Pausal.rs automatizuje poslovanje srpskih paušalaca

Pausal.rs automatizuje poslovanje srpskih paušalaca – ideju podržao i Societe Generale

Ukoliko se danas bavite nekom od kreativnih profesija u Srbiji, šanse su velike da ste registrovani kao paušalno oporezovani preduzetnik iliti popularno - paušalac. Svakako najveća prednost ovog vida poslovanja jeste činjenica da paušalci ne moraju da vode knjige, no daleko od toga da administracije nema. Izdavanje i naplata faktura često ume da bude proces koji oduzima dragoceno vreme, a beogradski startap Pausal nastoji da reši upravo ovaj problem.

Dušanka Šešlija, Sofija Popara, Maja Novaković, Dorotea Grbić i Stefan Đorđević čine Pausal tim.
Dorotea Grbić, Sofija Popara, Dušanka Šešlija, Maja Novaković i Stefan Đorđević čine Pausal tim.

Iza servisa Pausal.rs danas stoji petočlani tim koji se u startap priču upustio nakon dugogodišnjeg rada u knjigovodstvenim agencijama, savetujući startape kroz svet finansija ali i radeći u fintech industriji. Iako se na samom servisu aktivno radi poslednjih 6 meseci, ideja nije nova, a rešenje nastoji da pomogne paušalcima koji su sami zaduženi za vođenje svog biznisa.

„Paušalci provode dosta vremena na prikupljanje različitih informacija vezanih za vođenje agencije, a to vreme mogu pametnije da ulože u razvoj svoje ideje“, započela je razgovor Sofija Popara, izjavivši kako je odgovornost velika da se ne naprave greške u poslovanju koje je kasnije teško ispraviti. Pausal to rešava maksimalnom automatizacijom određenih procesa, a sve što njegovi korisnici treba da unesu jesu lični poslovni podaci. Fakture se generišu u svega par klikova, a aplikacija se bavi i drugim rešenjima.

Domaći softver za naše paušalce

Sofija kaže kako je ideja za jedan ovakav servis potekla iz svakodnevnog rada sa startapima i preduzetnicima u finansijskom sektoru. Želja je bila da se pomogne domaćim frilenserima i manjim firmama koje posluju kao paušalno oporezovani preduzetnici i to na jedan moderan način, putem aplikacije koja je od prvog dana prilagođena lokalnim zakonima i potrebama:

Kroz naš servis korisnik dobija kompletnu podršku i potpunu kontrolu svog poslovanja u okvirima zakona. Trenutno je servis lokalizovan i posvećen isključivo potrebama domaćih paušalaca. Dok god se u potpunosti ne oblikuje za sve potrebe naših klijenata ne idemo dalje na razvijanje za druga tržišta.

Svaka paušalna agencija ima mogućnost da napravi svoj profil na kome se nalaze osnovni poslovni podaci paušalca, a koji se koriste za dalje potrebe izrada faktura i drugih radnji (Izvor: Pausal.rs)
Svaka paušalna agencija ima mogućnost da napravi svoj profil na kome se nalaze osnovni poslovni podaci paušalca, a koji se koriste za dalje potrebe izrada faktura i drugih radnji (Izvor: Pausal.rs)

Pre samo nekoliko dana servis je izašao iz beta faze u kojoj su Pausal probali prvi korisnici, a koji je trajao mesec dana. Popara ističe kako je tim zadovoljan odazivom i angažovanošću korisnika, ali da su im njihove sugestije i kritike daleko značajnije u ovom trenutku – budući da su se na taj način još bolje upoznali sa potrebama paušalaca.

Na pitanje da li su već videli i prve korisnike koji plaćaju, Sofija ukazuje na činjenicu da je servis tek u početnoj nedelji naplate, te da je u ovom trenutku nezahvalno govoriti o konverzijama. Ipak, tim je za sada izuzetno zadovoljan, a cena na mesečnom nivou za korišćenje aplikacije iznosi 690 dinara po korisniku.

