Relax Gaming iz Beograda osvaja 'online gambling' tržište vredno 50 milijardi dolara

50 milijardi dolara vredno ‘online gambling’ tržište Relax Gaming osvaja iz Beograda

Koliko zapravo znate o 'online' igrama na sreću? O tome kako ova industrija zaista funkcioniše, otkrivamo vam kroz razgovor sa predstavnicima kompanije Relax Gaming koji nam objašnjavaju o čemu je zapravo reč.

Igre na sreću danas su možda popularnije nego ikada pre. Od prvih listića za loto koje smo popunjavali nadajući se dobitku, preko sve popularnijih kazina koji su se otvarali širom sveta, došlo je vreme da se ode i korak dalje – što, naravno, diktira dalji razvoj tehnologije.

Pored toga, čini se da je danas moguće kladiti se na sve, od sporta do lotoa. Ipak, iako i dalje nadu za dobitkom tražimo upravo kroz te popularne listiće, tikete ili nešto treće, na ovom tržištu se gotovo preko noći rodila potreba za online klađenjem. Zašto?

Zato što je, recimo, online kazino danas dostupniji korisnicima nego onaj fizički, a brzina Interneta koja se povećava globalno omogućava nam da sreću oprobamo u realnom vremenu na bilo kojem mestu, da li sa računara, telefona ili tableta – bilo da je u pitaju rulet, poker, slot mašine ili nešto drugo.

Te online igre na sreću danas se zovu iGaming i obuhvataju digitalne verzije pokera, online kazina, ali i sportska klađenja. Uz to, razvija se i neverovatnom brzinom, uz procene da bi do 2024. godine mogla da vredi čak 94,4 milijarde dolara, a samo u Evropi 24,7 milijarde evra.

Iako zvuči kao potpuno nov koncept, iGaming je zapravo nastao 1994. godine, a danas se najviše zasniva na igrama online kladionica ili kockarnica. Otuda su tržištu igara na sreću potrebni partneri u vidu kreativnih studija, odnosno kompanija zaduženih za kreiranje tih igara, a jedna od takvih kompanija je Relax Gaming, malteška kompanija koja ima kancelariju i u Beogradu.

U nastavku teksta Srđan Zdravković, direktor pomenutog inhouse studija, objašnjava nam kako pomenuta kompanija zapravo radi na video igrama za iGaming tržište i koja je u tom čitavom procesu uloga studija u Srbiji.

Kako izgleda integracija rešenja na velikim gambling sistemima?

„Kompanija Relax Gaming od samog starta bavila se razvojem različitih igara za iGaming, tako da je ubrzo postala jedan od značajnijih dobavljača igara za ovu industriju„, započinje Srđan razgovor za Netokaciju. To je, sa druge strane, uslovilo dalji rast kompanije, pa su kancelarije otvorili u Švedskoj, Finskoj, Estoniji, Malti, a od prošle godine u Srbiji.

Pokušavajući bliže da nam objasni na koji način studio funkcioniše, na kojim proizvodima radi i koja je njihova uloga u pomenutoj industriji, Srđan kaže da Relax Gaming nudi zapravo široku paletu igara kada je reč o svim segmentima iGaming-a.

Prema njegovim rečima, pored kazino igara koje uključuju rulet, black-jack i slot igre, studio kreira i rešenja za bingo i poker kao jedan od vrlo prepoznatljivih proizvoda koji je moguće igrati isključivo preko Unibet platforme. Međutim, kada je reč o integraciji tih igara u velike online casino sisteme, ona se odvija na više nivoa.

Zdravković kaže da sva integracija video igara koja se tiče dolaska do krajnjih korisnika ide preko mnogobrojnih online kazina sa kojima Relax Gaming takođe ostvaruje saradnju i kojima isporučuje svoje proizvode. Ipak, pored binga i pokera, kao popularnih igara, ova kompanija radi i na ostalim kazino rešenjima, što nam je Srđan i otkrio:

Od pre par godina aktivni smo u segmentu slot igara koji beleži ogroman rast u popularnosti. U kratkom periodu uspeli smo da se pozicioniramo kao top dobavljači kvalitetnog sadržaja na evropskom tržištu tako da intenzivno radimo na dodatnom razvoju slotova. Ove godine kompanija Relax zabeležila je i prvi značajniji uspeh osvajanjem nagrade za najbolju mobilnu igru 2019. godine za naslov Temple Tumble.

