Banca Intesa: 'Više od 1.000.000 Internet transakcija ove godine'

Banca Intesa: ‘Očekujemo više od 1.000.000 Internet transakcija ove godine’

Prošle godine čak milijardu ljudi širom sveta kupovalo je proizvode i usluge preko Interneta. Trend rasta e-commerce segmenta nije zaobišao ni Srbiju. Naši sugrađani sve češće koriste prednosti kupovine na Internetu i web prodavnica je sve više - kao i poslovnih prilika za finansijske institucije. Krajem prošle nedelje Banca Intesa predstavila je uspešne rezultate poslovanja svoje e-commerce usluge, te najavila jednostavniji i efikasniji način verifikacije kupaca, odnosno autorizacije transakcija. O stanju Internet kupovine u zemlji, upoznali smo se na događaju u novootvorenoj ekspozituri ove banke u Beogradu.

Ispred Banca Intese, prisutnima su se obratili Zorana Branković (levo) i Darko Popović koji su predstavili stanje domaćeg e-commerce segmenta.

Ukoliko pogledamo procenat ljudi koji su danas zadovoljni Internet kupovinom i e-transakcijama, videćemo da preko 80% kupaca ima izraženo pozitivno mišljenje. Kada govorimo o Srbiji, davni počeci e-trgovine vezuju se još za 1999. godinu, međutim tadašnji sistem postojao je svega dve godine. Nešto manje od deceniju kasnije, Banca Intesa predstavila je svoje rešenje za e-kupovinu 2007. godine, omogućivši trgovcima da preko svojih web prodavnica ponude robu i usluge online. Internet kupovina od tada beleži sve veći rast – iz godine u godinu.

Nakon deset godina od početnih koraka e-commerce usluge u našoj zemlji, tržište se promenilo gotovo po svim parametrima – počevši od broja web prodavnica odnosno trgovaca, do sve većeg broja kupaca, Internet je poprimio glas sve popularnijeg mesta za kupovinu kod ogromnog broja građana.

Porast online kupovine za 66% na godišnjem nivou

Pomenuti događaj bio je dobra prilika da se obeleži decenija od uspostavljanja e-commerce usluge ove banke u Srbiji, a više o pristupu segmentu e-kupovine, sa prisutnima su podelili Darko Popović, član Izvršnog odbora i direktor Divizije za poslovanja sa fizičkim licima i malim biznisom, kao i Zorana Branković, direktorka Odeljenja za multichannel marketing. Na pitanje o ključnim trendovima za period koji je pred nama, ali i o faktorima bitnim za uspešnu promociju Internet kupovine u Srbiji, Popović kaže:

Nije potrebno posebno objašnjavati koje su prednosti e-trgovine za sve učesnike u procesu jedne transakcije, ali evo da istaknem najosnovnije. Kupcu je to definitivno brz, jednostavan, bezbedan i pouzdan način da dođe do širokog izbora robe i usluga, dok prodavci putem svojih web prodavnica koje predstavljaju svojevrsne distributivne kanale, mogu da dođu do značajno većeg broja kupaca i tako prošire svoje poslovanje.

Srdačne hostese pokazale su nam na simuliranom web shopu kako se obavlja online transakcija uz jednostavniji način autentifikacije kupca – SMS OTP.

Nastavljajući izlaganje Darko je dodao da je Banca Intesa danas lider u ovom segmentu – transakcije izvršene putem payment gateway rešenja ove banke zauzimaju čak 80% ukupnog e-commerce tržišta u Srbiji. Samo prošle godine ova banka ostvarila je više od 650.000 online transakcija, što predstavlja ukupan rast transakcija od čak 66% i prometa od 53% u odnosu na godinu ranije. U 2017. se očekuje ukupan broj transakcija premaši milion!

