dragana Marković, inače Business Development Manager u Agenciji Drive, koja je tom prilikom izjavila:

Današnji online korisnici su svakodnevno bombardovani različitim porukama i sadržajima. Usled povećanja broja sadržaja pažnja korisnika konstantno opada, te prosečan nivo pažnje korsnika danas je samo 8 sekundi. Uhvatiti korisnika u trenutku njihove pažnje predstavlja ključ uspeha.

Dragana takođe dodaje da iako u Srbiji na lokalnim sajtovima još uvek ne postoji mogućnost kupovine samo vidljivog online oglasa, može se raditi na optimizaciji cele kampanje uz primenu raspoloživih alata. Kao što svi znamo da je sadržaj „kralj“ u marketing svetu, mogli bismo reći da su relevantnost, odličan tajming i dobra pozicija oglasa ono što menja krajnji ishod da li će kampanje klijenata biti primećene i dovesti do željenih rezultata – jer nam gore pomenuto istraživanje govori da broj impresija nije više validan cilj kampanja, zaključuje ona.

d1
Klik za uvećanje (Izvor: Drive Agency)

Cilj ove studije IPG Media Lab nije da ospori postojeće standarde vidljivosti MRC-a, već da pomogne oglašivačima da naprave efikasnije oglase s obzirom na standarde vidljivosti. Kako bi se istražio odnos između vidljivosti i efikasnosti online oglasa, istraživanjem je obuhvaćeno gotovo 10 hiljada ispitanika.

Sa druge strane, bitno je istaći da je studija IPG Media Lab utvrdila da što je veća količina vremena koje potrošač ima mogućnost da vidi oglas, veća je i mogućnost da ga je zapamtio, odnosno samim tim veća vidljivost u vremenu znači i veću efikasnost oglasa.

Da bi se postigla veća efikasnost online oglasa, neophodno je da oglašivači plasiraju svoje oglase tamo gde je veća verovatnoća da će ih korisnik zapaziti u dužem vremenskom periodu (neko je rekao native? 🙂 ). Takođe, postavljanjem brend logotipa na vrhu oglasa, dodavanjem zvuka video oglasima, kao i postavljanjem oglasa na one web stranice koje su manje prenatrpane sa drugim oglasima – postiže se veća efikasnost, pokazalo je istraživanje IPG Media Laba.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Tehnologija

Kako jednostavno početi sa učenjem programskog jezika Python?

Među programskim jezicima postoje velike razlike kako u samom procesu rada, tako i u krajnjim rezultatima. U razgovoru sa Nikolom Kolevskim, otkrivamo zašto je Python sve popularniji među programerima i šta ga izdvaja od drugih tehnologija.

Kultura 2.0

Vanja Paunović ima 23 godine, niže uspehe u programiranju i pokreće YouTube kanal – Dzimiks

Vanja trenutno završava Raf i započinje svoju programersku karijeru. To bi, manje-više, bio standardni put za juniora u IT industriji ali on ima nešto što ga izdvaja od ostalih: YouTube kanal posvećen programiranju.

Office Talks Podcast

Borci za slobodan Internet (gost Danilo Krivokapić)

22. epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa Danilom Krivokapićem iz SHARE Fondacije koji je govorio o aktuelnoj kampanji #hiljadekamera, našim digitalnim pravima i slobodnom Internetu.