Svet oko nas i mi u njemu - i jedna aždaja

Svet oko nas i mi u njemu – i jedna aždaja

Živimo u 2016. godini. Dobro, možda ne mi ovde, ali svet živi u 2016. godini. U tom svetu trenutno živi 7,3 milijarde ljudi, sa čak 47%, ako ovaj tekst ne čitate odštampan sa nekog papira, delite jedan kanal komunikacije - Internet. To je čak 3,4 milijarde ljudi. Od njih 1,6 milijardi je na Facebooku, 1,4 milijarde svakog meseca koristi Google, a okruglo milijarda koristi WhatsApp (od toga 70% svakodnevno). Do njih možemo vrlo lako da dođemo i o njima možemo da saznamo mnogo, u svega par klikova.

minic2

Osim tih 3,4 milijarde ljudi, na Internetu živi i više od 15 milijardi uređaja, a u narednih 3-4 godine, taj broj će se popeti na 50 milijardi, tvrdi Cisco. Kakvih uređaja? Pametnih. A šta ih čini pametnima? Pa, još uvek to nije samosvest, mada je i to diskutabilno. Oni su pametni jer su međusobno povezani i mogu da komuniciraju.

A kakvi su to uređaji? Pa to su vaši pametni telefoni, računari, tableti, pametni satovi, gaming konzole, televizori… ali i pametne narukvice, kamere, frižideri, sistemi za klimatizaciju, ozvučenja, roletne i zavese, usisivači, alarmni sistem i mnogi, mnogi drugi. Za svega četiri godine, na svakog od nas, dolaziće u proseku po sedam uređaja „nakačenih“ na Internet.

I sve se pomerilo u džep. Danas u džepu imate monstruozno jake uređaje. Rezolucije ekrana vaših telefona, kamera, procesor, memorija, brzina Internet konekcije, kvalitet slike i zvuka pre 10 godina bile su misaona imenica i za desktop računare – a danas ih možete imati u džepu za nekoliko stotina eura, i za 6 meseci će mnogi od vas kukati kako su prespori.

Danas se sa mobilnih telefona obavi više Google pretraga nego sa računara, vreme provedeno online sa prenosnih uređaja, prevazilazi vreme provedeno sa računara, a čak i konzumacija video sadržaja sa mobilnih telefona prevazilazi desktop. Sve je u ruci, džepu, torbi. Uvek uz vas.

Mislim… to je svet. I mi na momente bivamo deo tog sveta, i u nekim stvarima se sa njim dodirujemo.

Sigurna luka u koju se vraćamo

U „pradavna vremena“, kada je sve ovo bilo u domenu naučne fantastike, sa smešnim budžetom snimljen je jedan od najvažnijih filmova za jednu generaciju, film „Munje“. Nedavno je baš bilo 15 godina od premijere. U njemu Sergej Trifunović, koji tumači lik Popa, dežurnog blejača, priča vic ne bi li ga pustili na kućnu žurku, koja će se kasnije ispostaviti kao ključna za njegov dalji život:

Iza sedam brda i sedam mora, sedam planina i sedam dolina, sedam reka i sedam jezera, sedam sela i sedam šuma, na jednom proplanku u staroj trošnoj kući živela je strašna aždaja… Jedno jutro aždaja izađe iz kuće i kaže: „Jebote, gde ja živim!“

Vidite, dakle, neke stvari se menjaju, neverovatnom brzinom. A postoje i te neke fiksne tačke… Iste danas, pre 15 godina, pre 30 godina.

Kažu da je u životu bitno kretati se, razvijati se, rasti i učiti… ali je isto tako bitno da imate i neki sigurni oslonac i sigurnu bazu kojoj se možete vratiti, primiriti i pregrupisati. Naša sigurna baza, osim što se ne menja decenijama, odlična je i kao motivator i reality check.

I ovde se, doduše sve pomerilo u džepove. Nečije. I ovde je sve u oblacima, ali to ipak, nekako, nije isto. Ovde ljudi svesno godinama seku granu na kojoj sede, i još se ljute kada im kažeš nešto po tom pitanju, ili ih upozoriš da bi mogli pasti ako nastave. I umesto da jedni druge guramo da budemo bolji, mi se bavimo skidanjem gaća pred klijentima i urušavanjem i onako bednog tržišta koje imamo. Ne svi, naravno, i ne uvek. Ali dovoljno je da u talasima, par kamikaza to radi. Oni će propasti, neminovno, ali šteta će biti mnogo dalekosežnija.

Jebote, gde ja živim… Neću tako da se igram.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.

Društvene mreže

Facebook grupe nisu novi forumi, ali sa planovima Zuckerberga one postaju nikad značajnije za korisnike

Na F8 godišnjoj konferenciji Facebook je predstavio nove promene i dizajn koji će umnogome oblikovati korisničko iskustvo u narednom periodu - ističući u prvi plan grupe i događaje. Šta to znači za korisnike?