Koliko su fanova izgubile najveće srpske Facebook stranice?

Ukoliko upravljate Facebook stranicama, sigurno ste primetili da ova društvena mreža u proteklih nekoliko dana radi na uklanjanju deaktiviranih i komemorativnih profila iz broja fanova, čime su mnoge stranice gotovo odmah uočile razliku među brojem lajkova. Rešeni da saznamo koliko su najveće stranice u Srbiji izgubile fanova, udružili smo se sa agencijom Degordian i istražili ko su "najveći gubitnici".

sjeca fanova

Facebook je početkom meseca najavio veliku novost – uklanjanje deaktiviranih ili komemorativnih profila iz broja fanova, što znači da su gotovo sve stranice uočile manji broj među svojim lajkovima.

Komentarišući ovaj potez, Facebook je objasnio da ti fanovi ne doprinose brendu i ciljevima koje žele postići na ovoj platformi. Samim tim, i menadžerima stranica sada će biti omogućen bolji uvid u strukturu fanova, kao i lakše pronalaženje korisnika Facebook-a sličnim njihovim fanovima putem opcije ‘Lookalike Audiences’, što znači da svoje oglase mogu preciznije usmeravati.

Netokracija Hrvatska već je analizirala uticaj ove odluke na broj fanova brendova u proteklih mesec dana, a mi smo napravili isto za Srbiju! U saradnji sa full service agencijom Degordian, istražili smo uticaj ove odluke na naše tržište, a u tome nam je pomogao alat Socialnumbers koji prati Facebook stranice.

U ovom slučaju, odabrali smo kategorije i industrije sa najvećim brojem fanova na svojim stranicama – Vesti i mediji, Muzika, Proizvodi, Maloprodaja i Hrana i piće:

Vesti i mediji

  1. Blic – broj fanova: 601.916 – pad: 17.506
  2. 24sata – broj fanova: 543.476 – pad: 9.359
  3. kurir-info.rs – broj fanova: 444.197 – rast: 4.027
  4. B92 – broj fanova: 389.691 – pad: – 1.891
  5. NAXI RADIO 96,9 MHz – Beograd – broj fanova: 363.254 – rast: 44.968
  6. Smedia – broj fanova: 356.425 – pad: 13.368
  7. Telegraf – broj fanova: 356.309 – rast: 4.141
  8. Beogradnocu.com – broj fanova: 333.696 – pad: 3.480
  9. Dnevna doza kreativnosti – broj fanova: 256.256 – pad – 10.493
  10. sportal.rs – broj fanova: 231.447 – pad: 10.781

U kategoriji u kojoj većina stranica ima više od 200.000 fanova, najznačajniji pad zabeležila je upravo najvećaBlic, izgubivši 17.506 fanova što je tek 3% fanova. Osim Blica, pad su osetile i stranice Dnevna doza kreativnosti i Sportal.rs izgubivši nešto više od 10.000 fanova. U ovoj kategoriji najveće je iznenađenje Naxi Radio Beograd koji je ostvario rast od čak 12% (44.968 fanova), dok Kurir-info.rs i Telegraf beleže blagi rast od 1%.

Muzika

  1. Peer Van Mladen – broj fanova: 790.116 – pad: 9.905
  2. CECA – broj fanova: 790.025 – pad – 63.316
  3. Seka Aleksic – broj fanova: 751.194 – pad – 48.211
  4. Zeljko Joksimovic – broj fanova: 661.794 – pad: 45.326
  5. Jelena Karleusa – broj fanova: 654.266 – pad: 55.256
  6. SASHA KOVACEVIC – broj fanova: 593.202 – pad: 22.847
  7. Lepa Brena – broj fanova: 429.807 – pad: 6.752
  8. Sergej Ćetković – broj fanova: 412.847 – rast: 2.059
  9. Aleksandra Radovic: broj fanova: 337.995 – pad: 25.327
  10. Exit Festival – broj fanova: 337.958 – pad: 12.578

Zanimljivo je da u kategoriji muzičara svi, osim Sergeja Ćetkovića (0.5% rasta), beleže pad broja fanova! Najveći pad ima službena Facebook stranica Cece koja je izgubila 63.316 fanova što je tek 8%, a sledi je Jelena Karleuša koja je izgubila 55.256 fanova (8.5%). Najmanji pad ima stranica Lepe Brene koja je izgubila tek 6.725 fanova.

