8 pojmova koje želimo da izbegnemo u 2019. godini

8 pojmova koje želimo da izbegnemo u 2019. godini

Kraj godine polako se bliži, a već sada se prave spiskovi tehnoloških trendova za narednih 365 dana. Međutim, postoji i onaj drugi spisak - stvari koje više definitivno nisu u trendu.

Iako ne možemo sa sigurnošću da kažemo šta je to što će u medijima i tehnologiji napraviti veliku promenu u 2019. godini, ako sumiramo utiske iz 2018. godine svakako se javljaju šabloni onoga što polako gubi na svojoj popularnosti, ustupajući mesto drugim formatima.

Portal AdAge predstavio je nedavno „The Not-Hot in 2019.“ spisak stvari koje će biti passé, a mi lokalizujemo priču izdvajajući stvari koji su se tokom godina mogle videti na domaćem tržištu – a bilo je tu i uspeha i promašaja. U tome nam pomažu Miloš Skokić (ŽIŠKA) i Netokracijin Marko Tadić.

Virtuelna realnost

Miloš: VR i AR imaju svoje zasluženo mesto u industriji zabave. Neki od skorašnjih primera upotrebe ove tehnologije deluju stvarno uzbudljivo. Sa druge strane, ne bih rekao da je ove godine napravljen i najmanji korak u pravcu one ideje da „VR postaje naša svakodnevica u kojoj svi hodamo sa kacigama na glavama“. I to je ok.

IGTV

Miloš: Plemenita je ideja da korisnici Instagrama žele da se upuste u ozbiljniji tip sadržaja od Story-ja i feed postova na dnevnoj bazi. Ako posmatramo taj user journey u vakuumu, takođe ima smisla – ti vidiš neki kratak tizer na story-ju, a onda odeš na kompletan video jednim jednostavnim swipe-up-om, bez napuštanja aplikacije. Ipak, ja i dalje za ozbiljan video idem na YouTube kao i veći deo populacije, a Instagram mi i dalje služi za dnevnu dozu površnog, snackable sadržaja. Ovo se neće promeniti, stoga IGTV RIP.

Kablovska televizija

Marko: Sa prethodnom akvizcijom Kopernikusa od strane MTS-a i povećanim ulaganjima u TV sadržaj i produkciju od strane SBB-a, iza nas je jedna jako uzbudljiva godina na ovom tržištu. Čini se da u toku 2019. možemo očekivati još veća ulaganja u sadržaj i nove proizvode. Međutim, digitalni kanali distribucije sadržaja uzimaju sve većeg maha – korisnicima se sviđa on-demand pristup, tako da smo čak i popularnu seriju „Jutro će promeniti sve“ gledali putem digitalnih kanala.

Social Media

Miloš: Hej, više nije Facebook! Odavno nije Facebook, ali od ove godine i zvanično, čak i na našem tržištu. Moje prve asocijacije su Instagram, Instagram Story, ali i Reddit, LinkedIn (koji je postao zabavno mesto), Twitch i YouTube koji jeste, a nije, ali ipak jeste društvena mreža. Društvene mreže se stalno menjaju, način na koji ih koristimo se menja, a sve je to social media, a sve to je sve heterogeniji sataraš.

Facebook

Marko: Vreme Facebook kao dominantne platforme odavno je iza nas. Neuspeli pokušaj Facebook Story nije uspeo, poljujan je medijski ugled kompanije, a kampanja #deletefacebook ozbiljno je uticala da korisnici migriraju na Instagram (pa čak i naši roditelji). Jednostavnim rečnikom, poverenje u Facebook je narušeno, a korisnici provode daleko manje vremena nego što je to bio slučaj pre samo godinu dana. Facebook više nije hot, iako to neće uticati na naše oglašavanje na ovoj platformi.

Digital

Miloš: Ako je sve digital, možda možemo da se dogovorimo da izostavimo tu reč iz definicija, predloga i budžeta? Ali nije sve digital, nećemo se lagati – i nismo još tu. Ono što ja primećujem jeste da se sve manje koristi odrednica digital u kategorizaciji beogradskih agencija, jer su ljudi shvatili da neki native digitalci prave baš dobre bilborde, neki influenseri snimaju TV reklame, a neki ATL old school copywriter-i smišljaju uzbudljive social media aktivacije.

Digitalna transformacija

Marko: AdAge je izjavio da reči „digitalno“ u digitalnoj transformaciji i „digital“ u digital marketingu više nisu hot pojam za 2019. godinu – sa time se apsolutno slažem! Digitalna transformacija o kojoj toliko pričamo nije toliko digitalna koliko je u pitanju biznis transformacija – prilagođavanje jednom potpuno novom okruženju. U poslu se konstantno menjaju procesi, tako da ono što se ovde dešava nije ništa novo.

Chatbotovi

Miloš: Meni uzbudljiv dodatak već širokoj paleti digitalnih rešenja na kojima radimo i koje razmatramo kada osmišljamo digitalno prisustvo brendova – širom industrije. Finalni proizvodi su ipak, čini mi se, uglavnom dosta manje od onoga što korisnici očekuju kada se upuste u razgovor. Otuda gomile tekstova o negativnim iskustvima i frustracijama nakon upotrebe chatbot-ova. Ipak, praktične primene postoji, ova tehnologija će evoluirati i olakšati nekim ljudima živote. Side note: Ni jedan community manager nije izgubio posao zbog chatbot-a.

Ostavi komentar

  1. Ivan

    Ivan

    22. 1. 2019. u 14:44 Odgovori

    „Ljudi nemaju poverenja u Facebook a imaju u Instagram“ je cinjenica. Zamislite kada bi znali da je Facebook zapravo kupio Instagram i da svakako sve te informacije koje su hteli da zastite zapravo idu u iste ruke.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.

Društvene mreže

Facebook grupe nisu novi forumi, ali sa planovima Zuckerberga one postaju nikad značajnije za korisnike

Na F8 godišnjoj konferenciji Facebook je predstavio nove promene i dizajn koji će umnogome oblikovati korisničko iskustvo u narednom periodu - ističući u prvi plan grupe i događaje. Šta to znači za korisnike?