MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove

MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove, odeća prva na listi kupovina

Najnovije MasterIndex istraživanje kompanije Mastercard sprovedeno u septembru ove godine, pokazuje da aktivni korisnici kartica u Srbiji u proseku godišnje obave trinaest plaćanja na Internetu. Štaviše, domaći web šopovi popularniji su od internacionalnih, a kupci prikupljaju potrebne informacije sa web sajtova, od prijatelja, porodice kao i sa Facebooka.

master-card-1

U pogledu platnih metoda koje se koriste, istraživanje Mastercarda pokazuje da se 47% ispitanika izjašnjava kako i dalje najviše plaćaju u kešu prilikom dostave, a kada je reč o karticama, kao popularne opcije su izabrane debitne (28%), Internet (13%) i kreditne kartice (7%). Sa druge strane, statistika je pokazala da su uplatnice kao tradicionalno veoma korišćena platna metoda u Srbiji, prvi izbor prilikom plaćanja za samo četiri procenata online kupaca, što je 16% manje nego prošle godine.

Ukoliko govorimo o proizvodima i uslugama, ispitanici koji plaćaju preko Interneta obično kupuju odeću i obuću (44%) i elektronske uređaje (33%), te plaćaju svoje račune (18%). Bolje cene su glavni razlog za online kupovinu što je reklo 65% ispitanika, a na drugom mestu je širi izbor robe nego u standardnim radnjama (52%).

MasterIndex istraživanje pokazuje da srpski kupci više vole domaće od internacionalnih web-šopova (79 naspram 50 procenata ukupnog broja odgovora), dok su sajtovi sa kuponima popularni kod četvrtine ispitanika. Kada je reč o ovom segmentu, nešto više od polovine kupaca se oslanja na preporuke prijatelja i porodice, dok je Facebook glavni izvor informacija za četvrtinu anketiranih.

SecureCode™ kao garant sigurnost

Komentarišući ovo istraživanje, oglasila se i Jelena Ristić, direktorka prodaje u kompaniji Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, koja je tom prilikom navela:

Najnoviji podaci pokazuju da dve trećine stanovnika Srbije ima pristup Internetu, što ne samo da im daje mogućnost da se informišu o proizvodima pre nego što ih kupe bilo u online ili u fizičkom okruženju – već im omogućava da plaćaju na praktičan način, bez gubljenja vremena u dugačkim redovima, te da imaju pristup najboljim ponudama iz celog sveta.

masterindex-onlajn-kupovinaMastercard
Istraživanje koje je sproveo Mastercard obuhvata korisnike u Srbiji i njihove navike kada je reč o kupovini putem Interneta.

Štaviše, polovini ispitanika (58%) kupovina kod proverenih trgovaca jedna je od mera zaštite prilikom online kupovine, a među ostalim merama pomenuti su korišćenje posebnih kartica (14%), neotvaranje linkova iz sumnjivih e-mailova (12%) i nedeljenje ličnih podataka putem istih (11%).

Radi mera predostrožnosti, Jelena dodaje da bi kupci trebalo da provere da li web sajtovi trgovca nose oznaku Mastercard® SecureCode™ koja štiti korisnike od neovlašćene upotrebe kartica – zbog čega je ova usluga idealna za kupovinu putem bilo kog uređaja, bilo da je reč o laptopu, tabletu ili mobilnom telefonu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.