Ako smo u ratu, bojim se da već imamo prvu žrtvu - istinu

Ako smo u ratu, bojim se da već imamo prvu žrtvu – istinu

U principu nemojte biti malo govno iz Ezopove basne.

Pokušavam da sumiram celokupnu situaciju poslednjih nedelju dana, ali jednostavno ne uspevam. Previše je događaja, konferencija za štampu i razmenjenih poruka sa prijateljima, kolegama i članovima porodice. Ne uspevam da reflektujem na sve što se događa oko mene jer mi se čini da se krećemo brzinom svetlosti. Korona virus iliti COVID-19 konačno je zakucao na naša vrata i prešao prag. Nije se izuo i u blatnjavim cipelama sada nam prlja naš omiljeni tepih.

U obraćanju naciji, predsednik Srbije sinoć je rekao da smo u ratu (koliko je dugo samo isčekivao priliku da izgovori te reči). U ratu za ljudske živote. U ratu da sprečimo kolaps našeg zdravstvenog sistema kako bismo izbegli veliki broj žrtava. Međutim, u ratu prvo strada istina, a bojim se da nema respiratora niti vakcine koji će spasiti naš zdrav razum od lažnih vesti i neproverenih informacija.

Ukoliko pratite društvene mreže sigurno znate o čemu pričam.

I dok je Twitter bio ključan za mnoge od nas koji su se na vreme pripremili, prateći nekolicinu hrabrih koji su izveštavali iz žarišta poput Italije ili Kine, ostatak nacije pao je pod uticaj lančanih Viber poruka, doktora Nestorovića sa ispadima za šoping u Milanu ili još gore, izjave doktorke Danice Grujičić koja je mrtva ladna izjavila kako je u pitanju jedna vrsta biološkog rata nad Kinezima jer virus napada samo njih.

Verujem da je najvećem broju ljudi sada jasno da nije ni vreme ni mesto za šalu, ali lažne vesti su i dalje tu i biće ih sve dok traje vanredno stanje. Biće ih i posle toga, no pitanje od milion dolara jeste kako ih prepoznati i kako se zaštititi od njih?

Asepsol ne uništava ljudsku glupost

Društvene mreže i Viber grupe, iako veoma značajne u ovakvim trenucima, mogu da budu isto toliko kancerogene ako svaku informaciju uzimate zdravo za gotovo i ako verujete baš svemu što pročitate na Internetu. Jer velika je razlika između toga da se poslednjih dve nedelje priča o pranju ruku i teoriji zavere kako je ovo delo Amera u nameri da zajebu Kineze. Jedno, prosto, ima veću težinu od drugog i to je ključno prepoznati.

Nemojte mi zameriti, ali iz mog iskustva, takvu paniku najčešće dižu boomer-i, Twitter tetke, antivakseri i mamike koji jednostavno imaju previše slobodnog vremena i kojima je dosadno u životu. Ma znate tačno o kome govorim! Policija je od početka krize morala da reaguje dvaput zbog širenja panike na Internetu, a sudeći po broju različitih teorija zavere, neće im biti ni poslednji put.

Sve ovo, nažalost, podseća me na onu Ezopovu basnu o dečaku koji je čuvao ovce i koji je non stop vikao vuk, vuk! Svi znamo da je dečaku bilo dosadno i da je lagao, a kada je vuk zaista došao… setite se kako se ova priča završava.

Ono što pokušavam da kažem jeste da je vreme da stanemo na put širenju histerije, teorijama zavere i svim glupim informacijama koje u ovom trenutku nikome ne čine dobro. Naredni put kada vam tetka iz Ofenbaha prosledi lančanu poruku koju je dobila od svoje drage sa pulmologije, okrenite je i porazgovarajte sa njom. Razuverite je i objasnite joj kako stvari stoje. Nemojte da vas mrzi, možda joj spasite život. Isto to uradite i sa članovima porodice koji su u rizičnoj kategoriji, dakle svako iznad 60 godina.

Situacija nije za zajebanciju, a ovaj vuk je nečujan, nevidljiv i nema miris. Ali zato ubija matorce za sve pare.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.