8 pojmova koje želimo da izbegnemo u 2019. godini

8 pojmova koje želimo da izbegnemo u 2019. godini

Kraj godine polako se bliži, a već sada se prave spiskovi tehnoloških trendova za narednih 365 dana. Međutim, postoji i onaj drugi spisak - stvari koje više definitivno nisu u trendu.

Iako ne možemo sa sigurnošću da kažemo šta je to što će u medijima i tehnologiji napraviti veliku promenu u 2019. godini, ako sumiramo utiske iz 2018. godine svakako se javljaju šabloni onoga što polako gubi na svojoj popularnosti, ustupajući mesto drugim formatima.

Portal AdAge predstavio je nedavno „The Not-Hot in 2019.“ spisak stvari koje će biti passé, a mi lokalizujemo priču izdvajajući stvari koji su se tokom godina mogle videti na domaćem tržištu – a bilo je tu i uspeha i promašaja. U tome nam pomažu Miloš Skokić (ŽIŠKA) i Netokracijin Marko Tadić.

Virtuelna realnost

Miloš: VR i AR imaju svoje zasluženo mesto u industriji zabave. Neki od skorašnjih primera upotrebe ove tehnologije deluju stvarno uzbudljivo. Sa druge strane, ne bih rekao da je ove godine napravljen i najmanji korak u pravcu one ideje da „VR postaje naša svakodnevica u kojoj svi hodamo sa kacigama na glavama“. I to je ok.

IGTV

Miloš: Plemenita je ideja da korisnici Instagrama žele da se upuste u ozbiljniji tip sadržaja od Story-ja i feed postova na dnevnoj bazi. Ako posmatramo taj user journey u vakuumu, takođe ima smisla – ti vidiš neki kratak tizer na story-ju, a onda odeš na kompletan video jednim jednostavnim swipe-up-om, bez napuštanja aplikacije. Ipak, ja i dalje za ozbiljan video idem na YouTube kao i veći deo populacije, a Instagram mi i dalje služi za dnevnu dozu površnog, snackable sadržaja. Ovo se neće promeniti, stoga IGTV RIP.

Kablovska televizija

Marko: Sa prethodnom akvizcijom Kopernikusa od strane MTS-a i povećanim ulaganjima u TV sadržaj i produkciju od strane SBB-a, iza nas je jedna jako uzbudljiva godina na ovom tržištu. Čini se da u toku 2019. možemo očekivati još veća ulaganja u sadržaj i nove proizvode. Međutim, digitalni kanali distribucije sadržaja uzimaju sve većeg maha – korisnicima se sviđa on-demand pristup, tako da smo čak i popularnu seriju „Jutro će promeniti sve“ gledali putem digitalnih kanala.

Social Media

Miloš: Hej, više nije Facebook! Odavno nije Facebook, ali od ove godine i zvanično, čak i na našem tržištu. Moje prve asocijacije su Instagram, Instagram Story, ali i Reddit, LinkedIn (koji je postao zabavno mesto), Twitch i YouTube koji jeste, a nije, ali ipak jeste društvena mreža. Društvene mreže se stalno menjaju, način na koji ih koristimo se menja, a sve je to social media, a sve to je sve heterogeniji sataraš.

Facebook

Marko: Vreme Facebook kao dominantne platforme odavno je iza nas. Neuspeli pokušaj Facebook Story nije uspeo, poljujan je medijski ugled kompanije, a kampanja #deletefacebook ozbiljno je uticala da korisnici migriraju na Instagram (pa čak i naši roditelji). Jednostavnim rečnikom, poverenje u Facebook je narušeno, a korisnici provode daleko manje vremena nego što je to bio slučaj pre samo godinu dana. Facebook više nije hot, iako to neće uticati na naše oglašavanje na ovoj platformi.

Digital

Miloš: Ako je sve digital, možda možemo da se dogovorimo da izostavimo tu reč iz definicija, predloga i budžeta? Ali nije sve digital, nećemo se lagati – i nismo još tu. Ono što ja primećujem jeste da se sve manje koristi odrednica digital u kategorizaciji beogradskih agencija, jer su ljudi shvatili da neki native digitalci prave baš dobre bilborde, neki influenseri snimaju TV reklame, a neki ATL old school copywriter-i smišljaju uzbudljive social media aktivacije.

Digitalna transformacija

Marko: AdAge je izjavio da reči „digitalno“ u digitalnoj transformaciji i „digital“ u digital marketingu više nisu hot pojam za 2019. godinu – sa time se apsolutno slažem! Digitalna transformacija o kojoj toliko pričamo nije toliko digitalna koliko je u pitanju biznis transformacija – prilagođavanje jednom potpuno novom okruženju. U poslu se konstantno menjaju procesi, tako da ono što se ovde dešava nije ništa novo.

Chatbotovi

Miloš: Meni uzbudljiv dodatak već širokoj paleti digitalnih rešenja na kojima radimo i koje razmatramo kada osmišljamo digitalno prisustvo brendova – širom industrije. Finalni proizvodi su ipak, čini mi se, uglavnom dosta manje od onoga što korisnici očekuju kada se upuste u razgovor. Otuda gomile tekstova o negativnim iskustvima i frustracijama nakon upotrebe chatbot-ova. Ipak, praktične primene postoji, ova tehnologija će evoluirati i olakšati nekim ljudima živote. Side note: Ni jedan community manager nije izgubio posao zbog chatbot-a.

Ostavi komentar

  1. Ivan

    Ivan

    22. 1. 2019. u 14:44 Odgovori

    „Ljudi nemaju poverenja u Facebook a imaju u Instagram“ je cinjenica. Zamislite kada bi znali da je Facebook zapravo kupio Instagram i da svakako sve te informacije koje su hteli da zastite zapravo idu u iste ruke.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Internet marketing

Neil Skehel: Želimo da podignemo svest o značaju CX-a u Srbiji kroz dodelu nagrada

Kompanija 'Awards International' koja dodeljuje biznis nagrade širom sveta otvara prve 'Customer Experience' nagrade i za naš region - u Beogradu. Direktor i osnivač ove firme otkriva nam više detalja o predstojećem događaju i daljim planovima za poslovanje u Srbiji i regionu.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

CM-ovi su oči, uši i glas vaših brendova i kompanija na Internetu – i neće skoro nestati

Danas se obeležava dan Community Manager-a i zato smo se zapitali dokle ćemo slaviti ovu profesiju i gde su uopšte CM seniori.

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?