Relax Gaming u potrazi za novim pozicijama u Beogradu

Konkurencija na pomenutom tržištu je, kao što smo već i pomenuli, sve veća i veća, ponuda igara je obimnija, pa je samim tim i dolaženje do igrača i klijenata postao teži deo posla. Kako bi uspeli da ispune kriterijume i dobiju nove kapacitete za ritam koje tržište diktira, ova kompanija je kao što smo već pomenuli, prepoznala potencijal u Srbiji otvorivši studio prošle godine u Beogradu, nakon čega i naša zemlje postaje deo sve vrednijeg tržišta. Srđan nam dalje objašnjava:

Prosto se otvorila šansa za ulazak jedne ovakve strane kompanije na domaće tržište. Postojali su svi uslovi i projekat smo počeli još 2017. godine da bi konačno studio proradio u maju 2018. Pred nama je bilo puno priprema i puno posla koji se na kraju definitivno isplatio, jer danas studio broji 23 ljudi i još uvek raste.

Trenutno, Srđan radi sa ljudima koji formiraju tri tima, koji pored developera čine još i 2D i 3D artisti, animatori, QA inženjeri, projektni menadžeri i deo marketing dizajna, dok je ostatak marketing tima i razvoja biznisa lociran na Malti.

Međutim, ovo nije i finalna selekcija tima pomenute kompanije u Srbiji. S obzirom na to da se studio bavi kompletnom produkcijom igara from the scratch, dinamika timova je velika tokom rada na kreativnim proizvodima, a čitav proces zahteva i iskustvo zaposlenih. Iz tog razloga, kako nam Zdravković otkriva, trenutno su otvorene pozicije za po jednog QA inženjera, react developera i jednog 2D artistu – kako bi dodatno unapredili efikasnost postojećih timova.

Pred timom u Srbiji stoje pune ruke posla i rad na novim projektima, što je dovelo do potrage za novim pozicijama i ljudima koji će dobiti nove kolege.

Beogradski studio za razliku od drugih kancelarija ove kompanije, suštinski radi na razvoju sopstvenih proizvoda, fokusirajući se uglavnom na kreiranje slot online igara, što kako dodaje naš sagovornik, daje puno slobode da istražuju različite teme i stilove. Tako je svaka igra drastično različita, a čitava ekipa trenutno ima pune ruke posla, o čemu nam je Srđan i pričao:

Studio trenutno radi na svojim novim naslovima koje ćemo objaviti već od početka sledeće godine, dok smo ove godine imali jako uspešno izdanje igre „Money train“ koja je svojom veoma inovativnom mehanikom privukla dosta “hard core” igrača i bila zapažena kod strimera. Novi planovi vezani su za nove igre koje su sada sve veće i sve ambicioniznije, tako da očekujem zaista jedan veoma uzbudljiv period za studio u narednim godinama.

Optimizacija produkcije i podizanje kvaliteta kao naredni koraci

Pred sam kraj razgovora, osvrnuli smo se na planove i ideje tima u Beogradu koji slede u 2020. godini. Srđan ističe da ono što je ideja pomenute postavke studija, jeste optimizacija radnih procesa i samih pozicija, kako bi se stvorio pristup rada koji omogućava da tim opušteno i temeljno radi na projektima – zalazeći tako u detalje i podižući još više kvalitet samih igara.

To takođe znači da studio neće gledati u smeru velikih širenja, već nastoji da raste u smeru podizanja kvaliteta i performansi u produkciji čija će optimizacija u narednom periodu biti glavni cilj za sve zaposlene.

„Štaviše, o novim projektima se svakodnevno razgovara i broj projekata koji prođe kroz studio za godinu dana je sve veći, i to je trend koji želimo da zadržimo i u narednom periodu“, zaključio je na kraju Srđan.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?