Banca Intesa: 'Više od 1.000.000 Internet transakcija ove godine'

Banca Intesa: ‘Očekujemo više od 1.000.000 Internet transakcija ove godine’

Prošle godine čak milijardu ljudi širom sveta kupovalo je proizvode i usluge preko Interneta. Trend rasta e-commerce segmenta nije zaobišao ni Srbiju. Naši sugrađani sve češće koriste prednosti kupovine na Internetu i web prodavnica je sve više - kao i poslovnih prilika za finansijske institucije. Krajem prošle nedelje Banca Intesa predstavila je uspešne rezultate poslovanja svoje e-commerce usluge, te najavila jednostavniji i efikasniji način verifikacije kupaca, odnosno autorizacije transakcija. O stanju Internet kupovine u zemlji, upoznali smo se na događaju u novootvorenoj ekspozituri ove banke u Beogradu.

Ispred Banca Intese, prisutnima su se obratili Zorana Branković (levo) i Darko Popović koji su predstavili stanje domaćeg e-commerce segmenta.

Ukoliko pogledamo procenat ljudi koji su danas zadovoljni Internet kupovinom i e-transakcijama, videćemo da preko 80% kupaca ima izraženo pozitivno mišljenje. Kada govorimo o Srbiji, davni počeci e-trgovine vezuju se još za 1999. godinu, međutim tadašnji sistem postojao je svega dve godine. Nešto manje od deceniju kasnije, Banca Intesa predstavila je svoje rešenje za e-kupovinu 2007. godine, omogućivši trgovcima da preko svojih web prodavnica ponude robu i usluge online. Internet kupovina od tada beleži sve veći rast – iz godine u godinu.

Nakon deset godina od početnih koraka e-commerce usluge u našoj zemlji, tržište se promenilo gotovo po svim parametrima – počevši od broja web prodavnica odnosno trgovaca, do sve većeg broja kupaca, Internet je poprimio glas sve popularnijeg mesta za kupovinu kod ogromnog broja građana.

Porast online kupovine za 66% na godišnjem nivou

Pomenuti događaj bio je dobra prilika da se obeleži decenija od uspostavljanja e-commerce usluge ove banke u Srbiji, a više o pristupu segmentu e-kupovine, sa prisutnima su podelili Darko Popović, član Izvršnog odbora i direktor Divizije za poslovanja sa fizičkim licima i malim biznisom, kao i Zorana Branković, direktorka Odeljenja za multichannel marketing. Na pitanje o ključnim trendovima za period koji je pred nama, ali i o faktorima bitnim za uspešnu promociju Internet kupovine u Srbiji, Popović kaže:

Nije potrebno posebno objašnjavati koje su prednosti e-trgovine za sve učesnike u procesu jedne transakcije, ali evo da istaknem najosnovnije. Kupcu je to definitivno brz, jednostavan, bezbedan i pouzdan način da dođe do širokog izbora robe i usluga, dok prodavci putem svojih web prodavnica koje predstavljaju svojevrsne distributivne kanale, mogu da dođu do značajno većeg broja kupaca i tako prošire svoje poslovanje.

Srdačne hostese pokazale su nam na simuliranom web shopu kako se obavlja online transakcija uz jednostavniji način autentifikacije kupca – SMS OTP.

Nastavljajući izlaganje Darko je dodao da je Banca Intesa danas lider u ovom segmentu – transakcije izvršene putem payment gateway rešenja ove banke zauzimaju čak 80% ukupnog e-commerce tržišta u Srbiji. Samo prošle godine ova banka ostvarila je više od 650.000 online transakcija, što predstavlja ukupan rast transakcija od čak 66% i prometa od 53% u odnosu na godinu ranije. U 2017. se očekuje ukupan broj transakcija premaši milion!

