Chatbot 'Rea' Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

Chatbot ‘Rea’ Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

U saradnji sa kompanijom SAGA iz Beograda, Raiffeisen banka predstavila je u ponedeljak potpuno novu uslugu na domaćem tržištu - platformu za komunikaciju klijenata sa bankom, baziranu na veštačkoj inteligenciji. Reč je o softverskom rešenju koje je simbolično nazvano Rea (Raiffeisen Electronic Assistant).

Postojeći i budući korisnici Raiffeisen banke, u mogućnosti su da pomenuti servis koriste slanjem pisanih (kontekstualnih) poruka ovom chatbotu kroz najčešće kanale komunikacije Facebook Messenger ili Viber. Na ovaj način daje se mogućnost postavljanja bilo kojeg pitanja u vezi sa uslugama i proizvodima banke, a korisnici na taj način mogu da pronađu najbližu filijalu i bankomat, ili pak dobiju neku drugu relevantnu informaciju – sa svog mobilnog telefona ili računara.

Za razliku od drugih komunikacionih rešenja koja već postoje na našem tržištu, a koja su bazirana na takozvanoj „menijem vođenoj komunikaciji“ (decision tree), rešenje Raiffeisen banke predstavlja enterprise bot koji funkcioniše na bazi veštačke inteligencije i zasnovan je na potpunom razumevanju prirodnog jezika. Sama konverzacija između servisa Rea i klijenta odvija se na srpskom ili engleskom jeziku – interaktivno, nalikujući komunikaciji između dvoje ljudi.

Potrebno je povezati biznis i inovativna rešenja

O novom servisu Raiffeisen banke na srpskom tržištu, za Netokraciju je govorio Milen Janjić iz razvojnog odeljenja kompanije SAGA koji je tom prilikom izjavio:

SAGA je razvoj chatbota otpočela pre godinu i po dana. Mi u suštini nismo razvijali bilo kakvog bota, ovo je stvarno enterprise platforma koja s jedne strane koristi sve što je interno dostupno i što mi možemo da isprogramiramo, a sa druge strane koristi veliku snagu koju danas pružaju open API koncepti. Iako smo uložili veliku trud i vreme u razvoj ovog rešenja, posao tek predstoj pred nama, ali ono što nas ohrabruje jeste da ne vidimo da je neko na srpskom i širem tržištu regiona uspeo da napravi konkurentno rešenje.

Između ostalog, Milen napominje i važnost saradnje sa Raiffeisen bankom, te ističe koliko je bitno povezivanje poslovnog znanja sa određenim inovativnim rešenjima. On  navodi i da je ova banka oformila digitalni tim koji se bavio ovim proizvodom od samog  starta što je umnogome pomoglo tehničku implementaciju onoga što danas predstavlja Raiffeisen elektronski asistent.

Da li su chatbotovi svemogući community menadžeri koje ne moramo da plaćamo?

Veštačka inteligencija kao sledeća stanica digitalnog bankarstva?

Predstavnici Raiffeisen banke nisu krili ambiciozne planove kada je u pitanju lansiranje virtuelnog asistenata Rea, a Nebojša Jovanović iz sektora digitalnog bankarstva pri ovoj banci, otkriva nam da je u proteklom periodu uveden niz inovativnih rešenja iz domena digitalnog bankarstva, dok je veliki fokus stavljen na digitalnu transformaciju i automatizaciju određenih procesa:

Kako je Rea zasnovana na veštačkoj inteligenciji, ovo softversko rešenje će kroz komunikaciju vremenom dodatno učiti o navikama korisnika. Naime i usluge koje će moći da ponudi biće sve kompleksnije, tako da u perspektivi očekujemo da će korisnici biti u prilici da čak obave i kupovinu neke od usluga banke bez dolaska u filijalu, putem svog mobilnog telefona.

Takođe, biće i opcija da se dođe i do transacionog dela platforme, da se obavljaju transakcije plaćanja ka ljudima koji se nalaze u kontakt listama korisnika. Rea će pored ovih kanala biti dostupna i na ostalim, te sama platforma u tom slučaju nema ograničenja.

Uvođenjem ove novine, Raiffeisen banka nastoji da primenjuje svoje tehničko – tehnološke inovacije, čime prati i rastući trend digitalizacije poslovanja, nastavljajući  proces digitalne transformacije uvođenjem savremenih tehnoloških rešenja. Cilj je između ostalog da se dodatno unapredi usluga banke, kao i da se klijentima omogući još brži i jednostavniji pristup svim neophodnim informacijama vezanim za bankarsko poslovanje.

Ostavi komentar

  1. Ненад

    Ненад

    25. 7. 2018. u 14:02 Odgovori

    Још да се неко сетио да напише ЈЕДНУ ЈЕДИНУ реченицу како се нпр. из Вибера повезати да би се поставило питање, где би им био крај…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?