Snapchat nije samo aplikacija za filtere - pazite koje opcije uključujete

Roditelji, Snapchat nije samo aplikacija za filtere – vodite računa koje opcije su uključene vašoj deci

Ako imate dete uzrasta osnovne škole, velika je verovatnoća da ima instaliran Snapchat u telefonu (ako poseduje telefon) i da skuplja 'vatrice' sa drugarima. Ipak, morate preduzeti određene korake da ih zaštitite.

Već smo pričali o podešavanjima uz pomoć kojih možemo zaštititi decu na TikToku, a sada ćemo se osvrnuti na istu stvar, ali na Snapchatu – aplikaciji za dopisivanje koja ima mogućnost gledanja drugog sadržaja, korišćenja filtera i slanja fotografija, video snimaka i poruka koje nestaju nakon što se pročitaju.

Kao i kod drugih aplikacija koje imaju mogućnost postavljanja sadržaja i ovde postoji Community Guidelines, Terms of Service, Privacy Policy, a prvi korak kod podešavanja privatnosti je, naravno, naći gde se ta podešavanja nalaze.

U slučaju Snapchat-a morate ući u profil (sličica u levom uglu), a potom na podešavanja koja se nalaze u desnom uglu profila. U nastavku izdvajamo one koji posebno utiču na bezbednost dece.

Posebno pazite na opciju uz pomoć koje drugi mogu videti vašu lokaciju

Najbitniji deo se nalazi pod kategorijom nazvanom Who can… Ovde se podešava ko može da nas kontaktira putem Snapchata, ko može da pogleda naš story i ko može da vidi našu lokaciju. Da, dobro ste pročitali, ko može da vidi našu lokaciju. Snapchat ima posebnu funkciju mape, na kojoj su označeni svi naši prijatelji tačno gde se nalaze u tom trenutku. Ova opcija može biti opasna ako se ostavi vidljiva jer svako ko nas ima u kontaktima u svakom trenutku zna našu lokaciju.

Krenimo redom, od opcije Contact me. Ovde treba ostaviti opciju My Friends, jer tako ograničavamo mogućnost slanja poruka samo na one osobe koje smo mi prihvatili za prijatelje.

Sledeća bitna opcija je View My Story. Ovde isto treba ograničiti da pregled story formata koje kačimo mogu da vide samo naši prijatelji, odnosno osobe za koje smo mi sigurni da ih poznajemo.

Nakon toga, tu je i opcija See Me in Quick Add. Quick Add je opcija koja se pojavljuje na Snapchat aplikaciji slično Suggested friends formatu na društvenoj mreži Facebook. Snapchat nam po određenim parametrima predlaže osobe koje on smatra da mi poznajemo i da treba da ih dodamo. Ovu opciju bih preporučila da se isključi kako bi izbegli prekomerna dodavanja od raznih osoba.

Sledeća opcija se tiče mape i lokacije, pod nazivom See My Location. Ovde Snapchat daje razne mogućnosti. Prva od njih je Ghost mode koja kada je uključena znači da naši prijatelji ne mogu da vide našu lokaciju i preporučila bih da se to uključi. Zatim, u ovom delu treba da odredimo ko može da vidi u svakom trenutku gde se nalazimo na mapi i Snapchat ovde nudi tri različite opcije pod nazivima My Friends (što znači da lokaciju mogu da vide svi prijatelji), My Friends, Except (što znači da lokaciju mogu da vide svi prijatelji osim nekih koje mi odredimo) i na kraju Only These Friends (što znači da možemo da odredimo koji tačno prijatelji mogu da vide našu lokaciju, a ostali je neće videti).

Koju god opciju da izaberemo od ovih, mora se napomenuti da ćemo mi i dalje videti lokaciju naših prijatelja, jer vidljivost njihove lokacije ne zavisi od naših podešavanja, već od toga kako su oni namestili da im bude vidljivost lokacije.

Poslednja opcija za lokaciju tiče se zahteva od naših prijatelja. Prijatelji mogu da zahtevaju od nas lokaciju i to će se prikazati u delu koji je odvojen za naš razgovor, tako da i ovu opciju možemo isključiti.

Budite posebno oprezni u vezi toga ko stoji iza profila kome šaljete fotografije

Za Snapchat bih preporučila isti princip zaštite kod snimanja i slikanja kao na TikToku – izbegavati sve što može da odredi tačnu lokaciju boravišta ili prebivališta korisnika.

Osim video snimaka, na Snapchatu mogu da se šalju i slike, a posebna razlika u odnosu na druge društvene mreže je to što na Snapchatu imate mogućnost da pošaljete sliku/video/poruku koja će nestati čim je druga strana otvori ili pročita (mada sada skoro sve aplikacije uvode sličan princip, kao WhatsApp sa nestajućim porukama). Ta fotografija ili video snimak ne ostaje sačuvan ni na telefonu pošiljaoca (osim ako to ne odluči), ni na telefonu primaoca. Snimanje ekrana je vidljivo, odnosno dobijete obaveštenje ako je druga osoba snimila ekran kada je otvorila vašu poruku što automatski znači da je želela da sačuva tu nestajuću poruku/fotografiju.

Snapchat je uveo gejmifikaciju celog tog procesa, odnosno uveo je elemente video igre kako bi podstakao slanje ovakvih nestajućih poruka. Naime, uveo je vatrice (streaks), koje se pojavljuju pored imena osobe sa kojom ste razmenili dnevno bar jednu nestajuću fotografiju/video. Iskreno, kada sam prvi put čula za njih, nije mi bilo jasno jer sam mislila da Snapchat aplikacija služi samo za pravljenje slika sa kul filterima. Tada sam odlučila malo da istražim i probam da skupim te vatrice sa sestrom.

U suštini, jedna vatrica se dobija kada u jednom danu pošaljete sliku koja je slikana kroz aplikaciju nekoj osobi i ta osoba u istom danu pošalje vama isto fotografiju. Tako, ako se 15 dana redovno dopisujete kroz fotografije sa nekom osobom imaćete 15 vatrica i pored imena te osobe u chat-u pisaće vam 15 🔥. Ko je ikad probao da uči jezik na Duolingu, prepoznaće sličnost, ono što je streak u Duolingu, na Snapu je vatrica, tako se isto i obeležava, a čak i na engleskom imaju isti naziv.

Povezivanje ovakvog načina komuniciranja sa elementima igre mogao bi da navede mlađe korisnike da više koriste ovu funkciju i takmiče se između sebe ko će imati veći broj vatrica. Posebno treba biti oprezan kod ovih fotografija, jer treba biti 100% siguran kome se ove fotografije šalju svaki dan, da li tu osobu dete ili odrasla osoba poznaje i da li ta osoba može da zloupotrebi ove fotografije. Zato, na Snapchatu je posebno bitno da prihvatamo za prijatelje samo one osobe koje zaista poznajemo i da na tim fotografijama, ako odlučimo da prihvatimo igru sakupljanja oznaka vatrica, da šaljemo fotografije koje ne mogu biti zloupotrebljene, da imaju što manje ličnih oznaka.

Koji je maksimum vatrica koji ste vi uspeli da sakupite?


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Native Teams: Kako doći do i na šta potrošiti €6,3 miliona investicije?

Kompanija Native Teams, koja je zakonski poslodavac za frilensere, podigla je višemilionsku investiciju od grupe fondova. Evo u šta će uložiti dobijen novac.

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Propustili ste

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.