Snapchat nije samo aplikacija za filtere - pazite koje opcije uključujete

Roditelji, Snapchat nije samo aplikacija za filtere – vodite računa koje opcije su uključene vašoj deci

Ako imate dete uzrasta osnovne škole, velika je verovatnoća da ima instaliran Snapchat u telefonu (ako poseduje telefon) i da skuplja 'vatrice' sa drugarima. Ipak, morate preduzeti određene korake da ih zaštitite.

Već smo pričali o podešavanjima uz pomoć kojih možemo zaštititi decu na TikToku, a sada ćemo se osvrnuti na istu stvar, ali na Snapchatu – aplikaciji za dopisivanje koja ima mogućnost gledanja drugog sadržaja, korišćenja filtera i slanja fotografija, video snimaka i poruka koje nestaju nakon što se pročitaju.

Kao i kod drugih aplikacija koje imaju mogućnost postavljanja sadržaja i ovde postoji Community Guidelines, Terms of Service, Privacy Policy, a prvi korak kod podešavanja privatnosti je, naravno, naći gde se ta podešavanja nalaze.

U slučaju Snapchat-a morate ući u profil (sličica u levom uglu), a potom na podešavanja koja se nalaze u desnom uglu profila. U nastavku izdvajamo one koji posebno utiču na bezbednost dece.

Posebno pazite na opciju uz pomoć koje drugi mogu videti vašu lokaciju

Najbitniji deo se nalazi pod kategorijom nazvanom Who can… Ovde se podešava ko može da nas kontaktira putem Snapchata, ko može da pogleda naš story i ko može da vidi našu lokaciju. Da, dobro ste pročitali, ko može da vidi našu lokaciju. Snapchat ima posebnu funkciju mape, na kojoj su označeni svi naši prijatelji tačno gde se nalaze u tom trenutku. Ova opcija može biti opasna ako se ostavi vidljiva jer svako ko nas ima u kontaktima u svakom trenutku zna našu lokaciju.

Krenimo redom, od opcije Contact me. Ovde treba ostaviti opciju My Friends, jer tako ograničavamo mogućnost slanja poruka samo na one osobe koje smo mi prihvatili za prijatelje.

Sledeća bitna opcija je View My Story. Ovde isto treba ograničiti da pregled story formata koje kačimo mogu da vide samo naši prijatelji, odnosno osobe za koje smo mi sigurni da ih poznajemo.

Nakon toga, tu je i opcija See Me in Quick Add. Quick Add je opcija koja se pojavljuje na Snapchat aplikaciji slično Suggested friends formatu na društvenoj mreži Facebook. Snapchat nam po određenim parametrima predlaže osobe koje on smatra da mi poznajemo i da treba da ih dodamo. Ovu opciju bih preporučila da se isključi kako bi izbegli prekomerna dodavanja od raznih osoba.

Sledeća opcija se tiče mape i lokacije, pod nazivom See My Location. Ovde Snapchat daje razne mogućnosti. Prva od njih je Ghost mode koja kada je uključena znači da naši prijatelji ne mogu da vide našu lokaciju i preporučila bih da se to uključi. Zatim, u ovom delu treba da odredimo ko može da vidi u svakom trenutku gde se nalazimo na mapi i Snapchat ovde nudi tri različite opcije pod nazivima My Friends (što znači da lokaciju mogu da vide svi prijatelji), My Friends, Except (što znači da lokaciju mogu da vide svi prijatelji osim nekih koje mi odredimo) i na kraju Only These Friends (što znači da možemo da odredimo koji tačno prijatelji mogu da vide našu lokaciju, a ostali je neće videti).

Koju god opciju da izaberemo od ovih, mora se napomenuti da ćemo mi i dalje videti lokaciju naših prijatelja, jer vidljivost njihove lokacije ne zavisi od naših podešavanja, već od toga kako su oni namestili da im bude vidljivost lokacije.

Poslednja opcija za lokaciju tiče se zahteva od naših prijatelja. Prijatelji mogu da zahtevaju od nas lokaciju i to će se prikazati u delu koji je odvojen za naš razgovor, tako da i ovu opciju možemo isključiti.

Budite posebno oprezni u vezi toga ko stoji iza profila kome šaljete fotografije

Za Snapchat bih preporučila isti princip zaštite kod snimanja i slikanja kao na TikToku – izbegavati sve što može da odredi tačnu lokaciju boravišta ili prebivališta korisnika.

Osim video snimaka, na Snapchatu mogu da se šalju i slike, a posebna razlika u odnosu na druge društvene mreže je to što na Snapchatu imate mogućnost da pošaljete sliku/video/poruku koja će nestati čim je druga strana otvori ili pročita (mada sada skoro sve aplikacije uvode sličan princip, kao WhatsApp sa nestajućim porukama). Ta fotografija ili video snimak ne ostaje sačuvan ni na telefonu pošiljaoca (osim ako to ne odluči), ni na telefonu primaoca. Snimanje ekrana je vidljivo, odnosno dobijete obaveštenje ako je druga osoba snimila ekran kada je otvorila vašu poruku što automatski znači da je želela da sačuva tu nestajuću poruku/fotografiju.

