8 pojmova koje želimo da izbegnemo u 2019. godini

8 pojmova koje želimo da izbegnemo u 2019. godini

Kraj godine polako se bliži, a već sada se prave spiskovi tehnoloških trendova za narednih 365 dana. Međutim, postoji i onaj drugi spisak - stvari koje više definitivno nisu u trendu.

Iako ne možemo sa sigurnošću da kažemo šta je to što će u medijima i tehnologiji napraviti veliku promenu u 2019. godini, ako sumiramo utiske iz 2018. godine svakako se javljaju šabloni onoga što polako gubi na svojoj popularnosti, ustupajući mesto drugim formatima.

Portal AdAge predstavio je nedavno „The Not-Hot in 2019.“ spisak stvari koje će biti passé, a mi lokalizujemo priču izdvajajući stvari koji su se tokom godina mogle videti na domaćem tržištu – a bilo je tu i uspeha i promašaja. U tome nam pomažu Miloš Skokić (ŽIŠKA) i Netokracijin Marko Tadić.

Virtuelna realnost

Miloš: VR i AR imaju svoje zasluženo mesto u industriji zabave. Neki od skorašnjih primera upotrebe ove tehnologije deluju stvarno uzbudljivo. Sa druge strane, ne bih rekao da je ove godine napravljen i najmanji korak u pravcu one ideje da „VR postaje naša svakodnevica u kojoj svi hodamo sa kacigama na glavama“. I to je ok.

IGTV

Miloš: Plemenita je ideja da korisnici Instagrama žele da se upuste u ozbiljniji tip sadržaja od Story-ja i feed postova na dnevnoj bazi. Ako posmatramo taj user journey u vakuumu, takođe ima smisla – ti vidiš neki kratak tizer na story-ju, a onda odeš na kompletan video jednim jednostavnim swipe-up-om, bez napuštanja aplikacije. Ipak, ja i dalje za ozbiljan video idem na YouTube kao i veći deo populacije, a Instagram mi i dalje služi za dnevnu dozu površnog, snackable sadržaja. Ovo se neće promeniti, stoga IGTV RIP.

Kablovska televizija

Marko: Sa prethodnom akvizcijom Kopernikusa od strane MTS-a i povećanim ulaganjima u TV sadržaj i produkciju od strane SBB-a, iza nas je jedna jako uzbudljiva godina na ovom tržištu. Čini se da u toku 2019. možemo očekivati još veća ulaganja u sadržaj i nove proizvode. Međutim, digitalni kanali distribucije sadržaja uzimaju sve većeg maha – korisnicima se sviđa on-demand pristup, tako da smo čak i popularnu seriju „Jutro će promeniti sve“ gledali putem digitalnih kanala.

Social Media

Miloš: Hej, više nije Facebook! Odavno nije Facebook, ali od ove godine i zvanično, čak i na našem tržištu. Moje prve asocijacije su Instagram, Instagram Story, ali i Reddit, LinkedIn (koji je postao zabavno mesto), Twitch i YouTube koji jeste, a nije, ali ipak jeste društvena mreža. Društvene mreže se stalno menjaju, način na koji ih koristimo se menja, a sve je to social media, a sve to je sve heterogeniji sataraš.

Facebook

Marko: Vreme Facebook kao dominantne platforme odavno je iza nas. Neuspeli pokušaj Facebook Story nije uspeo, poljujan je medijski ugled kompanije, a kampanja #deletefacebook ozbiljno je uticala da korisnici migriraju na Instagram (pa čak i naši roditelji). Jednostavnim rečnikom, poverenje u Facebook je narušeno, a korisnici provode daleko manje vremena nego što je to bio slučaj pre samo godinu dana. Facebook više nije hot, iako to neće uticati na naše oglašavanje na ovoj platformi.

Digital

Miloš: Ako je sve digital, možda možemo da se dogovorimo da izostavimo tu reč iz definicija, predloga i budžeta? Ali nije sve digital, nećemo se lagati – i nismo još tu. Ono što ja primećujem jeste da se sve manje koristi odrednica digital u kategorizaciji beogradskih agencija, jer su ljudi shvatili da neki native digitalci prave baš dobre bilborde, neki influenseri snimaju TV reklame, a neki ATL old school copywriter-i smišljaju uzbudljive social media aktivacije.

Digitalna transformacija

Marko: AdAge je izjavio da reči „digitalno“ u digitalnoj transformaciji i „digital“ u digital marketingu više nisu hot pojam za 2019. godinu – sa time se apsolutno slažem! Digitalna transformacija o kojoj toliko pričamo nije toliko digitalna koliko je u pitanju biznis transformacija – prilagođavanje jednom potpuno novom okruženju. U poslu se konstantno menjaju procesi, tako da ono što se ovde dešava nije ništa novo.

Chatbotovi

Miloš: Meni uzbudljiv dodatak već širokoj paleti digitalnih rešenja na kojima radimo i koje razmatramo kada osmišljamo digitalno prisustvo brendova – širom industrije. Finalni proizvodi su ipak, čini mi se, uglavnom dosta manje od onoga što korisnici očekuju kada se upuste u razgovor. Otuda gomile tekstova o negativnim iskustvima i frustracijama nakon upotrebe chatbot-ova. Ipak, praktične primene postoji, ova tehnologija će evoluirati i olakšati nekim ljudima živote. Side note: Ni jedan community manager nije izgubio posao zbog chatbot-a.

Ostavi komentar

  1. Ivan

    Ivan

    22. 1. 2019. u 14:44 Odgovori

    „Ljudi nemaju poverenja u Facebook a imaju u Instagram“ je cinjenica. Zamislite kada bi znali da je Facebook zapravo kupio Instagram i da svakako sve te informacije koje su hteli da zastite zapravo idu u iste ruke.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?