Chatbot kompanije Saga u prvoj godini rada dokazao potrebu za AI u bankarstvu

Godinu i po dana kasnije i čini se da je domaćem tržištu zaista potreban chatbot u bankarstvu

Bankarski sektor danas transformišu različita 'fintech' rešenja koja nude daleko bolje korisničko iskustvo. Među njima nalaze se i chatbotovi za automatizovanu komunikaciju - o njihovom razvoju i značaju B2B implementacije razgovaramo sa direktorom kompanije Saga.

Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, naši servisi i uređaji postaju sve pametniji, otvarajući veliki prostor za primenu u najrazličitijim industrijama. Jedno od tržišta gde se sve više priča o automatizovanoj komunikaciji jeste bankarstvo, što je dovelo do velike rasprostranjenosti i razvoja chatbotova. Korisnici danas vole individualni pristup, brzinu informacija i mobilnost, a otuda i nastaje potreba da se pametni telefoni učine još pametnijim – integracijom AI asistenata.

Budući da je sve veći broj ljudi prisutan na popularnim chat platformama, mnoge banke započele su razvoj chatbotova u saradnji sa IT kompanijama ili startapima, a sve to u cilju eliminisanja potrebe za odlaskom klijenata u filijalu. Jedan od takvih proizvoda je i chatbot REA koji je beogradska kompanija Saga uz pomoć Weaver platforme razvila za Raiffeisen banku, sa kojim smo se upoznali još početkom prošle godine.

Podatak da je razmenjeno blizu 500.000 konverzacija šest meseci od implementacije ovog servisa govori o brzini adaptacije korisnika na nova rešenja, ali i odličnim povratnim informacijama sa samog tržišta, kao i sve većem broju zadovoljnih i zainteresovanih korisnika. S druge strane, ovo je dobar pokazatelj u kom smeru se domaće bankarsko tržište kreće – korisnici žele individualnost i mobilnost, a na bankama je da to i obezbede.

Automatizacija bankarstva u pokretu

Prošlo je godinu i po dana otkako je Saga izvršila implementaciju softvera za automatizovanu komunikaciju. Zahvaljujući ličnom asistentu REA, korisnici na svom telefonu kroz razmenu poruka mogu dobiti sve potrebne informacije, bilo da je u pitanju lokacija najbližeg bankomata, stanje na računu i drugo, kroz 24-časovnu podršku.

Ovo je ujedno bila prilika da razgovaramo sa Brankom Ilićem, izvršnim direktorom i direktorom business developement sektora o razvoju virtualnog asistenta REA, ali i o tome koji su sledeći koraci za implementaciju inovativnih enterprise rešenja u poslovanje domaćih kompanija.

Već na početku Branko nam je stavio do znanja da je osnova četvrte industrijske revolucije i koncepta digitalne transformacije zapravo sam korisnik tj. primena customer centric pristupa u okviru kojeg se u centar poslovanja stavlja upravo korisnik i njegove potrebe. Prema Ilićevim rečima, to znači da kompanije nastoje da se približe samom korisniku, njegovim izričitim potrebama i očekivanjima – a to znači ulazak u domene razvoja novih tehnologija:

Ulazak u ovaj domen IT-a je jednostavno prirodni razvojni put za kompaniju kao što je Saga, dok sa druge strane naši višegodišnji korisnici to jednostavno očekuju od nas. Međutim, čak i za našu kompaniju, rad i razvoj na ovakvim rešenjima veliki je svakodnevni izazov, pre svega zbog potreba za veoma specifičnim znanjima i ekspertizama kojih u Srbiji ima veoma malo ili nema uopšte.

Ako uzmemo u obzir da će napredna fintech rešenja doneti revoluciju u svim segmentima bankarstva računajući korporativne korisnike i krajnje korisnike, postavlja se pitanje koje benefite mogu ponuditi rešenja kao što je REA? Naš sagovornik objašnjava:

Korisniku je potreban neko ko će o svemu ovome voditi računa svaki dan, 24 sata, a to je REA. Moderan korisnik voli otvorenu i direktnu komunikaciju, ako mogu da dodam bez čekanja u redovima.

Samim dizajnom tj. od vizuelnog identiteta do usluga koje pruža, ali i mogućnostima koje se dodatno otvaraju, kreira se izuzetno pozitivno korisničko iskustvo koje se ogleda u jednostavnom benefitu – korisnik banke ima svog personalnog bankara tj. asistenta koji mu u svakom trenuku može pomoći da reši najčešća pitanja ili nedoumice.

Pretpostavlja se da će do 2020. godine 80% globalnih biznisa imati neku vrstu chatbot implementacije. Iako bi ovaj broj trebao biti manji u Srbiji, primetan je broj kompanija koje ulažu vreme i resurse kako bi razvili novu generaciju korisničke podrške – automatizovanu podršku.

S obzirom na to da ovaj vrtuelni asistent funkcioniše na chat platformama kao što su Viber i Facebook Messenger, osvrnuli smo se i na proces zaštite podataka korisnika, gde nam je Branko otkrio da kompanija ne dobija niti čuva lične podatke korisnika koje nisu registrovali. Sa druge strane, za registrovane korisnike se čuva samo veza između jedinstvenog identifikatora korisnika na kanalu (Viber ili FB Messenger) i jedinstvenog identifikatora korisnika u sistemu banke.

