Kako je UrbiGo stigao do princa Holandije i čemu ih je Slush naučio?

Kako je UrbiGo stigao do princa Holandije i čemu ih je Slush naučio?

Za Slush čuli smo sasvim slučajno pretražujući startap događaje u Evropi. Nakon toga, nastavili smo da radimo na našoj ideji, ne sluteći da ćemo ubrzo učestvovati jednom od najvećih događaja o tehnološkom preduzetništvu koji se već godinama održava u Helsinkiju. Međutim, čemu nas je ovo iskustvo naučilo?

Kada smo dobili ideju za projekat, krenuli smo u preduzetničke vode krajnje entuzijastično. Osmislili smo proizvod koji nam se vrlo dopao, ali nakon validacije prvobitne ideje i priče sa stvarnim korisnicima, shvatili smo da ne smemo tvrdoglavo da se držimo proizvoda koji smo zamislili. Morali smo brzo da učimo i menjamo stvari, a jedna lekcija bila je i predstavljanje našeg proizvoda na nekoliko različitih događaja.

Na prvih nekoliko pitch-eva najviše su nam značila rigorozna pitanja žirija, koja su bila mahom neočekivana – ali su nas naterala da se svaki put još bolje spremimo i više vremena utrošimo na istraživanje tržišta, kao i kreiranje održivog biznis modela. Sve ovo dešavalo se u roku od nekoliko meseci, kada smo i dobili poziv za učešće na regionalnom Slush takmičenju – što je nas bio pravi pokazatelj i motiv za dalji rad na projektu.

Odrasli smo ‘preko noći’ i završili na glavnoj bini pred nekoliko hiljada ljudi

Ovo je događaj na kojem se startapi iz Srbije takmiče, dok oni najbolji imaju priliku da odu besplatno u Helsinki gde na Slushu mogu da predstave svoj startap – inostranoj publici i investitorima. Čitav proces se odvijao jako brzo i svaki sledeći korak činio nam se većim i značajnijim nego što smo mogli da učinimo. Ipak, odustajanje nije bila opcija.

Predstavnici 35 zemalja učestvovali su na intenzivnom startup boothcamp-u pod nazivom Global Impact Accelerator (GIA) koji predhodi Slush konferenciji. Ovo je bio važan deo pripeme za pitch jer sam na radionicama imala prilike da upoznam impact preduzetnike iz celog sveta – od kojih su neki već bili u prvoj ili drugoj rundi finansiranja, kao i predavače koji su delili praktične savete. Jedna od značajnih radionica bila je namenjena kreiranju impact startup biznis modela, koja vam (ukoliko ste mlad startap) može dosta pomoći i uvesti vas u proces kako na pravi način prići investitorima na konferenciji.

Sam kraj GIA programa obeležilo je pitching takmičenje svih startapa, od kojih se bira deset najbolji koji imaju priliku da se predstave na velikoj sceni Slush konferencije. Istina je da smo nastupili sa velikom ambicijom, ali skromnim očekivanjima – budući da smo se takmičili sa startapima koji su već imali investitore i milionski obrte kapitala. S obzirom na to da smo tek izašli iz faze definisanja problema i izrade prvog prototipa, izuzetno nam je značio ulazak u top 10 startapa. Na Slushu je ušestvovalo oko 20.000 ljudi, a naše predstavljanje otvorilo je program.

Jasni i konkretni ciljevi – investitori nemaju vremena za bajke

Znali smo da će nas na Slush konferenciji čekati kreativni haos. Ogromna hala, mnogo posetilaca, startapa i investitora iz celog sveta. Prethodno smo se jako dobro pripremili sa kojim startapima i investitorima ćemo pričati, što je ispalo kao vrlo odlična stvar jer je  teško organizovati svoje vreme na ovakvom događaju ukoliko niste isplanirali svaki sat unapred.

Bitno je i napomenuti da smo održali nekoliko sastanaka sa investitorima koji su prošli veoma produktivno, jer smo iz prve ruke videli da su to ljudi koji nemaju previše vremena. Kratko i konzicno, bila je mantra naše diskusije. Investitori moraju da znaju šta je to što vam treba, kako bi i sami odlučili mogu li vam pomoći ili ne. Jednostavno, morate biti spremni na teška pitanja. Ona su nezaobilazna. Pa čak i ako dolaze od princa Holandije koji nam je otkrio da ova država ulaže ogromne napore u green-tech startape budući da u njima vidi velikog saveznika.

Takođe, ukoliko se pitanja odnose na fazu startapa u kojoj vi još uvek niste, sasvim je ok reći da trenutno nemate konkretan odgovor jer još uvek niste stigli do tog miljokaza. U našem slučaju, nismo imali sve odgovore kada je skaliranje u pitanju. Ovakav pristup temi, pre svega pokazuje vašu ozbiljnost i zrelost da znate šta pričate, pa čak i kada nemate sve odgovore. Jedna od najgorih stvari koje možete da uradite jeste da tražite novac, a ne znate kako biste ga tačno iskoristili – da li za proširenje tima, usavršavanje proizvoda ili nešto drugo.

Naša najveća lekcija stigla je upravo zahvaljujući mogućnosti da posetimo Slush i vidimo kako preduzetnička scena izgleda u svetu. Iz Helsinskija, vratili smo se za Beograd sa još većim brojem odgovora koji će nam pomoći da usavršimo naš proizvod. U tome je čar ovakvih događaja – čak i ukoliko ne dođete do investicije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Karijere

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.