Još zastupljenija Internet kupovina u 2017. godini

Sa druge strane, Zorana kaže da građani Srbije danas online kupovinu obavljaju putem MasterCard, Maestro, Visa i American Express platnih kartica, dok se ove godine očekuje da e-commerce usluga obuhvati i nacionalnu DinaCard karticu. Na pitanje iz publike šta domaći Internet kupci najčešće pazare, Brankovićeva kaže da se najveći broj transakcija vezuje za kupovinu avio karata, ulaznica za događaj iz oblasti kulture, knjige, odeću, obuću, kozmetiku, hranu i usluge mobilne telefonije.

Kako kupovina iz fotelje ne bi kojim slučajem postala negativno iskustvo, web prodavnice su zaštićene 3D Secure sistemom za autorizaciju i naplatu transakcija. Na pitanje Netokracije šta ovaj stepen zaštite znači kako za kupce, tako i za trgovce, Zorana odgovara da je kroz kompletan 3D Secure sistem, Banca Intesa svoju e-commerce uslugu učinila još efikasnijom i jednostavnijom za korišćenje, kao i jednom od najsigurnijih na tržištu – kupci su zaštićeni od potencijalnih zloupotreba njihovih platnih kartica, a prodavci od zloupotreba na njihovom online prodajnom mestu.

3D Secure tehnologija zahteva dodatnu identifikaciju korisnika, odnosno vršioca plaćanja Mastercard i Visa karticama na internetu, a upravo ova tehnologija predstavlja najviši stepen zaštite za sve učesnike transakcije. Pri verifikaciji kupca, pored upotrebe CAP čitača, sada postoji dodatna potvrda transakcije, odnosno zaštita kupca u vidu slanja jednokratne lozinke koja mu stiže na telefonski broj i unosi se prilikom kupovine, takozvani SMS OTP (SMS one time password).

Prvo u nizu neformalnih okupljanja poslužilo je za upoznavanje domaće digitalne zajednice o trendovima e-trgovine u Srbiji.

Ukoliko se pitate šta je to što mnoge građane i dalje odvlači od online kupovine, spisku se može pridodati i to što mnogi milsle da na internetu ne može da se plaća na rate. Ipak, Darko ističe da Banca Intesa svojim klijentima omogućava online kupovinu uz plaćanje na rate – naravno, uz prethodno dogovorenu otplatu između banke i trgovca koji se služi e-commerce rešenjem banke. U praksi, to znači da kao što vašu platnu karticu možete da koristite u standardnim radnjama za kupovinu na rate, sada to isto možete da uradite i u Internet prodavnicama, zahvaljujući e-commerce usluzi.

Promet od preko 4,5 milijardi dinara

Iskorak ka popularizaciji e-trgovine predstavlja i podatak da je Banca Intesa obezbedila pomoć trgovcima prilikom implementacije sistema za online naplatu na njihove sajtove i web prodavnice – kroz partnerstvo sa nekoliko softverskih kompanija koje u ovom slučaju nastupaju kao sistem integratori (sa godinama iskustva u implementaciji ovakvih rešenja). Kako Zorana kaže, čitav proces traje od pet do sedam radnih dana i osmišljen je tako da ne predstavlja značajan finansijski napor za trgovce.

Uoči kraja formalnog dela, Brankovićeva zaključuje da banka očekuje stabilan rast domaćeg e-commerce tržišta i do kraja 2017. više od 4,5 milijardi dinara prometa. Takođe, predviđa se i porast online trgovaca koji koriste rešenja ove banke – trenutno ih ima oko 150. Zahvaljujući uzlaznom trendu kada je Internet trgovina u Srbiji u pitanju, e-commerce segment se može pohvaliti stopom rasta koji domaće tržište svrstava u rang daleko digitalno naprednijih zemalja jugoistočne Evrope.

Zahvaljujemo se Banca Intesa na jedinstvenoj prilici da se upoznamo sa stanjem u Internet kupovini u Srbiji. Ukoliko ste trgovac koji razmišlja u smeru lansiranja web prodavnice, više informacija o e-commerce rešenju ove banke i uslovima naplate možete pronaći na zvaničnom sajtu Banca Intese.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.