Ovih dana upoznali smo se sa master planom oporavka srpske ekonomije jer smo ljubazno zamoljeni da letujemo lokalno. Čak je i gospodin Mali obećao da će ove godine biti u lokalu, još ne znamo gde, ali obećao je pred kamerama i premijeru.
Elem, prilično je tekstova pisano na ovu temu, tako da verujem da ste već svi manje više upoznati sa dešavanjima i državnim PR aktivnostima kada je promocije Srbije u pitanju, međutim nešto se prilično neočekivano desilo.
Facebook stranica “Ne budi govedo.”, koja ruku na srce ima prilično OK poruku kada su u pitanju do sada objavljivani vizuali, uzela je na sebe još jedan zadatak, a to je kritika spomenute kampanje. Kao i većina, ja generalno nemam problema sa ukazivanjem na negativna ili besmislena dešavaju u društvu oko nas, od blatantno promašenih tema na koje se politika fokusira do generalne društvene neodgovornosti. No, kao neko ko se dugo bavi digitalnim marketingom u turizmu, pomislio sam da bi bilo sjajno odgovoriti na “kontra kampanju” stranice “Ne budi govedo. letovanju u Srbiji” – dali su i previše materijala Turističkoj Organizaciji Srbije za to. Prilično brzo potom se zapravo desilo nešto jako dobro, TOS je odgovorio!
I to na najelegantniji moguć način, okačivši kontru kontri, album pod nazivom “Ne budi govedo. Poštuj svoju zemlju. :)”. Dobar komjuniti menadžer se prepoznaje po brzom reagovanju i korišćenju svake prilike da brend koji zastupa pokaže u najboljem svetlu, a TOS je ovog puta uspeo da osvetla obraz i sebe kao organizacije i Srbije kao destinacije. Što bi rekli, negativni i/ili šaljivi komentari su im legli kao kec na jedanaest, tako da je cela ideja lokalnog letovanja sada dobila prilično simpatičniju notu u odnosu na dane kada je premijer pričao o istoj kroz krckanje brojki i obećavajući lukrativne vaučere.
Okrenuti priču u svoju korist
Iskreno, mislim da nisam jedini koji često ne očekuje od zvaničnih institucija da reaguju na ovako pozitivan način. Prihvatajući šalu i pružajući odgovor kroz pametno i kreativno rešenje (umesto ishitreno i defanzivno) pridobili su velike simpatije javnog mnjena. U neku ruku, na ovaj način su pokazali da nije strašno odgovoriti na negativne kritike ističući pozitivno, što je ključ u dobroj promociji.
Za kraj hajde da budemo još malo realni. Nekako nam je po automatizmu, doduše više nego često opravdano, negativna kritika bliža nego reč podrške. Mislim da bi kroz ovakav odnos prema predlozima i njihovo predstavljanje na pravi način dobilo mnogo pozitivniji odjek, a možda i izmenilo način na koji posmatramo situaciju oko nas.
Da li ću ja letovati u Srbiji? Delimično da, jer postoji još veliki broj lokalnih destinacija koje za svojih trideset godina nisam video, a bila bi prava šteta propustiti ih, kako zbog svoje lepote tako i zbog istorijske važnosti. Onda ću se doduše okupati u moru negde, jer isto nemamo, a mislim da je na svima nama da odlučimo o tome kako ćemo provoditi naše retko slobodno vreme. Srbija ima svoje vrednosti kao turistička destinacija, a TOS me je danas posebno obradovao što je to prikazao na jako dobar način.
Ostavi komentar
Keti
19. 6. 2015. u 16:18
Iskreno, vizuelno bolje izledaju posteri na stranici “ne budi govedo” sto je pomalo tuzno s obzirom da bi trebalo da je TOS angazovao profesionalce.
Djordje
8. 7. 2015. u 15:18
“Pa kako da uzmem vaučer govedo”, kada ti uslovljaju da rezervišeš mesto?, smeštaj vreme i to sve na nevidjeno, pa ko je ovde “Govedo”…..!!!