Svet oko nas i mi u njemu - i jedna aždaja

Svet oko nas i mi u njemu – i jedna aždaja

Živimo u 2016. godini. Dobro, možda ne mi ovde, ali svet živi u 2016. godini. U tom svetu trenutno živi 7,3 milijarde ljudi, sa čak 47%, ako ovaj tekst ne čitate odštampan sa nekog papira, delite jedan kanal komunikacije - Internet. To je čak 3,4 milijarde ljudi. Od njih 1,6 milijardi je na Facebooku, 1,4 milijarde svakog meseca koristi Google, a okruglo milijarda koristi WhatsApp (od toga 70% svakodnevno). Do njih možemo vrlo lako da dođemo i o njima možemo da saznamo mnogo, u svega par klikova.

minic2

Osim tih 3,4 milijarde ljudi, na Internetu živi i više od 15 milijardi uređaja, a u narednih 3-4 godine, taj broj će se popeti na 50 milijardi, tvrdi Cisco. Kakvih uređaja? Pametnih. A šta ih čini pametnima? Pa, još uvek to nije samosvest, mada je i to diskutabilno. Oni su pametni jer su međusobno povezani i mogu da komuniciraju.

A kakvi su to uređaji? Pa to su vaši pametni telefoni, računari, tableti, pametni satovi, gaming konzole, televizori… ali i pametne narukvice, kamere, frižideri, sistemi za klimatizaciju, ozvučenja, roletne i zavese, usisivači, alarmni sistem i mnogi, mnogi drugi. Za svega četiri godine, na svakog od nas, dolaziće u proseku po sedam uređaja “nakačenih” na Internet.

I sve se pomerilo u džep. Danas u džepu imate monstruozno jake uređaje. Rezolucije ekrana vaših telefona, kamera, procesor, memorija, brzina Internet konekcije, kvalitet slike i zvuka pre 10 godina bile su misaona imenica i za desktop računare – a danas ih možete imati u džepu za nekoliko stotina eura, i za 6 meseci će mnogi od vas kukati kako su prespori.

Danas se sa mobilnih telefona obavi više Google pretraga nego sa računara, vreme provedeno online sa prenosnih uređaja, prevazilazi vreme provedeno sa računara, a čak i konzumacija video sadržaja sa mobilnih telefona prevazilazi desktop. Sve je u ruci, džepu, torbi. Uvek uz vas.

Mislim… to je svet. I mi na momente bivamo deo tog sveta, i u nekim stvarima se sa njim dodirujemo.

Sigurna luka u koju se vraćamo

U “pradavna vremena”, kada je sve ovo bilo u domenu naučne fantastike, sa smešnim budžetom snimljen je jedan od najvažnijih filmova za jednu generaciju, film “Munje”. Nedavno je baš bilo 15 godina od premijere. U njemu Sergej Trifunović, koji tumači lik Popa, dežurnog blejača, priča vic ne bi li ga pustili na kućnu žurku, koja će se kasnije ispostaviti kao ključna za njegov dalji život:

Iza sedam brda i sedam mora, sedam planina i sedam dolina, sedam reka i sedam jezera, sedam sela i sedam šuma, na jednom proplanku u staroj trošnoj kući živela je strašna aždaja… Jedno jutro aždaja izađe iz kuće i kaže: “Jebote, gde ja živim!”

Vidite, dakle, neke stvari se menjaju, neverovatnom brzinom. A postoje i te neke fiksne tačke… Iste danas, pre 15 godina, pre 30 godina.

Kažu da je u životu bitno kretati se, razvijati se, rasti i učiti… ali je isto tako bitno da imate i neki sigurni oslonac i sigurnu bazu kojoj se možete vratiti, primiriti i pregrupisati. Naša sigurna baza, osim što se ne menja decenijama, odlična je i kao motivator i reality check.

I ovde se, doduše sve pomerilo u džepove. Nečije. I ovde je sve u oblacima, ali to ipak, nekako, nije isto. Ovde ljudi svesno godinama seku granu na kojoj sede, i još se ljute kada im kažeš nešto po tom pitanju, ili ih upozoriš da bi mogli pasti ako nastave. I umesto da jedni druge guramo da budemo bolji, mi se bavimo skidanjem gaća pred klijentima i urušavanjem i onako bednog tržišta koje imamo. Ne svi, naravno, i ne uvek. Ali dovoljno je da u talasima, par kamikaza to radi. Oni će propasti, neminovno, ali šteta će biti mnogo dalekosežnija.

Jebote, gde ja živim… Neću tako da se igram.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.