Sifu smo namenili programerima, zato hajde da ga oblikujemo skupa

Sifu smo namenili programerima, zato hajde da ga oblikujemo skupa

Ukratko ja sam programer. Kao i svaki programer imao sam, i imam, konstantne cikluse intenzivnog rada i učenja. Na moju sreću uspeo sam da brzo napredujem kroz svoju prvu kompaniju, tako da sam posle samo par godina rada došao do pozicije vođe tima, da bih na kraju bio jedan od pokretača R&D odeljenje kompanije od preko 100 programera.

drytools1
dryTools tim nedavno je osigurao početnu investiciju od SC Ventures fonda u vrednosti od 300.000 evra – za dalji razvoj programerskih alata.

Ono što me definiše kao programera jeste postavljanje određenih standarda, kako na ličnom, tako i na timskom nivou. Pozicije me zaista nisu nikad interesovale. Ono što me je interesovalo jeste održavanje kvaliteta koda, postavljanje standarda koji se moraju poštovati, odabir pravih tehnologija za projekat. To je bila, i jeste, moja borba i nešto za šta ću se uvek boriti na nivou cele industrije.

Posle nekog vremena sam izašao iz “klasičnih” okvira posla i shvatio sam da sa mojim tadašnjim kolegama, a sadašnjim partnerima, Nikolom i Markom, želim da napravim nešto svoje. Tako je nastao dryTools. Inicijalna ideja je zaživela unutar firme u kojoj smo svi zajedno radili. Ideja je bila prosta – smanjiti količinu “rovovskog” kodiranja na minimum, a dobiti kod na koji bih bio ponosan. Sve kroz jedan personalizovani softverski alat.

Učili smo kroz rad za druge

Iskra za prototip, ili ti MVP, potekla je od Marka, koji je još pre mnogo vremena imao ideju da primeni principe Domain­-Driven Development­-a u prethodnoj kompaniji kako bi ubrzali razvoj projekata za klijente. Prvi pokušaj da se napravi ovakav alat je fantastično propao. Čitaj Hindenburg. Tada zaista nisam bio ni dovoljno iskusan, niti dovoljno sposoban da osmislim da nešto tako kompleksno bude jednostavno. U međuvremenu sam eksperimentisao. Kako sam sticao nova iskustva kroz različite projekte, pokušaji pravljenja alata koji bi mi dan učinio lepšim je sve više ličila na realnost. U jednom trenutku alat je postao stvarnost.

Alat mi je polako postao side­tool koji sam nosio sa sobom kroz kompanijske projekte na kojima sam radio. Na prvim projektima alat mi je pružao svega oko 10% koda aplikacije koje sam razvijao.

sifu1
Kako su vreme i projekti prolazili, tako je i Sifu rastao, razvijao se i postao nezamenljiv u mom radu.

Ali sve je bilo kul, jer vrednost alata za mene je rasla. Krenuo sam da štedim sebi vreme sve više sa svakim novim projektom, a samim tim sam sve više krenuo da ulažem u alat. Umesto da potrošim 100 sati na projekat za klijenta, trošio sam samo 10 sati na ručno pisanje koda, 10 sati na kucanje specifikacija za alat, a 80 sati na razvoj samog alata. Alat mi je polako pružao sve više mogućnosti i više slobode. Kupovao sam sebi vreme, a radio sam ono što želim – razvijao proizvod, svoj alat.

Alat mi je napokon pružao kod kakav sam želeo. Ali je bio previše ličan, previše Duško­centričan. Samo ja sam znao u potpunosti da ga koristim.

Rešili smo da upakujemo ideju, i donekle realizovan alat, u proizvod i da vidimo kako naše kolege reaguju. Marko i Nikola su se fokusirali na razvoj kompanije, a ja sam se više fokusirao na razvoj minimalnog proizvoda, alata koji ne bi bio toliko ličan i koji je nastao na osnovu prvobitne zamisli.

Y Combinator zatekao nas je nespremne, ali…

Imali smo veliku priliku, ali i veliki broj propalih pokušaja, što je bilo u isto vreme kul i zastrašujuće. Da li smo mi dovoljno ludi da mislimo da smo jedini koji će da uspeju tamo gde je toliko ljudi propalo? Posle dva dana, nekoliko tura piva, konsultacije sa ženama, rekli smo da, ludi smo.

Naše osnove smo postavli odmah. Postulati alata, naša mantra, su:

  • ­Alat ne sme biti platforma tj. ne sme ni na kakav način da primorava programere da budu vezani za alat ako odluče da ga ne koriste, na kraju dana developer treba da poseduje ceo kod koji je alat pružio;
  • Sam kod koji alat proizvede mora biti takav kao da smo ga sami pisali;
  • Mora da štedi barem 70% vremena u svakodnevnom kodiranju.

Nazad na realnost. Novac. Prve priče sa investitorima išle su malo teže i sporije nego što smo mislili. U tom trenutku smo bili dosta naivni, zaista. Nije lako da ti neko da veliku količinu novca. Na kraju smo dobili investiciju i hvala SC Ventures na tome.

Posle završenih pregovora o investiciji otišli smo pravac na aerodrom pa na Web Summit u Dablinu, da bi par dana posle Web Summit­-a išli na Y Combinator u San Francisco. Ukratko u YC­-u je bilo ludo, totalno neočekivano. YC nas je zatekao nespremne, prijavili smo se tri nedelje pre krajnjeg roka, dobili zeleno svetlo, a usput smo otišli na Web Summit na kome smo se, ljudski rečeno, raspali.

d1
Želimo da pomognemo programerima – ne da kreiramo još jedan dodatan korak koji remeti samo pisanje koda.

Za YC nas zaista ništa nije moglo spremiti. Pored lošeg izbora pitch-a, loše sreće i loših pitanja od strane mentora, u tom trenutku da se čak i sve potrefilo teško da bi nas primili. Celo iskustvo je zaista bilo sjajno. Otišli smo tamo za 10 minuta pitch­-a, fejlovali i stekli veliko iskustvo. Savet svima koji idu u YC jesta da imaju razvijen customer base, to je jedino što je bitno u tih 10 minuta, makar iz mog iskustva.

Nakon San Francisca, YC­-a, priča postaje ozbiljnija. Ekipa se širi, sad je više developera, još više smo orijentisani ka proizvodu. Polako počinjemo da mislimo i o stvarima poput, dizajna, marketinga, korisničkoj podršci.

Feedback developera stavljamo u prvi plan

Videti kako funkcioniše Silicon Valley dalo nam je daleko bolji uvid gde da idemo. Sad imamo malo više Silicon Valley mentalitet. U septembru idemo na TechCrunch Disrupt, a čeka nas i zimski batch YC­-a u novembru. Ovog puta smo daleko spremniji za razgovor. Videćemo kako će proći.

Naša želja je da stvorimo zajednicu, otvorimo alat programerima kako bi dobili što više povratnih informacija i mogli da ga još poboljšamo. Takođe, želimo da jačamo lokalnu startup zajednicu i da budemo jedna od onih kompanija koja će uvek imati otvorena vrata za dobar savet zajednice. Ukoliko već sada želite da isprobate alat, možete se prijaviti na listu za rani pristup, a od vas očekujemo što brutalniji feedback!

Ostavi komentar

  1. N30n

    N30n

    9. 8. 2016. u 01:11 Odgovori

    Ljudi, vasa ideja izgleda cool, ali ako je mashujete sa necim kao sto je apple quartz composer kako bi postao flow based programming ide, razbicete. good luck

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.