Chatbot 'Rea' Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

Chatbot ‘Rea’ Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

U saradnji sa kompanijom SAGA iz Beograda, Raiffeisen banka predstavila je u ponedeljak potpuno novu uslugu na domaćem tržištu - platformu za komunikaciju klijenata sa bankom, baziranu na veštačkoj inteligenciji. Reč je o softverskom rešenju koje je simbolično nazvano Rea (Raiffeisen Electronic Assistant).

Postojeći i budući korisnici Raiffeisen banke, u mogućnosti su da pomenuti servis koriste slanjem pisanih (kontekstualnih) poruka ovom chatbotu kroz najčešće kanale komunikacije Facebook Messenger ili Viber. Na ovaj način daje se mogućnost postavljanja bilo kojeg pitanja u vezi sa uslugama i proizvodima banke, a korisnici na taj način mogu da pronađu najbližu filijalu i bankomat, ili pak dobiju neku drugu relevantnu informaciju – sa svog mobilnog telefona ili računara.

Za razliku od drugih komunikacionih rešenja koja već postoje na našem tržištu, a koja su bazirana na takozvanoj „menijem vođenoj komunikaciji“ (decision tree), rešenje Raiffeisen banke predstavlja enterprise bot koji funkcioniše na bazi veštačke inteligencije i zasnovan je na potpunom razumevanju prirodnog jezika. Sama konverzacija između servisa Rea i klijenta odvija se na srpskom ili engleskom jeziku – interaktivno, nalikujući komunikaciji između dvoje ljudi.

Potrebno je povezati biznis i inovativna rešenja

O novom servisu Raiffeisen banke na srpskom tržištu, za Netokraciju je govorio Milen Janjić iz razvojnog odeljenja kompanije SAGA koji je tom prilikom izjavio:

SAGA je razvoj chatbota otpočela pre godinu i po dana. Mi u suštini nismo razvijali bilo kakvog bota, ovo je stvarno enterprise platforma koja s jedne strane koristi sve što je interno dostupno i što mi možemo da isprogramiramo, a sa druge strane koristi veliku snagu koju danas pružaju open API koncepti. Iako smo uložili veliku trud i vreme u razvoj ovog rešenja, posao tek predstoj pred nama, ali ono što nas ohrabruje jeste da ne vidimo da je neko na srpskom i širem tržištu regiona uspeo da napravi konkurentno rešenje.

Između ostalog, Milen napominje i važnost saradnje sa Raiffeisen bankom, te ističe koliko je bitno povezivanje poslovnog znanja sa određenim inovativnim rešenjima. On  navodi i da je ova banka oformila digitalni tim koji se bavio ovim proizvodom od samog  starta što je umnogome pomoglo tehničku implementaciju onoga što danas predstavlja Raiffeisen elektronski asistent.

Da li su chatbotovi svemogući community menadžeri koje ne moramo da plaćamo?

Veštačka inteligencija kao sledeća stanica digitalnog bankarstva?

Predstavnici Raiffeisen banke nisu krili ambiciozne planove kada je u pitanju lansiranje virtuelnog asistenata Rea, a Nebojša Jovanović iz sektora digitalnog bankarstva pri ovoj banci, otkriva nam da je u proteklom periodu uveden niz inovativnih rešenja iz domena digitalnog bankarstva, dok je veliki fokus stavljen na digitalnu transformaciju i automatizaciju određenih procesa:

Kako je Rea zasnovana na veštačkoj inteligenciji, ovo softversko rešenje će kroz komunikaciju vremenom dodatno učiti o navikama korisnika. Naime i usluge koje će moći da ponudi biće sve kompleksnije, tako da u perspektivi očekujemo da će korisnici biti u prilici da čak obave i kupovinu neke od usluga banke bez dolaska u filijalu, putem svog mobilnog telefona.

Takođe, biće i opcija da se dođe i do transacionog dela platforme, da se obavljaju transakcije plaćanja ka ljudima koji se nalaze u kontakt listama korisnika. Rea će pored ovih kanala biti dostupna i na ostalim, te sama platforma u tom slučaju nema ograničenja.

Uvođenjem ove novine, Raiffeisen banka nastoji da primenjuje svoje tehničko – tehnološke inovacije, čime prati i rastući trend digitalizacije poslovanja, nastavljajući  proces digitalne transformacije uvođenjem savremenih tehnoloških rešenja. Cilj je između ostalog da se dodatno unapredi usluga banke, kao i da se klijentima omogući još brži i jednostavniji pristup svim neophodnim informacijama vezanim za bankarsko poslovanje.

Ostavi komentar

  1. Ненад

    Ненад

    25. 7. 2018. u 14:02 Odgovori

    Још да се неко сетио да напише ЈЕДНУ ЈЕДИНУ реченицу како се нпр. из Вибера повезати да би се поставило питање, где би им био крај…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Internet marketing

Trendovi.rs: Šta očekuje industriju u 2020. godini?

Sada već tradicionalno agencija Pioniri Communications na sajtu Trendovi.rs napravila je presek trendova za 2020. godinu u okviru koga je ponovo okupila eksperte iz različitih industrija kao što su tehnologija, advertajzing, društvene mreže i druge. Šta nas, po njihovom mišljenju, očekuje u narednoj godini?

Gaming

Novosadski 3Lateral razvijao je nastavak svetski poznate igre Hellblade – u ekskluzivnoj saradnji sa Xbox timom!

Gejming kompanija 3Lateral iz Novog Sada koja stoji iza tehnologije za kreiranje realističnih digitalnih modela i animacija, učestvovala je u razvoju nastavka video igre 'Hellblade' za Xbox koristeći najnoviji 'Unreal engine' koji je razvio Epic Games.

Kultura 2.0

Da li će ‘meme’ magija ikada prestati? Sudeći po opsesiji bejbi Jodom – ne

Ima li nekog ko počinje da čitav ovaj tekst, a da nikada nije poslao Džon Travolta mim? Iskreno, ne verujem, jer mimove toliko često srećemo i toliko im se često smejemo da su postali neizbežan deo moderne komunikacije - a mi nismo ni primetili. Ipak, da li su oni samo trend ili su tu da ostanu zauvek?

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.