Svet oko nas i mi u njemu - i jedna aždaja

Svet oko nas i mi u njemu – i jedna aždaja

Živimo u 2016. godini. Dobro, možda ne mi ovde, ali svet živi u 2016. godini. U tom svetu trenutno živi 7,3 milijarde ljudi, sa čak 47%, ako ovaj tekst ne čitate odštampan sa nekog papira, delite jedan kanal komunikacije - Internet. To je čak 3,4 milijarde ljudi. Od njih 1,6 milijardi je na Facebooku, 1,4 milijarde svakog meseca koristi Google, a okruglo milijarda koristi WhatsApp (od toga 70% svakodnevno). Do njih možemo vrlo lako da dođemo i o njima možemo da saznamo mnogo, u svega par klikova.

minic2

Osim tih 3,4 milijarde ljudi, na Internetu živi i više od 15 milijardi uređaja, a u narednih 3-4 godine, taj broj će se popeti na 50 milijardi, tvrdi Cisco. Kakvih uređaja? Pametnih. A šta ih čini pametnima? Pa, još uvek to nije samosvest, mada je i to diskutabilno. Oni su pametni jer su međusobno povezani i mogu da komuniciraju.

A kakvi su to uređaji? Pa to su vaši pametni telefoni, računari, tableti, pametni satovi, gaming konzole, televizori… ali i pametne narukvice, kamere, frižideri, sistemi za klimatizaciju, ozvučenja, roletne i zavese, usisivači, alarmni sistem i mnogi, mnogi drugi. Za svega četiri godine, na svakog od nas, dolaziće u proseku po sedam uređaja „nakačenih“ na Internet.

I sve se pomerilo u džep. Danas u džepu imate monstruozno jake uređaje. Rezolucije ekrana vaših telefona, kamera, procesor, memorija, brzina Internet konekcije, kvalitet slike i zvuka pre 10 godina bile su misaona imenica i za desktop računare – a danas ih možete imati u džepu za nekoliko stotina eura, i za 6 meseci će mnogi od vas kukati kako su prespori.

Danas se sa mobilnih telefona obavi više Google pretraga nego sa računara, vreme provedeno online sa prenosnih uređaja, prevazilazi vreme provedeno sa računara, a čak i konzumacija video sadržaja sa mobilnih telefona prevazilazi desktop. Sve je u ruci, džepu, torbi. Uvek uz vas.

Mislim… to je svet. I mi na momente bivamo deo tog sveta, i u nekim stvarima se sa njim dodirujemo.

Sigurna luka u koju se vraćamo

U „pradavna vremena“, kada je sve ovo bilo u domenu naučne fantastike, sa smešnim budžetom snimljen je jedan od najvažnijih filmova za jednu generaciju, film „Munje“. Nedavno je baš bilo 15 godina od premijere. U njemu Sergej Trifunović, koji tumači lik Popa, dežurnog blejača, priča vic ne bi li ga pustili na kućnu žurku, koja će se kasnije ispostaviti kao ključna za njegov dalji život:

Iza sedam brda i sedam mora, sedam planina i sedam dolina, sedam reka i sedam jezera, sedam sela i sedam šuma, na jednom proplanku u staroj trošnoj kući živela je strašna aždaja… Jedno jutro aždaja izađe iz kuće i kaže: „Jebote, gde ja živim!“

Vidite, dakle, neke stvari se menjaju, neverovatnom brzinom. A postoje i te neke fiksne tačke… Iste danas, pre 15 godina, pre 30 godina.

Kažu da je u životu bitno kretati se, razvijati se, rasti i učiti… ali je isto tako bitno da imate i neki sigurni oslonac i sigurnu bazu kojoj se možete vratiti, primiriti i pregrupisati. Naša sigurna baza, osim što se ne menja decenijama, odlična je i kao motivator i reality check.

I ovde se, doduše sve pomerilo u džepove. Nečije. I ovde je sve u oblacima, ali to ipak, nekako, nije isto. Ovde ljudi svesno godinama seku granu na kojoj sede, i još se ljute kada im kažeš nešto po tom pitanju, ili ih upozoriš da bi mogli pasti ako nastave. I umesto da jedni druge guramo da budemo bolji, mi se bavimo skidanjem gaća pred klijentima i urušavanjem i onako bednog tržišta koje imamo. Ne svi, naravno, i ne uvek. Ali dovoljno je da u talasima, par kamikaza to radi. Oni će propasti, neminovno, ali šteta će biti mnogo dalekosežnija.

Jebote, gde ja živim… Neću tako da se igram.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?