Societe Generale i Pausal.rs predstavil prvu PSD2 integraciju u Srbiji

Dve godine uspešne saradnje: Societe Generale i Pausal.rs predstavil prvu PSD2 integraciju u Srbiji

Pre nešto više od dve godine Societe Generale Banka ušla je u partnerstvo sa startapom Pausal.rs koji automatizuje poslovanje srpskih paušalaca. Poslednja u nizu inovacija dolazi u vidu 'SoGe Pay' dugmeta - prve PSD2 integracije u Srbiji i regionu koja u potpunosti koristi Open API banke kako bi krajnjim korisnicima bilo omogućeno plaćanje računa u svega dva klika. Kako izgleda saradnja između banke i startapa? Saznajemo u razgovoru sa predstavnicima obe strane.

Promena strategije i okretanje Societe Generale Banke ka digitalizaciji proizvoda i usluga, rezultovala je pre dve godine partnerstvom sa startapom Pausal.rs, ali i mnogobrojnim inicijativama i hakatonima koji imaju zajednički cilj – preokrenuti poslovanje čitave grupe u smeru digitalizacije i korisnika koji su u potrazi za inovativnim bankarskim rešenjima.

Jer bankarstvo odavno više nije samo gomila ljudi u sivim odelima. Bankari danas nose starke i programiraju bolje od nas.

Kao banka koja je prva krenula da radi sa startapima, Segment menadžerka za male biznise pri Societe Generale Banci, Jelena Đurović, ističe da je to bila odlična odluka – iako većina ljudi u tom trenutku nije mogla da pretpostavi šta je pred njima.

„Veliku energiju smo utrošili dok smo uspostavljali saradnju i usaglasili očekivanja„, ističe ona, dodajući da je svakodnevna komunikacija doprinela boljem povezivanju unutar delivery timova, ali i usmerila dalji tok saradnje na prvom projektu ovog tipa u Srbiji.

Od partnerstva do novih proizvoda

Zahvaljujući saradnji sa Pausal.rs timom, Societe Generale Banka lansirala je prošle godine i poseban SINHRO paket namenjen upravo paušalcima, ciljnoj grupi koja je tradicionalno zapostavljena od strane bankarskog sektora zbog prirode poslovanja. Ipak, u slučaju ove banke, kreiranje proizvoda podređenog paušalcima ispostavio se kao pobednički potez budući da se servis konstantno razvija, a da su oni koji ga u najvećoj meri oblikuju upravo sami korisnici – digital natives i paušalci u IT-ju kojima je iteracijski razvoj poznata stvar, a koji se ne ustručavaju da ostave konstruktivan savet (feedback).

Stefan Đaković
U saradnji sa inovativnim timovima, Societe Generale krenuo je u potpunu digitalizaciju svojih proizvoda i usluga (Jelena Đurović)

„Jedna od najtraženijih opcija bila je mogućnost plaćanja direktno iz Pausal.rs aplikacije“, odgovara na naše pitanje Sofija Popara, osnivač i CEO Pausal.rs koja nam je predstavila funkcionalnost na kome su dve strane radile u proteklom periodu. U pitanju je SoGe Pay dugme koje korisnicima Pausal.rs aplikacije omogućava plaćanje računa iz softvera, a koji se „kači“ direktno na API banke. U prevodu, zaboravite na popunjavanje uplatnica, plaćanje se sada vrši doslovno uz dva klika:

Jedna agencija sada ima mogućnost da prati svoje realne troškove. Najveća stavka ove integracije (bolje rečeno sinergije) je zaokružena priča jednog poslovanja. Naravno ovo nije sve, ovo je tek prvi korak ka potpunom i tačnom predviđanju budućnosti poslovanja.

Na pitanje Netokracije koliko su povratne informacije samih korisnika doprinele predstavljanju nove usluge, Jelena kaže da su se korisnici od starta promocije SINHRO paketa i Pausal.rs aplikacije interesovali za plaćanja. Štaviše, kako aplikacija sama generiše naloge za plaćanje različitih dažbina, automatizacija plaćanja bila je sledeći logičan korak.

Popunjavanjem elektronske uplatnice, korisnici Pausal.rs servisa automatski mogu izvršiti plaćanje klikom na „SoGe Pay“ dugme.

Naša sagovornica tako otkriva da su proizvod u velikoj meri oblikovale i želje korisnika – specifične i dragocene ciljne grupe koja je navikla da daje konstruktivan feedback. „Među našim klijentima (paušalcima) imamo i veliki broj programera, te predstavnika mlađe populacije koja shvata kako izgleda razvoj jednog digitalnog proizvoda i koliko su nam njihove sugestije bitne“, dodaje Jelena, ukazavši da se zahvaljujući ciljnoj grupi i same inovacije brže i lakše prihvataju, što automatski dovodi i do bržeg otklanjanja eventualnih propusta:

Za sada sa korisnicima imamo odličnu komunikaciju i trudimo se da taj odnos negujemo kroz sve dostupne kanale.

