Dve godine uspešne saradnje: Societe Generale i Pausal.rs predstavil prvu PSD2 integraciju u Srbiji

Pre nešto više od dve godine Societe Generale Banka ušla je u partnerstvo sa startapom Pausal.rs koji automatizuje poslovanje srpskih paušalaca. Poslednja u nizu inovacija dolazi u vidu 'SoGe Pay' dugmeta - prve PSD2 integracije u Srbiji i regionu koja u potpunosti koristi Open API banke kako bi krajnjim korisnicima bilo omogućeno plaćanje računa u svega dva klika. Kako izgleda saradnja između banke i startapa? Saznajemo u razgovoru sa predstavnicima obe strane.

Promena strategije i okretanje Societe Generale Banke ka digitalizaciji proizvoda i usluga, rezultovala je pre dve godine partnerstvom sa startapom Pausal.rs, ali i mnogobrojnim inicijativama i hakatonima koji imaju zajednički cilj – preokrenuti poslovanje čitave grupe u smeru digitalizacije i korisnika koji su u potrazi za inovativnim bankarskim rešenjima.

Jer bankarstvo odavno više nije samo gomila ljudi u sivim odelima. Bankari danas nose starke i programiraju bolje od nas.

Kao banka koja je prva krenula da radi sa startapima, Segment menadžerka za male biznise pri Societe Generale Banci, Jelena Đurović, ističe da je to bila odlična odluka – iako većina ljudi u tom trenutku nije mogla da pretpostavi šta je pred njima.

„Veliku energiju smo utrošili dok smo uspostavljali saradnju i usaglasili očekivanja„, ističe ona, dodajući da je svakodnevna komunikacija doprinela boljem povezivanju unutar delivery timova, ali i usmerila dalji tok saradnje na prvom projektu ovog tipa u Srbiji.

Od partnerstva do novih proizvoda

Zahvaljujući saradnji sa Pausal.rs timom, Societe Generale Banka lansirala je prošle godine i poseban SINHRO paket namenjen upravo paušalcima, ciljnoj grupi koja je tradicionalno zapostavljena od strane bankarskog sektora zbog prirode poslovanja. Ipak, u slučaju ove banke, kreiranje proizvoda podređenog paušalcima ispostavio se kao pobednički potez budući da se servis konstantno razvija, a da su oni koji ga u najvećoj meri oblikuju upravo sami korisnici – digital natives i paušalci u IT-ju kojima je iteracijski razvoj poznata stvar, a koji se ne ustručavaju da ostave konstruktivan savet (feedback).

Stefan Đaković
U saradnji sa inovativnim timovima, Societe Generale krenuo je u potpunu digitalizaciju svojih proizvoda i usluga (Jelena Đurović)

„Jedna od najtraženijih opcija bila je mogućnost plaćanja direktno iz Pausal.rs aplikacije“, odgovara na naše pitanje Sofija Popara, osnivač i CEO Pausal.rs koja nam je predstavila funkcionalnost na kome su dve strane radile u proteklom periodu. U pitanju je SoGe Pay dugme koje korisnicima Pausal.rs aplikacije omogućava plaćanje računa iz softvera, a koji se „kači“ direktno na API banke. U prevodu, zaboravite na popunjavanje uplatnica, plaćanje se sada vrši doslovno uz dva klika:

Jedna agencija sada ima mogućnost da prati svoje realne troškove. Najveća stavka ove integracije (bolje rečeno sinergije) je zaokružena priča jednog poslovanja. Naravno ovo nije sve, ovo je tek prvi korak ka potpunom i tačnom predviđanju budućnosti poslovanja.

Na pitanje Netokracije koliko su povratne informacije samih korisnika doprinele predstavljanju nove usluge, Jelena kaže da su se korisnici od starta promocije SINHRO paketa i Pausal.rs aplikacije interesovali za plaćanja. Štaviše, kako aplikacija sama generiše naloge za plaćanje različitih dažbina, automatizacija plaćanja bila je sledeći logičan korak.

Popunjavanjem elektronske uplatnice, korisnici Pausal.rs servisa automatski mogu izvršiti plaćanje klikom na „SoGe Pay“ dugme.

Naša sagovornica tako otkriva da su proizvod u velikoj meri oblikovale i želje korisnika – specifične i dragocene ciljne grupe koja je navikla da daje konstruktivan feedback. „Među našim klijentima (paušalcima) imamo i veliki broj programera, te predstavnika mlađe populacije koja shvata kako izgleda razvoj jednog digitalnog proizvoda i koliko su nam njihove sugestije bitne“, dodaje Jelena, ukazavši da se zahvaljujući ciljnoj grupi i same inovacije brže i lakše prihvataju, što automatski dovodi i do bržeg otklanjanja eventualnih propusta:

Za sada sa korisnicima imamo odličnu komunikaciju i trudimo se da taj odnos negujemo kroz sve dostupne kanale.

