Kako je UrbiGo stigao do princa Holandije i čemu ih je Slush naučio?

Kako je UrbiGo stigao do princa Holandije i čemu ih je Slush naučio?

Za Slush čuli smo sasvim slučajno pretražujući startap događaje u Evropi. Nakon toga, nastavili smo da radimo na našoj ideji, ne sluteći da ćemo ubrzo učestvovati jednom od najvećih događaja o tehnološkom preduzetništvu koji se već godinama održava u Helsinkiju. Međutim, čemu nas je ovo iskustvo naučilo?

Kada smo dobili ideju za projekat, krenuli smo u preduzetničke vode krajnje entuzijastično. Osmislili smo proizvod koji nam se vrlo dopao, ali nakon validacije prvobitne ideje i priče sa stvarnim korisnicima, shvatili smo da ne smemo tvrdoglavo da se držimo proizvoda koji smo zamislili. Morali smo brzo da učimo i menjamo stvari, a jedna lekcija bila je i predstavljanje našeg proizvoda na nekoliko različitih događaja.

Na prvih nekoliko pitch-eva najviše su nam značila rigorozna pitanja žirija, koja su bila mahom neočekivana – ali su nas naterala da se svaki put još bolje spremimo i više vremena utrošimo na istraživanje tržišta, kao i kreiranje održivog biznis modela. Sve ovo dešavalo se u roku od nekoliko meseci, kada smo i dobili poziv za učešće na regionalnom Slush takmičenju – što je nas bio pravi pokazatelj i motiv za dalji rad na projektu.

Odrasli smo ‘preko noći’ i završili na glavnoj bini pred nekoliko hiljada ljudi

Ovo je događaj na kojem se startapi iz Srbije takmiče, dok oni najbolji imaju priliku da odu besplatno u Helsinki gde na Slushu mogu da predstave svoj startap – inostranoj publici i investitorima. Čitav proces se odvijao jako brzo i svaki sledeći korak činio nam se većim i značajnijim nego što smo mogli da učinimo. Ipak, odustajanje nije bila opcija.

Predstavnici 35 zemalja učestvovali su na intenzivnom startup boothcamp-u pod nazivom Global Impact Accelerator (GIA) koji predhodi Slush konferenciji. Ovo je bio važan deo pripeme za pitch jer sam na radionicama imala prilike da upoznam impact preduzetnike iz celog sveta – od kojih su neki već bili u prvoj ili drugoj rundi finansiranja, kao i predavače koji su delili praktične savete. Jedna od značajnih radionica bila je namenjena kreiranju impact startup biznis modela, koja vam (ukoliko ste mlad startap) može dosta pomoći i uvesti vas u proces kako na pravi način prići investitorima na konferenciji.

Sam kraj GIA programa obeležilo je pitching takmičenje svih startapa, od kojih se bira deset najbolji koji imaju priliku da se predstave na velikoj sceni Slush konferencije. Istina je da smo nastupili sa velikom ambicijom, ali skromnim očekivanjima – budući da smo se takmičili sa startapima koji su već imali investitore i milionski obrte kapitala. S obzirom na to da smo tek izašli iz faze definisanja problema i izrade prvog prototipa, izuzetno nam je značio ulazak u top 10 startapa. Na Slushu je ušestvovalo oko 20.000 ljudi, a naše predstavljanje otvorilo je program.

Jasni i konkretni ciljevi – investitori nemaju vremena za bajke

Znali smo da će nas na Slush konferenciji čekati kreativni haos. Ogromna hala, mnogo posetilaca, startapa i investitora iz celog sveta. Prethodno smo se jako dobro pripremili sa kojim startapima i investitorima ćemo pričati, što je ispalo kao vrlo odlična stvar jer je  teško organizovati svoje vreme na ovakvom događaju ukoliko niste isplanirali svaki sat unapred.

Bitno je i napomenuti da smo održali nekoliko sastanaka sa investitorima koji su prošli veoma produktivno, jer smo iz prve ruke videli da su to ljudi koji nemaju previše vremena. Kratko i konzicno, bila je mantra naše diskusije. Investitori moraju da znaju šta je to što vam treba, kako bi i sami odlučili mogu li vam pomoći ili ne. Jednostavno, morate biti spremni na teška pitanja. Ona su nezaobilazna. Pa čak i ako dolaze od princa Holandije koji nam je otkrio da ova država ulaže ogromne napore u green-tech startape budući da u njima vidi velikog saveznika.

Takođe, ukoliko se pitanja odnose na fazu startapa u kojoj vi još uvek niste, sasvim je ok reći da trenutno nemate konkretan odgovor jer još uvek niste stigli do tog miljokaza. U našem slučaju, nismo imali sve odgovore kada je skaliranje u pitanju. Ovakav pristup temi, pre svega pokazuje vašu ozbiljnost i zrelost da znate šta pričate, pa čak i kada nemate sve odgovore. Jedna od najgorih stvari koje možete da uradite jeste da tražite novac, a ne znate kako biste ga tačno iskoristili – da li za proširenje tima, usavršavanje proizvoda ili nešto drugo.

Naša najveća lekcija stigla je upravo zahvaljujući mogućnosti da posetimo Slush i vidimo kako preduzetnička scena izgleda u svetu. Iz Helsinskija, vratili smo se za Beograd sa još većim brojem odgovora koji će nam pomoći da usavršimo naš proizvod. U tome je čar ovakvih događaja – čak i ukoliko ne dođete do investicije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.