Uzmi vaučer, ne budi govedo

Uzmi vaučer, ne budi govedo

Ovih dana upoznali smo se sa master planom oporavka srpske ekonomije jer smo ljubazno zamoljeni da letujemo lokalno. Čak je i gospodin Mali obećao da će ove godine biti u lokalu, još ne znamo gde, ali obećao je pred kamerama i premijeru.

tosodgovor

Elem, prilično je tekstova pisano na ovu temu, tako da verujem da ste već svi manje više upoznati sa dešavanjima i državnim PR aktivnostima kada je promocije Srbije u pitanju, međutim nešto se prilično neočekivano desilo.

Facebook stranica “Ne budi govedo.”, koja ruku na srce ima prilično OK poruku kada su u pitanju do sada objavljivani vizuali, uzela je na sebe još jedan zadatak, a to je kritika spomenute kampanje. Kao i većina, ja generalno nemam problema sa ukazivanjem na negativna ili besmislena dešavaju u društvu oko nas, od blatantno promašenih tema na koje se politika fokusira do generalne društvene neodgovornosti. No, kao neko ko se dugo bavi digitalnim marketingom u turizmu, pomislio sam da bi bilo sjajno odgovoriti na “kontra kampanju” stranice “Ne budi govedo. letovanju u Srbiji” – dali su i previše materijala Turističkoj Organizaciji Srbije za to. Prilično brzo potom se zapravo desilo nešto jako dobro, TOS je odgovorio!

I to na najelegantniji moguć način, okačivši kontru kontri, album pod nazivom “Ne budi govedo. Poštuj svoju zemlju. :)”. Dobar komjuniti menadžer se prepoznaje po brzom reagovanju i korišćenju svake prilike da brend koji zastupa pokaže u najboljem svetlu, a TOS je ovog puta uspeo da osvetla obraz i sebe kao organizacije i Srbije kao destinacije. Što bi rekli, negativni i/ili šaljivi komentari su im legli kao kec na jedanaest, tako da je cela ideja lokalnog letovanja sada dobila prilično simpatičniju notu u odnosu na dane kada je premijer pričao o istoj kroz krckanje brojki i obećavajući lukrativne vaučere.

Okrenuti priču u svoju korist

Iskreno, mislim da nisam jedini koji često ne očekuje od zvaničnih institucija da reaguju na ovako pozitivan način. Prihvatajući šalu i pružajući odgovor kroz pametno i kreativno rešenje (umesto ishitreno i defanzivno) pridobili su velike simpatije javnog mnjena. U neku ruku, na ovaj način su pokazali da nije strašno odgovoriti na negativne kritike ističući pozitivno, što je ključ u dobroj promociji.

Za kraj hajde da budemo još malo realni. Nekako nam je po automatizmu, doduše više nego često opravdano, negativna kritika bliža nego reč podrške. Mislim da bi kroz ovakav odnos prema predlozima i njihovo predstavljanje na pravi način dobilo mnogo pozitivniji odjek, a možda i izmenilo način na koji posmatramo situaciju oko nas.

Da li ću ja letovati u Srbiji? Delimično da, jer postoji još veliki broj lokalnih destinacija koje za svojih trideset godina nisam video, a bila bi prava šteta propustiti ih, kako zbog svoje lepote tako i zbog istorijske važnosti. Onda ću se doduše okupati u moru negde, jer isto nemamo, a mislim da je na svima nama da odlučimo o tome kako ćemo provoditi naše retko slobodno vreme. Srbija ima svoje vrednosti kao turistička destinacija, a TOS me je danas posebno obradovao što je to prikazao na jako dobar način.

Ostavi komentar

  1. Keti

    Keti

    19. 6. 2015. u 16:18 Odgovori

    Iskreno, vizuelno bolje izledaju posteri na stranici “ne budi govedo” sto je pomalo tuzno s obzirom da bi trebalo da je TOS angazovao profesionalce.

  2. Djordje

    Djordje

    8. 7. 2015. u 15:18 Odgovori

    “Pa kako da uzmem vaučer govedo”, kada ti uslovljaju da rezervišeš mesto?, smeštaj vreme i to sve na nevidjeno, pa ko je ovde “Govedo”…..!!!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.