Uspešno Spotify oglašavanje u Srbiji pokazuje nam primer kampanje za Heineken

Kako kreirati efikasne marketinške kampanje na servisu Spotify?

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od jula, a njegov dolazak nije obradovao samo ljubitelje muzike - već i oglašivače koji polako počinju da koriste benefite reklamiranja na ovom servisu.

Popularnost ovog servisa i njegovu poziciju na tržištu online streaming-a muzike možda i najbolje pokazuju brojevi, tačnije statistika koja otkriva da ovaj servis mesečno aktivno koristi čak 286 miliona korisnika. Pored toga, Spotify premium koristi 130 miliona ljudi, 44% njih sluša muziku svakodnevno, a ovaj servis sa svojom bazom od 50 miliona numera može da ispuni zahtev 36% pomenutog streaming tržišta.

Na ovaj servis dugo se čekalo u Srbiji, a osim korisnika kojih je u našoj zemlji sve više, širom otvorenih vrata dočekali su ga i brendovi i marketinške agencije. Spotify će upravo zbog svoje popularnosti predstavljati sasvim novu i dosta jaku platformu za oglašavanje u Srbiji.

Upravo to pokazala nam je kompanija Heineken, koja je odlučila da iskoristi benefite oglašavanja na ovom servisu, što nam je bio povod da porazgovaramo sa Goranom Živkovićem, head of digital u agenciji Publicis Groupe koja je obezbedila oglašavanje Heinekena na pomenutom servisu. Goran nam je otkrio šta Spotify zapravo donosi od benefita kada je reč o reklamnom prostoru, ali i o publici i potencijalu i kako je prošla pomenuta kampanja kada je reč o rezultatima i metrikama.

Audio oglasi dobijaće sve više prostora na digitalnim kanalima

„Za mene je dolazak Spotify-ja pravo osveženje i doneo je sa sobom dosta benefita. U okviru media mixa dobili smo jednu vrlo zanimljivu publiku – mlade urbane ljude između 18 i 30 godina, koju nije lako pronaći na drugim kanalima i koju je moguće dodatno segmentirati kroz targetiranje“, otkrio nam je na početku Goran. Kako kaže, sami podaci u platformi omogućavaju da se bolje razumeju ti segmenti publike što daje mogućnost da se oglasna poruka dodatno prilagodi kako korisniku tako i samoj platformi.

Pored toga, Živković posebno stavlja do znanja da su dolaskom Spotify-a dobijeni neki novi oglasni formati kao što je brendiranje playliste, ali i audio oglasi, za koje i on sam očekuje da će u budućnosti dobijati sve više i više prostora na digitalnim kanalima. Uz sve to, dodaje Živković, dolaskom pomenutg servisa sada postoji i mesto gde mogu da se distribuiraju podcasti.

Govoreći o samoj kampanji za Heineken, naš sagovornik nam je otkrio više o pozadini nastanka iste ali i koje je rezultate oglašavanja na Spotify-u donelo ovom pivskom brendu. Goran pre svega dodaje da ideja za komercijalno-oglašivačko korišćenje ovog muzičkog serivsa postoji dosta dugo jer je muzika jedna od komunikacionih platformi koja je vrlo važna za Heineken.

Inače, kako smo uspeli da saznamo na osnovu globalnog partnerstva između Publicis Groupe i Spotify-a, dobijena je ekskluzivna mogućnost da se klijentu obezbedi da postane partner Spotify-a prilikom njegovog dolaska na tržište. „Tu priliku smo iskoristili i omogućili klijentu da bude prvi oglašivač na ovoj mreži na tržištima Srbije i Hrvatske“, napominje Goran i ističe sledeće:

Što se rezultata tiče, kampanje su još u toku i tek su napravljeni prvi preseci, ali do sada smo izuzetno zadovoljni rezultatima. Platforma raste brže od planiranog, kao i od proseka za druga tržišta, što pozitivno utiče na ostvarenje reach ciljeva. U prilog visokom dometu ide i to što se svega 3% korisnika konvertovalo u premium korisnike (njima se oglasi ne prikazuju).

CTR rezultati su takođe impresivni. Ostvarili smo rezultat koji je znatno viši od Spotify proseka, ali i bolji od drugih platformi. U prilici smo da još bolje razumemo svoju publiku: ko su, kada i kako strimuju, kao i šta to vole da slušaju.

Spotify će u budućnosti postati obavezan deo media mix-a

Govoreći nam dalje o rezultatima kampanje koju je Publicis groupe realizovao za Heineken, Goran napominje da se rezultati prate i analiziraju u realnom vremenu i može da kaže da je čitav tim u agecniji zadovoljan dosadašnjim rezultatima. Kako nam je otkrio, platforma raste brže nego što je to planirano, što pozitivno utiče na ostvarenje Reach KPI-a.

„Isto tako, CTR rezultati su nadmašili sve projekcije koje imamo sa drugih tržišta. Pored osnovnih metrika (reach, clicks, CTRs, demography…itd), prati se i aktivnost korisnika na platformi, odnosno ko su ti ljudi, kada i kako slušaju sadržaj i šta je to što vole na platformi“, dodaje Živković i kaže:

Zanimljiva je i mogućnost da se ponašanje korisnika ukrsti sa osnovnim metrikama, pa tako možete da znate koji segment publike je imao najveći % aktivnosti korisnika (CTR) ili, na primer, kroz koju kategoriju playlista ili žanr je ostvaren najveći reach/broj klikova i dosta drugih informacija o samoj publici, što daje mogućnost za dalju optimizaciju kreativnog rešenja ka korisnicima.

Kreativno rešenje ove kampanje radio je Communis. Ovo je inače i grafički prikaz kampanje u aplikaciji Spotify-a za Android.

Koliko je prisustvo na najvećem muzičkom streaming servisu na svetu zapravo značajno za pomenuti brend, za Netokraciju je prokomentarisala i Neda Đokić, marketing menadžer u Heinekenu za Srbiju, istakavši tom prilikom sledeće:

Veliko nam je zadovoljstvo da podržimo dolazak Spotify-a na srpsko tržište. Heineken je ponosni partner brojnih muzičkih događaja i projekata, kako na globalnom nivou tako i na tržištu Srbije, sa idejom da potrošačima omogući nezaboravna muzička iskustva. Verujemo da su naša kompanija i Spotify pravi spoj i da ćemo kroz zajedničku saradnju omogućiti potrošačima da uživaju u najboljoj muzici koja zvuči još bolje uz hladno pivo.

Na samom kraju, Goran nam je više približio njegovu tačku gledišta kada je reč o oglašavanju na Spotify-u u narednom periodu i šta marketari na tom polju mogu očekivati. Kako naš sagovornik dodaje, na osnovu iskustva sa drugih tržišta, prvih rezultata, kao i interesovanja koje već postoji na našem tržištu, on očekuje sve veći i veći broj oglašivača, tj. predviđa uspeh Spotify-ja.

Pored toga, Živković smatra da će u bliskoj budućnosti Spotify postati obavezan deo media mix-a, pre svega za brendove iz FMCG industrije, ali i sve one koji žele da se obrate mlađoj publici. „Očekujem manje generičkih, a više personalizovanih poruka koje su prilagođene kako platformi tako i korisnicima, kao i neke veoma zanimljive i kreativne kampanje. Pored toga, veoma se radujemo novim kampanjama koje spremamo, a u kojima će biti nešto više reči u narednom periodu“, zaključio je Goran.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.