Snapchat nije samo aplikacija za filtere - pazite koje opcije uključujete

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Roditelji, Snapchat nije samo aplikacija za filtere – vodite računa koje opcije su uključene vašoj deci

Ako imate dete uzrasta osnovne škole, velika je verovatnoća da ima instaliran Snapchat u telefonu (ako poseduje telefon) i da skuplja 'vatrice' sa drugarima. Ipak, morate preduzeti određene korake da ih zaštitite.

Već smo pričali o podešavanjima uz pomoć kojih možemo zaštititi decu na TikToku, a sada ćemo se osvrnuti na istu stvar, ali na Snapchatu – aplikaciji za dopisivanje koja ima mogućnost gledanja drugog sadržaja, korišćenja filtera i slanja fotografija, video snimaka i poruka koje nestaju nakon što se pročitaju.

Kao i kod drugih aplikacija koje imaju mogućnost postavljanja sadržaja i ovde postoji Community Guidelines, Terms of Service, Privacy Policy, a prvi korak kod podešavanja privatnosti je, naravno, naći gde se ta podešavanja nalaze.

U slučaju Snapchat-a morate ući u profil (sličica u levom uglu), a potom na podešavanja koja se nalaze u desnom uglu profila. U nastavku izdvajamo one koji posebno utiču na bezbednost dece.

Posebno pazite na opciju uz pomoć koje drugi mogu videti vašu lokaciju

Najbitniji deo se nalazi pod kategorijom nazvanom Who can… Ovde se podešava ko može da nas kontaktira putem Snapchata, ko može da pogleda naš story i ko može da vidi našu lokaciju. Da, dobro ste pročitali, ko može da vidi našu lokaciju. Snapchat ima posebnu funkciju mape, na kojoj su označeni svi naši prijatelji tačno gde se nalaze u tom trenutku. Ova opcija može biti opasna ako se ostavi vidljiva jer svako ko nas ima u kontaktima u svakom trenutku zna našu lokaciju.

Krenimo redom, od opcije Contact me. Ovde treba ostaviti opciju My Friends, jer tako ograničavamo mogućnost slanja poruka samo na one osobe koje smo mi prihvatili za prijatelje.

Sledeća bitna opcija je View My Story. Ovde isto treba ograničiti da pregled story formata koje kačimo mogu da vide samo naši prijatelji, odnosno osobe za koje smo mi sigurni da ih poznajemo.

Nakon toga, tu je i opcija See Me in Quick Add. Quick Add je opcija koja se pojavljuje na Snapchat aplikaciji slično Suggested friends formatu na društvenoj mreži Facebook. Snapchat nam po određenim parametrima predlaže osobe koje on smatra da mi poznajemo i da treba da ih dodamo. Ovu opciju bih preporučila da se isključi kako bi izbegli prekomerna dodavanja od raznih osoba.

Sledeća opcija se tiče mape i lokacije, pod nazivom See My Location. Ovde Snapchat daje razne mogućnosti. Prva od njih je Ghost mode koja kada je uključena znači da naši prijatelji ne mogu da vide našu lokaciju i preporučila bih da se to uključi. Zatim, u ovom delu treba da odredimo ko može da vidi u svakom trenutku gde se nalazimo na mapi i Snapchat ovde nudi tri različite opcije pod nazivima My Friends (što znači da lokaciju mogu da vide svi prijatelji), My Friends, Except (što znači da lokaciju mogu da vide svi prijatelji osim nekih koje mi odredimo) i na kraju Only These Friends (što znači da možemo da odredimo koji tačno prijatelji mogu da vide našu lokaciju, a ostali je neće videti).

Koju god opciju da izaberemo od ovih, mora se napomenuti da ćemo mi i dalje videti lokaciju naših prijatelja, jer vidljivost njihove lokacije ne zavisi od naših podešavanja, već od toga kako su oni namestili da im bude vidljivost lokacije.

Poslednja opcija za lokaciju tiče se zahteva od naših prijatelja. Prijatelji mogu da zahtevaju od nas lokaciju i to će se prikazati u delu koji je odvojen za naš razgovor, tako da i ovu opciju možemo isključiti.

