Spotify je zvanično stigao u Srbiju - pretplata kreće od 580 dinara

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Za relativno kratak vremenski period korisnici u Srbiji dobili su mogućnost da biraju koji će online servis za slušanje muzike da koriste. Prošle godine smo svedočili zvaničnom dolasku YouTube Music servisa, ovde godine, na iznenađenje mnogih stigao je Apple Music, a sada će ovaj niz upotpuniti i Spotify.

Složićete se, gotovo nezamisliva situacija pre samo dve godine.

Osim što je jedna od najvrednijih tehnoloških kompanija u Evropi, Spotify korisnicima nudi ogromnu, možda i najveću bazu muzičkih numera i albuma raznih izvođača. Ovaj servis nudi jedno od boljih korisničkih iskustava uz kvalitet zvuka od 320Kb/s i jedan od boljih interfejsa – kako putem web plejera, tako i putem aplikacije.

Popularnost ovog servisa i njegovu poziciju na tržištu online streaming-a muzike možda i najbolje pokazuju brojevi, tačnije statistika koja otkriva i da ovaj servis mesečno aktivno koristi čak 286 miliona korisnika. Pored toga, Spotify premium koristi 130 miliona ljudi, 44% njih sluša muziku svakodnevno, a ovaj servis sa svojom bazom od 50 miliona numera može da ispuni zahtev 36% pomenutog streaming tržišta.

Sa druge strane, treba pomenuti da su korisnici u Srbiji do sada, ako su hteli da slušaju omiljenu muziku na Spotify-u, morali da pribegavaju alternativnim metodama kako bi se pretplatili, koristeći VPN ili kupovinu takozvanih gift kartica.

Za to vreme drugi pomenuti muzički online servisi su otvorili svoja vrata tržištu Srbije i, istini za volju, veliki broj korisnika je pohrlio da svoju omiljenu muziku sluša upravo putem njih. Kako su YouTube Music i Apple Music i dalje novi na domaćem tržištu i ne nude previše raznoliku biblioteku muzike, na domaćem tržištu suvereno je zavladao jedan servis – Deezer.

Korisnici u Srbiji dobili su zaokruženu ponudu muzičkih servisa

Širenje Spotify-a na nove države, može se lako povezati sa poslovnim planom kompanije koja njegovu dostupnost omogućava u iteracijama, te naša zemlja, kao i Hrvatska (u kojoj će servis takođe biti dostupan), pripadaju širem istočnom bloku – s obzirom na to da će Spotify sledeće nedelje biti dostupan i u Rusiji.

Dolazak servisa Spotify u Srbiju mogao bi da promeni sliku tržišta streaming-a muzike na Internetu. Jedan od razloga zašto bi ovaj servis na lokalnom nivou mogao vremenom da se vrlo lako probije do samog vrha, jeste i to što nudi opciju slušanje podcasta. Ovo je format koji u poslednje vreme doživljava ogromnu popularnost i sve je više rasprostranjeniji kako u Srbiji, tako i u regionu, a i redakcija Netokracije je skoro krenula sa svojim Office Talks podcastom.

Istina, dostupnost podcasta ne mora da bude presudni faktor uspeha Spotify-a, ali korisnici zaista vole da im se sve nalazi na jednom mestu, kako ne bi morali da za više stvari imaju i po nekoliko aplikacija. Mada, sve je stvar ukusa – neko podcaste sluša i kroz više odvojenih aplikacija ili servisa.

Spotify se kao i svaki drugi streaming servis za muziku, može koristiti na više uređaja.

Sa druge strane, jasno je da će dolazak pomenutog servisa stvoriti veliki rivalitet s obzirom na to da je već pomenuti Deezer već oko sedam godina dostupan u Srbiji, kao i da je za to vreme stekao poverenje i veliki broj korisnika. Štaviše, postao je i deo ponude kod operatera u Srbiji, što je samo doprinelo njegovom širenju na domaćem tržištu i većoj popularnosti među korisnicima.

Kako bi se suprotstavio jakom konkurentu, Spotify će kao svoje adute istaći odličan interfejs i sasvim solidnu ponudu domaćih numera i izvođača. Sve to sa sobom nosi i cene ovog servisa koje variraju od države do države a ako uzmemo u obzir da u Francuskoj i SAD-u Spotify košta između 8 i 10 dolara mesečno, onda se neka slična vrednost očekuje i u Srbiji – recimo oko 900 dinara.

Otuda, činjenica je da će korisnike u Srbiji ali i regionu biti teško naterati da pređu na novi servis bez nekog snažnog partnera poput telco kompanija – koje bi na taj način dodatno promovisale i praktično stavile u ruke ovaj servis korisnicima (u okviru paketa koji već koriste) koji se do sada nisu pretplatili na neke slične proizvode.

Nema sumnje da će Spotify doneti promene koje na sadašnjim dostupnim servisima nemamo i gotovo da je sigurno da će svi koji tek ulaze u svet muzčkog streaminga verovatno izabrati Spotify zbog njegove ogromne popularnosti. U svakom slučaju, dolaskom ovog servisa, korisnici u Srbiji dobili su jednu zaokruženu i bogatu ponudu streaming muzičkih servisa, na koju se toliko dugo čekalo.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Sponzorisano

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.