Banca Intesa: 'Više od 1.000.000 Internet transakcija ove godine'

Banca Intesa: ‘Očekujemo više od 1.000.000 Internet transakcija ove godine’

Prošle godine čak milijardu ljudi širom sveta kupovalo je proizvode i usluge preko Interneta. Trend rasta e-commerce segmenta nije zaobišao ni Srbiju. Naši sugrađani sve češće koriste prednosti kupovine na Internetu i web prodavnica je sve više - kao i poslovnih prilika za finansijske institucije. Krajem prošle nedelje Banca Intesa predstavila je uspešne rezultate poslovanja svoje e-commerce usluge, te najavila jednostavniji i efikasniji način verifikacije kupaca, odnosno autorizacije transakcija. O stanju Internet kupovine u zemlji, upoznali smo se na događaju u novootvorenoj ekspozituri ove banke u Beogradu.

Ispred Banca Intese, prisutnima su se obratili Zorana Branković (levo) i Darko Popović koji su predstavili stanje domaćeg e-commerce segmenta.

Ukoliko pogledamo procenat ljudi koji su danas zadovoljni Internet kupovinom i e-transakcijama, videćemo da preko 80% kupaca ima izraženo pozitivno mišljenje. Kada govorimo o Srbiji, davni počeci e-trgovine vezuju se još za 1999. godinu, međutim tadašnji sistem postojao je svega dve godine. Nešto manje od deceniju kasnije, Banca Intesa predstavila je svoje rešenje za e-kupovinu 2007. godine, omogućivši trgovcima da preko svojih web prodavnica ponude robu i usluge online. Internet kupovina od tada beleži sve veći rast – iz godine u godinu.

Nakon deset godina od početnih koraka e-commerce usluge u našoj zemlji, tržište se promenilo gotovo po svim parametrima – počevši od broja web prodavnica odnosno trgovaca, do sve većeg broja kupaca, Internet je poprimio glas sve popularnijeg mesta za kupovinu kod ogromnog broja građana.

Porast online kupovine za 66% na godišnjem nivou

Pomenuti događaj bio je dobra prilika da se obeleži decenija od uspostavljanja e-commerce usluge ove banke u Srbiji, a više o pristupu segmentu e-kupovine, sa prisutnima su podelili Darko Popović, član Izvršnog odbora i direktor Divizije za poslovanja sa fizičkim licima i malim biznisom, kao i Zorana Branković, direktorka Odeljenja za multichannel marketing. Na pitanje o ključnim trendovima za period koji je pred nama, ali i o faktorima bitnim za uspešnu promociju Internet kupovine u Srbiji, Popović kaže:

Nije potrebno posebno objašnjavati koje su prednosti e-trgovine za sve učesnike u procesu jedne transakcije, ali evo da istaknem najosnovnije. Kupcu je to definitivno brz, jednostavan, bezbedan i pouzdan način da dođe do širokog izbora robe i usluga, dok prodavci putem svojih web prodavnica koje predstavljaju svojevrsne distributivne kanale, mogu da dođu do značajno većeg broja kupaca i tako prošire svoje poslovanje.

Srdačne hostese pokazale su nam na simuliranom web shopu kako se obavlja online transakcija uz jednostavniji način autentifikacije kupca – SMS OTP.

Nastavljajući izlaganje Darko je dodao da je Banca Intesa danas lider u ovom segmentu – transakcije izvršene putem payment gateway rešenja ove banke zauzimaju čak 80% ukupnog e-commerce tržišta u Srbiji. Samo prošle godine ova banka ostvarila je više od 650.000 online transakcija, što predstavlja ukupan rast transakcija od čak 66% i prometa od 53% u odnosu na godinu ranije. U 2017. se očekuje ukupan broj transakcija premaši milion!

