Pausal.rs i Payoneer sklopili partnerstvo za lakšu saradnju sa globalnim klijentima

Pausal.rs i Payoneer sklopili partnerstvo za lakšu saradnju sa globalnim klijentima

Pausal.rs i Payoneer započeli su ekskluzivnu saradnju predstavivši novu funkciju jednostavne naplate inostranih faktura kroz 'Pay with Payoneer' opciju.

Sa servisom Pausal.rs koji korisnicima omogućava samostalno vođenje paušalne agencije upoznali smo se sredinom 2016. godine. Samo prošle godine tim iza ovog startapa obeležio je i uspešnu saradnju sa Societe Generale bankom, predstavivši prvu PSD2 integraciju u Srbiji.

Ove godine iz Pausala najavljuju nove velike promene u vidu saradnje sa kompanijom Payoneer. Više o novoj funkciji, ali i o poslovanju sa poznatim servisom, za Netokraciju je otkrila Sofija Popara, suosnivač ovog startapa:

Prošle godine smo radili na omogućavanju korisnicima plaćanje troškova iz naše aplikacije, dok smo ove godine rešili da tome pridodamo i praćenje prihoda. Nova opcija „Pay with Payoneer“ omogućava korisniku da poveže svoj Paušal i Payoneer nalog i tim korisnicima pruži dodatne opcije. Svaka inostrana faktura koju korisnik želi da naplati putem Payoneer-a će u jednom kliku dobiti ovu opciju, odnosno dugme za instant plaćanje fakture.

Popara dodaje da kupac klikom na dugme dobija već predefinisane podatke za transakciju koji se uzimaju sa fakture, opcije za izvršenje plaćanja i na kraju samo plaćanje. Čim komitent izvrši plaćanje, faktura dobija status naplaćena u Pausal.rs aplikaciji – bez potrebe korisnika da ručno unosi ovaj podatak. Tako se na jednom mestu kreira digitalna fakturu sa integrisanim instant plaćanjem, stoga više nema potrebe za instrukcijama za plaćanje.

Govoreći o tome kako je nastala saradnja sa Payoneer-om, Sofija u prvi plan stavlja činjenicu da freelance poslovanje raste sve brže i brže, u poslednjih nekoliko meseci se može pronaći bezbroj istraživanja koje svedoči o Srbiji kao žarištu ove grupacije:

Kako je Payoneer najzastupljenija institucija digitalnog novca u Srbiji i najpopularnija među freelancerima, a pritom i kompletno digitalna, potpuno nam je bilo logično da nekako povežemo naše sisteme i zajedno okupljamo sve digitalne nomade pod jednim krovom. Njima se dopala ova ideja i tako je i počeo ceo proces razvijanja projekta i integracije.

Naša sagovornica ne skriva zadovoljstvo i poštovanje prema odluci Payoneer-a da se upuste u ovaj poduhvat i rade na olakšavanju poslovanja jedne grupacije kojoj je to i najbitnije. Čitav uspeh tima iz Srbije i njegov značaj, dodatno se ogleda u podatku da je slično povezivanje sa Payonee-rom izvršilo samo tri fintech softvera u celom svetu do sada.

Poziv za saradnju otvoren i drugim fintech kompanijama

Sa druge strane, predstavnici kompanije Payoneer otkrivaju za Netokraciju da su sa Pausal.rs timom stupili u kontakt sredinom 2018. godine, shvativši da postoji odlična šansa da se kreira daleko veća vrednost za frilensere u Srbiji. Leon Aldošin, Partership Manager u ovoj kompaniji kaže:

Mi uzajamno delimo iste vrednosti koji se zasnivaju na pomaganju preduzetnicima da unaprede svoje poslovanje na viši nivo tako što će izaći na inostrano tržište. Pored toga, uvideli smo da postoji velika sličnost među klijentima koji koriste oba servisa, te se nadamo da ćemo za ovom integracijom zajedno pomoći da ispunimo njihove potrebe.