Maloprodaja

  1. Selection Exclusive – broj fanova: 569.244 – pad: 7.861
  2. “AVIA MODA” – Fashion Room – broj fanova: 327.909 – pad: 16.464
  3. “CIAO MODA” Fashion Room – broj fanova: 267.721 – pad: 1.054
  4. WinWin Computer Shop – broj fanova: 230.161 – rast: 477
  5. dm-drogerie markt Srbija – broj fanova: 216.094 – rast: 4.588
  6. Ušće Shopping Center – broj fanova: 185.259 – pad: 7.659
  7. Grupovina – broj fanova: 178.278 – pad: 12.253
  8. OBUĆA Fashion Garage – broj fanova: 176.282 – rast: 5.352
  9. DeltaCity – broj fanova: 163.846 – pad: 11.091
  10. MEGApopust.rs – Srbija – broj fanova: 144.802 – rast: 2.277

Kategorija maloprodaje ne donosi značajniji rast, odnosno pad u broju fanova. Stranica s najvećim brojem fanova, Selection Exclusiv, izgubila je 1,5% fanova, a najveći pad beleži AVIA MODA koja je izgubila 16.464 fanova (5%). Rast beleži i OBUĆA Fashion Garage, prikupivši 5.325 fanova, a sledi je dm-drogerie markt Srbija sa 4.588 novih fanova, što s obzirom na tako veliki broj fanova i nije značaj rast.

Hrana i piće

  1. Smoki – broj fanova: 615.913 – pad: 51.676
  2. Jaffa cakes – broj fanova: 566.481 – pad: 23.639
  3. JELEN PIVO – broj fanova: 377.876 – pad: 20.402
  4. CHIPSY – broj fanova: 373.612 – rast: 19.809
  5. Ljubitelji kafe – broj fanova: 336.573 – pad: 6.978
  6. Knjaz Miloš – broj fanova: 246.546 – pad: 11.313
  7. Bambi JOŠ – broj fanova: 244.559 – pad: 311
  8. Lav pivo – broj fanova: 204.514 – pad: 2.911
  9. Зајечарско пиво – broj fanova: 191.843 – pad: 4.742
  10. Kapri – broj fanova: 181.050 – pad: 16.722

U ovoj kategoriji je zanimljivo da gotovo svi brendovi beleže pad, osim službene Facebook stranice CHIPSY koja je narasla za 5% (19.809 fanova). Iako je stranica Smoki izgubila 51,676 fanova i dalje zauzima prvo mjesto u kategoriji, a slede je stranice Jaffa cakes i JELEN PIVO koje su izgubile 4%, odnosno 5% fanova.

Proizvodi

  1. Enci Menci – sve za bebe – broj fanova: 579.370 – pad: 2.487
  2. Guarana No Sleep (zvanična stranica) – broj fanova: 329.791 – rast: 2.274
  3. Munchmallow – broj fanova: 293.274 – pad: 11.054
  4. Fashion&Style – broj fanova: 235.619 – pad: 962
  5. Nestle sladoledi Srbija – broj fanova: 208.634 – pad: 3.814
  6. LegendWW – broj fanova: 161.564 – rast: 2.256
  7. NIS – broj fanova: 159.678 – pad: 3.097
  8. UniCredit Champions – broj fanova: 155.880 – rast: 10.015
  9. Avon Srbija – broj fanova: 148.476 – pad: 2.135
  10. Gilette Srbija – broj fanova: 144.758 – rast: 900

Ni u ovoj kategoriji se ne ističu stranice sa značajnijim padom, odnosno rastom broja fanova. Najveći rast od 6.5% ima službena Facebook stranica UniCredit Champions, dok ostale stranice imaju rast od 1 – 3%. Gubitak 10.015 fanova zabeležila je stranica Munchmallow što je 4% više fanova.

Olga Šebez, Account Assistant u agenciji Degordian, istakla je da je „čišćenje“ neaktivnih Facebook profila zapravo dobra stvar, jer aktivni profili predstavljaju stvarne fanove navedenih brendova koji mogu adekvatno da reaguju na plasiran sadržaj i dodala:

Brendovi koji su zabeležili rast u ovom periodu, su oni koji plasiraju adekvatan sadržaj, uspevaju da zadrže pažnju fanova i da privuku nove, te broj obrisanih neaktivnih Facebook profila nije doveo do velikog smanjenja broja fanova.

