Srpski 'community menadžeri' u proseku zarađuju 680 evra

Srpski ‘community menadžeri’ u proseku zarađuju 680 evra, rad na stranom tržištu najisplatljiviji

Rad u marketingu sa sobom nosi mnogobrojne benefite, a jedan od njih su i nešto veće plate - pogotovo ukoliko govorimo o drugim industrijama na ovim prostorima. Istraživanje Marketing zajednice za 2016. godinu pokazalo je da su godine iskustva i polje rada ujedno i najznačajniji faktori koji doprinose visini zarade u ovom sektoru. Netokracija prenosi najzanimljivije podatke istraživanja.

6gjo1

Facebook grupa Marketing zajednica sprovela je krajem 2016. godine istraživanje o platama u marketingu. Na uzorku od 174 ispitanika, istraživanje je odgovorilo na pitanja vezana za radna iskustva u marketingu, oblasti marketing ekspertize, tržišta i kompanija u kojima ispitanici rade, ali i tipu angažovanja kao i visini svoje mesečne neto zarade.

Kada i govorimo o iskustvu, 41% ispitanika izjavilo je da spada u mediore iliti radnike sa 2 do 5 godine iskustva u marketingu. Njih prate junioru sa 30% (do 2 godine rada u marketingu), dok najmanji procenat anketiranih spada u seniore – svega 19% onih koji su u marketingu duže od 5 godina.

Više od 50% ispitanika tako se izjasnilo da u svakodnevnom radu pokriva oblasti makretinga na društvenim mrežama i kreiraranje sadržaja, dok su među najzastupljenijim oblastima upravo Community management i Analytics. Sa druge strane, u najmanje zastupljene oblasti spadaju Programmatic advertising, Video i Affiliate marketing – nešto zastupljeniji su PPC, SEO i Offline marketing.

marketing1

Najveći procenat ispitanika (58%) čine marketari sa punim radnim vremenom koji su zaposleni u nekoj kompaniji. Njih prate marketari koji svoje puno radno vreme dopunjavaju frilens projektima (16%) i marketari koje rade isključivo na frilens projektima. Najmanje zastupljeni su oni koji se marketingom bave part-time ili su vlasnici svojih makretinških agencija (11%).

Od ukupnog broja ispitanika čak 42% je angažovano u domaćim kompanijama koje posluju na domaćem tržištu, dok je 20% marketara angažovano u domaćim kompanijama koje posluju isključivo na stranom tržištu. Isti procenat njih zaposlen je u starnim kompanijama koje posluju isključivo na stranom tržištu. Istraživanje je tako pokazalo da 55% ispitanika radi za domaće tržište, 42% za strano tržište, dok svega 3% marketara kombinuje rad na domaćem i stranom tržištu.

Zarade najviše uslovljene iskustvom, ali i poljem rada

Istraživanje Marketing zajednice za 2016. godinu tako je pokazalo da je najveći skok plata primećen prilikom prelaska sa juniorskog na mediorski nivo – prilikom prelaska sa mediorskog na seniorski nivo, taj skok je procentualno nešto manji. Mediori koji u proseku imaju 2 do 3 godine radnog iskustva tako mogu očekivati prosečne neto zarade u visini od 775 evra, dok primanja seniora prelaze četiri cifre i dostižu 1.200 evra na mesečnom nivou.

marketing2

Takođe je primećen i veliki raspon plata – od minimalne do maksimalne vrednosti – na svim nivoima iskustva što ukazuje da drugi faktori kao što su tržište za koje se radi, oblast marketinga i slično, značajno utiču na nivo zarade (pored godina iskustva). Prosečna plata ispitanika koji su kao svoju oblast delovanja naveli i Community management je 680 evra (bez obzira na seniornost), dok je prosečna plata ispitanika koji su kao svoju oblast delovanja naveli i Affiliate marketing (bez obzira na seniornost) gotovo duplo viša i iznosi 1.320 evra.

Najveće prihode u prosečnom iznosu od 1.780 evra, na mesečnom nivou ostvaruju vlasnici kompanija tj. marketinških agencija. Prate ih zaposleni sa punim radnim vremenom u kompanijama koji svoj budžet dopunjavaju frilens projektima i u proseku zarađuju 1.100 evra mesečno. Sa druge starne, najmanje zarade od oko 350 evra ostvaruju part-time marketari.

marketing3

Istraživanje je pokazalo i to da kada se uporete marketari koje svoje puno radno vreme ostvaruju u nekoj kompaniji i oni koji se bave isključivo frilens projektima, za isti nivo radnog iskustva frilenseri ostvaruju za 13% više prihode.

Domaće vs. strano tržište

Najviši prosek plata od 1.650 evra ostvaren je u stranim kompanijama koje kombinuju rad na domaćem i stranom tržištu, a najniži u domaćim kompanijama koje rade isključivo za domaće tržište – 700 evra. Najveća zarada ostvaruje se u onim kompanijama koje kombinuju rad na domaćem i stranom tržištu, zatim onim koje rade isključivo za strano i na kraju u onim koje posluju isključivo na domaćem tržištu. Iako je nivo zarada u domaćim kompanijama bez obzira na tržište na kome posluju vrlo sličan (±10%), treba imati u vidu da prosek godina iskustva zaposlenih u ovim kompanijama varira.

Najpovoljnija situacija jeste za zaposlene u stranim kompanijama koje posluju na stranom tržištu, a najnepovoljnija za domaće kompanije koje rade isključivo na domaćem tržištu.

Iz Marketing zajednice poručuju da je ovo tek prvo istraživanje, te da će slična anketa biti sprovedena i u 2017. godini. Jedna od ideja jeste i da se uključi podatak o bruto platama koji je relevantniji poslodavcima, više demografskih podataka o ispitanicima (pol, godine) i njihova lokacija (grad u kome rade), budući da bi svi ovi paramateri dali precizniji uvid o zaradama marketara u Srbiji.

Preuzmite istraživanje o platama u marketingu za 2016. godine.

 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.