Spotify je zvanično stigao u Srbiju - pretplata kreće od 580 dinara

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Za relativno kratak vremenski period korisnici u Srbiji dobili su mogućnost da biraju koji će online servis za slušanje muzike da koriste. Prošle godine smo svedočili zvaničnom dolasku YouTube Music servisa, ovde godine, na iznenađenje mnogih stigao je Apple Music, a sada će ovaj niz upotpuniti i Spotify.

Složićete se, gotovo nezamisliva situacija pre samo dve godine.

Osim što je jedna od najvrednijih tehnoloških kompanija u Evropi, Spotify korisnicima nudi ogromnu, možda i najveću bazu muzičkih numera i albuma raznih izvođača. Ovaj servis nudi jedno od boljih korisničkih iskustava uz kvalitet zvuka od 320Kb/s i jedan od boljih interfejsa – kako putem web plejera, tako i putem aplikacije.

Popularnost ovog servisa i njegovu poziciju na tržištu online streaming-a muzike možda i najbolje pokazuju brojevi, tačnije statistika koja otkriva i da ovaj servis mesečno aktivno koristi čak 286 miliona korisnika. Pored toga, Spotify premium koristi 130 miliona ljudi, 44% njih sluša muziku svakodnevno, a ovaj servis sa svojom bazom od 50 miliona numera može da ispuni zahtev 36% pomenutog streaming tržišta.

Sa druge strane, treba pomenuti da su korisnici u Srbiji do sada, ako su hteli da slušaju omiljenu muziku na Spotify-u, morali da pribegavaju alternativnim metodama kako bi se pretplatili, koristeći VPN ili kupovinu takozvanih gift kartica.

Za to vreme drugi pomenuti muzički online servisi su otvorili svoja vrata tržištu Srbije i, istini za volju, veliki broj korisnika je pohrlio da svoju omiljenu muziku sluša upravo putem njih. Kako su YouTube Music i Apple Music i dalje novi na domaćem tržištu i ne nude previše raznoliku biblioteku muzike, na domaćem tržištu suvereno je zavladao jedan servis – Deezer.

Korisnici u Srbiji dobili su zaokruženu ponudu muzičkih servisa

Širenje Spotify-a na nove države, može se lako povezati sa poslovnim planom kompanije koja njegovu dostupnost omogućava u iteracijama, te naša zemlja, kao i Hrvatska (u kojoj će servis takođe biti dostupan), pripadaju širem istočnom bloku – s obzirom na to da će Spotify sledeće nedelje biti dostupan i u Rusiji.

Dolazak servisa Spotify u Srbiju mogao bi da promeni sliku tržišta streaming-a muzike na Internetu. Jedan od razloga zašto bi ovaj servis na lokalnom nivou mogao vremenom da se vrlo lako probije do samog vrha, jeste i to što nudi opciju slušanje podcasta. Ovo je format koji u poslednje vreme doživljava ogromnu popularnost i sve je više rasprostranjeniji kako u Srbiji, tako i u regionu, a i redakcija Netokracije je skoro krenula sa svojim Office Talks podcastom.

Istina, dostupnost podcasta ne mora da bude presudni faktor uspeha Spotify-a, ali korisnici zaista vole da im se sve nalazi na jednom mestu, kako ne bi morali da za više stvari imaju i po nekoliko aplikacija. Mada, sve je stvar ukusa – neko podcaste sluša i kroz više odvojenih aplikacija ili servisa.

Spotify se kao i svaki drugi streaming servis za muziku, može koristiti na više uređaja.

Sa druge strane, jasno je da će dolazak pomenutog servisa stvoriti veliki rivalitet s obzirom na to da je već pomenuti Deezer već oko sedam godina dostupan u Srbiji, kao i da je za to vreme stekao poverenje i veliki broj korisnika. Štaviše, postao je i deo ponude kod operatera u Srbiji, što je samo doprinelo njegovom širenju na domaćem tržištu i većoj popularnosti među korisnicima.

Kako bi se suprotstavio jakom konkurentu, Spotify će kao svoje adute istaći odličan interfejs i sasvim solidnu ponudu domaćih numera i izvođača. Sve to sa sobom nosi i cene ovog servisa koje variraju od države do države a ako uzmemo u obzir da u Francuskoj i SAD-u Spotify košta između 8 i 10 dolara mesečno, onda se neka slična vrednost očekuje i u Srbiji – recimo oko 900 dinara.

Otuda, činjenica je da će korisnike u Srbiji ali i regionu biti teško naterati da pređu na novi servis bez nekog snažnog partnera poput telco kompanija – koje bi na taj način dodatno promovisale i praktično stavile u ruke ovaj servis korisnicima (u okviru paketa koji već koriste) koji se do sada nisu pretplatili na neke slične proizvode.

Nema sumnje da će Spotify doneti promene koje na sadašnjim dostupnim servisima nemamo i gotovo da je sigurno da će svi koji tek ulaze u svet muzčkog streaminga verovatno izabrati Spotify zbog njegove ogromne popularnosti. U svakom slučaju, dolaskom ovog servisa, korisnici u Srbiji dobili su jednu zaokruženu i bogatu ponudu streaming muzičkih servisa, na koju se toliko dugo čekalo.


Ostavi komentar

  1. Ivica

    Ivica

    15. 7. 2020. u 22:37 Odgovori

    Pregledao sam malo katalog i čini se da je prilično kompletna, naročito u odnosu na trenutno stanje na srpskom Apple Music gde izgleda da više fali nego što ima. Ali, recimo, slučajnim uzorkovanjem, videh da u Spotify katalogu fali ovaj album, tj. ima dostupnu samo jednu pesmu: https://open.spotify.com/album/2jahW4pBuXeLsFn2cPkT0W?si=N3rvzHVmQmG8uo_X4dgfZw

    U čemu je fora? Da li je to stvarno nepostojanje licence za naš prostor ili bag? Zašto bi neko licencirao samo jednu pesmu iz celog aplbuma, a ostalo ne? Slično je na Apple Music, u dosta slučajeva je dostupno samo pola albuma, a pola nije. Deluje više kao neka tehnička greška.

  2. Stanislav

    Stanislav

    16. 7. 2020. u 14:35 Odgovori

    Da li je neko zapravo uspeo da se pretplati? Meni i na web stranici i na mobilnoj aplikaciji zakucava sve na koraku gde se unose podaci vezani za karticu. Vrte se u nedogled one tri tačke (loader animacija) i to je to.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.