Potpuna sloboda i pravo glasa, ali uz poštovanje zaštite osetljivih podataka

Kako zapravo izgleda saradnja jedne velike finansijske institucije i malog tima? Da li i ovde važi zakon „jačeg“? Jelena naglašava da, kako je reč o finansijskom proizvodu, ovde govorimo o dosta osetljivim podacima čija bezbednost mora biti zagarantovana, ali je istovremeno bitno realizovati ideje i zapravo uvesti inovaciju koja je zacrtana planom razvoja.

Jedna takva saradnja podrazumeva dosta širi tim nego inače, budući da su pored predstavnika biznisa u razvoj bili uključeni i razni drugi eksperti. Svi zajedno, iznosili su ideje i predloge, a timskim odlukama dolazilo se do rešenja koja su stvarala dodatnu vrednost za obe strane.

S druge strane, Sofija ističe da su predstavnici Pausal.rs tima razvijali rešenja „rame uz rame“ sa zaposlenima iz banke, kao i da je kompletan tim imao potpunu slobodu predlaganja ideja. „Tamo gde su se srušile granice korporacije i startapa, nastalo je nešto zaista inovativno, a na šta smo svi ponosni“, ističe ona.

PSD2 menja finansijski sektor u Srbiji – na bolje

I dok se ovih dana na nivou države vodi polemika o promociji domaće platne kartice kao boljeg zamenskog rešenja, u Evropi se već ozbiljno govori o sledećem koraku ka digitalizaciji bankarskih proizvoda i usluga.

Ujedno i najveća promena koja nam stiže iz EU jeste PSD2 regulativa koja bankama nalaže otvaranje API-ja za tehnološke provajdere. Na primeru saradnje između Societe Generale Banke i Pausal.rs tima vidimo da Srbija na ovom polju ne kaska, dok obe strane ponosno ističu integraciju kao pozitivan primer praćenja trendova i pružanja usluga tamo gde su potrebne.

Stefan Đaković
Jedan startap, jedna banka – jedan tim (Sofija Popara i Jelena Đurović)

„Novi igrači se uključuju u transakcije i dopuštaju korisnicima da po svom nahođenju barataju ličnim finansijama“, kaže za Netokraciju Sofija i dodaje da korisnici usluga Societe Generale Banke sada mogu da vrše plaćanja bez provizije posrednika tj. kartičara, koju inače snose trgovci. To pre samo nekoliko nedelja, nije bilo moguće:

Sa tehnološke strane integracija SoGe Pay funkcionalnosti bila je veoma zahtevna, pre svega zbog bezbednosnih uslova koje banka postavlja i procedura koje se moraju ispoštovati. Sa jedne strane imate banku, veliki i kompleksan sistem, a sa druge mladi i agilan startap.

Budući da je ovo prva takva saradnja, povezivanje aplikacije sa bankom, tehničke poteškoće su bile očekivane, ali sada kada je napravljen prvi korak verujem da će uslediti daleko lakša nadogradnja na postojeću implementaciju.

Da li je ovo samo početak? Da li čitava industrija ide u ovom smeru? Jelena misli da ide, dodajući da ih kao korisnik željno iščekuje. Kako kaže, razlog je taj što niko od nas nema generičku potrebu da radi sa bankom, ali svako ima potrebu da izvrši plaćanje, da podigne kredit ili iskoristi dozvoljeni minus.

Takve potrebe dovode nas do vođenja poslovanja, realizacije putovanja, kupovine automobila ili stana – a sve to otvoreno bankarstvo i integracija bankarskih proizvoda i usluga ponudiće u jednom potpuno digitalnom okruženju, pri čemu će banka ostati važan deo u čitavoj slagalici. To su promene koje dolaze i koje su neminovne, a one banke koje obezbede jednostavne usluge i proizvode osvojiće novu generaciju korisnika.

Za kraj, a kako Netokracija ekskluzivno saznaje, Jelena kaže da Societe Generale Banka nastavlja da traga za kvalitetnim partnerima u vidu malih inovativnih timova, te da se već u toku leta planira i početak promocije partnerstva sa još jednim korisnim servisom za klijente iz segmenta malog biznisa. Do tada, saradnja između ove banke i Pausal.rs tima nastavlja da služi kao pozitivan primer svima koji razmišljaju o digitalizaciji poslovanja, stavljajući korisnike i njihove potrebe u centar poslovanja.

Više o SoGe Pay funkciji možete pronaći na zvaničnom sajtu Pausal.rs aplikacije, kao i u okviru sekcije posvećene online plaćanjima. Ukoliko do sada niste isprobali Pausal, u okviru promotivnog perioda imate 15 dana da se upoznate sa servisom i njegovim funkcionalnostima! 

Ostavi komentar

  1. Milan

    Milan

    25. 7. 2018. u 19:58 Odgovori

    Nažalost SINHRO paket mogu otvoriti i koristiti samo IT paušalci, kojih je procentualno najmanje, iz kog razloga ne mogu drugi nisu znali da mi objasne u banci…Zbog velikih paušala u ovoj oblasti sve više start-up-ova se registruje u drugim formams tako da se nadam da ce usluga i novi servisi ubuduce biti dostupni svim paušalcima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.