Chatbot 'Rea' Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

Chatbot ‘Rea’ Raiffeisen banke stigla na Viber i Messenger za bržu komunikaciju sa klijentima

U saradnji sa kompanijom SAGA iz Beograda, Raiffeisen banka predstavila je u ponedeljak potpuno novu uslugu na domaćem tržištu - platformu za komunikaciju klijenata sa bankom, baziranu na veštačkoj inteligenciji. Reč je o softverskom rešenju koje je simbolično nazvano Rea (Raiffeisen Electronic Assistant).

Postojeći i budući korisnici Raiffeisen banke, u mogućnosti su da pomenuti servis koriste slanjem pisanih (kontekstualnih) poruka ovom chatbotu kroz najčešće kanale komunikacije Facebook Messenger ili Viber. Na ovaj način daje se mogućnost postavljanja bilo kojeg pitanja u vezi sa uslugama i proizvodima banke, a korisnici na taj način mogu da pronađu najbližu filijalu i bankomat, ili pak dobiju neku drugu relevantnu informaciju – sa svog mobilnog telefona ili računara.

Za razliku od drugih komunikacionih rešenja koja već postoje na našem tržištu, a koja su bazirana na takozvanoj “menijem vođenoj komunikaciji” (decision tree), rešenje Raiffeisen banke predstavlja enterprise bot koji funkcioniše na bazi veštačke inteligencije i zasnovan je na potpunom razumevanju prirodnog jezika. Sama konverzacija između servisa Rea i klijenta odvija se na srpskom ili engleskom jeziku – interaktivno, nalikujući komunikaciji između dvoje ljudi.

Potrebno je povezati biznis i inovativna rešenja

O novom servisu Raiffeisen banke na srpskom tržištu, za Netokraciju je govorio Milen Janjić iz razvojnog odeljenja kompanije SAGA koji je tom prilikom izjavio:

SAGA je razvoj chatbota otpočela pre godinu i po dana. Mi u suštini nismo razvijali bilo kakvog bota, ovo je stvarno enterprise platforma koja s jedne strane koristi sve što je interno dostupno i što mi možemo da isprogramiramo, a sa druge strane koristi veliku snagu koju danas pružaju open API koncepti. Iako smo uložili veliku trud i vreme u razvoj ovog rešenja, posao tek predstoj pred nama, ali ono što nas ohrabruje jeste da ne vidimo da je neko na srpskom i širem tržištu regiona uspeo da napravi konkurentno rešenje.

Između ostalog, Milen napominje i važnost saradnje sa Raiffeisen bankom, te ističe koliko je bitno povezivanje poslovnog znanja sa određenim inovativnim rešenjima. On  navodi i da je ova banka oformila digitalni tim koji se bavio ovim proizvodom od samog  starta što je umnogome pomoglo tehničku implementaciju onoga što danas predstavlja Raiffeisen elektronski asistent.

Da li su chatbotovi svemogući community menadžeri koje ne moramo da plaćamo?

Veštačka inteligencija kao sledeća stanica digitalnog bankarstva?

Predstavnici Raiffeisen banke nisu krili ambiciozne planove kada je u pitanju lansiranje virtuelnog asistenata Rea, a Nebojša Jovanović iz sektora digitalnog bankarstva pri ovoj banci, otkriva nam da je u proteklom periodu uveden niz inovativnih rešenja iz domena digitalnog bankarstva, dok je veliki fokus stavljen na digitalnu transformaciju i automatizaciju određenih procesa:

Kako je Rea zasnovana na veštačkoj inteligenciji, ovo softversko rešenje će kroz komunikaciju vremenom dodatno učiti o navikama korisnika. Naime i usluge koje će moći da ponudi biće sve kompleksnije, tako da u perspektivi očekujemo da će korisnici biti u prilici da čak obave i kupovinu neke od usluga banke bez dolaska u filijalu, putem svog mobilnog telefona.

Takođe, biće i opcija da se dođe i do transacionog dela platforme, da se obavljaju transakcije plaćanja ka ljudima koji se nalaze u kontakt listama korisnika. Rea će pored ovih kanala biti dostupna i na ostalim, te sama platforma u tom slučaju nema ograničenja.

Uvođenjem ove novine, Raiffeisen banka nastoji da primenjuje svoje tehničko – tehnološke inovacije, čime prati i rastući trend digitalizacije poslovanja, nastavljajući  proces digitalne transformacije uvođenjem savremenih tehnoloških rešenja. Cilj je između ostalog da se dodatno unapredi usluga banke, kao i da se klijentima omogući još brži i jednostavniji pristup svim neophodnim informacijama vezanim za bankarsko poslovanje.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Infobip Connect — unapredite svoj startap uz AI tehnologije!

Uz podršku kompanije Tenderly, Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje.

Karijere

Sanja Žugić preuzima vođenje studija Playstudios Europe

Zahvaljujući stručnim i sposobnim ljudima, 'game dev' industrija u Srbiji i dalje raste. Donosimo vam još jednu u nizu inspirativnih priča koja dokazuje ovu tvrdnju.

Tehnologija

Domaća aplikacija ‘Vozzi’ za pomoć na putu zvanično prestaje sa radom

Servis 'Vozzi' za pomoć vozačima na putu o kojem je Netokracija ranije pisala, zvanično prestaje sa radom usled komplikacija sa poslovanjem na domaćem tržištu. Saopštenje ove kompanije, prenosimo u celosti.

Propustili ste

Karijere

Galaksija kup: Srednjoškolci iz Srbije prave hardvere koji menjaju živote ljudi!

Pametne naočare za ljude oštećenog sluha, makro programabilna tastatura i daljinski sistem za kontrolu prikupljanja reciklažnog otpada. Upoznajte inovativne projekte učenika koji su osvojili prva tri mesta na ovogodišnjem Galaksija kupu — takmičenju srednjoškolaca elektrotehničkih škola iz cele Srbije.

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.

Office Talks Podcast

Prodaja IT usluga : Saveti direktora prodaje Hooloova

Gost 185. epizode Office Talks podkasta bio je Đorđe Vukotić, prodajni direktor u kompaniji Hooloovoo koji nam je objasnio kako izgraditi uspešan sales tim u domenu IT industrije.

Kolumna

‘Fundraising’ za startape iz ljudske perspektive

Pre nego što započnemo ovaj razgovor, želeo bih da zamislite da smo na jednoj prijateljskoj kafi i sve što ćete čuti tj. pročitati je nešto što bih, lično, voleo da je meni neko ispričao (mnogo grešaka i pristupa) ranije.

Karijere

Social Impact Award program pomaže 10.000 mladih preduzetnika godišnje

Nevladina organizacija Razlivalište već devet godina uspešno sprovodi globalni Social Impact Award (SIA) program podrške društvenom preduzetništvu. Ukoliko imate između 15 i 30 godina i želite da uplovite u preduzetničke vode, sve o programu pročitajte u tekstu koji sledi!