MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove

MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove, odeća prva na listi kupovina

Najnovije MasterIndex istraživanje kompanije Mastercard sprovedeno u septembru ove godine, pokazuje da aktivni korisnici kartica u Srbiji u proseku godišnje obave trinaest plaćanja na Internetu. Štaviše, domaći web šopovi popularniji su od internacionalnih, a kupci prikupljaju potrebne informacije sa web sajtova, od prijatelja, porodice kao i sa Facebooka.

master-card-1

U pogledu platnih metoda koje se koriste, istraživanje Mastercarda pokazuje da se 47% ispitanika izjašnjava kako i dalje najviše plaćaju u kešu prilikom dostave, a kada je reč o karticama, kao popularne opcije su izabrane debitne (28%), Internet (13%) i kreditne kartice (7%). Sa druge strane, statistika je pokazala da su uplatnice kao tradicionalno veoma korišćena platna metoda u Srbiji, prvi izbor prilikom plaćanja za samo četiri procenata online kupaca, što je 16% manje nego prošle godine.

Ukoliko govorimo o proizvodima i uslugama, ispitanici koji plaćaju preko Interneta obično kupuju odeću i obuću (44%) i elektronske uređaje (33%), te plaćaju svoje račune (18%). Bolje cene su glavni razlog za online kupovinu što je reklo 65% ispitanika, a na drugom mestu je širi izbor robe nego u standardnim radnjama (52%).

MasterIndex istraživanje pokazuje da srpski kupci više vole domaće od internacionalnih web-šopova (79 naspram 50 procenata ukupnog broja odgovora), dok su sajtovi sa kuponima popularni kod četvrtine ispitanika. Kada je reč o ovom segmentu, nešto više od polovine kupaca se oslanja na preporuke prijatelja i porodice, dok je Facebook glavni izvor informacija za četvrtinu anketiranih.

SecureCode™ kao garant sigurnost

Komentarišući ovo istraživanje, oglasila se i Jelena Ristić, direktorka prodaje u kompaniji Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, koja je tom prilikom navela:

Najnoviji podaci pokazuju da dve trećine stanovnika Srbije ima pristup Internetu, što ne samo da im daje mogućnost da se informišu o proizvodima pre nego što ih kupe bilo u online ili u fizičkom okruženju – već im omogućava da plaćaju na praktičan način, bez gubljenja vremena u dugačkim redovima, te da imaju pristup najboljim ponudama iz celog sveta.

masterindex-onlajn-kupovina
Istraživanje koje je sproveo Mastercard obuhvata korisnike u Srbiji i njihove navike kada je reč o kupovini putem Interneta. Mastercard

Štaviše, polovini ispitanika (58%) kupovina kod proverenih trgovaca jedna je od mera zaštite prilikom online kupovine, a među ostalim merama pomenuti su korišćenje posebnih kartica (14%), neotvaranje linkova iz sumnjivih e-mailova (12%) i nedeljenje ličnih podataka putem istih (11%).

Radi mera predostrožnosti, Jelena dodaje da bi kupci trebalo da provere da li web sajtovi trgovca nose oznaku Mastercard® SecureCode™ koja štiti korisnike od neovlašćene upotrebe kartica – zbog čega je ova usluga idealna za kupovinu putem bilo kog uređaja, bilo da je reč o laptopu, tabletu ili mobilnom telefonu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

Dušan i David prave društvene igre, a njihov studio Kerber Games napada tržište vredno skoro 20$ milijardi

Iako kultura igranja društvenih igara u Srbiji nije toliko velika, to bi vremenom moglo da se promeni zahvaljujući talentovanim timovima poput onog koji čini Kerber - 'board games' dizajn studio.

Startapi i poslovanje

Uvođenjem udela u vlasništvu kompanije povećavaju svoju konkurentnost – a motivacija zaposlenih se drastično uvećava

Prema podacima do kojih je došao Joberty, manje od 3% kompanija koje posluju na domaćem tržištu ima opciju da svojim zaposlenima omogući udeo u vlasništvu firme a ta opcija, kako kažu naši sagovornici, može napraviti veliku razliku.

Intervju

Milan Starčević je prvi inženjer iz Srbije koji je postao partner u kompaniji Zühlke

Nakon skoro osam godina provedenih u kompaniji Zühlke, Milan Starčević postao je partner. U nastavku teksta razgovaramo o njegovom karijernom putu koji je doveo do nove pozicije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kredium.rs klijentima pomaže da lakše dobiju stambeni kredit uz pomoć personalizovanih bankarskih ponuda

Potraga za stanovima i kreditima često ume da bude težak, naporan i dug proces. Ipak, digitalizacijom i novim alatima koji su nam dostupni online, sve ovo može da izgleda znatno jednostavnije. Rešenje ima i startap iz Srbije - Kredium.rs.

Startapi i poslovanje

Srpski Tenderly osigurao investiciju od $15.3M u okviru A runde, sledi izgradnja Ethereum platforme za developere

Glavni cilj Tenderly startapa je da poboljša način rada Ethereum programera i ubrza prihvatanje blockchain tehnologije.

Office Talks Podcast

Internet zajednica za 70.000 ljubitelja fudbala

Tema 57. epizode Office Talks podcasta bila je online klađenje ali i izgradnja internet zajednice ljubitelja fudbala i sporta kroz zanimljiv i kvalitetan sadržaj. O svemu tome smo razgovarali sa našim gostom Vladimirom Kečkešom, osnivačem popularnih Instagram stranica Burazzers.net i Engleski fudbal.

Karijere

HelloWorld ponovo organizuje istraživanje domaće tehnološke scene: IT-jevci, popunite anketu!

Sajt za IT zapošljavanje HelloWorld.rs trenutno sprovodi još jedno veliko istraživanje domaće IT scene.