MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove

MasterIndex Srbija: 79% ispitanika bira domaće web shopove, odeća prva na listi kupovina

Najnovije MasterIndex istraživanje kompanije Mastercard sprovedeno u septembru ove godine, pokazuje da aktivni korisnici kartica u Srbiji u proseku godišnje obave trinaest plaćanja na Internetu. Štaviše, domaći web šopovi popularniji su od internacionalnih, a kupci prikupljaju potrebne informacije sa web sajtova, od prijatelja, porodice kao i sa Facebooka.

master-card-1

U pogledu platnih metoda koje se koriste, istraživanje Mastercarda pokazuje da se 47% ispitanika izjašnjava kako i dalje najviše plaćaju u kešu prilikom dostave, a kada je reč o karticama, kao popularne opcije su izabrane debitne (28%), Internet (13%) i kreditne kartice (7%). Sa druge strane, statistika je pokazala da su uplatnice kao tradicionalno veoma korišćena platna metoda u Srbiji, prvi izbor prilikom plaćanja za samo četiri procenata online kupaca, što je 16% manje nego prošle godine.

Ukoliko govorimo o proizvodima i uslugama, ispitanici koji plaćaju preko Interneta obično kupuju odeću i obuću (44%) i elektronske uređaje (33%), te plaćaju svoje račune (18%). Bolje cene su glavni razlog za online kupovinu što je reklo 65% ispitanika, a na drugom mestu je širi izbor robe nego u standardnim radnjama (52%).

MasterIndex istraživanje pokazuje da srpski kupci više vole domaće od internacionalnih web-šopova (79 naspram 50 procenata ukupnog broja odgovora), dok su sajtovi sa kuponima popularni kod četvrtine ispitanika. Kada je reč o ovom segmentu, nešto više od polovine kupaca se oslanja na preporuke prijatelja i porodice, dok je Facebook glavni izvor informacija za četvrtinu anketiranih.

SecureCode™ kao garant sigurnost

Komentarišući ovo istraživanje, oglasila se i Jelena Ristić, direktorka prodaje u kompaniji Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, koja je tom prilikom navela:

Najnoviji podaci pokazuju da dve trećine stanovnika Srbije ima pristup Internetu, što ne samo da im daje mogućnost da se informišu o proizvodima pre nego što ih kupe bilo u online ili u fizičkom okruženju – već im omogućava da plaćaju na praktičan način, bez gubljenja vremena u dugačkim redovima, te da imaju pristup najboljim ponudama iz celog sveta.

masterindex-onlajn-kupovina
Istraživanje koje je sproveo Mastercard obuhvata korisnike u Srbiji i njihove navike kada je reč o kupovini putem Interneta. Mastercard

Štaviše, polovini ispitanika (58%) kupovina kod proverenih trgovaca jedna je od mera zaštite prilikom online kupovine, a među ostalim merama pomenuti su korišćenje posebnih kartica (14%), neotvaranje linkova iz sumnjivih e-mailova (12%) i nedeljenje ličnih podataka putem istih (11%).

Radi mera predostrožnosti, Jelena dodaje da bi kupci trebalo da provere da li web sajtovi trgovca nose oznaku Mastercard® SecureCode™ koja štiti korisnike od neovlašćene upotrebe kartica – zbog čega je ova usluga idealna za kupovinu putem bilo kog uređaja, bilo da je reč o laptopu, tabletu ili mobilnom telefonu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Wonder Dynamics Nikole Todorovića otvara studio u Novom Sadu – podrška stigla i od Stivena Spilberga!

U savetodavnom odboru ovog startapa nalaze se poznati američki investitori, vodeći stručnjaci za razvoj veštačke inteligencije i neka od najvećih imena svetske kinematografije među kojima su Stiven Spilberg i Džo Ruso. Sa Nikolom Todorovićem, koji je jedan od osnivača, razgovaramo o njegovom odlasku u SAD, građenju karijere u Holivudu i pokretanju startapa sa glumcem Tajem Šeridanom, zvezdom filma Ready Player One.

Novost

Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga koja stoji iza igre FarmVille

Američka kompanija Zynga, pored čuvene mobile igre FarmVille, stoji iza velikog broja svetski popularnih igara koje igraju milioni igrača širom sveta. Njen novi direktor za akviziciju korisnika je Nebojša Radović.

Novost

Kompanija Quantox Technology organizuje novi humanitarni CS:GO turnir – početni fond 1.000.000 dinara

Od 3. do 4. aprila kompanija Quantox Technology organizovaće drugi po redu humanitarni turnir u popularnoj video igri CS:GO. Cilj je da se prikupe novčana sredstva za sve one koji se bore sa zdravstvenim poteškoćama.

Propustili ste

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi softverski inženjer?

Jelena Lazić iz kompanije Centili deli svoja razmišljanja.

Office Talks Podcast

Planovi Playrixa za studio u Srbiji

Gost redakcije Netokracije u novog epizodi Office Talks podcasta bio je Mirko Topalski, CEO game dev kompanije PlayrixRS. Sa njim nakon prošlogodišnjeg intervjua po drugi put detaljno razgovaramo o poslovanju u industriji razvoja igara u Srbiji nakon akvizicije Eipixa od strane ruskog giganta Playrixa.

Startapi i poslovanje

Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Ako čujete dobru pesmu verovatno želite da je podelite sa svojim prijateljima. Startap iz Srbije sa servisom Listty omogućava upravo to i nastoji da objedini najbolje od poznatih muzičkih servisa u okviru jedne aplikacije.

Startapi i poslovanje

Otvoren poziv za startape iz Srbije za ViennaUP konferenciju, prijavite se već sada

Grad Beč nekoliko godina unazad organizuje niz događaja za startape koji su se kroz različita izdanja pretvorili u jedan od najvećih inovacijskih festivala u regionu - Vienna UP. Ove godine počinje 27. aprila i trajaće do 12. maja.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Startapi i poslovanje

€1.000.000 privredi Srbije iz SAD kroz projekat Tesla Nation

Ovaj projekat nastoji da razvije privredne veze Srbije i sveta uz pomoć dijaspore i kompanija koje su se udružile da ga podrže, a cilj mu je da promoviše Srbiju u inostranstvu kao zemlju inovatora i izuzetnih IT profesionalaca.