Spotify je zvanično stigao u Srbiju - pretplata kreće od 580 dinara

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Za relativno kratak vremenski period korisnici u Srbiji dobili su mogućnost da biraju koji će online servis za slušanje muzike da koriste. Prošle godine smo svedočili zvaničnom dolasku YouTube Music servisa, ovde godine, na iznenađenje mnogih stigao je Apple Music, a sada će ovaj niz upotpuniti i Spotify.

Složićete se, gotovo nezamisliva situacija pre samo dve godine.

Osim što je jedna od najvrednijih tehnoloških kompanija u Evropi, Spotify korisnicima nudi ogromnu, možda i najveću bazu muzičkih numera i albuma raznih izvođača. Ovaj servis nudi jedno od boljih korisničkih iskustava uz kvalitet zvuka od 320Kb/s i jedan od boljih interfejsa – kako putem web plejera, tako i putem aplikacije.

Popularnost ovog servisa i njegovu poziciju na tržištu online streaming-a muzike možda i najbolje pokazuju brojevi, tačnije statistika koja otkriva i da ovaj servis mesečno aktivno koristi čak 286 miliona korisnika. Pored toga, Spotify premium koristi 130 miliona ljudi, 44% njih sluša muziku svakodnevno, a ovaj servis sa svojom bazom od 50 miliona numera može da ispuni zahtev 36% pomenutog streaming tržišta.

Sa druge strane, treba pomenuti da su korisnici u Srbiji do sada, ako su hteli da slušaju omiljenu muziku na Spotify-u, morali da pribegavaju alternativnim metodama kako bi se pretplatili, koristeći VPN ili kupovinu takozvanih gift kartica.

Za to vreme drugi pomenuti muzički online servisi su otvorili svoja vrata tržištu Srbije i, istini za volju, veliki broj korisnika je pohrlio da svoju omiljenu muziku sluša upravo putem njih. Kako su YouTube Music i Apple Music i dalje novi na domaćem tržištu i ne nude previše raznoliku biblioteku muzike, na domaćem tržištu suvereno je zavladao jedan servis – Deezer.

Korisnici u Srbiji dobili su zaokruženu ponudu muzičkih servisa

Širenje Spotify-a na nove države, može se lako povezati sa poslovnim planom kompanije koja njegovu dostupnost omogućava u iteracijama, te naša zemlja, kao i Hrvatska (u kojoj će servis takođe biti dostupan), pripadaju širem istočnom bloku – s obzirom na to da će Spotify sledeće nedelje biti dostupan i u Rusiji.

Dolazak servisa Spotify u Srbiju mogao bi da promeni sliku tržišta streaming-a muzike na Internetu. Jedan od razloga zašto bi ovaj servis na lokalnom nivou mogao vremenom da se vrlo lako probije do samog vrha, jeste i to što nudi opciju slušanje podcasta. Ovo je format koji u poslednje vreme doživljava ogromnu popularnost i sve je više rasprostranjeniji kako u Srbiji, tako i u regionu, a i redakcija Netokracije je skoro krenula sa svojim Office Talks podcastom.

Istina, dostupnost podcasta ne mora da bude presudni faktor uspeha Spotify-a, ali korisnici zaista vole da im se sve nalazi na jednom mestu, kako ne bi morali da za više stvari imaju i po nekoliko aplikacija. Mada, sve je stvar ukusa – neko podcaste sluša i kroz više odvojenih aplikacija ili servisa.

Spotify se kao i svaki drugi streaming servis za muziku, može koristiti na više uređaja.

Sa druge strane, jasno je da će dolazak pomenutog servisa stvoriti veliki rivalitet s obzirom na to da je već pomenuti Deezer već oko sedam godina dostupan u Srbiji, kao i da je za to vreme stekao poverenje i veliki broj korisnika. Štaviše, postao je i deo ponude kod operatera u Srbiji, što je samo doprinelo njegovom širenju na domaćem tržištu i većoj popularnosti među korisnicima.

Kako bi se suprotstavio jakom konkurentu, Spotify će kao svoje adute istaći odličan interfejs i sasvim solidnu ponudu domaćih numera i izvođača. Sve to sa sobom nosi i cene ovog servisa koje variraju od države do države a ako uzmemo u obzir da u Francuskoj i SAD-u Spotify košta između 8 i 10 dolara mesečno, onda se neka slična vrednost očekuje i u Srbiji – recimo oko 900 dinara.

Otuda, činjenica je da će korisnike u Srbiji ali i regionu biti teško naterati da pređu na novi servis bez nekog snažnog partnera poput telco kompanija – koje bi na taj način dodatno promovisale i praktično stavile u ruke ovaj servis korisnicima (u okviru paketa koji već koriste) koji se do sada nisu pretplatili na neke slične proizvode.

Nema sumnje da će Spotify doneti promene koje na sadašnjim dostupnim servisima nemamo i gotovo da je sigurno da će svi koji tek ulaze u svet muzčkog streaminga verovatno izabrati Spotify zbog njegove ogromne popularnosti. U svakom slučaju, dolaskom ovog servisa, korisnici u Srbiji dobili su jednu zaokruženu i bogatu ponudu streaming muzičkih servisa, na koju se toliko dugo čekalo.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.