U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast

U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast – do 2025. industrija bi mogla da vredi $103 milijarde

Ograničeno vreme kretanja tokom pandemije otvorilo je nove aktivnosti za ljude širom sveta. Značajan rast beleži i 'online gambling' o čijem smo rastu i stanju na tržištu razgovarali sa predstavnicima domaćih iGaming kompanija.

Koliko znate o online gambling industriji? Na globalnom nivou, očekuje se da će ovo tržište dostići vrednost od 103 milijarde dolara do 2025. godine uz godišnji rast od 11%. Najveći deo industrije danas svakako zauzima iGaming koji bi u istom periodu trebalo da vredi čak 94 milijarde dolara, stavljajući nam do znanja da je broj ljudi koji igraju online igre na sreću i koji koriste online betting servise u porastu.

Ipak, 2020. godina počela je širenjem epidemije korona virusa što je dovelo do toga da je čitava planeta trenutno zatvorena u svojim domovima. Mnogi poslovi su stali, neki su gotovo preko noći nestali, ali ima i onih koji se suočavaju sa nešto drugačijim scenarijem. Pored medija i digitalnih servisa, primetan rast ovih dana beleže i domaće online gambling kompanije jer matematika je jednostavna – ljudi u ovom trenutku imaju višak slobodnog vremena i traže novi vid zabave.

Sa kojim se izazovima suočavaju sada, da li beleže veći broj korisnika i gde vide budućnost online igara na sreću u narednom periodu – pitali smo Sajmon Hemona, CPO kompanije Relax Gaming i Ninoslava Lazarevića, direktora za online i razvoj u kompaniji MaxBet.

Esport kao prilika u nedostatku drugih sportskih dešavanja

Da je COVID-19 pogodio sve biznise najbolje nam na početku otkriva Ninoslav koji kaže da je kompanija MaxBet odlučila da zatvori svih 324 objekata uprkos značajnim finansijskim gubicima, čak i pre uredbe Vlade da se kladionice privremeno zatvaraju. Prema njegovim rečima, ova odluka predstavljala je logičan potez pre svega zbog odgovornosti prema zaposlenima i njihovim porodicama, ali i prema posetiocima. Iako je kompanija tokom godina investirala u digitalizaciju gambling i betting sektora, odnos između online i offline aktivnosti ipak postoji:

Naši igrači u Srbiji vole da posećuju same lokacije i da u njima vode aktivan društveni život. Zato je kod nas veza između lokacija i online poslovanja neraskidiva – veliki procenat uplata depozita za online klađenje dolazi upravo sa naših lokacija. Ipak, za sada smo zadovoljni stalnim rastom baze naših korisnika, koji se nastavio sa aktivnostima uprkos novonastaloj situaciji.

Ninoslav dodaje da je jedan od izazova se kojim se suočavaju sve velike kompanije u ovoj industriji i taj što je betting ponuda daleko zanimljivija igračima od casino i virtuelnih igara. Ipak, kako je gotovo svaki sportski događaj stao, logično pitanje je – na šta se kladiti? Lazarević ističe da je odgovor za MaxBet stigao u vidu betting ponuda za sportove i lige koje se inače slabije prate, ali i za Esport koji kompanija u ovim trenucima vidi kao odličnu priliku – kako za popularizaciju samog sektora, tako i za razonodu svojih korisnika.

Međutim, za vreme pandemije, kompanije poput MaxBeta mogu da se oslone i na ponudu video igara na sreću koje korisnici mogu da igraju putem digitalnih kanala. Lazarević naglašava za Netokraciju da su u ovom segmentu najpopularnije casino i virtuelne igre:

Izdvojio bih Book of Secrets, Aviator, Flaming Hot, Respin Joker, Book of Ra deluxe. Od virtuelnih igara tu su My Lucky 6, Lucky 6, Lucky Balls, koje imaju jackpot koji može da bude jako interesantan za naše igrače, kao i instant igre Leap gaming (fudbal, tenis, trke pasa i konja).

Virtuelni fudbal nudimo kroz live i prematch ponudu, koje predstavljaju realne utakmice kroz virtuelnu ponudu.

