Svaki četvrti korisnik Interneta u Evropi uživa u nedeljnoj 'online' trgovini

Svaki četvrti korisnik Interneta u Evropi uživa u nedeljnoj ‘online’ trgovini

Svaki četvrti Evropljanin sa pristupom Internetu kupovao je proizvode ili usluge putem Interneta barem jednom nedeljno u 2016. godini. Poslednje izdanje Masterindex istraživanja koje je sproveo Mastercard u čak 20 evropskih zemalja, pokazuje porast e-commerce segmenta za 45% u periodu od 2015. do 2018. godine, ali i neke zanimljive trendove od države do države.

mastercard_index
Porast od 4% za online transakcije u Srbiji – nasuprot plaćanjem po pouzeću.

Kada govorimo o tome koliko često ljudi kupuju putem Interneta, MasterIndex pokazao je da povezani potrošači u Velikoj Britaniji najčešće kupuju u celoj Evropi. Slede ih Poljaci (9%), Litvanci (9%) i Italijani (8%) koji svakodnevno kupuju online. Britanci pak ističu da je za njih 41% Internet kupovina pak nedeljna aktivnost – njih slede Irci (32%) i Nemci (30%). Sa druge strane, baltičke i skandinavske zemlje nemaju ustaljenu naviku online trgovine na nedeljnom nivou.

Samo istraživanje jasno je pokazalo da se Internet trgovina znatno češće obavlja na nedeljnom nivou, nego što je to slučaj na dnevnom nivou. Posledica ovoga jeste činjenica da ljudi ređe kupuju artikle putem Interneta za svakodnevnu upotrebu, dok odeća i obuća predstavljaju daleko najpopularniju kategoriju – čak 48% ispitanika u Evropi izjavilo je da kupuje novu odeću online. Slede karte sa 34%, zatim elektronski uređaji (33%) i knjige (31)%.

MasterIndex istraživanje otkriva i neke interesantne razlike među državama u pogledu učestalosti kojom ljudi kupuju putem Interneta, vrste artikala koje kupuju i preferiranih načina plaćanja. U vreme kada evropska regulatorna tela rade na premošćavanju prekogranične e-trgovine, istraživanje je ukazalo na različite stavove prema kupovini sa sajtova iz drugih zemalja.

  • Britanci koji kupuju online (33%) duplo više kupuju namirnice na Internetu od njihovih najbližih kontinentalnih suseda u Holandiji (16%), Francuskoj (15%) i Belgiji (13%)
  • Grci koji kupuju online rezervišu putovanja na daleke destinacije putem Interneta četiri puta češće nego njihove balkanske komšije u Hrvatskoj
  • Postoji regionalni trend koji pokazuje da su Finska (31%), Švedska (22%) i Norveška (22%) jedine zemlje u kojima više od petine online kupaca učestvuje u online kockanju.

U Srbiji domaće e-prodavnice najpopularnije

Najnovije MasterIndex Srbija istraživanje sprovedeno u septembru 2016. godine pokazalo je da aktivni korisnici kartica u Srbiji godišnje obavljaju 13 online transakcija u proseku, što ukazuje da itekako ima prostora za unapređenje u ovom segmentu. Kao i u ostatku Evrope, građani Srbije putem Interneta najviše kupuju odeću i obuću (44%), elektroniku (33%), dok svega 18% ispitanika plaća svoje račune online.

Sa druge strane, domaći webshop-ovi daleko su popularniji od inostranih (75% naspram 50%), ukazujući na pitanje poverenja koje i dalje muči čitav sektor. Četvrtina ispitanika koristi se sajtovima sa kuponima, ili za grupnu kupovinu. Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard izjavila je da je MasterIndex Srbija pokazao i da se smanjilo korišćenje keša kao platne metode za online kupovinu u periodu 2015. – 2016. godine za 4%.

masterindex-infografika_netokracija

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

For The Win! konferencija je tokom koje Beograd postaje epicentar evropskog gejminga

Konferencija For the Win!, od 25. do 26. maja okupiće u Beogradu regionalnu i evropsku 'game-dev' zajednicu, uz govornike iz kompanija kao što su Google, Outfit7, Two Desperados, 3 Lateral ili Activision/Blizzard/King, kao i organizacija ISFE, UKIE, EGDF, IGDA i mnogih drugih.

Kultura 2.0

Stari model rada iz kancelarije od 9 do 5 je prevaziđen, hibridni model je realnost – potvrđuju domaće IT kompanije

Pandemiji je došao kraj, ali rad od kuće je i dalje na snazi. Zato naše sagovornike pitamo da li će zvanični povratak u kancelariju ikada više biti opcija.

Office Talks Podcast

Šta se dešava kada dobijete otkaz? Saveti za radnike i poslodavce

Gošća 141. epizode Office Talks podkasta bila je Tijana Žunić Marić koja je advokat i partner u advokatskoj kancelariji Žunić. Sa njom smo razgovarali o tome kako se IT firme suočavaju sa otkazima.

Propustili ste

Društvene mreže

Zašto udruženje Fruškać mora da plati 115.000 dinara odštete zbog ‘deljenja’ na Instagramu?

Da li naš Zakon prepoznaje pravila upotrebe društvenih mreža, te koja su naša prava, a koje obaveze prilikom deljenja sadržaja, pitali smo Anju Berić iz advokatske kancelarije Žunić Law.

Office Talks Podcast

Stanje marketing agencija u 2023.

Gost 145. epizode Office Talks podkasta bio je Nikola Parun koji dolazi iz agencije Ovation BBDO, a sa kojim smo imali priliku da razgovaramo o stanju u industriji digitalnog marketinga u Srbiji nakon pandemije korona virusa.

Karijere

Istraživanje Puls HR zajednice: Privlačenje zaposlenih je najveći izazov IT kompanija

Sudeći prema istraživanju koje je sproveo HelloWorld, najveći izazov za IT kompanije u protekle dve godine bio je privlačenje IT kandidata, što je istaklo 61% ispitanika.

Karijere

Dražen Šumić je novi direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji

Kao direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji, Dražen Šumić će biti zadužen za dalji strateški razvoj centra u Beogradu, koji važi za jedan od najvažnijih razvojnih centara u Evropi.

Karijere

Žarko Stevanović iz Potere: Svetski šampion u znanju po zanimanju je programer!

Žarka već godinama gledate kao jednog od tragača u kultnom kvizu Potera gde je gotovo nepobediv. A, da li ste znali da je on po profesiji programer koji pored kvizova, karijeru gradi u sferi kompjuterskih nauka?

Najava

Prvi Polkadot Day u Srbiji: Istražite Polkadot ‘blockchain’ ekosistem

Ovaj događaj u organizaciji MVP Workshop-a deo je Belgrade Blockchain Week-a i održaće se na Fakultetu organizacionih nauka 5. juna, sa početkom u 11 časova.