Chatbot 'Rea' Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

Chatbot ‘Rea’ Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

U saradnji sa kompanijom SAGA iz Beograda, Raiffeisen banka predstavila je u ponedeljak potpuno novu uslugu na domaćem tržištu - platformu za komunikaciju klijenata sa bankom, baziranu na veštačkoj inteligenciji. Reč je o softverskom rešenju koje je simbolično nazvano Rea (Raiffeisen Electronic Assistant).

Postojeći i budući korisnici Raiffeisen banke, u mogućnosti su da pomenuti servis koriste slanjem pisanih (kontekstualnih) poruka ovom chatbotu kroz najčešće kanale komunikacije Facebook Messenger ili Viber. Na ovaj način daje se mogućnost postavljanja bilo kojeg pitanja u vezi sa uslugama i proizvodima banke, a korisnici na taj način mogu da pronađu najbližu filijalu i bankomat, ili pak dobiju neku drugu relevantnu informaciju – sa svog mobilnog telefona ili računara.

Za razliku od drugih komunikacionih rešenja koja već postoje na našem tržištu, a koja su bazirana na takozvanoj „menijem vođenoj komunikaciji“ (decision tree), rešenje Raiffeisen banke predstavlja enterprise bot koji funkcioniše na bazi veštačke inteligencije i zasnovan je na potpunom razumevanju prirodnog jezika. Sama konverzacija između servisa Rea i klijenta odvija se na srpskom ili engleskom jeziku – interaktivno, nalikujući komunikaciji između dvoje ljudi.

Potrebno je povezati biznis i inovativna rešenja

O novom servisu Raiffeisen banke na srpskom tržištu, za Netokraciju je govorio Milen Janjić iz razvojnog odeljenja kompanije SAGA koji je tom prilikom izjavio:

SAGA je razvoj chatbota otpočela pre godinu i po dana. Mi u suštini nismo razvijali bilo kakvog bota, ovo je stvarno enterprise platforma koja s jedne strane koristi sve što je interno dostupno i što mi možemo da isprogramiramo, a sa druge strane koristi veliku snagu koju danas pružaju open API koncepti. Iako smo uložili veliku trud i vreme u razvoj ovog rešenja, posao tek predstoj pred nama, ali ono što nas ohrabruje jeste da ne vidimo da je neko na srpskom i širem tržištu regiona uspeo da napravi konkurentno rešenje.

Između ostalog, Milen napominje i važnost saradnje sa Raiffeisen bankom, te ističe koliko je bitno povezivanje poslovnog znanja sa određenim inovativnim rešenjima. On  navodi i da je ova banka oformila digitalni tim koji se bavio ovim proizvodom od samog  starta što je umnogome pomoglo tehničku implementaciju onoga što danas predstavlja Raiffeisen elektronski asistent.

Da li su chatbotovi svemogući community menadžeri koje ne moramo da plaćamo?

Veštačka inteligencija kao sledeća stanica digitalnog bankarstva?

Predstavnici Raiffeisen banke nisu krili ambiciozne planove kada je u pitanju lansiranje virtuelnog asistenata Rea, a Nebojša Jovanović iz sektora digitalnog bankarstva pri ovoj banci, otkriva nam da je u proteklom periodu uveden niz inovativnih rešenja iz domena digitalnog bankarstva, dok je veliki fokus stavljen na digitalnu transformaciju i automatizaciju određenih procesa:

Kako je Rea zasnovana na veštačkoj inteligenciji, ovo softversko rešenje će kroz komunikaciju vremenom dodatno učiti o navikama korisnika. Naime i usluge koje će moći da ponudi biće sve kompleksnije, tako da u perspektivi očekujemo da će korisnici biti u prilici da čak obave i kupovinu neke od usluga banke bez dolaska u filijalu, putem svog mobilnog telefona.

Takođe, biće i opcija da se dođe i do transacionog dela platforme, da se obavljaju transakcije plaćanja ka ljudima koji se nalaze u kontakt listama korisnika. Rea će pored ovih kanala biti dostupna i na ostalim, te sama platforma u tom slučaju nema ograničenja.

Uvođenjem ove novine, Raiffeisen banka nastoji da primenjuje svoje tehničko – tehnološke inovacije, čime prati i rastući trend digitalizacije poslovanja, nastavljajući  proces digitalne transformacije uvođenjem savremenih tehnoloških rešenja. Cilj je između ostalog da se dodatno unapredi usluga banke, kao i da se klijentima omogući još brži i jednostavniji pristup svim neophodnim informacijama vezanim za bankarsko poslovanje.

Ostavi komentar

  1. Ненад

    Ненад

    25. 7. 2018. u 14:02 Odgovori

    Још да се неко сетио да напише ЈЕДНУ ЈЕДИНУ реченицу како се нпр. из Вибера повезати да би се поставило питање, где би им био крај…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Propustili ste

Kultura 2.0

Brendovi treba da poštuju autentičnost svakog influensera – i tu leži ključ kvalitetnijeg sadržaja

Ako ste se barem jednom iznervirali kada ste prelistavajući Instagram Story isti proizvod videli na deset različitih profila - ovo je tekst za vas. Sa predstavnicima agencija i influenserima razgovaramo o ovoj praksi.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.