Samsung Galaxy S6 Edge: Telefon koji želim da imam, ali...

Samsung Galaxy S6 Edge: Telefon koji želim da imam, ali koji neću kupiti (još)

Nedelju dana uz jedan od najpriželjkivanijih telefona 2015. godine. Oh bogo, kakvo iskustvo! Zahvaljujući kompaniji Samsung Srbija imao sam priliku da među prvima testiram novi Samsung Galaxy S6 Edge, telefon za koji odgovorno tvrdim da je ubedljivo najbolji uređaj koji je izašao iz fabrike poznate južnokorejske kompanije. Ali...

galaxy_fb

Kada su početkom marta predstavljeni Samsung Galaxy S6 i njegov „zakrivljeni“ brat S6 Edge, dobili smo prvi uvid u novo poglavlje južnokorejske kompanije – poglavlje ispisano atraktivnim dizajnom, staklom i finim metalnim legurama koje izazivaju blagu erekciju među ljubiteljima gedžeta i tehnologije najnovije generacije. Pozdravili smo se sa plastikom i krenuli put novih avantura.

Kada su me iz kompanije Samsung Srbija pitali da li sam zainteresovan da testiram njihov novi flaghip pametni telefon (iako to ne radim baš često), prihvatio sam „na keca“, ne znajući šta zapravo da očekujem. Nekoliko trenutaka nakon otvaranja kutije i telefon mi je izmamio prvi osmeh.

Hej, pa ovo bih mogao koristiti“, pomislio sam u sebi dok sam skidao zaštitnu foliju sa uređaja čija završna obrada sada stoji rame uz rame sa glavnim konkurentom  svima nam prepoznatljivom jabučicom. Android Lollipop 5.0 postarao se za brzo setap-ovanje i ukazao na ono čemu se nisam nadao – želju da zamenim svoj iPhone 6 i u potpunosti se posvetim uređaju koji je stigao na testiranje.

Korak dalje – u nepoznato

Prvo što primetite kada uzmete Galaxy S6 Edge u ruke jesu ivice koje se stapaju sa zakrivljenim ekranom – svakako najupečatljivijom karakteristikom ovog uređaja. Iako pomalo oštre, ivice ne predstavljaju prevelik problem tokom korišćenja, ali kao i dalje postoji žal za oblijom površinom (poput one na standardnom S6) koja ipak dozvoljava nešto lakše korišćenje, a samim tim i kucanje.

Blago zakrivljenje doprinosi lakšem svajpovanju unutar aplikacija, iako mnoge tek trebaju da osvoje takve funkcionalnosti
Blago zakrivljenje doprinosi lakšem svajpovanju unutar aplikacija, iako mnoge od njih tek trebaju da ostvare takve funkcionalnosti.

Neverovatna lakoća S6 Edge, u kombinaciji sa velikim ekranom i finim materijalima poput stakla koje sada u potpunosti prekriva poslednji panel, učinili su ovaj uređaj izuzetno atraktivnim – kako meni kao korisniku, tako i ljudima koji su uređaj spazili krajičkom oko na stolu u kafiću. Čak i najtvrdokorniji korisnici Androida među mojim društvom, pozitivno su reagovali na uređaj, pitajući se prvo šta je to, a potom i gde ga mogu kupiti.

Fantastičan AMOLED ekran rezolucije 1440 x 2560 piksela ostavlja u senci mnoge druge panele, a čak i pri najjačem suncu, boje su itekako prepoznatljive. Android Lollipop 5.0 koji dolazi uz ovaj uređaj pokazao je da je čitav OS sada stasao, uozbiljio se i postao još stabilniji. Jak hardver postarao se da korisničko iskustvo bude fluidno, te se reagovanje uređaja (npr. pokretanje kamere od nule) doslovno meri u milisekundama.

komparacija
Kako biste pogledali komparaciju u visokoj rezoluciji, kliknite na fotografiju.

Kada već govorimo o hardveru, svakako najviše utiska (pored zakrivljenog ekrana), na mene je ostavila kamera rezolucije 16 megapiksela koja pravi jednostavno neverovatne fotografije. Otišao bih toliko daleko pa ću reći da je ovo možda i najbolja kamera koja se u ovom trenutku može pronaći na mobilnom telefonu, a verujem da neću pogrešiti. Kvalitet fotografija, oštrina i boje, kao i mogućnost zapisa video sadržaja u 4K rezoluciji, učinili su Samsung Galaxy S6 Edge (pa zapravo i običan S6 jer dele iste komponente), jednim od najboljih pametnih telefona koji se trenutno može kupiti.