Naš sagovornik ne skriva da gorenavedene igre beleže konstantan rast, posebno u prethodnom periodu kako je fudbalska ponuda gotovo nepostojeća, a razlog tome je činjenica da se igračima nudi drugačije iskustvo i zabava kroz inovativni digitalni format:

Naše virtuelne igre su igre zasnovane na RNG modelu (random number generator). Zbog jako različitih koncepata, dobrih grafičkih rešenja i originalnih ideja, ove igre mogu da budu jako interesantne za igrače. Dodao bih i da je igru Exefeed (virtuelni fudbal) radila jedna domaća kompanija.

U svojoj ponudi imamo veliki broj virtuelnih rešenja od različitih provajdera i svaki igrač može da nađe ponudu po svojoj meri. Štaviše, veoma smo zadovoljni podatkom da neke igre imaju veliki RTP koeficijent (Return to Player) – čak i do 97%.

Rast primetan, ali se poslovanje nastavlja po planu – fokus na dalje inovacije

„Baš kao i čitav poslovni svet i iGaming industrija prolazi kroz jedinstvene izazove i mogućnosti usred ove svetske zdravstvene krize“, otkriva za Netokraciju Sajmon Hemon koji radi na poziciji Chief Product Officer u kompaniji Relax Gaming. On kaže da na ovom tržištu za sada najbolje prolaze one kompanije koje nude rešenja za online poker ili casino jer igrači u ovom trenutku traže zabavu kod kuće.

Sajmon se između ostalog osvrnuo i na situaciju iz ugla Relax Gaminga i potražnje njihovih proizvoda (igara) u ovom trenutku:

Za sada je brojeve teško predvideti jer nikada ne znate koliko dugo će ova kriza nastaviti da traje i koje bi posledice donela. Sigurno je da postoji veća potražnja od naših klijenata za sadržajem vrhunskog kvaliteta, a samim tim i od naših partnera koji trguju. Treba imati i na umu da se operateri okupljaju za stabilnijim oblastima poslovanja kako bi nadoknadili gubitke kod drugih oblasti u trenutnoj situaciji.

Sajmon je za Netokraciju otkrio da sam online casino posao konstantno evoluira, kao i ukusi i potrebe igrača. On ne skriva da u ovom trenutku igrači imaju tendenciju da se oprobaju i u drugim igrama – nešto što nije tipičan slot. Otuda i inicijativa iGaming kompanija da se okrenu ka inovacijama u ovom sektoru, nudeći igračima nove igre zasnovane na jedinstvenim ulogama i dizajnu.

Ipak, tokom pomenute krize, izazovno je ostvariti napredak i ispunjenje zacrtanih ciljeva jer se i ova kompanija morala prilagoditi novonastalim uslovima rada na daljinu, o čemu je Hemon takođe govorio:

Kao proizvođač softvera, naravno da imate izazove, ali mi smo u mnogo boljoj poziciji za razliku od većine kompanija, barem kada je reč o obavljanju posla na daljinu. Na raspolaganju su nam odlični komunikacijski alati i njima se rukuje na pravi način, što zapravo može postići veliko povećanje produktivnosti. Razgovor sa klijentima u ovim uslovima je za nas takođe u redu, jer je većina komunikacija do sada bila remote, tako da se samo poslovanje odvija kao i do sada.

Na pitanje Netokracije da li kompanija razvija nove proizvode i kako Relax Gaming gleda da iskoristi pozitivan rast čitavog sektora u ovom trenutku, naš sagovornik dodaje da se tim drži ustaljene strategije koja podrazumeva nove proizvode, ali se isto tako dosta pažnje posvećuje očuvanju development resursa koji se ne smeju izlagati dodatnom naporu u ovom trenutku:

Kod nas za sada ne postoji preveliko iskorišćavanje tog talasa rasta – bilo kakvi planovi zahtevaju vreme da se primene i realizuju u zavisnosti od toga kako će se i slika tržišta menjati, tako da ostajemo verni našem uobičajenom poslu.

Zaključivši razgovor, Sajmon kaže da je trenutni cilj kompanije svakako poslovanje u skladu sa svim zdravstvenim preporukama u onim državama u kojima kompanija posluje. Čitav sektor nastaviće da raste, a sada je i odličan trenutak da tržište pokaže pun potencijal online bettinga i gamblinga jer i u godinama koje dolaze ovo su kanali za koje se predviđa najveći stepen rasta. Pandemija, makar iz ovog ugla, taj rast samo može dodatno ubrzati.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.