Kako kreirati nove finansijske proizvode za finansije 2.0?

Kako kreirati nove finansijske proizvode za digitalno društvo 2.0?

Jedan pogled na finansijski sektor u Srbiji i brzo shvatamo da je svega nekoliko ‘igrača’ koji razumeju stvarne potrebe korisnika u 2016. godini. Nažalost u većini slučajeva e-banking i m-banking ostaju samo pojmovi koje je korisno imati u izveštajima o poslovanju, dok finalni proizvodi daleko odstupaju od onoga što je korisnicima zaista potrebno. Kako izgleda proces digitalizovanja jedne banke - od proizvoda i usluga, pa sve do timova koji na njima rade - u razgovoru za Netokraciju otkrio je Vuk Kosovac, izvršni direktor Societe Generale Srbija.

vuk_1

Ukoliko se bavite digitalnim bankarstvom u Srbiji sigurno ste primetili pozamašan rast ovog sektora u proteklih godinu dana. Od lansiranja Telenor Banke, preko digitalne ekspoziture Societe Generale banke, pa sve do velikog broja banaka koje žure da na tržište izbace svoje mobilno rešenje – inovacija je tu i teško ju je zaobići. Oni koji na vreme prihvate promene imaju velike šanse da zadovolje interese korisnika koji su sve više digitalizovani – od upravljanja kapitalom do završavanja poslova koji su prethodno zahtevali odlazak u banku.

Među finansijskim institucijama koje ulažu ogromne napore kako bi digitalizovali svoje poslovanje svakako se našla i Societe Generale banka koja je za proteklih godinu dana ostvarila nekoliko značajnih partnerstava ne bi li svoje usluge i proizvode usmerila ka digitalcima, preduzetnicima i predstavnicima najbrže rastuće industrijske grane – IT zajednici.

“Otvorili smo novo poglavlje u komunikaciji sa online zajednicom – korisnicima pružamo brzu podršku putem digitalnih kanala, ali i saznajemo kako da naše usluge i proizvode učinimo što relevantnijim”, započeo je razgovor izvršni direktor, Vuk Kosovac. Prema njegovim rečima, jedan od osnovnih ciljeva ove banke jeste izgradnja dugoročnih odnosa sa inovatorima iz digitala koji kompaniji pomažu da bude još agilnija u odgovoru na sve potrebe njihovih korisnika.

Dva puta merimo, jednom sečemo

Upravo taj odnos krajem prošle godine rezultovao je predstavljanjem digitalne ekspoziture u vidu nove e-banking platforme koja u prvi plan stavlja online komunikaciju sa bankarom. Drugim rečima, umesto da odete u najbližu filijalu, zahtev za kredit sada možete podneti direktno iz udobnosti vašeg doma – zahvaljujući implementaciji kvalifikovanog elektronskog potpisa. Dodate li tome i činjenicu da ne postoji provizija na online transakcije, kao i da digitalna ekspozitura radi od ujutru do uveče, dobijate recept koji umnogome predviđa budućnost bankarstva u Srbiji i šire.

fintech
U organizaciji Societe Generale banke nedavno je održan i prvi fintech hakaton – kao odgovor na veliki broj inovativnih rešenja koja dolaze iz domaće startap zajednice.

Ipak, u fokusu novonastalih promena pre svega leže korisnici. Oni su ti čije mišljenje danas oblikuje nove i postojeće proizvode, a da Lean metodologija nije zaobišla ni banke, potvrdio nam je Vuk, izjavivši kako Societe ulaže dosta vremena i resursa u analizu online ponašanja korisnika, ali i slušajući njihove savete kako bi se proizvodi i usluge mogli učiniti boljim – mereći rezultate na svakom koraku.

Vredno radimo na tome da skratimo i olakšamo put korisnika (customer journey) do željene usluge ili proizvoda, jer time maksimalno štedimo njihovo strpljenje. Idealno, želimo da pružimo personalizovanu ponudu onima kojima su zaista potrebne finansijske usluge, uz momentalnu prijavu i brzu realizaciju. Statistike konverzija na svakoj tački kontakta – od prvog pogleda na našu ponudu, do konačnog sklapanja saradnje – govore nam koliko smo zaista blizu tom idealu.

Upitavši ga koliko je zapravo važno da finansijske institucije posmatraju proizvod i usluge iz ugla tehnoloških kompanija, Kosovac napominje kako se upravo agilan razvoj proizvoda i pokazao najučinkovitijim, dodavši da je Societe Generale nedavno otvorio i novu poziciju za Product Managera koji će voditi dalji razvoj digitalnih kanala – m-banking, e-banking i SMS servise.