Samsungu kapa dole, ali…

Ukoliko za trenutak ostavimo po strani moje lične preferencije koje gotovo uvek vuku ka jabuci, dolazimo do odličnog iskustva kome ipak nešto fali. Jedan poslednji detalj, poslednja stvar koja bi S6 Edge učinila neodoljivim.

Iako atraktivan, zakrivljeni ekran u ovom trenutku ne predstavlja ništa drugo no vizuelni detalj koji u praksi, pa i nema baš mnogo funkcionalnosti. Ok, tu su Night Clock koji osvetljava ivicu ekrana (i služi kao odlična zamena satu na noćnom stočiću), mogućnost pristupanju „omiljenim“ kontaktima i osvetljenje ivice u boji kontakta prilikom poziva, ali čini mi se da se toliko toga može uraditi sa zakrivljenim ekranom. Ruku na srce, tehnologija je na samom početku i sigurno ćemo videti još novih funkcija, te nove aplikacije čiji će tvorci iskoristiti hardverske i softverske benefite kakve uređaj ovog kalibra nudi.

edge-logo

Za kraj, moram još jednom da istaknem da je Samsung Galaxy S6 Edge ostavio neverovatno pozitivan utisak na mene – utisak kome se nisam nadao, a koji mi je izuzetno drago da podelim sa čitaocima. Ovo je telefon koji predstavlja najbolje što južnokorejska kompanija trenutno može da ponudi i znate šta, skidam im kapu, ovog puta su napustili uobičajeni kalup i uradili nešto novo, nešto divlje, nešto što je doslovno na samoj ivici.

„Da li da kupim S6 Edge?“ Upravo ovo pitanje postavilo mi je nekoliko bliskih prijatelja. Nakon nedelju dana testiranja, moj odgovor je i da i ne. Iako želim ovaj telefon; iako želim da napustim svog vernog kompanjona i zamenim ga nečim što je atraktivno i skroz zabavno za korišćenje, plašim se da tehnologija jednostavno još nije na tom nivou na kome će zasigurno biti kroz manje od godinu dana.

No, ja ovaj telefon i dalje želim. A tu je i standardni Samsung Galaxy S6 koji predstavlja možda i najbolji odgovor visokoj klasi Android uređaja. Pa ko voli nek izvoli. Za koji god uređaj da se odlučite, teško da ćete pogrešiti. Ah, te krivine, ta linija…

Ostavi komentar

  1. Markiz

    Markiz

    9. 6. 2015. u 10:35 Odgovori

    Jedna od lošijih Markovih recenzija i tekstova koje sam pročitao do sada. U pojedinim momentima, imao sam osećaj kao da je u tekst morao da umetne rečenice koje su mu ljudi iz Samsunga poslali i kao da se nalazim u Samsungovoj TV reklami.

    Voleo bih da, u budućnosti, više budu pokriveni segmenti koji su ljudima zapravo korisni i koje žele da pročitaju ovde od tipa koji je običan korisnik – baterija i trajanje iste, utisak konzumiranja sadržaja na tom zakrivljenom ekranu, kako se ponaša u svakodnevnim situacijama itd. a manje reči tipa:

    „Put novih avantura“, „hej, pa ovo bih mogao da koristim“ (ko još to govori dok otvara kutiju telefona!?), „neverovatna lakoća S6 Edge“, „izuzetno atraktivnim“, „pozitivno su reagovali na uređaj, pitajući se prvo šta je to, a potom i gde ga mogu kupiti“ (yeah, right), „fantastičan AMOLED ekran“, „možda i najbolja kamera koja se u ovom trenutku može pronaći na mobilnom telefonu, a verujem da neću pogrešiti“ (ovo nikako ne može biti tačno)…

    Verujem da je Edge zver od telefona ali jednostavno, recenzija mi je pokvarila taj osećaj.

    Imenjače, baci pogled kako momak radi recenzije koje drže pažnju i prikazuju stvari koje su običnom korisniku bitne da vidi/pročita.
    http://www.minimallyminimal.com/blog/nokia-lumia-920

  2. Milos

    Milos

    9. 6. 2015. u 14:17 Odgovori

    Nije problem u Samsungu S6 nego očigledno ti ne možeš da izađeš iz „kalupa“. Ja mislim da se kaže okvira, ali nema veze. Bitno je da zvuči kao američka recenzija prevedena uz pomoć Google translate na srpski.

    Koja tehnologija još nije na tom nivou? Samsung godinama pravi najbolje ekrane, sam si rekao da je kamera jedna od najboljih. Staklo i aluminijum su postojali mnogo pre Samsunga i Apple-a.

    Android OS je stasao? To je možda moglo da se kaže kad je izašla verzija 2.3

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.