Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Dom omladine u Beogradu ugostio je prošle nedelje prvi OMGcommerce - konferenciju posvećenu finansijama i trgovini iz ugla 'mobile-first' korisnika. Više od 140 učesnika imalo je priliku da čuje domaće stručnjake iz domena e-commercea i bankarskog sektora, dok je jedan od gostiju bio i Gabriel Ghita, Business Development Manager u Mastercardu koji je prisutnima otkrio podatke i trendove najnovijeg istraživanja ove kompanije kada je reč o implementiranju novih platnih tehnologija.

Foto: Marko Đurić

Gost iz Mastercarda ujedno otvorio prvu Netokracijinu OMGcommerce konferenciju u Beogradu kao keynote predavač. Približivši ukratko publici detalje iz svoje poslovne biografije, Ghita se ubrzo osvrnuo na istraživanja o implementaciji platnih tehnologija za CEE region. Kako je naveo na početku, statistike pokazuju da Evropa ima veliki rast e-commerce usluga, ali takođe i korisnika koji sve više ukazuju poverenje elektronskom načinu plaćanja koje beleži rast i do 50%.

Elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu

Činjenica je da se u zemljama Zapadne i Srednje Evrope ulažu značajna sredstva u e-commerce, ali i veliki napori kompanija i banaka kako bi se napravile primamljive mobilne platforme. Otuda ne čudi podatak da je u državama poput Češke Republike zastupljeno čak 60% elektronskih transakcija, dok je na primer u Mađarskoj i Rumuniji taj procenat nešto manji i iznosi 25%, odnosno 30%, pokazalo je istraživanje Mastercarda.

Govoreći o Srbiji, Ghita dodaje da nije previše upoznat sa stanjem e-commerce segmenta, dok sa sigurnošću može da potvrdi da elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu u našoj zemlji, te da je m-commerce najbrže rastući segment e-commerce-a, što će tek predstavljati veliki izazov za kompanije ali i banke. Sa druge strane, razvoj NFC tehnologije, rast beskontaktnog plaćanja i popularnost m-bankinga usmeravaju korisnika da svoje finansije i transakcije prebace na pametne telefone, a Ghita tom prilikom dodaje:

Vremenom je dosta toga napredovalo, kartice su sada samo popularne kada je reč o e-commerce trgovini i kupovini na Internetu. Trendovi pokazuju da mnogi korisnici smatraju kako će kartice vremenom postati beznačajne s obzirom na to da tehnologija mobilnog plaćanja ima sve veću popularnost – kao i ona tehnologija koja dopušta integraciju tih istih kartica u telefon, kao što je e-wallet.

Marko Đurić
Gabrielovo predavanje otkrilo je da nove metode plaćanja beleže velik rast na prostoru Centralne i Istočne Evrope.

Bezbednost za korisnike uvek na prvom mestu

Ono što mnoge kompanije, a posebno banke stavljaju na prvo mesto ukoliko govorimo o implementaciji platnih tehnologija, jeste sigurnost i bezbednosti korisnika prilikom obavljanja transakcija. Ghita pak navodi da pojedini regulatorni okviri savremenog oblika plaćanja nisu uvek na pravom mestu u pojedinim zemljama, tako da bi uz taj podatak i zloupotreba korisničkih podataka mogla da bude velika mana u procesu elektronskih plaćanja.

Ako želite da uradite dobar posao u e-commerceu morate da investirate mnogo novca i u isto vreme zaposlite mlade talentovane ljude. To je posebno važno jer ćemo u bliskom periodu govoriti o naprednim procesima plaćanja, a samo neka od njih je bazirana na veštačkoj inteligenciji i skeniranju lica putem prednjih kamera telefona (face recognition), koje bi mogle da se iskoriste prilikom procesa potvrde kupovine.

Osvrnuvši se nešto detaljnije o tehnologiji vezanoj za sigurnost prilikom online transakcija, Gabriel u prvi plan stavlja 3D secure tehnologiju kao globalni standard, koji se razvijao godinama i definitivno će predstavljati budućnost i izazov za banke u narednom periodu. On takođe smatra da bi banke i korisnici u narednom periodu mogle da se suoče sa izazovima poput izbacivanja SMS obaveštenja i potvrde putem posebnih kodova, za koje Gabriel smatra da su samo dodatni komplikovani procesi za korisnike u m-commerce iskustvu.

„Sve ovo o čemu smo govorili je budućnost koja nas čeka vrlo brzo, te je za sada većina projekata samo u razvoju i domenu ideje. Na primer, biometrijski telefoni koji će brže nego što mislimo da se nađu u našim rukama, biće samo jedan od izazova za banke u periodu koji je pred nama, zaključio je Gabriel na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.