Još zastupljenija Internet kupovina u 2017. godini

Sa druge strane, Zorana kaže da građani Srbije danas online kupovinu obavljaju putem MasterCard, Maestro, Visa i American Express platnih kartica, dok se ove godine očekuje da e-commerce usluga obuhvati i nacionalnu DinaCard karticu. Na pitanje iz publike šta domaći Internet kupci najčešće pazare, Brankovićeva kaže da se najveći broj transakcija vezuje za kupovinu avio karata, ulaznica za događaj iz oblasti kulture, knjige, odeću, obuću, kozmetiku, hranu i usluge mobilne telefonije.

Kako kupovina iz fotelje ne bi kojim slučajem postala negativno iskustvo, web prodavnice su zaštićene 3D Secure sistemom za autorizaciju i naplatu transakcija. Na pitanje Netokracije šta ovaj stepen zaštite znači kako za kupce, tako i za trgovce, Zorana odgovara da je kroz kompletan 3D Secure sistem, Banca Intesa svoju e-commerce uslugu učinila još efikasnijom i jednostavnijom za korišćenje, kao i jednom od najsigurnijih na tržištu – kupci su zaštićeni od potencijalnih zloupotreba njihovih platnih kartica, a prodavci od zloupotreba na njihovom online prodajnom mestu.

3D Secure tehnologija zahteva dodatnu identifikaciju korisnika, odnosno vršioca plaćanja Mastercard i Visa karticama na internetu, a upravo ova tehnologija predstavlja najviši stepen zaštite za sve učesnike transakcije. Pri verifikaciji kupca, pored upotrebe CAP čitača, sada postoji dodatna potvrda transakcije, odnosno zaštita kupca u vidu slanja jednokratne lozinke koja mu stiže na telefonski broj i unosi se prilikom kupovine, takozvani SMS OTP (SMS one time password).

Prvo u nizu neformalnih okupljanja poslužilo je za upoznavanje domaće digitalne zajednice o trendovima e-trgovine u Srbiji.

Ukoliko se pitate šta je to što mnoge građane i dalje odvlači od online kupovine, spisku se može pridodati i to što mnogi milsle da na internetu ne može da se plaća na rate. Ipak, Darko ističe da Banca Intesa svojim klijentima omogućava online kupovinu uz plaćanje na rate – naravno, uz prethodno dogovorenu otplatu između banke i trgovca koji se služi e-commerce rešenjem banke. U praksi, to znači da kao što vašu platnu karticu možete da koristite u standardnim radnjama za kupovinu na rate, sada to isto možete da uradite i u Internet prodavnicama, zahvaljujući e-commerce usluzi.

Promet od preko 4,5 milijardi dinara

Iskorak ka popularizaciji e-trgovine predstavlja i podatak da je Banca Intesa obezbedila pomoć trgovcima prilikom implementacije sistema za online naplatu na njihove sajtove i web prodavnice – kroz partnerstvo sa nekoliko softverskih kompanija koje u ovom slučaju nastupaju kao sistem integratori (sa godinama iskustva u implementaciji ovakvih rešenja). Kako Zorana kaže, čitav proces traje od pet do sedam radnih dana i osmišljen je tako da ne predstavlja značajan finansijski napor za trgovce.

Uoči kraja formalnog dela, Brankovićeva zaključuje da banka očekuje stabilan rast domaćeg e-commerce tržišta i do kraja 2017. više od 4,5 milijardi dinara prometa. Takođe, predviđa se i porast online trgovaca koji koriste rešenja ove banke – trenutno ih ima oko 150. Zahvaljujući uzlaznom trendu kada je Internet trgovina u Srbiji u pitanju, e-commerce segment se može pohvaliti stopom rasta koji domaće tržište svrstava u rang daleko digitalno naprednijih zemalja jugoistočne Evrope.

Zahvaljujemo se Banca Intesa na jedinstvenoj prilici da se upoznamo sa stanjem u Internet kupovini u Srbiji. Ukoliko ste trgovac koji razmišlja u smeru lansiranja web prodavnice, više informacija o e-commerce rešenju ove banke i uslovima naplate možete pronaći na zvaničnom sajtu Banca Intese.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.