Svaki četvrti korisnik Interneta u Evropi uživa u nedeljnoj 'online' trgovini

Svaki četvrti korisnik Interneta u Evropi uživa u nedeljnoj ‘online’ trgovini

Svaki četvrti Evropljanin sa pristupom Internetu kupovao je proizvode ili usluge putem Interneta barem jednom nedeljno u 2016. godini. Poslednje izdanje Masterindex istraživanja koje je sproveo Mastercard u čak 20 evropskih zemalja, pokazuje porast e-commerce segmenta za 45% u periodu od 2015. do 2018. godine, ali i neke zanimljive trendove od države do države.

mastercard_index
Porast od 4% za online transakcije u Srbiji – nasuprot plaćanjem po pouzeću.

Kada govorimo o tome koliko često ljudi kupuju putem Interneta, MasterIndex pokazao je da povezani potrošači u Velikoj Britaniji najčešće kupuju u celoj Evropi. Slede ih Poljaci (9%), Litvanci (9%) i Italijani (8%) koji svakodnevno kupuju online. Britanci pak ističu da je za njih 41% Internet kupovina pak nedeljna aktivnost – njih slede Irci (32%) i Nemci (30%). Sa druge strane, baltičke i skandinavske zemlje nemaju ustaljenu naviku online trgovine na nedeljnom nivou.

Samo istraživanje jasno je pokazalo da se Internet trgovina znatno češće obavlja na nedeljnom nivou, nego što je to slučaj na dnevnom nivou. Posledica ovoga jeste činjenica da ljudi ređe kupuju artikle putem Interneta za svakodnevnu upotrebu, dok odeća i obuća predstavljaju daleko najpopularniju kategoriju – čak 48% ispitanika u Evropi izjavilo je da kupuje novu odeću online. Slede karte sa 34%, zatim elektronski uređaji (33%) i knjige (31)%.

MasterIndex istraživanje otkriva i neke interesantne razlike među državama u pogledu učestalosti kojom ljudi kupuju putem Interneta, vrste artikala koje kupuju i preferiranih načina plaćanja. U vreme kada evropska regulatorna tela rade na premošćavanju prekogranične e-trgovine, istraživanje je ukazalo na različite stavove prema kupovini sa sajtova iz drugih zemalja.

  • Britanci koji kupuju online (33%) duplo više kupuju namirnice na Internetu od njihovih najbližih kontinentalnih suseda u Holandiji (16%), Francuskoj (15%) i Belgiji (13%)
  • Grci koji kupuju online rezervišu putovanja na daleke destinacije putem Interneta četiri puta češće nego njihove balkanske komšije u Hrvatskoj
  • Postoji regionalni trend koji pokazuje da su Finska (31%), Švedska (22%) i Norveška (22%) jedine zemlje u kojima više od petine online kupaca učestvuje u online kockanju.

U Srbiji domaće e-prodavnice najpopularnije

Najnovije MasterIndex Srbija istraživanje sprovedeno u septembru 2016. godine pokazalo je da aktivni korisnici kartica u Srbiji godišnje obavljaju 13 online transakcija u proseku, što ukazuje da itekako ima prostora za unapređenje u ovom segmentu. Kao i u ostatku Evrope, građani Srbije putem Interneta najviše kupuju odeću i obuću (44%), elektroniku (33%), dok svega 18% ispitanika plaća svoje račune online.

Sa druge strane, domaći webshop-ovi daleko su popularniji od inostranih (75% naspram 50%), ukazujući na pitanje poverenja koje i dalje muči čitav sektor. Četvrtina ispitanika koristi se sajtovima sa kuponima, ili za grupnu kupovinu. Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard izjavila je da je MasterIndex Srbija pokazao i da se smanjilo korišćenje keša kao platne metode za online kupovinu u periodu 2015. – 2016. godine za 4%.

masterindex-infografika_netokracija

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.