8 pojmova koje želimo da izbegnemo u 2019. godini

8 pojmova koje želimo da izbegnemo u 2019. godini

Kraj godine polako se bliži, a već sada se prave spiskovi tehnoloških trendova za narednih 365 dana. Međutim, postoji i onaj drugi spisak - stvari koje više definitivno nisu u trendu.

Iako ne možemo sa sigurnošću da kažemo šta je to što će u medijima i tehnologiji napraviti veliku promenu u 2019. godini, ako sumiramo utiske iz 2018. godine svakako se javljaju šabloni onoga što polako gubi na svojoj popularnosti, ustupajući mesto drugim formatima.

Portal AdAge predstavio je nedavno „The Not-Hot in 2019.“ spisak stvari koje će biti passé, a mi lokalizujemo priču izdvajajući stvari koji su se tokom godina mogle videti na domaćem tržištu – a bilo je tu i uspeha i promašaja. U tome nam pomažu Miloš Skokić (ŽIŠKA) i Netokracijin Marko Tadić.

Virtuelna realnost

Miloš: VR i AR imaju svoje zasluženo mesto u industriji zabave. Neki od skorašnjih primera upotrebe ove tehnologije deluju stvarno uzbudljivo. Sa druge strane, ne bih rekao da je ove godine napravljen i najmanji korak u pravcu one ideje da „VR postaje naša svakodnevica u kojoj svi hodamo sa kacigama na glavama“. I to je ok.

IGTV

Miloš: Plemenita je ideja da korisnici Instagrama žele da se upuste u ozbiljniji tip sadržaja od Story-ja i feed postova na dnevnoj bazi. Ako posmatramo taj user journey u vakuumu, takođe ima smisla – ti vidiš neki kratak tizer na story-ju, a onda odeš na kompletan video jednim jednostavnim swipe-up-om, bez napuštanja aplikacije. Ipak, ja i dalje za ozbiljan video idem na YouTube kao i veći deo populacije, a Instagram mi i dalje služi za dnevnu dozu površnog, snackable sadržaja. Ovo se neće promeniti, stoga IGTV RIP.

Kablovska televizija

Marko: Sa prethodnom akvizcijom Kopernikusa od strane MTS-a i povećanim ulaganjima u TV sadržaj i produkciju od strane SBB-a, iza nas je jedna jako uzbudljiva godina na ovom tržištu. Čini se da u toku 2019. možemo očekivati još veća ulaganja u sadržaj i nove proizvode. Međutim, digitalni kanali distribucije sadržaja uzimaju sve većeg maha – korisnicima se sviđa on-demand pristup, tako da smo čak i popularnu seriju „Jutro će promeniti sve“ gledali putem digitalnih kanala.

Social Media

Miloš: Hej, više nije Facebook! Odavno nije Facebook, ali od ove godine i zvanično, čak i na našem tržištu. Moje prve asocijacije su Instagram, Instagram Story, ali i Reddit, LinkedIn (koji je postao zabavno mesto), Twitch i YouTube koji jeste, a nije, ali ipak jeste društvena mreža. Društvene mreže se stalno menjaju, način na koji ih koristimo se menja, a sve je to social media, a sve to je sve heterogeniji sataraš.

Facebook

Marko: Vreme Facebook kao dominantne platforme odavno je iza nas. Neuspeli pokušaj Facebook Story nije uspeo, poljujan je medijski ugled kompanije, a kampanja #deletefacebook ozbiljno je uticala da korisnici migriraju na Instagram (pa čak i naši roditelji). Jednostavnim rečnikom, poverenje u Facebook je narušeno, a korisnici provode daleko manje vremena nego što je to bio slučaj pre samo godinu dana. Facebook više nije hot, iako to neće uticati na naše oglašavanje na ovoj platformi.

Digital

Miloš: Ako je sve digital, možda možemo da se dogovorimo da izostavimo tu reč iz definicija, predloga i budžeta? Ali nije sve digital, nećemo se lagati – i nismo još tu. Ono što ja primećujem jeste da se sve manje koristi odrednica digital u kategorizaciji beogradskih agencija, jer su ljudi shvatili da neki native digitalci prave baš dobre bilborde, neki influenseri snimaju TV reklame, a neki ATL old school copywriter-i smišljaju uzbudljive social media aktivacije.

Digitalna transformacija

Marko: AdAge je izjavio da reči „digitalno“ u digitalnoj transformaciji i „digital“ u digital marketingu više nisu hot pojam za 2019. godinu – sa time se apsolutno slažem! Digitalna transformacija o kojoj toliko pričamo nije toliko digitalna koliko je u pitanju biznis transformacija – prilagođavanje jednom potpuno novom okruženju. U poslu se konstantno menjaju procesi, tako da ono što se ovde dešava nije ništa novo.

Chatbotovi

Miloš: Meni uzbudljiv dodatak već širokoj paleti digitalnih rešenja na kojima radimo i koje razmatramo kada osmišljamo digitalno prisustvo brendova – širom industrije. Finalni proizvodi su ipak, čini mi se, uglavnom dosta manje od onoga što korisnici očekuju kada se upuste u razgovor. Otuda gomile tekstova o negativnim iskustvima i frustracijama nakon upotrebe chatbot-ova. Ipak, praktične primene postoji, ova tehnologija će evoluirati i olakšati nekim ljudima živote. Side note: Ni jedan community manager nije izgubio posao zbog chatbot-a.

Ostavi komentar

  1. Ivan

    Ivan

    22. 1. 2019. u 14:44 Odgovori

    „Ljudi nemaju poverenja u Facebook a imaju u Instagram“ je cinjenica. Zamislite kada bi znali da je Facebook zapravo kupio Instagram i da svakako sve te informacije koje su hteli da zastite zapravo idu u iste ruke.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.