Pausal.rs automatizuje poslovanje srpskih paušalaca

Pausal.rs automatizuje poslovanje srpskih paušalaca – ideju podržao i Societe Generale

Ukoliko se danas bavite nekom od kreativnih profesija u Srbiji, šanse su velike da ste registrovani kao paušalno oporezovani preduzetnik iliti popularno - paušalac. Svakako najveća prednost ovog vida poslovanja jeste činjenica da paušalci ne moraju da vode knjige, no daleko od toga da administracije nema. Izdavanje i naplata faktura često ume da bude proces koji oduzima dragoceno vreme, a beogradski startap Pausal nastoji da reši upravo ovaj problem.

Dušanka Šešlija, Sofija Popara, Maja Novaković, Dorotea Grbić i Stefan Đorđević čine Pausal tim.
Dorotea Grbić, Sofija Popara, Dušanka Šešlija, Maja Novaković i Stefan Đorđević čine Pausal tim.

Iza servisa Pausal.rs danas stoji petočlani tim koji se u startap priču upustio nakon dugogodišnjeg rada u knjigovodstvenim agencijama, savetujući startape kroz svet finansija ali i radeći u fintech industriji. Iako se na samom servisu aktivno radi poslednjih 6 meseci, ideja nije nova, a rešenje nastoji da pomogne paušalcima koji su sami zaduženi za vođenje svog biznisa.

„Paušalci provode dosta vremena na prikupljanje različitih informacija vezanih za vođenje agencije, a to vreme mogu pametnije da ulože u razvoj svoje ideje“, započela je razgovor Sofija Popara, izjavivši kako je odgovornost velika da se ne naprave greške u poslovanju koje je kasnije teško ispraviti. Pausal to rešava maksimalnom automatizacijom određenih procesa, a sve što njegovi korisnici treba da unesu jesu lični poslovni podaci. Fakture se generišu u svega par klikova, a aplikacija se bavi i drugim rešenjima.

Domaći softver za naše paušalce

Sofija kaže kako je ideja za jedan ovakav servis potekla iz svakodnevnog rada sa startapima i preduzetnicima u finansijskom sektoru. Želja je bila da se pomogne domaćim frilenserima i manjim firmama koje posluju kao paušalno oporezovani preduzetnici i to na jedan moderan način, putem aplikacije koja je od prvog dana prilagođena lokalnim zakonima i potrebama:

Kroz naš servis korisnik dobija kompletnu podršku i potpunu kontrolu svog poslovanja u okvirima zakona. Trenutno je servis lokalizovan i posvećen isključivo potrebama domaćih paušalaca. Dok god se u potpunosti ne oblikuje za sve potrebe naših klijenata ne idemo dalje na razvijanje za druga tržišta.

Svaka paušalna agencija ima mogućnost da napravi svoj profil na kome se nalaze osnovni poslovni podaci paušalca, a koji se koriste za dalje potrebe izrada faktura i drugih radnji (Izvor: Pausal.rs)
Svaka paušalna agencija ima mogućnost da napravi svoj profil na kome se nalaze osnovni poslovni podaci paušalca, a koji se koriste za dalje potrebe izrada faktura i drugih radnji (Izvor: Pausal.rs)

Pre samo nekoliko dana servis je izašao iz beta faze u kojoj su Pausal probali prvi korisnici, a koji je trajao mesec dana. Popara ističe kako je tim zadovoljan odazivom i angažovanošću korisnika, ali da su im njihove sugestije i kritike daleko značajnije u ovom trenutku – budući da su se na taj način još bolje upoznali sa potrebama paušalaca.

Na pitanje da li su već videli i prve korisnike koji plaćaju, Sofija ukazuje na činjenicu da je servis tek u početnoj nedelji naplate, te da je u ovom trenutku nezahvalno govoriti o konverzijama. Ipak, tim je za sada izuzetno zadovoljan, a cena na mesečnom nivou za korišćenje aplikacije iznosi 690 dinara po korisniku.

Partnerstvo sa Societe Generale za jak početak

Pausal tim uspeo je da ostvari i važno strateško partnerstvo sa Societe Generale Bankom u Srbiji koja je podržala razvoj ovog projekta, prepoznavši ga kao izuzetno perspektivnog, navode iz beogradskog startapa. Zahvaljujući tome, klijenti ove banke u mogućnosti su da koriste Pausal kako bi unapredili svoje poslovanje i to po 35% nižoj ceni (490 RSD). Kako Sofija kaže, do saradnje je došlo preko ICT Hub-a koji podržava ovaj tim od samog početka:

Praksa u svetu je da bankarski sektor ulaže u interesantne i profitabilne finansijske startape koji raščlanjuju i uprošćavaju jednu ili nekoliko „komplikovanih“ bankarskih usluga, čineći ih prijemčivijim za krajnjeg korisnika.

Upitavši koji su ujedno i najveći benefiti koje paušalci mogu očekivati od ovog servisa, Popara navodi da je to svakako ušteda vremena i novca. Cilj same aplikacije jeste osnaživanje preduzetnika da sami vode svoj posao, na lak i precizan način. Sva dokumenta i uputstva nalaze se na jednom mestu, a tu je i podrška knjigovodstvenog biroa Panda čiji su osnivači deo.

fakture
Iz odeljka „fakture“, korisnici su u mogućnosti da upravljaju svim izdatim računima prema klijentima (Izvor: Pausal)

U samoj aplikaciji od korisnika se očekuje jedino da tačno popuni fakturu koju želi da izda a sve ostalo Pausal će automatski odraditi za njega. Aplikacija je ta koja šalje podsetnike o ključnim stvarima poput mesečnog plaćanja poreza i doprinosa, obnavljanja zdravstvene knjižice, približavanju zakonskog limita od 6 miliona dinara prometa, ali i o relevantnim promenama Zakona.

Sa ciljem edukacije budućih preduzetnika, tim vodi i besplatnu školu paušalnog poslovanja koja objašnjava glavne procese u otvaranju i vođenju paušalno oporezovane agencije, sa svim neophodnim formularima i uputstvima, ističe Popara.

Feedback korisnika i responzivnost prvi na spisku

Servis Pausal.rs u ovom trenutku dostupan je isključivo kao web aplikacija. Popara kaže da je razvoj samog proizvoda izuzetno dinamičan, te da tim svakodnevno radi na usavršavanju postojećih funkcija i to na osnovu povratnih informacija koje dolaze od strane korisnika.

Ideja je da Pausal bude dostupan i „u pokretu“, ali u vidu responzivne web aplikacije, pri čemu će se nativna mobilna aplikacija razvijati ukoliko za to bude bilo potrebe. Iako u ovom trenutku tim ne razmišlja o novim tržištima, Sofija i tim ne skrivaju želju da se pomogne i paušalcima iz regiona koji posluju po sličnom sistemu oporezivanja i čija se zakonska regulativa ne razlikuje previše od one u Srbiji.

Ostavi komentar

  1. Zoran Janjic

    Zoran Janjic

    20. 4. 2017. u 07:13 Odgovori

    Bice sve više zastupljeni i software i hardver i sve druge aplikacije koje ti omogućavaju da uradis mnogo stvari sam… Ne placas druge vec sam mozes da vidis knjigovotstvo za tvoju firmu uz pomoć aplikacija… Odlična ideja nas nekoliko mozemo da nudimo knjig. usluge i pravne i jos mnogo stvari..

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.