Budite posebno oprezni u vezi toga ko stoji iza profila kome šaljete fotografije

Za Snapchat bih preporučila isti princip zaštite kod snimanja i slikanja kao na TikToku – izbegavati sve što može da odredi tačnu lokaciju boravišta ili prebivališta korisnika.

Osim video snimaka, na Snapchatu mogu da se šalju i slike, a posebna razlika u odnosu na druge društvene mreže je to što na Snapchatu imate mogućnost da pošaljete sliku/video/poruku koja će nestati čim je druga strana otvori ili pročita (mada sada skoro sve aplikacije uvode sličan princip, kao WhatsApp sa nestajućim porukama). Ta fotografija ili video snimak ne ostaje sačuvan ni na telefonu pošiljaoca (osim ako to ne odluči), ni na telefonu primaoca. Snimanje ekrana je vidljivo, odnosno dobijete obaveštenje ako je druga osoba snimila ekran kada je otvorila vašu poruku što automatski znači da je želela da sačuva tu nestajuću poruku/fotografiju.

Snapchat je uveo gejmifikaciju celog tog procesa, odnosno uveo je elemente video igre kako bi podstakao slanje ovakvih nestajućih poruka. Naime, uveo je vatrice (streaks), koje se pojavljuju pored imena osobe sa kojom ste razmenili dnevno bar jednu nestajuću fotografiju/video. Iskreno, kada sam prvi put čula za njih, nije mi bilo jasno jer sam mislila da Snapchat aplikacija služi samo za pravljenje slika sa kul filterima. Tada sam odlučila malo da istražim i probam da skupim te vatrice sa sestrom.

U suštini, jedna vatrica se dobija kada u jednom danu pošaljete sliku koja je slikana kroz aplikaciju nekoj osobi i ta osoba u istom danu pošalje vama isto fotografiju. Tako, ako se 15 dana redovno dopisujete kroz fotografije sa nekom osobom imaćete 15 vatrica i pored imena te osobe u chat-u pisaće vam 15 🔥. Ko je ikad probao da uči jezik na Duolingu, prepoznaće sličnost, ono što je streak u Duolingu, na Snapu je vatrica, tako se isto i obeležava, a čak i na engleskom imaju isti naziv.

Povezivanje ovakvog načina komuniciranja sa elementima igre mogao bi da navede mlađe korisnike da više koriste ovu funkciju i takmiče se između sebe ko će imati veći broj vatrica. Posebno treba biti oprezan kod ovih fotografija, jer treba biti 100% siguran kome se ove fotografije šalju svaki dan, da li tu osobu dete ili odrasla osoba poznaje i da li ta osoba može da zloupotrebi ove fotografije. Zato, na Snapchatu je posebno bitno da prihvatamo za prijatelje samo one osobe koje zaista poznajemo i da na tim fotografijama, ako odlučimo da prihvatimo igru sakupljanja oznaka vatrica, da šaljemo fotografije koje ne mogu biti zloupotrebljene, da imaju što manje ličnih oznaka.

Koji je maksimum vatrica koji ste vi uspeli da sakupite?


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.

Novost

LotusFlare otvorio novu kancelariju u Beogradu sa ciljem da proširi programerski tim

Softverska kompanija LotusFlare sa sedištem u Silicijumskoj dolini otvorila je novu kancelariju u Beogradu, dok nastavlja da širi svoj tim u Srbiji i drugim lokacijama širom sveta.

Office Talks Podcast

Marketing za web 3.0 zajednicu

U 111. epizodi Office Talks podkasta ugostili smo Nikolu Jankovića i Nikolu Milinkovića iz kompanije Decenter. Sa njima smo razgovarali o kreiranju efikasnog marketinga u web 3.0 industriji, uz osvrt na važnost izgradnje jake web 3.0 zajednice.

Web 3.0

Kripto vodič: Kako da skalirate Ethereum uz ‘Zero knowledge’ metodologiju?

Na ovogodišnjoj Infobip Shift konferenciji, u okviru predavanja 'Scaling Ethereum with Zero-Knowledge magic' na Web3 stejdžu predstavljena su rešenja koja mogu da pojednostave i ubrzaju skaliranje na Ethereumu.