Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Dom omladine u Beogradu ugostio je prošle nedelje prvi OMGcommerce - konferenciju posvećenu finansijama i trgovini iz ugla 'mobile-first' korisnika. Više od 140 učesnika imalo je priliku da čuje domaće stručnjake iz domena e-commercea i bankarskog sektora, dok je jedan od gostiju bio i Gabriel Ghita, Business Development Manager u Mastercardu koji je prisutnima otkrio podatke i trendove najnovijeg istraživanja ove kompanije kada je reč o implementiranju novih platnih tehnologija.

Foto: Marko Đurić

Gost iz Mastercarda ujedno otvorio prvu Netokracijinu OMGcommerce konferenciju u Beogradu kao keynote predavač. Približivši ukratko publici detalje iz svoje poslovne biografije, Ghita se ubrzo osvrnuo na istraživanja o implementaciji platnih tehnologija za CEE region. Kako je naveo na početku, statistike pokazuju da Evropa ima veliki rast e-commerce usluga, ali takođe i korisnika koji sve više ukazuju poverenje elektronskom načinu plaćanja koje beleži rast i do 50%.

Elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu

Činjenica je da se u zemljama Zapadne i Srednje Evrope ulažu značajna sredstva u e-commerce, ali i veliki napori kompanija i banaka kako bi se napravile primamljive mobilne platforme. Otuda ne čudi podatak da je u državama poput Češke Republike zastupljeno čak 60% elektronskih transakcija, dok je na primer u Mađarskoj i Rumuniji taj procenat nešto manji i iznosi 25%, odnosno 30%, pokazalo je istraživanje Mastercarda.

Govoreći o Srbiji, Ghita dodaje da nije previše upoznat sa stanjem e-commerce segmenta, dok sa sigurnošću može da potvrdi da elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu u našoj zemlji, te da je m-commerce najbrže rastući segment e-commerce-a, što će tek predstavljati veliki izazov za kompanije ali i banke. Sa druge strane, razvoj NFC tehnologije, rast beskontaktnog plaćanja i popularnost m-bankinga usmeravaju korisnika da svoje finansije i transakcije prebace na pametne telefone, a Ghita tom prilikom dodaje:

Vremenom je dosta toga napredovalo, kartice su sada samo popularne kada je reč o e-commerce trgovini i kupovini na Internetu. Trendovi pokazuju da mnogi korisnici smatraju kako će kartice vremenom postati beznačajne s obzirom na to da tehnologija mobilnog plaćanja ima sve veću popularnost – kao i ona tehnologija koja dopušta integraciju tih istih kartica u telefon, kao što je e-wallet.

Marko Đurić
Gabrielovo predavanje otkrilo je da nove metode plaćanja beleže velik rast na prostoru Centralne i Istočne Evrope.

Bezbednost za korisnike uvek na prvom mestu

Ono što mnoge kompanije, a posebno banke stavljaju na prvo mesto ukoliko govorimo o implementaciji platnih tehnologija, jeste sigurnost i bezbednosti korisnika prilikom obavljanja transakcija. Ghita pak navodi da pojedini regulatorni okviri savremenog oblika plaćanja nisu uvek na pravom mestu u pojedinim zemljama, tako da bi uz taj podatak i zloupotreba korisničkih podataka mogla da bude velika mana u procesu elektronskih plaćanja.

Ako želite da uradite dobar posao u e-commerceu morate da investirate mnogo novca i u isto vreme zaposlite mlade talentovane ljude. To je posebno važno jer ćemo u bliskom periodu govoriti o naprednim procesima plaćanja, a samo neka od njih je bazirana na veštačkoj inteligenciji i skeniranju lica putem prednjih kamera telefona (face recognition), koje bi mogle da se iskoriste prilikom procesa potvrde kupovine.

Osvrnuvši se nešto detaljnije o tehnologiji vezanoj za sigurnost prilikom online transakcija, Gabriel u prvi plan stavlja 3D secure tehnologiju kao globalni standard, koji se razvijao godinama i definitivno će predstavljati budućnost i izazov za banke u narednom periodu. On takođe smatra da bi banke i korisnici u narednom periodu mogle da se suoče sa izazovima poput izbacivanja SMS obaveštenja i potvrde putem posebnih kodova, za koje Gabriel smatra da su samo dodatni komplikovani procesi za korisnike u m-commerce iskustvu.

„Sve ovo o čemu smo govorili je budućnost koja nas čeka vrlo brzo, te je za sada većina projekata samo u razvoju i domenu ideje. Na primer, biometrijski telefoni koji će brže nego što mislimo da se nađu u našim rukama, biće samo jedan od izazova za banke u periodu koji je pred nama, zaključio je Gabriel na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?