Štaviše, kako nam sagovornik objašnjava, ova veza se koristi za napredne funkcije kao što su pregled stanja, plaćanja i slično, a korisnik može i sam da ukine ove funkcionalnosti pri čemu se malopre navedena veza poništava nepovratno.

Bez inovacija nema ni konkurentnosti

Iako se REA već pokazala na tržištu na kom je pobrala simpatije korisnika, čini se da ovaj virtuelni asistent nije jedini „igrač“ iz portfolia rešenja automatizovane komunikacije za uslužne sektore na kojima rade u Sagi. Branko za Netokraciju otkriva da kompanija intenzivno komunicira sa predstavnicima različitih industrija u Srbiji i prati kretanja i trendove na svetskoj sceni, pokušavajući da sagleda zrelost ove tehnologije za primenu i na našim prostorima:

Shodno potrebama i zrelosti tržišta prilagođavamo i nadograđujemo postojeća razvijena rešenja, primenjujući ih na različite industrije. Jedan od primera jeste i privatni sektor tj. retail gde imamo kombinaciju lokacijskih servisa i captiv portala za komunikaciju sa kupcima, kao i za organizaciju događaja sa konferencijskim chatbotom.

Tu su i komunalne uslužne službe gde ova tehnologija u kombinaciji sa kontakt centrom ili email-om omogućava veoma brzu, direktnu i transparentnu komunikaciju sa građanima.

Upravo zbog sve većeg broja digitalnih rešenja koji oblikuju našu svakodnevnicu, Branko smatra da je danas izričito važno da različiti biznisi budu povezani sa inovativnim i automatizovanim rešenjima kako bi postali konkurentniji na tržištu ili zadržali trenutnu konkurentnost. Kako on kaže, interaktivna komunikacija i otvaranje prema korisnicima presudni su za pravi odgovor na zahtev tržišta, ali i smanjenje nivoa nezadovoljstva korisnika što se direktno ogleda u boljim poslovnim rezultatima.

S obzirom na to da se budućnost digitalnog društva zasniva na pametno integrisanim i implementiranim rešenjima, naš sagovornik veruje da će čitav enterprise segment u domaćem IT-ju samo rasti u narednim godinama – pre svega zbog potreba korisnika koji očekuju inovativnost i digitalizaciju u svim granama poslovanja. „Za tako nešto potreban vam je vrhunski tim koji ne čine samo zvezde, već i rezervni igrači koji poznaju igru i pravila, a koji su spremni da pomognu svom timu kada je to najpotrebnije“, zaključuje Ilić.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Analiza

Od nepoznate reči do najjačeg IT sektora: Kako se Blockchain razvijao u Srbiji?

Kada su u maju ove godine objavljeni rezultati Startap Genome istraživanja, mnogi od nas ostali su začuđeni nad činjenicom da se Srbija našla u top 5 zemalja po broju blockchain developera na svetu. U ovom tekstu vraćamo se u prošlost, kada je ta zajednica bila tek na začetku sa ciljem da odgovorimo na pitanje - kako je do toga došlo?

Internet marketing

Možda ne znamo odakle dolazi naša roba, ali dovoljno smo se zgadili da bismo kampanju proglasili uspešnom

Otkrivamo kako je izgledao kreativni proces iza kampanje koja je obeležila leto i festivalsku sezonu.

Propustili ste

Mobilno

Saša Leković (Telenor): Omogućili smo startapima da prvi testiraju 5G mrežu jer oni su naši logični partneri

Peta generacija mobilnog prenosa podataka postala je glavna tema u tehnološkom svetu. Za razliku od LTE (4G) tehnologije, novi standard mobilnog Interneta doneće znatno veće brzine i stabilniju konekciju. Saša Leković, CTO Telenora, otkriva za Netokraciju planove ovog operatera kada je 5G u pitanju.

Startapi i poslovanje

Utrenu.com sa svojih 16.000 članova povezuje profesionalce i korisnike na tržištu deljenja usluga

Sajt UTrenu.com jedan je od servisa na digitalnom prostoru Srbije koji korisnicima omogućava povezivanje sa profesionalcima iz različitih oblasti. U razgovoru sa menadžerom portala otkrivamo po čemu se ovaj sajt razlikuje od konkurencije i koji su naredni planovi za širenje i poslovanje.

Analiza

Beskontaktna plaćanja putem telefona predstavljaju ono što korisnici žele – mogućnost izbora

Šta nam mCard usluga Mastercarda i Societe Generale banke govori o razvoju bankarskog sektora u Srbiji?

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Kultura 2.0

Gde Hooloovoo postavlja granicu kada je ‘Employer Branding’ u pitanju? U WC-u developerske konferencije

Kako da u oblasti Employer Brandinga radite nešto na šta se niko nije usudio, dok istovremeno širite posao i održavate profesionalni standard? Odgovori stižu iz kompanije Hooloovoo.

Startapi i poslovanje

South Central Ventures investirao €400.000 u crnogorski Uhura Solutions – sledi dalji rast poslovanja i razvoj proizvoda

Crnogorski startap Uhura Solutions koji razvija napredno AI rešenje za digitalno čitanje i razumevanje ugovora, podigao je investiciju u vrednosti od 400 hiljada evra zahvaljujući fondu South Central Ventures. Dobijena sredstva biće uložena za ubrzani rast poslovanja i razvoj proizvoda.