MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove

MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove, odeća prva na listi kupovina

Najnovije MasterIndex istraživanje kompanije Mastercard sprovedeno u septembru ove godine, pokazuje da aktivni korisnici kartica u Srbiji u proseku godišnje obave trinaest plaćanja na Internetu. Štaviše, domaći web šopovi popularniji su od internacionalnih, a kupci prikupljaju potrebne informacije sa web sajtova, od prijatelja, porodice kao i sa Facebooka.

master-card-1

U pogledu platnih metoda koje se koriste, istraživanje Mastercarda pokazuje da se 47% ispitanika izjašnjava kako i dalje najviše plaćaju u kešu prilikom dostave, a kada je reč o karticama, kao popularne opcije su izabrane debitne (28%), Internet (13%) i kreditne kartice (7%). Sa druge strane, statistika je pokazala da su uplatnice kao tradicionalno veoma korišćena platna metoda u Srbiji, prvi izbor prilikom plaćanja za samo četiri procenata online kupaca, što je 16% manje nego prošle godine.

Ukoliko govorimo o proizvodima i uslugama, ispitanici koji plaćaju preko Interneta obično kupuju odeću i obuću (44%) i elektronske uređaje (33%), te plaćaju svoje račune (18%). Bolje cene su glavni razlog za online kupovinu što je reklo 65% ispitanika, a na drugom mestu je širi izbor robe nego u standardnim radnjama (52%).

MasterIndex istraživanje pokazuje da srpski kupci više vole domaće od internacionalnih web-šopova (79 naspram 50 procenata ukupnog broja odgovora), dok su sajtovi sa kuponima popularni kod četvrtine ispitanika. Kada je reč o ovom segmentu, nešto više od polovine kupaca se oslanja na preporuke prijatelja i porodice, dok je Facebook glavni izvor informacija za četvrtinu anketiranih.

SecureCode™ kao garant sigurnost

Komentarišući ovo istraživanje, oglasila se i Jelena Ristić, direktorka prodaje u kompaniji Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, koja je tom prilikom navela:

Najnoviji podaci pokazuju da dve trećine stanovnika Srbije ima pristup Internetu, što ne samo da im daje mogućnost da se informišu o proizvodima pre nego što ih kupe bilo u online ili u fizičkom okruženju – već im omogućava da plaćaju na praktičan način, bez gubljenja vremena u dugačkim redovima, te da imaju pristup najboljim ponudama iz celog sveta.

masterindex-onlajn-kupovina
Istraživanje koje je sproveo Mastercard obuhvata korisnike u Srbiji i njihove navike kada je reč o kupovini putem Interneta. Mastercard

Štaviše, polovini ispitanika (58%) kupovina kod proverenih trgovaca jedna je od mera zaštite prilikom online kupovine, a među ostalim merama pomenuti su korišćenje posebnih kartica (14%), neotvaranje linkova iz sumnjivih e-mailova (12%) i nedeljenje ličnih podataka putem istih (11%).

Radi mera predostrožnosti, Jelena dodaje da bi kupci trebalo da provere da li web sajtovi trgovca nose oznaku Mastercard® SecureCode™ koja štiti korisnike od neovlašćene upotrebe kartica – zbog čega je ova usluga idealna za kupovinu putem bilo kog uređaja, bilo da je reč o laptopu, tabletu ili mobilnom telefonu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Ekskluzivno

NCR otvorio novu zgradu : 30.000 m² najsavremenijeg tehnološkog kampusa u Beogradu vrednog $100 miliona

Donosimo vam ekskluzivne fotografije novog NCR tehnološkog kampusa koji je danas otvoren u prestonici, a u kojem će uskoro raditi više od 5.000 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Continentalovih četiri godine u Srbiji – direktor Saša Ćoringa o IT zajednici, subvencijama i daljem rastu

Prvi put od dolaska nemačkog Continentala u Novi Sad, razgovaramo o zapošljavanju i prilikama za razvoj visokostručnog kadra, proizvodima na kojima rade domaći inženjeri, kao i o daljim planovima kompanije za razvoj poslovanja u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

N26 već prisutan kroz lokalnu kancelariju – od usluga na srpskom tržištu ipak ništa

Iako N26 aktivno širi svoj razvojni tim u Beogradu, proizvodi i usluge ove kompanije za sada ostaju van domašaja korisnika u Srbiji.

E-commerce

Berlinski N26 najavio otvaranje kancelarije u Beogradu – nakon novih $900 miliona investicije

Jedna od najpopularnijih mobilnih banaka najavila je ulazak na srpsko tržište i otvaranje beogradske kancelarije.

Startapi i poslovanje

Domaći Orgnostic osigurao $5M investicije za dalje unapređenje svog alata za HR analitiku

Orgnostic je alat za analitiku i dijagnostiku koji HR-ovima i menadžerima omogućava da na jednostavan način započnu donošenje odluka o zaposlenima koje se temelje na brojkama vezanim uz ljudski kapital.

Tehnologija

Može li pravni sukob između kompanija Apple i Epic Games da promeni AppStore kakav danas poznajemo?

U avgustu prošle godine između kompanija Apple i Epic Games izbio je pravni spor u vezi sa naplatom naknada za kupovinu unutar igara. Ovaj sudski proces koji je ove godine pravično dobio Epic games, mogao bi da promeni budućnost funkcionisanja AppStore prodavnice.

Startapi i poslovanje

Zakazana javna rasprava povodom predloga Strategije razvoja startap ekosistema Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine

Gotovo istovremeno sa javnom raspravom o predlogu Strategije razvoja startap ekosistema Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine održaće se i javna rasprava povodom Nacrta zakona o inovacionoj delatnosti.

Tehnologija

Kompanija Inosens iz Srbije razvija inovativni set alata namenjen agencijama za agrarna plaćanja

DIONE set alata je razvijen u okviru projekta DIONE koji finansira EU, a ovo rešenje omogućava evropskim agencijama za agrarna plaćanja da poštuju modernizovane propise Zajedničke poljoprivredne politike - ZPP (CAP) i u isto vreme sprovode procenu ekološkog učinka ozelenjavanja na nacionalnom ili regionalnom nivou.