Svaki četvrti korisnik Interneta u Evropi uživa u nedeljnoj 'online' trgovini

Svaki četvrti korisnik Interneta u Evropi uživa u nedeljnoj ‘online’ trgovini

Svaki četvrti Evropljanin sa pristupom Internetu kupovao je proizvode ili usluge putem Interneta barem jednom nedeljno u 2016. godini. Poslednje izdanje Masterindex istraživanja koje je sproveo Mastercard u čak 20 evropskih zemalja, pokazuje porast e-commerce segmenta za 45% u periodu od 2015. do 2018. godine, ali i neke zanimljive trendove od države do države.

mastercard_index
Porast od 4% za online transakcije u Srbiji – nasuprot plaćanjem po pouzeću.

Kada govorimo o tome koliko često ljudi kupuju putem Interneta, MasterIndex pokazao je da povezani potrošači u Velikoj Britaniji najčešće kupuju u celoj Evropi. Slede ih Poljaci (9%), Litvanci (9%) i Italijani (8%) koji svakodnevno kupuju online. Britanci pak ističu da je za njih 41% Internet kupovina pak nedeljna aktivnost – njih slede Irci (32%) i Nemci (30%). Sa druge strane, baltičke i skandinavske zemlje nemaju ustaljenu naviku online trgovine na nedeljnom nivou.

Samo istraživanje jasno je pokazalo da se Internet trgovina znatno češće obavlja na nedeljnom nivou, nego što je to slučaj na dnevnom nivou. Posledica ovoga jeste činjenica da ljudi ređe kupuju artikle putem Interneta za svakodnevnu upotrebu, dok odeća i obuća predstavljaju daleko najpopularniju kategoriju – čak 48% ispitanika u Evropi izjavilo je da kupuje novu odeću online. Slede karte sa 34%, zatim elektronski uređaji (33%) i knjige (31)%.

MasterIndex istraživanje otkriva i neke interesantne razlike među državama u pogledu učestalosti kojom ljudi kupuju putem Interneta, vrste artikala koje kupuju i preferiranih načina plaćanja. U vreme kada evropska regulatorna tela rade na premošćavanju prekogranične e-trgovine, istraživanje je ukazalo na različite stavove prema kupovini sa sajtova iz drugih zemalja.

  • Britanci koji kupuju online (33%) duplo više kupuju namirnice na Internetu od njihovih najbližih kontinentalnih suseda u Holandiji (16%), Francuskoj (15%) i Belgiji (13%)
  • Grci koji kupuju online rezervišu putovanja na daleke destinacije putem Interneta četiri puta češće nego njihove balkanske komšije u Hrvatskoj
  • Postoji regionalni trend koji pokazuje da su Finska (31%), Švedska (22%) i Norveška (22%) jedine zemlje u kojima više od petine online kupaca učestvuje u online kockanju.

U Srbiji domaće e-prodavnice najpopularnije

Najnovije MasterIndex Srbija istraživanje sprovedeno u septembru 2016. godine pokazalo je da aktivni korisnici kartica u Srbiji godišnje obavljaju 13 online transakcija u proseku, što ukazuje da itekako ima prostora za unapređenje u ovom segmentu. Kao i u ostatku Evrope, građani Srbije putem Interneta najviše kupuju odeću i obuću (44%), elektroniku (33%), dok svega 18% ispitanika plaća svoje račune online.

Sa druge strane, domaći webshop-ovi daleko su popularniji od inostranih (75% naspram 50%), ukazujući na pitanje poverenja koje i dalje muči čitav sektor. Četvrtina ispitanika koristi se sajtovima sa kuponima, ili za grupnu kupovinu. Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard izjavila je da je MasterIndex Srbija pokazao i da se smanjilo korišćenje keša kao platne metode za online kupovinu u periodu 2015. – 2016. godine za 4%.

masterindex-infografika_netokracija

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Web 3.0

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.