Koliko su fanova izgubile najveće srpske Facebook stranice?

Ukoliko upravljate Facebook stranicama, sigurno ste primetili da ova društvena mreža u proteklih nekoliko dana radi na uklanjanju deaktiviranih i komemorativnih profila iz broja fanova, čime su mnoge stranice gotovo odmah uočile razliku među brojem lajkova. Rešeni da saznamo koliko su najveće stranice u Srbiji izgubile fanova, udružili smo se sa agencijom Degordian i istražili ko su "najveći gubitnici".

sjeca fanova

Facebook je početkom meseca najavio veliku novost – uklanjanje deaktiviranih ili komemorativnih profila iz broja fanova, što znači da su gotovo sve stranice uočile manji broj među svojim lajkovima.

Komentarišući ovaj potez, Facebook je objasnio da ti fanovi ne doprinose brendu i ciljevima koje žele postići na ovoj platformi. Samim tim, i menadžerima stranica sada će biti omogućen bolji uvid u strukturu fanova, kao i lakše pronalaženje korisnika Facebook-a sličnim njihovim fanovima putem opcije ‘Lookalike Audiences’, što znači da svoje oglase mogu preciznije usmeravati.

Netokracija Hrvatska već je analizirala uticaj ove odluke na broj fanova brendova u proteklih mesec dana, a mi smo napravili isto za Srbiju! U saradnji sa full service agencijom Degordian, istražili smo uticaj ove odluke na naše tržište, a u tome nam je pomogao alat Socialnumbers koji prati Facebook stranice.

U ovom slučaju, odabrali smo kategorije i industrije sa najvećim brojem fanova na svojim stranicama – Vesti i mediji, Muzika, Proizvodi, Maloprodaja i Hrana i piće:

Vesti i mediji

  1. Blic – broj fanova: 601.916 – pad: 17.506
  2. 24sata – broj fanova: 543.476 – pad: 9.359
  3. kurir-info.rs – broj fanova: 444.197 – rast: 4.027
  4. B92 – broj fanova: 389.691 – pad: – 1.891
  5. NAXI RADIO 96,9 MHz – Beograd – broj fanova: 363.254 – rast: 44.968
  6. Smedia – broj fanova: 356.425 – pad: 13.368
  7. Telegraf – broj fanova: 356.309 – rast: 4.141
  8. Beogradnocu.com – broj fanova: 333.696 – pad: 3.480
  9. Dnevna doza kreativnosti – broj fanova: 256.256 – pad – 10.493
  10. sportal.rs – broj fanova: 231.447 – pad: 10.781

U kategoriji u kojoj većina stranica ima više od 200.000 fanova, najznačajniji pad zabeležila je upravo najvećaBlic, izgubivši 17.506 fanova što je tek 3% fanova. Osim Blica, pad su osetile i stranice Dnevna doza kreativnosti i Sportal.rs izgubivši nešto više od 10.000 fanova. U ovoj kategoriji najveće je iznenađenje Naxi Radio Beograd koji je ostvario rast od čak 12% (44.968 fanova), dok Kurir-info.rs i Telegraf beleže blagi rast od 1%.

Muzika

  1. Peer Van Mladen – broj fanova: 790.116 – pad: 9.905
  2. CECA – broj fanova: 790.025 – pad – 63.316
  3. Seka Aleksic – broj fanova: 751.194 – pad – 48.211
  4. Zeljko Joksimovic – broj fanova: 661.794 – pad: 45.326
  5. Jelena Karleusa – broj fanova: 654.266 – pad: 55.256
  6. SASHA KOVACEVIC – broj fanova: 593.202 – pad: 22.847
  7. Lepa Brena – broj fanova: 429.807 – pad: 6.752
  8. Sergej Ćetković – broj fanova: 412.847 – rast: 2.059
  9. Aleksandra Radovic: broj fanova: 337.995 – pad: 25.327
  10. Exit Festival – broj fanova: 337.958 – pad: 12.578

Zanimljivo je da u kategoriji muzičara svi, osim Sergeja Ćetkovića (0.5% rasta), beleže pad broja fanova! Najveći pad ima službena Facebook stranica Cece koja je izgubila 63.316 fanova što je tek 8%, a sledi je Jelena Karleuša koja je izgubila 55.256 fanova (8.5%). Najmanji pad ima stranica Lepe Brene koja je izgubila tek 6.725 fanova.

Maloprodaja

  1. Selection Exclusive – broj fanova: 569.244 – pad: 7.861
  2. “AVIA MODA” – Fashion Room – broj fanova: 327.909 – pad: 16.464
  3. “CIAO MODA” Fashion Room – broj fanova: 267.721 – pad: 1.054
  4. WinWin Computer Shop – broj fanova: 230.161 – rast: 477
  5. dm-drogerie markt Srbija – broj fanova: 216.094 – rast: 4.588
  6. Ušće Shopping Center – broj fanova: 185.259 – pad: 7.659
  7. Grupovina – broj fanova: 178.278 – pad: 12.253
  8. OBUĆA Fashion Garage – broj fanova: 176.282 – rast: 5.352
  9. DeltaCity – broj fanova: 163.846 – pad: 11.091
  10. MEGApopust.rs – Srbija – broj fanova: 144.802 – rast: 2.277

Kategorija maloprodaje ne donosi značajniji rast, odnosno pad u broju fanova. Stranica s najvećim brojem fanova, Selection Exclusiv, izgubila je 1,5% fanova, a najveći pad beleži AVIA MODA koja je izgubila 16.464 fanova (5%). Rast beleži i OBUĆA Fashion Garage, prikupivši 5.325 fanova, a sledi je dm-drogerie markt Srbija sa 4.588 novih fanova, što s obzirom na tako veliki broj fanova i nije značaj rast.