Što se tiče ostalih fintech startapa, Aldošin kaže da je kompanija uvek otvorena za saradnju, kao i da ohrabruje mlade i talentovane timove da stupe u kontakt sa ovom kompanijom i zajedno sa njenim predstavnicima razmisle na koji način omogućiti dodatnu vrednost za korisnike.

Na pitanje Netokracije koliko su dugo trajali pregovori i koji su se sve izazovi našli na putu tehničke implementacije, Sofija odgovara da je za same pregovore oko saradnje i pravcu integracije bio dovoljan jedan Skype call, ali pregovori o tome šta bi sve moglo da se implementira trajali su ipak malo duže. Popara objašnjava:

Izazov je bio to što rezidentima Srbije nije dozvoljeno da vrše devizne transakcije među sobom, pa samim tim nije bilo moguće implementirati funkcije vezane za bilo koje vrste prihoda i troškova.

Upravo zbog toga smo i odlučili da se u startu fokusiramo na jedan bitan vid poslovanja – poslovanje sa inostranim kupcima, a nakon toga odlučimo koji će biti naredni korak. Sama tehnička implementacija je trajala manje od tri meseca, te smo paralelno sa njom unapređivali aplikaciju sa funkcijama koje su već neko vreme bile u planu.

Pay with Payoneer opcija znatno će olakšati i pojednostaviti naplatu inostranih faktura.

Kako je čitav proces izgleda sa strane tehnološke implementacije, otkriva nam Nikola Tasić, tehnički direktor Pausal.rs:

Moram da priznam da sa tehničke strane nije bilo posebnih poteškoća jer je dokumentacija koju smo dobili bila jasna i detaljna. Posebno nam je značila podrška njihovog stručnog tima, koji se uključivao kad god nam je to bilo potrebno ili smo naišli na neke poteškoće.

Najteži deo bilo je mapiranje njihovih polja sa poljima naše aplikacije i dizajn baze podataka. API-to-API komunikacija mora da podržava određene bezbednosne uslove o kojima smo morali da vodimo računa, a koje Payoneer zahteva.

Nikola pored toga kao izazove izdvaja prilagođavanje funkcija u aplikaciji ovoj opciji i uklapanje u ceo sistem, koji je potpuno povezan i svaka stvar utiče na neku drugu. Kako kaže, upravo zbog toga je bilo potrebno biti jako pažljiv u povezivanju i uzeti sve moguće akcije u obzir.

Integracija plaćanja i naplate sledeći korak

Ukoliko uzmemo u obzir platne procedure u okviru srpske administracije i potencijalne izazove koje bi ona mogla da donese za Pausal.rs i novu funkciju, Sofija jasno stavlja do znanja da se radi o digitalnoj instituciji, a ne o tradicionalnoj domaćoj banci, pa iz tih razloga tim nije naišao na izazove u administraciji:

NBS prepoznaje strane institucije elektronskog novca i to za obavljanje platnog prometa sa inostranstvom, međutim kako one nisu registrovane u našoj zemlji, nisu dozvoljene transakcije između rezidenata i samim tim ne postoji briga oko platnih procedura unutar zemlje.

Ovo znači da se Payoneer nalog u finansijskim knjigama posmatra jednako kao regularan devizni račun, s razlikom da ne postoji procedura uvoza deviza u zemlju i pravdanja tog novca u banci u ovom momentu, već tek pri prebacivanju novca na domaći devizni račun u domaćoj tradicionalnoj banci.

Za kraj, Sofija nam otrkiva i naredne planove koji se u velikoj meri zasnivaju na integraciji plaćanja i naplate, kako bi se zaokružilo celo poslovanje Pausala na jednom mestu i potpuno zatvorio krug. Popara posebno napominje da će se intezivirati i nastavti saradnja sa Payoneer-om, te je plan da se ista razvije kroz nove funkcije i još naprednije opcije.

„Upravo zato ćemo nastaviti za zajedničkim brainstorming-om i razmenom ideja. Naravno, iako je ovako nešto mnogo teže implementirati sa domaćim sistemima, to i dalje ostaje naš cilj i plan je da u budućem periodu se makar malo približimo tom cliju“, zaključila je ona.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.