Chatbot 'Rea' Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

Chatbot ‘Rea’ Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

U saradnji sa kompanijom SAGA iz Beograda, Raiffeisen banka predstavila je u ponedeljak potpuno novu uslugu na domaćem tržištu - platformu za komunikaciju klijenata sa bankom, baziranu na veštačkoj inteligenciji. Reč je o softverskom rešenju koje je simbolično nazvano Rea (Raiffeisen Electronic Assistant).

Postojeći i budući korisnici Raiffeisen banke, u mogućnosti su da pomenuti servis koriste slanjem pisanih (kontekstualnih) poruka ovom chatbotu kroz najčešće kanale komunikacije Facebook Messenger ili Viber. Na ovaj način daje se mogućnost postavljanja bilo kojeg pitanja u vezi sa uslugama i proizvodima banke, a korisnici na taj način mogu da pronađu najbližu filijalu i bankomat, ili pak dobiju neku drugu relevantnu informaciju – sa svog mobilnog telefona ili računara.

Za razliku od drugih komunikacionih rešenja koja već postoje na našem tržištu, a koja su bazirana na takozvanoj „menijem vođenoj komunikaciji“ (decision tree), rešenje Raiffeisen banke predstavlja enterprise bot koji funkcioniše na bazi veštačke inteligencije i zasnovan je na potpunom razumevanju prirodnog jezika. Sama konverzacija između servisa Rea i klijenta odvija se na srpskom ili engleskom jeziku – interaktivno, nalikujući komunikaciji između dvoje ljudi.

Potrebno je povezati biznis i inovativna rešenja

O novom servisu Raiffeisen banke na srpskom tržištu, za Netokraciju je govorio Milen Janjić iz razvojnog odeljenja kompanije SAGA koji je tom prilikom izjavio:

SAGA je razvoj chatbota otpočela pre godinu i po dana. Mi u suštini nismo razvijali bilo kakvog bota, ovo je stvarno enterprise platforma koja s jedne strane koristi sve što je interno dostupno i što mi možemo da isprogramiramo, a sa druge strane koristi veliku snagu koju danas pružaju open API koncepti. Iako smo uložili veliku trud i vreme u razvoj ovog rešenja, posao tek predstoj pred nama, ali ono što nas ohrabruje jeste da ne vidimo da je neko na srpskom i širem tržištu regiona uspeo da napravi konkurentno rešenje.

Između ostalog, Milen napominje i važnost saradnje sa Raiffeisen bankom, te ističe koliko je bitno povezivanje poslovnog znanja sa određenim inovativnim rešenjima. On  navodi i da je ova banka oformila digitalni tim koji se bavio ovim proizvodom od samog  starta što je umnogome pomoglo tehničku implementaciju onoga što danas predstavlja Raiffeisen elektronski asistent.

Da li su chatbotovi svemogući community menadžeri koje ne moramo da plaćamo?

Veštačka inteligencija kao sledeća stanica digitalnog bankarstva?

Predstavnici Raiffeisen banke nisu krili ambiciozne planove kada je u pitanju lansiranje virtuelnog asistenata Rea, a Nebojša Jovanović iz sektora digitalnog bankarstva pri ovoj banci, otkriva nam da je u proteklom periodu uveden niz inovativnih rešenja iz domena digitalnog bankarstva, dok je veliki fokus stavljen na digitalnu transformaciju i automatizaciju određenih procesa:

Kako je Rea zasnovana na veštačkoj inteligenciji, ovo softversko rešenje će kroz komunikaciju vremenom dodatno učiti o navikama korisnika. Naime i usluge koje će moći da ponudi biće sve kompleksnije, tako da u perspektivi očekujemo da će korisnici biti u prilici da čak obave i kupovinu neke od usluga banke bez dolaska u filijalu, putem svog mobilnog telefona.

Takođe, biće i opcija da se dođe i do transacionog dela platforme, da se obavljaju transakcije plaćanja ka ljudima koji se nalaze u kontakt listama korisnika. Rea će pored ovih kanala biti dostupna i na ostalim, te sama platforma u tom slučaju nema ograničenja.

Uvođenjem ove novine, Raiffeisen banka nastoji da primenjuje svoje tehničko – tehnološke inovacije, čime prati i rastući trend digitalizacije poslovanja, nastavljajući  proces digitalne transformacije uvođenjem savremenih tehnoloških rešenja. Cilj je između ostalog da se dodatno unapredi usluga banke, kao i da se klijentima omogući još brži i jednostavniji pristup svim neophodnim informacijama vezanim za bankarsko poslovanje.

Ostavi komentar

  1. Ненад

    Ненад

    25. 7. 2018. u 14:02 Odgovori

    Још да се неко сетио да напише ЈЕДНУ ЈЕДИНУ реченицу како се нпр. из Вибера повезати да би се поставило питање, где би им био крај…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.