Snapchat je uveo gejmifikaciju celog tog procesa, odnosno uveo je elemente video igre kako bi podstakao slanje ovakvih nestajućih poruka. Naime, uveo je vatrice (streaks), koje se pojavljuju pored imena osobe sa kojom ste razmenili dnevno bar jednu nestajuću fotografiju/video. Iskreno, kada sam prvi put čula za njih, nije mi bilo jasno jer sam mislila da Snapchat aplikacija služi samo za pravljenje slika sa kul filterima. Tada sam odlučila malo da istražim i probam da skupim te vatrice sa sestrom.

U suštini, jedna vatrica se dobija kada u jednom danu pošaljete sliku koja je slikana kroz aplikaciju nekoj osobi i ta osoba u istom danu pošalje vama isto fotografiju. Tako, ako se 15 dana redovno dopisujete kroz fotografije sa nekom osobom imaćete 15 vatrica i pored imena te osobe u chat-u pisaće vam 15 🔥. Ko je ikad probao da uči jezik na Duolingu, prepoznaće sličnost, ono što je streak u Duolingu, na Snapu je vatrica, tako se isto i obeležava, a čak i na engleskom imaju isti naziv.

Povezivanje ovakvog načina komuniciranja sa elementima igre mogao bi da navede mlađe korisnike da više koriste ovu funkciju i takmiče se između sebe ko će imati veći broj vatrica. Posebno treba biti oprezan kod ovih fotografija, jer treba biti 100% siguran kome se ove fotografije šalju svaki dan, da li tu osobu dete ili odrasla osoba poznaje i da li ta osoba može da zloupotrebi ove fotografije. Zato, na Snapchatu je posebno bitno da prihvatamo za prijatelje samo one osobe koje zaista poznajemo i da na tim fotografijama, ako odlučimo da prihvatimo igru sakupljanja oznaka vatrica, da šaljemo fotografije koje ne mogu biti zloupotrebljene, da imaju što manje ličnih oznaka.

Koji je maksimum vatrica koji ste vi uspeli da sakupite?


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Startap Stomatopoda iz Srbije transformiše restorane u SAD — uz pomoć AI softvera!

Njihovo 'flagship' rešenje jeste SaaS proizvod aTavloa koji uz pomoć veštačke inteligencije analizira korisničko iskustvo čime omogućava ugostiteljima da budu uslužniji i efikasniji. U tekstu koji sledi, saznajte kako!

Intervju

Neubase olakšava online otvaranje firme u SAD-u za nerezidente uz prilagođene cene

Kompanija Neubase bavi se osnivanjem LLC preduzeća u SAD-u za nerezidente, sa posebnim fokusom na preduzetnike sa Balkana. Mi smo imali priliku da u velikom intervjuu razgovaramo sa osnivačima ove kompanije.

Office Talks Podcast

Da li je novi Hladni rat u toku?

Šta se dešava u odnosu SAD-a i Kine i da li se Rusija meša u izbore u Americi? Samo su neka od pitanja na koja smo dali odgovor u 187. epizodi Office Talks podkasta!

Propustili ste

Sponzorisano

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Novost

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.

Ekskluzivno

TS Ventures uložio u Reputeo i Mindsmiths — vodeće regionalne AI startape

Srpski investicioni fond Telekom Ventures podržao je domaći Reputeo i hrvatski Mindsmiths, prepoznavši njihov potencijal za globalni rast na polju veštačke inteligencije.

Najava

Empple Festival ove godine odgovara na najvažnija pitanja employer brandinga

Četvrti po redu Empple Festival, koji okuplja stručnjake iz employer branding-a, TA-a, internih komunikacija i HR-a održaće se 3. i 4. oktobra u Madlenianumu.

Office Talks Podcast

Randevu.tech: Put od ETF-a do Berlina sa CEO-om Aleksandrom Orlićem

Gost 189. epizode Office Talks podkasta bio je Aleksandar Orlić, CEO i jedan od suosnivača startapa Randevu.tech. Sa njim razgovaramo o njegovoj karijeri u IT industriji ali i o tome koji proizvod tačno razvija pomenuti startap i za koje tržište.

Tehnologija

OTP Connect: €5.000 za pobedničko rešenje Junior m-bank aplikacije

OTP banka održala je finale prvog Izazova u okviru svog inovacionog ekosistema, OTP Connect, pod nazivom 'Kažeš inovacija, misliš aplikacija' namenjeno startap i IT kompanijama i timovima koji se bave različitim vrstama dizajna i razvojem mobilnih aplikacija.