Uzmi vaučer, ne budi govedo

Uzmi vaučer, ne budi govedo

Ovih dana upoznali smo se sa master planom oporavka srpske ekonomije jer smo ljubazno zamoljeni da letujemo lokalno. Čak je i gospodin Mali obećao da će ove godine biti u lokalu, još ne znamo gde, ali obećao je pred kamerama i premijeru.

tosodgovor

Elem, prilično je tekstova pisano na ovu temu, tako da verujem da ste već svi manje više upoznati sa dešavanjima i državnim PR aktivnostima kada je promocije Srbije u pitanju, međutim nešto se prilično neočekivano desilo.

Facebook stranica „Ne budi govedo.“, koja ruku na srce ima prilično OK poruku kada su u pitanju do sada objavljivani vizuali, uzela je na sebe još jedan zadatak, a to je kritika spomenute kampanje. Kao i većina, ja generalno nemam problema sa ukazivanjem na negativna ili besmislena dešavaju u društvu oko nas, od blatantno promašenih tema na koje se politika fokusira do generalne društvene neodgovornosti. No, kao neko ko se dugo bavi digitalnim marketingom u turizmu, pomislio sam da bi bilo sjajno odgovoriti na “kontra kampanju” stranice „Ne budi govedo. letovanju u Srbiji“ – dali su i previše materijala Turističkoj Organizaciji Srbije za to. Prilično brzo potom se zapravo desilo nešto jako dobro, TOS je odgovorio!

I to na najelegantniji moguć način, okačivši kontru kontri, album pod nazivom “Ne budi govedo. Poštuj svoju zemlju. :)”. Dobar komjuniti menadžer se prepoznaje po brzom reagovanju i korišćenju svake prilike da brend koji zastupa pokaže u najboljem svetlu, a TOS je ovog puta uspeo da osvetla obraz i sebe kao organizacije i Srbije kao destinacije. Što bi rekli, negativni i/ili šaljivi komentari su im legli kao kec na jedanaest, tako da je cela ideja lokalnog letovanja sada dobila prilično simpatičniju notu u odnosu na dane kada je premijer pričao o istoj kroz krckanje brojki i obećavajući lukrativne vaučere.

Okrenuti priču u svoju korist

Iskreno, mislim da nisam jedini koji često ne očekuje od zvaničnih institucija da reaguju na ovako pozitivan način. Prihvatajući šalu i pružajući odgovor kroz pametno i kreativno rešenje (umesto ishitreno i defanzivno) pridobili su velike simpatije javnog mnjena. U neku ruku, na ovaj način su pokazali da nije strašno odgovoriti na negativne kritike ističući pozitivno, što je ključ u dobroj promociji.

Za kraj hajde da budemo još malo realni. Nekako nam je po automatizmu, doduše više nego često opravdano, negativna kritika bliža nego reč podrške. Mislim da bi kroz ovakav odnos prema predlozima i njihovo predstavljanje na pravi način dobilo mnogo pozitivniji odjek, a možda i izmenilo način na koji posmatramo situaciju oko nas.

Da li ću ja letovati u Srbiji? Delimično da, jer postoji još veliki broj lokalnih destinacija koje za svojih trideset godina nisam video, a bila bi prava šteta propustiti ih, kako zbog svoje lepote tako i zbog istorijske važnosti. Onda ću se doduše okupati u moru negde, jer isto nemamo, a mislim da je na svima nama da odlučimo o tome kako ćemo provoditi naše retko slobodno vreme. Srbija ima svoje vrednosti kao turistička destinacija, a TOS me je danas posebno obradovao što je to prikazao na jako dobar način.

Ostavi komentar

  1. Keti

    Keti

    19. 6. 2015. u 16:18 Odgovori

    Iskreno, vizuelno bolje izledaju posteri na stranici „ne budi govedo“ sto je pomalo tuzno s obzirom da bi trebalo da je TOS angazovao profesionalce.

  2. Djordje

    Djordje

    8. 7. 2015. u 15:18 Odgovori

    „Pa kako da uzmem vaučer govedo“, kada ti uslovljaju da rezervišeš mesto?, smeštaj vreme i to sve na nevidjeno, pa ko je ovde „Govedo“…..!!!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.

Internet marketing

$340 miliona pomoći u Google reklamama za mala i srednja preduzeća širom sveta

Kompanija Google (Alphabet) u zvaničnom blog postu najavila je niz mera koje će ovaj gigant preduzeti ne bi li doprineo borbi protiv korona virusa i ekonomskih posledica koje će pandemija ostaviti za sobom.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.