Ko je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji?

Ko je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji i zašto žene očekuju manje plate?

Internet grupa Infostud i portal Poslovi.Infostud sproveli su istraživanje pod nazivom 'Najpoželjniji poslodavac u 2016.' u kome je učestvovalo više od 10.000 ispitanika, te 1.500 ispitanika iz IT industrije. Oni su naveli trenutne uslove koje ispunjava njihov poslodavac kao što su visina plate, prilike za dalje napredovanje i slično, pri čemu je i ovoga puta za najbolju IT kompaniju izabran Nordeus.

info

Kako navode iz Infostuda, učesnici u istraživanju glasali su na osnovu ličnog suda, a tokom ankete naveli su šta njihovog poslodavca čini atraktivnim, kakve su im kompanije zanimljive, koji način angažovanja im je privlačniji, kao i koliku zaradu očekuju kod takvog poslodavca. Prema rezultatima više od 1.500 ispitanika za najbolje IT kompanije u Srbiji u 2016. godini proglašene su:

  1. Nordeus (Beograd)
  2. Microsoft (Beograd)
  3. Levi 9 (Novi Sad)
  4. Comtrade (Beograd)
  5. Vega IT (Novi Sad)

U startap svaki peti ispitanik, sigurnost korporacije privlačna

I dok se mnogobrojne organizacije u Srbiji zalažu za preduzentištvo u IT sektoru, činjenica je da je u pitanju industrija koja se u najvećoj meri i dalje oslanja na korporativnu strukturu i gde veliki brojevi i dalje vladaju. Po mišljenju većine ispitanika (82%), atraktivniji su oni poslodavci koji razvijaju sopstvene proizvode, dok je svega 18% izjavilo da im je zanimljivije kada IT poslodavac razvija rešenja za druge kompanije.

grafika1
Pored Nordeusa na Top 5 listi našli su se i Microsoft razvojni centar, kao i kompanije Levi 9, Comtrade i Vega IT Sourcing. Na listi se nalaze tri beogradske i dve novosadske kompanije.

Isto tako, gotovo dve trećine anketiranih navelo je da im je korporativni tip rada najprivlačniji, dok bi se tek svaki peti odlučio za rad u startapu. Svega 16% ispitanih odlučilo bi se za freelance angažovanje, jasno ističući sigurnost koju korporativna struktura pruža.

Žene obrazovanije, plate i do 20% manje

Istraživanje koje je Infostud sproveo posebno ističe i deo vezan za plate. Prema rezultatima ankete, prosečan iznos mesečne neto plate koji bi učesnici ankete očekivali da imaju kod svog najpoželjnijeg IT poslodavca iznosi oko 95.600 dinara (tek nešto više od 770 evra). Kada govorimo o očekivanim platama muškarci su ti koji traže u proseku 101.000 dinara, dok žene očekuju primetno nižu platu kod poslodavca iz IT sektora – 79.000 dinara što je čak 20% manje u odnosu na jači pol.

Kada uporedimo prosečne očekivane plate kod najpoželjnijeg poslodavca sa nivoom obrazovanja anketiranih, dolazimo do podataka koji jasno govore da žene u proseku imaju viši nivo obrazovanja od muškaraca, ali ipak očekuju niže plate.

Štaviše, ako se očekivana plata posmatra u odnosu na godine učesnika ankete, primetno je da mlađi od 18 godina imaju daleko najviša očekivanja u pogledu zarade – u proseku 264.000 dinara! Kod anketiranih starosnog doba od 19 do 40 godina taj iznos je daleko manji i kreće se u rasponu od 83.000 do 100.000 dinara. Ispitanici sa navršenih 40 i više godina očekuju platu od 80.000 dinara od svog najpoželjnijeg poslodavca.

Beogradski Nordeus nastavlja da
Beogradski Nordeus nastavlja da važi za jednog od najpoželjnijh poslodavaca u IT sektoru (Foto: Nordeus)

Promena posla realnost

Iako informacione tehnologije danas važe za jednu od najprivlačnijih oblasti za zaposlenje, iz Infostuda napominju da je svega trećina ispitanih kandidata navela da trenutno radi kod svog najpoželjnijeg poslodavca. Na pitanje da li razmišljaju o promeni posla, više od dve trećine anketiranih dalo je potvrdan odgovor, dok tu opciju ne razmatra nešto manje od 40% za koje se može reći da su zadovoljni trenutnom pozicijom.

Sa druge strane, ukoliko posmatramo dužinu zaposlenja kod trenutnog poslodavca, primetan je trend da o promeni češće razmišljaju zaposleni koji rade nešto duže kod tog poslodavca. Više od polovine onih koji u nekoj kompaniji radi od 5 do 7 godina razmišlja o promeni posla, kao i oko 42% onih koji tamo rade od 7 do 10 godina. Zaposleni koji su više od 10 godina ili manje od 5 godina zaposleni kod istog poslodavca, ređe razmišljaju o promeni.

Rezultate istraživanja u vidu infografike pogledajte ovde.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.