Svaki četvrti korisnik Interneta u Evropi uživa u nedeljnoj 'online' trgovini

Svaki četvrti korisnik Interneta u Evropi uživa u nedeljnoj ‘online’ trgovini

Svaki četvrti Evropljanin sa pristupom Internetu kupovao je proizvode ili usluge putem Interneta barem jednom nedeljno u 2016. godini. Poslednje izdanje Masterindex istraživanja koje je sproveo Mastercard u čak 20 evropskih zemalja, pokazuje porast e-commerce segmenta za 45% u periodu od 2015. do 2018. godine, ali i neke zanimljive trendove od države do države.

mastercard_index
Porast od 4% za online transakcije u Srbiji – nasuprot plaćanjem po pouzeću.

Kada govorimo o tome koliko često ljudi kupuju putem Interneta, MasterIndex pokazao je da povezani potrošači u Velikoj Britaniji najčešće kupuju u celoj Evropi. Slede ih Poljaci (9%), Litvanci (9%) i Italijani (8%) koji svakodnevno kupuju online. Britanci pak ističu da je za njih 41% Internet kupovina pak nedeljna aktivnost – njih slede Irci (32%) i Nemci (30%). Sa druge strane, baltičke i skandinavske zemlje nemaju ustaljenu naviku online trgovine na nedeljnom nivou.

Samo istraživanje jasno je pokazalo da se Internet trgovina znatno češće obavlja na nedeljnom nivou, nego što je to slučaj na dnevnom nivou. Posledica ovoga jeste činjenica da ljudi ređe kupuju artikle putem Interneta za svakodnevnu upotrebu, dok odeća i obuća predstavljaju daleko najpopularniju kategoriju – čak 48% ispitanika u Evropi izjavilo je da kupuje novu odeću online. Slede karte sa 34%, zatim elektronski uređaji (33%) i knjige (31)%.

MasterIndex istraživanje otkriva i neke interesantne razlike među državama u pogledu učestalosti kojom ljudi kupuju putem Interneta, vrste artikala koje kupuju i preferiranih načina plaćanja. U vreme kada evropska regulatorna tela rade na premošćavanju prekogranične e-trgovine, istraživanje je ukazalo na različite stavove prema kupovini sa sajtova iz drugih zemalja.

  • Britanci koji kupuju online (33%) duplo više kupuju namirnice na Internetu od njihovih najbližih kontinentalnih suseda u Holandiji (16%), Francuskoj (15%) i Belgiji (13%)
  • Grci koji kupuju online rezervišu putovanja na daleke destinacije putem Interneta četiri puta češće nego njihove balkanske komšije u Hrvatskoj
  • Postoji regionalni trend koji pokazuje da su Finska (31%), Švedska (22%) i Norveška (22%) jedine zemlje u kojima više od petine online kupaca učestvuje u online kockanju.

U Srbiji domaće e-prodavnice najpopularnije

Najnovije MasterIndex Srbija istraživanje sprovedeno u septembru 2016. godine pokazalo je da aktivni korisnici kartica u Srbiji godišnje obavljaju 13 online transakcija u proseku, što ukazuje da itekako ima prostora za unapređenje u ovom segmentu. Kao i u ostatku Evrope, građani Srbije putem Interneta najviše kupuju odeću i obuću (44%), elektroniku (33%), dok svega 18% ispitanika plaća svoje račune online.

Sa druge strane, domaći webshop-ovi daleko su popularniji od inostranih (75% naspram 50%), ukazujući na pitanje poverenja koje i dalje muči čitav sektor. Četvrtina ispitanika koristi se sajtovima sa kuponima, ili za grupnu kupovinu. Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard izjavila je da je MasterIndex Srbija pokazao i da se smanjilo korišćenje keša kao platne metode za online kupovinu u periodu 2015. – 2016. godine za 4%.

masterindex-infografika_netokracija

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost dodeljuje bespovratno €380.000 – prijavite svoje inovativne projekte

Fond za inovacionu delatnost raspisao je danas javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 380.000 evra za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija kroz Program ranog razvoja i Program saradnje nauke i privrede.