Potpuna sloboda i pravo glasa, ali uz poštovanje zaštite osetljivih podataka

Kako zapravo izgleda saradnja jedne velike finansijske institucije i malog tima? Da li i ovde važi zakon „jačeg“? Jelena naglašava da, kako je reč o finansijskom proizvodu, ovde govorimo o dosta osetljivim podacima čija bezbednost mora biti zagarantovana, ali je istovremeno bitno realizovati ideje i zapravo uvesti inovaciju koja je zacrtana planom razvoja.

Jedna takva saradnja podrazumeva dosta širi tim nego inače, budući da su pored predstavnika biznisa u razvoj bili uključeni i razni drugi eksperti. Svi zajedno, iznosili su ideje i predloge, a timskim odlukama dolazilo se do rešenja koja su stvarala dodatnu vrednost za obe strane.

S druge strane, Sofija ističe da su predstavnici Pausal.rs tima razvijali rešenja „rame uz rame“ sa zaposlenima iz banke, kao i da je kompletan tim imao potpunu slobodu predlaganja ideja. „Tamo gde su se srušile granice korporacije i startapa, nastalo je nešto zaista inovativno, a na šta smo svi ponosni“, ističe ona.

PSD2 menja finansijski sektor u Srbiji – na bolje

I dok se ovih dana na nivou države vodi polemika o promociji domaće platne kartice kao boljeg zamenskog rešenja, u Evropi se već ozbiljno govori o sledećem koraku ka digitalizaciji bankarskih proizvoda i usluga.

Ujedno i najveća promena koja nam stiže iz EU jeste PSD2 regulativa koja bankama nalaže otvaranje API-ja za tehnološke provajdere. Na primeru saradnje između Societe Generale Banke i Pausal.rs tima vidimo da Srbija na ovom polju ne kaska, dok obe strane ponosno ističu integraciju kao pozitivan primer praćenja trendova i pružanja usluga tamo gde su potrebne.

Stefan Đaković
Jedan startap, jedna banka – jedan tim (Sofija Popara i Jelena Đurović)

„Novi igrači se uključuju u transakcije i dopuštaju korisnicima da po svom nahođenju barataju ličnim finansijama“, kaže za Netokraciju Sofija i dodaje da korisnici usluga Societe Generale Banke sada mogu da vrše plaćanja bez provizije posrednika tj. kartičara, koju inače snose trgovci. To pre samo nekoliko nedelja, nije bilo moguće:

Sa tehnološke strane integracija SoGe Pay funkcionalnosti bila je veoma zahtevna, pre svega zbog bezbednosnih uslova koje banka postavlja i procedura koje se moraju ispoštovati. Sa jedne strane imate banku, veliki i kompleksan sistem, a sa druge mladi i agilan startap.

Budući da je ovo prva takva saradnja, povezivanje aplikacije sa bankom, tehničke poteškoće su bile očekivane, ali sada kada je napravljen prvi korak verujem da će uslediti daleko lakša nadogradnja na postojeću implementaciju.

Da li je ovo samo početak? Da li čitava industrija ide u ovom smeru? Jelena misli da ide, dodajući da ih kao korisnik željno iščekuje. Kako kaže, razlog je taj što niko od nas nema generičku potrebu da radi sa bankom, ali svako ima potrebu da izvrši plaćanje, da podigne kredit ili iskoristi dozvoljeni minus.

Takve potrebe dovode nas do vođenja poslovanja, realizacije putovanja, kupovine automobila ili stana – a sve to otvoreno bankarstvo i integracija bankarskih proizvoda i usluga ponudiće u jednom potpuno digitalnom okruženju, pri čemu će banka ostati važan deo u čitavoj slagalici. To su promene koje dolaze i koje su neminovne, a one banke koje obezbede jednostavne usluge i proizvode osvojiće novu generaciju korisnika.

Za kraj, a kako Netokracija ekskluzivno saznaje, Jelena kaže da Societe Generale Banka nastavlja da traga za kvalitetnim partnerima u vidu malih inovativnih timova, te da se već u toku leta planira i početak promocije partnerstva sa još jednim korisnim servisom za klijente iz segmenta malog biznisa. Do tada, saradnja između ove banke i Pausal.rs tima nastavlja da služi kao pozitivan primer svima koji razmišljaju o digitalizaciji poslovanja, stavljajući korisnike i njihove potrebe u centar poslovanja.

Više o SoGe Pay funkciji možete pronaći na zvaničnom sajtu Pausal.rs aplikacije, kao i u okviru sekcije posvećene online plaćanjima. Ukoliko do sada niste isprobali Pausal, u okviru promotivnog perioda imate 15 dana da se upoznate sa servisom i njegovim funkcionalnostima! 

Ostavi komentar

  1. Milan

    Milan

    25. 7. 2018. u 19:58 Odgovori

    Nažalost SINHRO paket mogu otvoriti i koristiti samo IT paušalci, kojih je procentualno najmanje, iz kog razloga ne mogu drugi nisu znali da mi objasne u banci…Zbog velikih paušala u ovoj oblasti sve više start-up-ova se registruje u drugim formams tako da se nadam da ce usluga i novi servisi ubuduce biti dostupni svim paušalcima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.