Prema njenom mišljenju, ovo će podstaći administratore da dodatno porade na sadržaju koji se postavlja kako bi lakše doprli do pravih korisnika.

Efektnije sponzorisane kampanje

S obzirom na to da je Facebook prošle godine uveo drastično smanjenje organskog reach-a, pitali smo Filipa Matekovića, Junior Traffic Manager u Degordianu, kako će ova odluka uticati na brendove:

Na Facebook-u je neophodno da se objave sponzorišu. Ovo brisanje neaktivnih naloga će u svakom slučaju biti korisno jer će investicija u sponzorisanje objave biti efektnija. Samim tim, oglašivači mogu očekivati bolje performanse svojih kampanja.

Iz gore navedenih podataka, sada lako možemo zaključiti da broj fanova zasigurno nije merilo uspeha nekog brenda, te će sve važniju ulogu imati integracija svih kanala i weba u skladu s digitalnom strategijom – jer Facebook je samo jedan od alata koji dolazi do ciljne grupe i ispunjava zadate poslovne ciljeve. Takođe, brendovi su ti koji će svoje fanove morati da privuku i zadrže, stvaranjem relevantnog i zanimljivog sadržaja!

Ostavi komentar

  1. Ariel

    Ariel

    24. 3. 2015. u 09:36 Odgovori

    Tarzanija izgubila oko 8k – sa 266k na 258k – a to što je nema na spisku top 10 medija znači da vam očigledno u redakciji ipak više nedostaje muška ruka hehe.

  2. Lazar

    Lazar

    24. 3. 2015. u 22:17 Odgovori

    Ovo nista ne menja. Ljudi koji su izbrisani, nisu ni vidjali objave na fejsbuku jer su bili inaktivni. Oni nikada nisu ni potpadali pod reach, tako da ni sa sponzorisanim objavama to nema veze jer njima se nikada nisu ni prikazivali takvi postovi, jer su, da ponovim, bili inaktivni

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kultura 2.0

Kako žene menjaju IT – uprkos uverenju da je to ‘muška’ oblast?

Kada je Ksenija započela karijeru kao softverski inženjer jedina stvar koja joj je zapala za oko bila je činjenica da su među tridesetak zaposlenih u kompaniji bile samo dve žene jer - biti programer nije ’ženski’ posao. Kakva je situacija danas?

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Propustili ste

Izrada web stranica

.RS domen uveo podršku za dijakritičke znakove i postao deo svetske IDN mreže

Nacionalni .RS domen od juče podržava čak 13 novih jezika uključujući i njihova pisma tj. dijakritike koji čine sastavni deo ovih jezika. Time se .RS domen priključuje velikoj svetskoj IDN mreži u okviru koje je registrovano oko 7,5 miliona IDN domena.

Startapi i poslovanje

Startap Akademija čeka vaše prijave – zatvaraju se za dva dana!

Startap akademija je projekat namenjen unapređivanju srpske startap scene koji je ove godine za učesnike potpuno besplatan, a prijave traju do srede u ponoć.

Startapi i poslovanje

Ogledalo Firme zaposlenima daje mogućnost da ocene svog šefa – potpuno anonimno

Većina zaposlenih retko će javno izneti utiske o svom radnom mestu i time budućim kolegama staviti do znanja šta ih čeka. Ovaj izazov pokušava da reši domaći servis Ogledalo Firme.

Internet marketing

Domaća Taqoo mreža digitalizuje OOH sektor – sa 1,8 miliona jedinstvenih korisnika

Da li je moguće spojiti doseg 'outdoor' kampanje i mogućnosti digitalnog oglašavanja?

Intervju

Pagan Online je nova igra novosadskog Mad Head Gamesa koju izdaje poznati Wargaming

Izvršni direktor Mad Head Games studija iz Novog Sada Nenad Tomić, u razgovoru za Netokraciju otkriva detalje razvoja najnovije Pagan Online igre, kao i nove velike planove za budućnost.

Društvene mreže

Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Izbori za Evropski parlament se polako bliže, a samim ti sve je veći strah od širenja lažnih vesti na Internetu. Evropska komisija napravila je važan korak ka suzbijanju istih zahtevajući izveštaje o lažnim vestima od Gugla, Facebooka i Tvitera.