Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Dom omladine u Beogradu ugostio je prošle nedelje prvi OMGcommerce - konferenciju posvećenu finansijama i trgovini iz ugla 'mobile-first' korisnika. Više od 140 učesnika imalo je priliku da čuje domaće stručnjake iz domena e-commercea i bankarskog sektora, dok je jedan od gostiju bio i Gabriel Ghita, Business Development Manager u Mastercardu koji je prisutnima otkrio podatke i trendove najnovijeg istraživanja ove kompanije kada je reč o implementiranju novih platnih tehnologija.

Foto: Marko Đurić

Gost iz Mastercarda ujedno otvorio prvu Netokracijinu OMGcommerce konferenciju u Beogradu kao keynote predavač. Približivši ukratko publici detalje iz svoje poslovne biografije, Ghita se ubrzo osvrnuo na istraživanja o implementaciji platnih tehnologija za CEE region. Kako je naveo na početku, statistike pokazuju da Evropa ima veliki rast e-commerce usluga, ali takođe i korisnika koji sve više ukazuju poverenje elektronskom načinu plaćanja koje beleži rast i do 50%.

Elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu

Činjenica je da se u zemljama Zapadne i Srednje Evrope ulažu značajna sredstva u e-commerce, ali i veliki napori kompanija i banaka kako bi se napravile primamljive mobilne platforme. Otuda ne čudi podatak da je u državama poput Češke Republike zastupljeno čak 60% elektronskih transakcija, dok je na primer u Mađarskoj i Rumuniji taj procenat nešto manji i iznosi 25%, odnosno 30%, pokazalo je istraživanje Mastercarda.

Govoreći o Srbiji, Ghita dodaje da nije previše upoznat sa stanjem e-commerce segmenta, dok sa sigurnošću može da potvrdi da elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu u našoj zemlji, te da je m-commerce najbrže rastući segment e-commerce-a, što će tek predstavljati veliki izazov za kompanije ali i banke. Sa druge strane, razvoj NFC tehnologije, rast beskontaktnog plaćanja i popularnost m-bankinga usmeravaju korisnika da svoje finansije i transakcije prebace na pametne telefone, a Ghita tom prilikom dodaje:

Vremenom je dosta toga napredovalo, kartice su sada samo popularne kada je reč o e-commerce trgovini i kupovini na Internetu. Trendovi pokazuju da mnogi korisnici smatraju kako će kartice vremenom postati beznačajne s obzirom na to da tehnologija mobilnog plaćanja ima sve veću popularnost – kao i ona tehnologija koja dopušta integraciju tih istih kartica u telefon, kao što je e-wallet.

Marko Đurić
Gabrielovo predavanje otkrilo je da nove metode plaćanja beleže velik rast na prostoru Centralne i Istočne Evrope.

Bezbednost za korisnike uvek na prvom mestu

Ono što mnoge kompanije, a posebno banke stavljaju na prvo mesto ukoliko govorimo o implementaciji platnih tehnologija, jeste sigurnost i bezbednosti korisnika prilikom obavljanja transakcija. Ghita pak navodi da pojedini regulatorni okviri savremenog oblika plaćanja nisu uvek na pravom mestu u pojedinim zemljama, tako da bi uz taj podatak i zloupotreba korisničkih podataka mogla da bude velika mana u procesu elektronskih plaćanja.

Ako želite da uradite dobar posao u e-commerceu morate da investirate mnogo novca i u isto vreme zaposlite mlade talentovane ljude. To je posebno važno jer ćemo u bliskom periodu govoriti o naprednim procesima plaćanja, a samo neka od njih je bazirana na veštačkoj inteligenciji i skeniranju lica putem prednjih kamera telefona (face recognition), koje bi mogle da se iskoriste prilikom procesa potvrde kupovine.

Osvrnuvši se nešto detaljnije o tehnologiji vezanoj za sigurnost prilikom online transakcija, Gabriel u prvi plan stavlja 3D secure tehnologiju kao globalni standard, koji se razvijao godinama i definitivno će predstavljati budućnost i izazov za banke u narednom periodu. On takođe smatra da bi banke i korisnici u narednom periodu mogle da se suoče sa izazovima poput izbacivanja SMS obaveštenja i potvrde putem posebnih kodova, za koje Gabriel smatra da su samo dodatni komplikovani procesi za korisnike u m-commerce iskustvu.

„Sve ovo o čemu smo govorili je budućnost koja nas čeka vrlo brzo, te je za sada većina projekata samo u razvoju i domenu ideje. Na primer, biometrijski telefoni koji će brže nego što mislimo da se nađu u našim rukama, biće samo jedan od izazova za banke u periodu koji je pred nama, zaključio je Gabriel na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost dodeljuje bespovratno €380.000 – prijavite svoje inovativne projekte

Fond za inovacionu delatnost raspisao je danas javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 380.000 evra za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija kroz Program ranog razvoja i Program saradnje nauke i privrede.