Pausal.rs automatizuje poslovanje srpskih paušalaca

Pausal.rs automatizuje poslovanje srpskih paušalaca – ideju podržao i Societe Generale

Ukoliko se danas bavite nekom od kreativnih profesija u Srbiji, šanse su velike da ste registrovani kao paušalno oporezovani preduzetnik iliti popularno - paušalac. Svakako najveća prednost ovog vida poslovanja jeste činjenica da paušalci ne moraju da vode knjige, no daleko od toga da administracije nema. Izdavanje i naplata faktura često ume da bude proces koji oduzima dragoceno vreme, a beogradski startap Pausal nastoji da reši upravo ovaj problem.

Dušanka Šešlija, Sofija Popara, Maja Novaković, Dorotea Grbić i Stefan Đorđević čine Pausal tim.
Dorotea Grbić, Sofija Popara, Dušanka Šešlija, Maja Novaković i Stefan Đorđević čine Pausal tim.

Iza servisa Pausal.rs danas stoji petočlani tim koji se u startap priču upustio nakon dugogodišnjeg rada u knjigovodstvenim agencijama, savetujući startape kroz svet finansija ali i radeći u fintech industriji. Iako se na samom servisu aktivno radi poslednjih 6 meseci, ideja nije nova, a rešenje nastoji da pomogne paušalcima koji su sami zaduženi za vođenje svog biznisa.

„Paušalci provode dosta vremena na prikupljanje različitih informacija vezanih za vođenje agencije, a to vreme mogu pametnije da ulože u razvoj svoje ideje“, započela je razgovor Sofija Popara, izjavivši kako je odgovornost velika da se ne naprave greške u poslovanju koje je kasnije teško ispraviti. Pausal to rešava maksimalnom automatizacijom određenih procesa, a sve što njegovi korisnici treba da unesu jesu lični poslovni podaci. Fakture se generišu u svega par klikova, a aplikacija se bavi i drugim rešenjima.

Domaći softver za naše paušalce

Sofija kaže kako je ideja za jedan ovakav servis potekla iz svakodnevnog rada sa startapima i preduzetnicima u finansijskom sektoru. Želja je bila da se pomogne domaćim frilenserima i manjim firmama koje posluju kao paušalno oporezovani preduzetnici i to na jedan moderan način, putem aplikacije koja je od prvog dana prilagođena lokalnim zakonima i potrebama:

Kroz naš servis korisnik dobija kompletnu podršku i potpunu kontrolu svog poslovanja u okvirima zakona. Trenutno je servis lokalizovan i posvećen isključivo potrebama domaćih paušalaca. Dok god se u potpunosti ne oblikuje za sve potrebe naših klijenata ne idemo dalje na razvijanje za druga tržišta.

Svaka paušalna agencija ima mogućnost da napravi svoj profil na kome se nalaze osnovni poslovni podaci paušalca, a koji se koriste za dalje potrebe izrada faktura i drugih radnji (Izvor: Pausal.rs)
Svaka paušalna agencija ima mogućnost da napravi svoj profil na kome se nalaze osnovni poslovni podaci paušalca, a koji se koriste za dalje potrebe izrada faktura i drugih radnji (Izvor: Pausal.rs)

Pre samo nekoliko dana servis je izašao iz beta faze u kojoj su Pausal probali prvi korisnici, a koji je trajao mesec dana. Popara ističe kako je tim zadovoljan odazivom i angažovanošću korisnika, ali da su im njihove sugestije i kritike daleko značajnije u ovom trenutku – budući da su se na taj način još bolje upoznali sa potrebama paušalaca.

Na pitanje da li su već videli i prve korisnike koji plaćaju, Sofija ukazuje na činjenicu da je servis tek u početnoj nedelji naplate, te da je u ovom trenutku nezahvalno govoriti o konverzijama. Ipak, tim je za sada izuzetno zadovoljan, a cena na mesečnom nivou za korišćenje aplikacije iznosi 690 dinara po korisniku.

Partnerstvo sa Societe Generale za jak početak

Pausal tim uspeo je da ostvari i važno strateško partnerstvo sa Societe Generale Bankom u Srbiji koja je podržala razvoj ovog projekta, prepoznavši ga kao izuzetno perspektivnog, navode iz beogradskog startapa. Zahvaljujući tome, klijenti ove banke u mogućnosti su da koriste Pausal kako bi unapredili svoje poslovanje i to po 35% nižoj ceni (490 RSD). Kako Sofija kaže, do saradnje je došlo preko ICT Hub-a koji podržava ovaj tim od samog početka:

Praksa u svetu je da bankarski sektor ulaže u interesantne i profitabilne finansijske startape koji raščlanjuju i uprošćavaju jednu ili nekoliko „komplikovanih“ bankarskih usluga, čineći ih prijemčivijim za krajnjeg korisnika.

Upitavši koji su ujedno i najveći benefiti koje paušalci mogu očekivati od ovog servisa, Popara navodi da je to svakako ušteda vremena i novca. Cilj same aplikacije jeste osnaživanje preduzetnika da sami vode svoj posao, na lak i precizan način. Sva dokumenta i uputstva nalaze se na jednom mestu, a tu je i podrška knjigovodstvenog biroa Panda čiji su osnivači deo.

fakture
Iz odeljka „fakture“, korisnici su u mogućnosti da upravljaju svim izdatim računima prema klijentima (Izvor: Pausal)

U samoj aplikaciji od korisnika se očekuje jedino da tačno popuni fakturu koju želi da izda a sve ostalo Pausal će automatski odraditi za njega. Aplikacija je ta koja šalje podsetnike o ključnim stvarima poput mesečnog plaćanja poreza i doprinosa, obnavljanja zdravstvene knjižice, približavanju zakonskog limita od 6 miliona dinara prometa, ali i o relevantnim promenama Zakona.

Sa ciljem edukacije budućih preduzetnika, tim vodi i besplatnu školu paušalnog poslovanja koja objašnjava glavne procese u otvaranju i vođenju paušalno oporezovane agencije, sa svim neophodnim formularima i uputstvima, ističe Popara.

Feedback korisnika i responzivnost prvi na spisku

Servis Pausal.rs u ovom trenutku dostupan je isključivo kao web aplikacija. Popara kaže da je razvoj samog proizvoda izuzetno dinamičan, te da tim svakodnevno radi na usavršavanju postojećih funkcija i to na osnovu povratnih informacija koje dolaze od strane korisnika.

Ideja je da Pausal bude dostupan i „u pokretu“, ali u vidu responzivne web aplikacije, pri čemu će se nativna mobilna aplikacija razvijati ukoliko za to bude bilo potrebe. Iako u ovom trenutku tim ne razmišlja o novim tržištima, Sofija i tim ne skrivaju želju da se pomogne i paušalcima iz regiona koji posluju po sličnom sistemu oporezivanja i čija se zakonska regulativa ne razlikuje previše od one u Srbiji.

Ostavi komentar

  1. Zoran Janjic

    Zoran Janjic

    20. 4. 2017. u 07:13 Odgovori

    Bice sve više zastupljeni i software i hardver i sve druge aplikacije koje ti omogućavaju da uradis mnogo stvari sam… Ne placas druge vec sam mozes da vidis knjigovotstvo za tvoju firmu uz pomoć aplikacija… Odlična ideja nas nekoliko mozemo da nudimo knjig. usluge i pravne i jos mnogo stvari..

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.