Još zastupljenija Internet kupovina u 2017. godini

Sa druge strane, Zorana kaže da građani Srbije danas online kupovinu obavljaju putem MasterCard, Maestro, Visa i American Express platnih kartica, dok se ove godine očekuje da e-commerce usluga obuhvati i nacionalnu DinaCard karticu. Na pitanje iz publike šta domaći Internet kupci najčešće pazare, Brankovićeva kaže da se najveći broj transakcija vezuje za kupovinu avio karata, ulaznica za događaj iz oblasti kulture, knjige, odeću, obuću, kozmetiku, hranu i usluge mobilne telefonije.

Kako kupovina iz fotelje ne bi kojim slučajem postala negativno iskustvo, web prodavnice su zaštićene 3D Secure sistemom za autorizaciju i naplatu transakcija. Na pitanje Netokracije šta ovaj stepen zaštite znači kako za kupce, tako i za trgovce, Zorana odgovara da je kroz kompletan 3D Secure sistem, Banca Intesa svoju e-commerce uslugu učinila još efikasnijom i jednostavnijom za korišćenje, kao i jednom od najsigurnijih na tržištu – kupci su zaštićeni od potencijalnih zloupotreba njihovih platnih kartica, a prodavci od zloupotreba na njihovom online prodajnom mestu.

3D Secure tehnologija zahteva dodatnu identifikaciju korisnika, odnosno vršioca plaćanja Mastercard i Visa karticama na internetu, a upravo ova tehnologija predstavlja najviši stepen zaštite za sve učesnike transakcije. Pri verifikaciji kupca, pored upotrebe CAP čitača, sada postoji dodatna potvrda transakcije, odnosno zaštita kupca u vidu slanja jednokratne lozinke koja mu stiže na telefonski broj i unosi se prilikom kupovine, takozvani SMS OTP (SMS one time password).

Prvo u nizu neformalnih okupljanja poslužilo je za upoznavanje domaće digitalne zajednice o trendovima e-trgovine u Srbiji.

Ukoliko se pitate šta je to što mnoge građane i dalje odvlači od online kupovine, spisku se može pridodati i to što mnogi milsle da na internetu ne može da se plaća na rate. Ipak, Darko ističe da Banca Intesa svojim klijentima omogućava online kupovinu uz plaćanje na rate – naravno, uz prethodno dogovorenu otplatu između banke i trgovca koji se služi e-commerce rešenjem banke. U praksi, to znači da kao što vašu platnu karticu možete da koristite u standardnim radnjama za kupovinu na rate, sada to isto možete da uradite i u Internet prodavnicama, zahvaljujući e-commerce usluzi.

Promet od preko 4,5 milijardi dinara

Iskorak ka popularizaciji e-trgovine predstavlja i podatak da je Banca Intesa obezbedila pomoć trgovcima prilikom implementacije sistema za online naplatu na njihove sajtove i web prodavnice – kroz partnerstvo sa nekoliko softverskih kompanija koje u ovom slučaju nastupaju kao sistem integratori (sa godinama iskustva u implementaciji ovakvih rešenja). Kako Zorana kaže, čitav proces traje od pet do sedam radnih dana i osmišljen je tako da ne predstavlja značajan finansijski napor za trgovce.

Uoči kraja formalnog dela, Brankovićeva zaključuje da banka očekuje stabilan rast domaćeg e-commerce tržišta i do kraja 2017. više od 4,5 milijardi dinara prometa. Takođe, predviđa se i porast online trgovaca koji koriste rešenja ove banke – trenutno ih ima oko 150. Zahvaljujući uzlaznom trendu kada je Internet trgovina u Srbiji u pitanju, e-commerce segment se može pohvaliti stopom rasta koji domaće tržište svrstava u rang daleko digitalno naprednijih zemalja jugoistočne Evrope.

Zahvaljujemo se Banca Intesa na jedinstvenoj prilici da se upoznamo sa stanjem u Internet kupovini u Srbiji. Ukoliko ste trgovac koji razmišlja u smeru lansiranja web prodavnice, više informacija o e-commerce rešenju ove banke i uslovima naplate možete pronaći na zvaničnom sajtu Banca Intese.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Intervju

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.