Hrana i piće

  1. Smoki – broj fanova: 615.913 – pad: 51.676
  2. Jaffa cakes – broj fanova: 566.481 – pad: 23.639
  3. JELEN PIVO – broj fanova: 377.876 – pad: 20.402
  4. CHIPSY – broj fanova: 373.612 – rast: 19.809
  5. Ljubitelji kafe – broj fanova: 336.573 – pad: 6.978
  6. Knjaz Miloš – broj fanova: 246.546 – pad: 11.313
  7. Bambi JOŠ – broj fanova: 244.559 – pad: 311
  8. Lav pivo – broj fanova: 204.514 – pad: 2.911
  9. Зајечарско пиво – broj fanova: 191.843 – pad: 4.742
  10. Kapri – broj fanova: 181.050 – pad: 16.722

U ovoj kategoriji je zanimljivo da gotovo svi brendovi beleže pad, osim službene Facebook stranice CHIPSY koja je narasla za 5% (19.809 fanova). Iako je stranica Smoki izgubila 51,676 fanova i dalje zauzima prvo mjesto u kategoriji, a slede je stranice Jaffa cakes i JELEN PIVO koje su izgubile 4%, odnosno 5% fanova.

Proizvodi

  1. Enci Menci – sve za bebe – broj fanova: 579.370 – pad: 2.487
  2. Guarana No Sleep (zvanična stranica) – broj fanova: 329.791 – rast: 2.274
  3. Munchmallow – broj fanova: 293.274 – pad: 11.054
  4. Fashion&Style – broj fanova: 235.619 – pad: 962
  5. Nestle sladoledi Srbija – broj fanova: 208.634 – pad: 3.814
  6. LegendWW – broj fanova: 161.564 – rast: 2.256
  7. NIS – broj fanova: 159.678 – pad: 3.097
  8. UniCredit Champions – broj fanova: 155.880 – rast: 10.015
  9. Avon Srbija – broj fanova: 148.476 – pad: 2.135
  10. Gilette Srbija – broj fanova: 144.758 – rast: 900

Ni u ovoj kategoriji se ne ističu stranice sa značajnijim padom, odnosno rastom broja fanova. Najveći rast od 6.5% ima službena Facebook stranica UniCredit Champions, dok ostale stranice imaju rast od 1 – 3%. Gubitak 10.015 fanova zabeležila je stranica Munchmallow što je 4% više fanova.

Olga Šebez, Account Assistant u agenciji Degordian, istakla je da je „čišćenje“ neaktivnih Facebook profila zapravo dobra stvar, jer aktivni profili predstavljaju stvarne fanove navedenih brendova koji mogu adekvatno da reaguju na plasiran sadržaj i dodala:

Brendovi koji su zabeležili rast u ovom periodu, su oni koji plasiraju adekvatan sadržaj, uspevaju da zadrže pažnju fanova i da privuku nove, te broj obrisanih neaktivnih Facebook profila nije doveo do velikog smanjenja broja fanova.

Prema njenom mišljenju, ovo će podstaći administratore da dodatno porade na sadržaju koji se postavlja kako bi lakše doprli do pravih korisnika.

Efektnije sponzorisane kampanje

S obzirom na to da je Facebook prošle godine uveo drastično smanjenje organskog reach-a, pitali smo Filipa Matekovića, Junior Traffic Manager u Degordianu, kako će ova odluka uticati na brendove:

Na Facebook-u je neophodno da se objave sponzorišu. Ovo brisanje neaktivnih naloga će u svakom slučaju biti korisno jer će investicija u sponzorisanje objave biti efektnija. Samim tim, oglašivači mogu očekivati bolje performanse svojih kampanja.

Iz gore navedenih podataka, sada lako možemo zaključiti da broj fanova zasigurno nije merilo uspeha nekog brenda, te će sve važniju ulogu imati integracija svih kanala i weba u skladu s digitalnom strategijom – jer Facebook je samo jedan od alata koji dolazi do ciljne grupe i ispunjava zadate poslovne ciljeve. Takođe, brendovi su ti koji će svoje fanove morati da privuku i zadrže, stvaranjem relevantnog i zanimljivog sadržaja!

Ostavi komentar

  1. Ariel

    Ariel

    24. 3. 2015. u 09:36 Odgovori

    Tarzanija izgubila oko 8k – sa 266k na 258k – a to što je nema na spisku top 10 medija znači da vam očigledno u redakciji ipak više nedostaje muška ruka hehe.

  2. Lazar

    Lazar

    24. 3. 2015. u 22:17 Odgovori

    Ovo nista ne menja. Ljudi koji su izbrisani, nisu ni vidjali objave na fejsbuku jer su bili inaktivni. Oni nikada nisu ni potpadali pod reach, tako da ni sa sponzorisanim objavama to nema veze jer njima se nikada nisu ni prikazivali takvi postovi, jer su, da ponovim, bili inaktivni

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.

Tehnologija

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.