‘Multichannel’ predstavlja izazov – na koji smo spremni da odgovorimo

Govoreći o online komunikaciji i informacijama koje dobijaju od strane korisnika, upitali smo Vuka koji su ujedno i najveći izazovi sa kojima se ova banka susreće kada je u pitanju zadovoljavanje potreba digitalaca, milenijalaca – onih korisnika koji očekuju odgovor odmah i sada, na mestu na kome oni žele da se vodi diskusija. Kosovac kaže kako je ujedno i najveći izazov ubrzano menjanje mogućnosti digitalnih kanala i navika korisnika. “U toj trci sa vremenom više nije dovoljno da se prilagođavamo postojećim potrebama klijenata, već je potrebno da predviđamo budući razvoj trendova.”

Napominjući da veliki broj korisnika danas stupa u kontakt sa bankom isključivo putem pametnog telefona, Vuk ističe kako ljudi isto tako očekuju komunikaciju sa predstavnicima banke u realnom vremenu. Štaviše, kao multichannel banka, imperativ Societea jeste da korisnicima izađu u susret tamo gde njima odgovara, na način koji oni preferiraju. To mesto susreta može da bude mobilna aplikacija, web aplikacija ili neka od društvenih mreža po izboru, ali isto tako i telefonski poziv ili pak ekspozitura.

vuk
„Presedan je da klijenti imaju na raspolaganju sve opcije koje žele, a ne samo one koje su bankama najekonomičnije ili najjednostavnije za implementaciju.“

Da web nije dobra osnova samo za komunikaciju sa korisnicima i podršku, već i kao go-to mesto za akviziciju novih korisnika koji su u potrazi za modernim bankarskim rešenjima, možda i najbolje pokazuje činjenica da se Societe Generale Srbija sve više oslanja na online marketing. Kosovac kaže kako finansijske proizvode prilagođavaju ne samo preferencijama klijenata, već i logici digitalnih kanala – nastojeći da budu tamo gde su njihovi klijenti:

Društvene mreže obezbeđuju sve precizniju segmentaciju publike i u poslednje vreme su, uz odgovarajuće alate – postale izuzetno efektivne u prikupljanju lidova. Ipak, inbox je osetljiv prostor korisnika za čije narušavanje postoji minimalna tolerancija, stoga email šaljemo samo kada znamo da je primaocu bitan i kada se prethodno saglasio da ga kontaktiramo tim putem.

Sa druge strane, Vuk dodaje kako im oglašavanje na pretraživačima omogućava da automatizovano odgovore na konkretnu nameru korisnika iskazanu pretragom ključnih reči, dodajući da Societe već uveliko ulaže ogromne napore kako bi korisnicima obezbedio kvalitetan sadržaj – sadržaj koji im pruža osnovnu i dodatnu vrednost.

Pružanje vrednosti kroz koristan sadržaj i kvalitetnu ponudu je ono što prožima sve ove kanale i omogućava integrisan nastup. Na taj način mi praktično ujedinjujemo marketing i komunikacije, a čisti advertajzing prepuštamo tradicionalnim ATL kanalima.

Koliko je pak prikupljanje lidova važno za poslovanje banke koja se u velikoj meri obraća digitalcima i preduzetnicima, dokazuje i činjenica da je Societe Generale Srbija nedavno raspisao konkurs za još jednu poziciju – Digital Marketing and Advertising Specialist, kako bi se dodatno premostili razmak između komunikacija i marketinga, sa jasnim fokusom na što bolju optimizaciju procesa akvizicija novih korisnika koji bi u godinama koje dolaze mogli da čine ujedno i najvrednije korisnike.

Banka 2.0 – ona koja uči od korisnika i ne beži od inovacija

Kako se razgovoru bližio kraj, imali smo još jedno pitanje za Vuka. Zanimalo nas je da li je za jednu banku dovoljno da samo ulaže u digitalne proizvode, te da li je ulaganje u kvalitetan tim koji razume digitalne procese i njihovu implementaciju isto toliko bitan?

Dodavši kako su u vremenu u kojem najsavremenije prakse zastarevaju čim postanu mainstream, najbitniji agilnost kompanije i njen kapacitet da prepozna kratkoročan trend od dugoročnog pravca razvoja, on zaključuje da banke danas, više nego ikada pre, moraju da uče od svojih klijenata i korisnika. Ulaganje u startap kompanije koje razvijaju servise iz oblasti finansijskih tehnologija moraju da prihvate kao podstrek za dalju inovaciju, a ne kao konkurente od kojih bi trebalo da strepe.

Kosovac napominje da je ovo sve pak rezultat ulaganja u jake digitalne timove, ali i potpunog usvajanja digitala kao važnog dela korporativne kulture čitave banke. „Nit koja povezuje sve ovo jesu upravo komunikacije – eksterne kojim se informišemo o potrebama korisnika, ali i interne kojima osnažujemo zaposlene da pomeraju granice u eri digitalnog poslovanja“, zaključuje on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.