Partnerstvo sa Societe Generale za jak početak

Pausal tim uspeo je da ostvari i važno strateško partnerstvo sa Societe Generale Bankom u Srbiji koja je podržala razvoj ovog projekta, prepoznavši ga kao izuzetno perspektivnog, navode iz beogradskog startapa. Zahvaljujući tome, klijenti ove banke u mogućnosti su da koriste Pausal kako bi unapredili svoje poslovanje i to po 35% nižoj ceni (490 RSD). Kako Sofija kaže, do saradnje je došlo preko ICT Hub-a koji podržava ovaj tim od samog početka:

Praksa u svetu je da bankarski sektor ulaže u interesantne i profitabilne finansijske startape koji raščlanjuju i uprošćavaju jednu ili nekoliko „komplikovanih“ bankarskih usluga, čineći ih prijemčivijim za krajnjeg korisnika.

Upitavši koji su ujedno i najveći benefiti koje paušalci mogu očekivati od ovog servisa, Popara navodi da je to svakako ušteda vremena i novca. Cilj same aplikacije jeste osnaživanje preduzetnika da sami vode svoj posao, na lak i precizan način. Sva dokumenta i uputstva nalaze se na jednom mestu, a tu je i podrška knjigovodstvenog biroa Panda čiji su osnivači deo.

fakture
Iz odeljka „fakture“, korisnici su u mogućnosti da upravljaju svim izdatim računima prema klijentima (Izvor: Pausal)

U samoj aplikaciji od korisnika se očekuje jedino da tačno popuni fakturu koju želi da izda a sve ostalo Pausal će automatski odraditi za njega. Aplikacija je ta koja šalje podsetnike o ključnim stvarima poput mesečnog plaćanja poreza i doprinosa, obnavljanja zdravstvene knjižice, približavanju zakonskog limita od 6 miliona dinara prometa, ali i o relevantnim promenama Zakona.

Sa ciljem edukacije budućih preduzetnika, tim vodi i besplatnu školu paušalnog poslovanja koja objašnjava glavne procese u otvaranju i vođenju paušalno oporezovane agencije, sa svim neophodnim formularima i uputstvima, ističe Popara.

Feedback korisnika i responzivnost prvi na spisku

Servis Pausal.rs u ovom trenutku dostupan je isključivo kao web aplikacija. Popara kaže da je razvoj samog proizvoda izuzetno dinamičan, te da tim svakodnevno radi na usavršavanju postojećih funkcija i to na osnovu povratnih informacija koje dolaze od strane korisnika.

Ideja je da Pausal bude dostupan i „u pokretu“, ali u vidu responzivne web aplikacije, pri čemu će se nativna mobilna aplikacija razvijati ukoliko za to bude bilo potrebe. Iako u ovom trenutku tim ne razmišlja o novim tržištima, Sofija i tim ne skrivaju želju da se pomogne i paušalcima iz regiona koji posluju po sličnom sistemu oporezivanja i čija se zakonska regulativa ne razlikuje previše od one u Srbiji.

Ostavi komentar

  1. Zoran Janjic

    Zoran Janjic

    20. 4. 2017. u 07:13 Odgovori

    Bice sve više zastupljeni i software i hardver i sve druge aplikacije koje ti omogućavaju da uradis mnogo stvari sam… Ne placas druge vec sam mozes da vidis knjigovotstvo za tvoju firmu uz pomoć aplikacija… Odlična ideja nas nekoliko mozemo da nudimo knjig. usluge i pravne i jos mnogo stvari..

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Mobilno

Bus Plus aplikacija konačno dostupna i za iOS uređaje

Posle dugo čekanja i najavljivanja, za korisnike mobilnih uređaja kompanije Apple konačno je dostupna Bus Plus aplikacija - koja će im omogućiti bolje i jednostavnije praćenje gradskog prevoza u Beogradu.