MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove

MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove, odeća prva na listi kupovina

Najnovije MasterIndex istraživanje kompanije Mastercard sprovedeno u septembru ove godine, pokazuje da aktivni korisnici kartica u Srbiji u proseku godišnje obave trinaest plaćanja na Internetu. Štaviše, domaći web šopovi popularniji su od internacionalnih, a kupci prikupljaju potrebne informacije sa web sajtova, od prijatelja, porodice kao i sa Facebooka.

master-card-1

U pogledu platnih metoda koje se koriste, istraživanje Mastercarda pokazuje da se 47% ispitanika izjašnjava kako i dalje najviše plaćaju u kešu prilikom dostave, a kada je reč o karticama, kao popularne opcije su izabrane debitne (28%), Internet (13%) i kreditne kartice (7%). Sa druge strane, statistika je pokazala da su uplatnice kao tradicionalno veoma korišćena platna metoda u Srbiji, prvi izbor prilikom plaćanja za samo četiri procenata online kupaca, što je 16% manje nego prošle godine.

Ukoliko govorimo o proizvodima i uslugama, ispitanici koji plaćaju preko Interneta obično kupuju odeću i obuću (44%) i elektronske uređaje (33%), te plaćaju svoje račune (18%). Bolje cene su glavni razlog za online kupovinu što je reklo 65% ispitanika, a na drugom mestu je širi izbor robe nego u standardnim radnjama (52%).

MasterIndex istraživanje pokazuje da srpski kupci više vole domaće od internacionalnih web-šopova (79 naspram 50 procenata ukupnog broja odgovora), dok su sajtovi sa kuponima popularni kod četvrtine ispitanika. Kada je reč o ovom segmentu, nešto više od polovine kupaca se oslanja na preporuke prijatelja i porodice, dok je Facebook glavni izvor informacija za četvrtinu anketiranih.

SecureCode™ kao garant sigurnost

Komentarišući ovo istraživanje, oglasila se i Jelena Ristić, direktorka prodaje u kompaniji Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, koja je tom prilikom navela:

Najnoviji podaci pokazuju da dve trećine stanovnika Srbije ima pristup Internetu, što ne samo da im daje mogućnost da se informišu o proizvodima pre nego što ih kupe bilo u online ili u fizičkom okruženju – već im omogućava da plaćaju na praktičan način, bez gubljenja vremena u dugačkim redovima, te da imaju pristup najboljim ponudama iz celog sveta.

masterindex-onlajn-kupovinaMastercard
Istraživanje koje je sproveo Mastercard obuhvata korisnike u Srbiji i njihove navike kada je reč o kupovini putem Interneta.

Štaviše, polovini ispitanika (58%) kupovina kod proverenih trgovaca jedna je od mera zaštite prilikom online kupovine, a među ostalim merama pomenuti su korišćenje posebnih kartica (14%), neotvaranje linkova iz sumnjivih e-mailova (12%) i nedeljenje ličnih podataka putem istih (11%).

Radi mera predostrožnosti, Jelena dodaje da bi kupci trebalo da provere da li web sajtovi trgovca nose oznaku Mastercard® SecureCode™ koja štiti korisnike od neovlašćene upotrebe kartica – zbog čega je ova usluga idealna za kupovinu putem bilo kog uređaja, bilo da je reč o laptopu, tabletu ili mobilnom telefonu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?