Internet seks, laži i naknadna pamet - Netokracija.rs

Internet seks, laži i naknadna pamet

Povremeno me uznemiri poziv neke, najčešće ženske, osobe, koja ima problem za koji veruje da samo ja mogu da ga rešim. I gotovo uvek, veoma brzo, uspemo da rešimo taj problem… ili ga makar privremeno saniramo.

minic_b

Neke od njih plaču, neke prete, neke vređaju, a neke se trude da budu smirene i odmerene. Trudim se da ih razumem, pa im i ne zameram ako preteraju…

Ti razgovori obično počinju ovako:

– Jeste vi Burek forum?
– Da, recite kako vam mogu pomoći?
– Meni su sada javili da ste vi postavili moje gole slike!
– Ja ih sigurno nisam postavio, ali ne isključujem mogućnost da neko drugi jeste…
– Kako je moguće da vi to dozvoljavate? To je kršenje zakona!
– Korisnici odgovaraju za sve što postave. Neki od njih, svesni toga, i dalje rade nešto što ne bi trebali, jer nikad nisu pozvani na odgovornost.

Na dalje se stvarno trudim da budem konstruktivan. Da utvrdimo o čemu je tačno reč, gde se to nalazi, ko je postavio i da sporni sadržaj u najkraćem roku uklonimo. Nema ovih razgovora mnogo, obično sve ide kroz e-mail, i to kolege rešavaju, ali tako ponekad, kada je posebno hitno ili dramatično, bude i poziv. Možda par puta godišnje. Kroz mail, ovakve stvari se rešavaju par puta nedeljno.

I mnogo je priča:

– Znate, ja sam udata žena, ovo je nedopustivo…
– Znate, moj brat mi je javio da me je video ovde…
– Hej, odakle ovde slike moje keve…
– Sklonite slike, ovo je razredna mog malog brata…

Pitate se vi, šta će to meni u životu?

I ja se neretko pitam šta će mi mnogo šta u životu, ali ako kažem – potrudićemo se da vam omogućimo da slobodno razgovarate i družite se, dokle god poštujete pravila ponašanja – onda ću pokušati da to i uradim.

Sve je počelo pre oko deset godina, kada se nekolicina online dating zajednica ugasila i kada su ti ljudi poželeli da se dalje druže, a nisu imali gde, pa su došli kod nas. Velika, ogromna većina poruka koje oni razmene javno ili privatno, je potpuno ok – uz potpunu saglasnost svih učesnika.

Meni lično se možda baš i ne dopada to što oni rade, ali ja baš i nisam neki dobar pokazatelj. Meni se mnogo toga ne sviđa i ja se zbog toga u to ne mešam. Ali dokle god to ljudi rade u okviru svoje sekcije, gde su jasno postavljena pravila koja se moraju poštovati, to je njihova stvar. I mnogi od njih doživeli su neke lepe stvari i upoznali brojne prijatelje, neke i za ceo život, kroz ta muvanja i spletkarenja.

b1
Na svaku zloupotrebu pravila trudimo se da reagujemo unutar 15 minuta. Ipak, često se dešava da korisnici nisu svesni uzroka zbog kojih pronađu sopstvenu intimu na Internetu.

Tehnologija je to ispratila idealno. I tada su mobilni uređaji imali kamere, a sada je nivo kvaliteta foto i video materijala koji može da napravi uređaj u našem džepu, gotovo profesionalan. S vremena na vreme, ipak, dođe do problema. Objavi se neki sadržaj za koji se nema saglasnost druge strane. Ona to sazna i onda je to potrebno ukloniti.

Mi tome pristupamo veoma revnosno i profesionalno. Takva je odluka od prvog dana, jer prosto znamo koliki to problem može da bude. Svaka prijava se rešava u najkraćem roku i podrška oštećenima u daljim koracima, ko se na njih odluči, je maksimalna. Korisnici koji krše pravila bivaju upozoreni da sa time prestanu, ko bude uporan, biva udaljen i slično.

Neretko nas oštećeni mole da im pomognemo i sa sličnim problemima na drugim sajtovima.

A kako do toga, zapravo, dolazi?

To je zapravo i razlog zašto ovo pišem. Voleo bih da pokušam da preventivno delujem, iako mi je jasno da neću mnogo promeniti. Ja u velike promene i ne verujem, ali i da par ljudi razmisli i nešto promeni, meni je sasvim ok.

Do toga dolazi tako što verujete nekome koga ne poznajete, misleći da ga poznajete. Onda sa takvom osobom počnete da pričate o stvarima koje su samo za najbliži krug prijatelja i porodicu. A onda sa takvom osobom počnete da delite i svoju intimu…

Internet je čudo. Na njemu svako od nas, makar na kratko, može da bude neko sasvim drugi, ako to želi. Ja lično, tu želju nemam, ali sam svestan da mnogi ljudi imaju.

Na Internetu se emocije manje suzbijaju, stvari se odvijaju brže, postoji manje blokada i ograda. Na Internetu smo slobodniji i skloni smo – naročito ako ne stoji naše ime i prezime uz to – da kažemo i uradimo svašta nešto, što inače ne bismo uradili.

Ali Internet je realnost.

Nedavno sam čitao jedno američko istraživanje koje kaže da je trenutno oko 40% brakova nastala uz pomoć interneta. Ali isto tako, i da je on u više od 50% slučajeva, prilikom razvoda, naveden kao važan faktor.

I onda, da se vratim par pasusa iznad… ta vaša osoba “od poverenja”, da bi ispao faca, sve te vaše detalje i slike podeli sa drugima. Prvo šalje drugarima… onda podeli na netu.

Vi o tome ne znate ništa. Daj bože da saznate brzo, pre nego što problem eskalira. Jer ako to vidi vaš partner, vaš šef, vaša porodica, vaše kolege, posledice mogu biti mnogo veće…

Pre par godina sam imao diskusiju sa jednom koleginicom u vezi situacije sa nekom njenom prijateljicom, koja je par godina ranije, odlučila da u medijima uradi neke stvari, pa joj je to kasnije predstavljalo problem u „ozbiljnoj karijeri“, jer se uz njeno ime u pretragama to uvek vezivalo.

Htela bi da se to zaboravi, ali Internet ne zaboravlja.

Ako saznate na vreme, možda možete iskontrolisati probleme… a možda i ne možete. Jednom ugašena vatra, uvek može negde drugo da bukne, a da vi i ne znate…

Ko je kriv?

On je kriv što je kreten, a vi ste krivi što ste mu omogućili da vam uništi život.

Ukoliko ga tužite, odgovaraće na sudu i biće kažnjen, ali će problem eskalirati.
Ako ga ne tužite, shvatiće da može da prolazi nekažnjeno…

Zato razmislite šta delite sa kim. Zamislite šta bi se desilo ako to osvane javno. Možda čak sa druge strane i nije osoba koja to želi da zloupotrebi, a do problema dođe.

Možda ste svesni rizika i spremni na njega, a možda i ne razmišljate da on postoji.

I nije uvek sve u golim slikama…

Nekada posledica toga bude nešto potpuno drugo. Krađa identiteta, prevare i pronevere. Ali samo razmislite – ako vaše gole slike završe online tako lako, koliko nekome treba da sazna kako vam se zvala učiteljica, ili devojačko prezime vaše majke, ili ime prvog ljubimca, ili šta god da je tema sigurnosnih pitanja koja vam štite naloge.

Ponašanje druge strane nikada ne možete da kontrolišete.

Možete samo svoje, zato budite pažljivi.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.