Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Dom omladine u Beogradu ugostio je prošle nedelje prvi OMGcommerce - konferenciju posvećenu finansijama i trgovini iz ugla 'mobile-first' korisnika. Više od 140 učesnika imalo je priliku da čuje domaće stručnjake iz domena e-commercea i bankarskog sektora, dok je jedan od gostiju bio i Gabriel Ghita, Business Development Manager u Mastercardu koji je prisutnima otkrio podatke i trendove najnovijeg istraživanja ove kompanije kada je reč o implementiranju novih platnih tehnologija.

Foto: Marko Đurić

Gost iz Mastercarda ujedno otvorio prvu Netokracijinu OMGcommerce konferenciju u Beogradu kao keynote predavač. Približivši ukratko publici detalje iz svoje poslovne biografije, Ghita se ubrzo osvrnuo na istraživanja o implementaciji platnih tehnologija za CEE region. Kako je naveo na početku, statistike pokazuju da Evropa ima veliki rast e-commerce usluga, ali takođe i korisnika koji sve više ukazuju poverenje elektronskom načinu plaćanja koje beleži rast i do 50%.

Elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu

Činjenica je da se u zemljama Zapadne i Srednje Evrope ulažu značajna sredstva u e-commerce, ali i veliki napori kompanija i banaka kako bi se napravile primamljive mobilne platforme. Otuda ne čudi podatak da je u državama poput Češke Republike zastupljeno čak 60% elektronskih transakcija, dok je na primer u Mađarskoj i Rumuniji taj procenat nešto manji i iznosi 25%, odnosno 30%, pokazalo je istraživanje Mastercarda.

Govoreći o Srbiji, Ghita dodaje da nije previše upoznat sa stanjem e-commerce segmenta, dok sa sigurnošću može da potvrdi da elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu u našoj zemlji, te da je m-commerce najbrže rastući segment e-commerce-a, što će tek predstavljati veliki izazov za kompanije ali i banke. Sa druge strane, razvoj NFC tehnologije, rast beskontaktnog plaćanja i popularnost m-bankinga usmeravaju korisnika da svoje finansije i transakcije prebace na pametne telefone, a Ghita tom prilikom dodaje:

Vremenom je dosta toga napredovalo, kartice su sada samo popularne kada je reč o e-commerce trgovini i kupovini na Internetu. Trendovi pokazuju da mnogi korisnici smatraju kako će kartice vremenom postati beznačajne s obzirom na to da tehnologija mobilnog plaćanja ima sve veću popularnost – kao i ona tehnologija koja dopušta integraciju tih istih kartica u telefon, kao što je e-wallet.

Marko Đurić
Gabrielovo predavanje otkrilo je da nove metode plaćanja beleže velik rast na prostoru Centralne i Istočne Evrope.

Bezbednost za korisnike uvek na prvom mestu

Ono što mnoge kompanije, a posebno banke stavljaju na prvo mesto ukoliko govorimo o implementaciji platnih tehnologija, jeste sigurnost i bezbednosti korisnika prilikom obavljanja transakcija. Ghita pak navodi da pojedini regulatorni okviri savremenog oblika plaćanja nisu uvek na pravom mestu u pojedinim zemljama, tako da bi uz taj podatak i zloupotreba korisničkih podataka mogla da bude velika mana u procesu elektronskih plaćanja.

Ako želite da uradite dobar posao u e-commerceu morate da investirate mnogo novca i u isto vreme zaposlite mlade talentovane ljude. To je posebno važno jer ćemo u bliskom periodu govoriti o naprednim procesima plaćanja, a samo neka od njih je bazirana na veštačkoj inteligenciji i skeniranju lica putem prednjih kamera telefona (face recognition), koje bi mogle da se iskoriste prilikom procesa potvrde kupovine.

Osvrnuvši se nešto detaljnije o tehnologiji vezanoj za sigurnost prilikom online transakcija, Gabriel u prvi plan stavlja 3D secure tehnologiju kao globalni standard, koji se razvijao godinama i definitivno će predstavljati budućnost i izazov za banke u narednom periodu. On takođe smatra da bi banke i korisnici u narednom periodu mogle da se suoče sa izazovima poput izbacivanja SMS obaveštenja i potvrde putem posebnih kodova, za koje Gabriel smatra da su samo dodatni komplikovani procesi za korisnike u m-commerce iskustvu.

„Sve ovo o čemu smo govorili je budućnost koja nas čeka vrlo brzo, te je za sada većina projekata samo u razvoju i domenu ideje. Na primer, biometrijski telefoni koji će brže nego što mislimo da se nađu u našim rukama, biće samo jedan od izazova za banke u periodu koji je pred nama, zaključio je Gabriel na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.