Koliko su fanova izgubile najveće srpske Facebook stranice?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Koliko su fanova izgubile najveće srpske Facebook stranice?

Ukoliko upravljate Facebook stranicama, sigurno ste primetili da ova društvena mreža u proteklih nekoliko dana radi na uklanjanju deaktiviranih i komemorativnih profila iz broja fanova, čime su mnoge stranice gotovo odmah uočile razliku među brojem lajkova. Rešeni da saznamo koliko su najveće stranice u Srbiji izgubile fanova, udružili smo se sa agencijom Degordian i istražili ko su "najveći gubitnici".

sjeca fanova

Facebook je početkom meseca najavio veliku novost – uklanjanje deaktiviranih ili komemorativnih profila iz broja fanova, što znači da su gotovo sve stranice uočile manji broj među svojim lajkovima.

Komentarišući ovaj potez, Facebook je objasnio da ti fanovi ne doprinose brendu i ciljevima koje žele postići na ovoj platformi. Samim tim, i menadžerima stranica sada će biti omogućen bolji uvid u strukturu fanova, kao i lakše pronalaženje korisnika Facebook-a sličnim njihovim fanovima putem opcije ‘Lookalike Audiences’, što znači da svoje oglase mogu preciznije usmeravati.

Netokracija Hrvatska već je analizirala uticaj ove odluke na broj fanova brendova u proteklih mesec dana, a mi smo napravili isto za Srbiju! U saradnji sa full service agencijom Degordian, istražili smo uticaj ove odluke na naše tržište, a u tome nam je pomogao alat Socialnumbers koji prati Facebook stranice.

U ovom slučaju, odabrali smo kategorije i industrije sa najvećim brojem fanova na svojim stranicama – Vesti i mediji, Muzika, Proizvodi, Maloprodaja i Hrana i piće:

Vesti i mediji

  1. Blic – broj fanova: 601.916 – pad: 17.506
  2. 24sata – broj fanova: 543.476 – pad: 9.359
  3. kurir-info.rs – broj fanova: 444.197 – rast: 4.027
  4. B92 – broj fanova: 389.691 – pad: – 1.891
  5. NAXI RADIO 96,9 MHz – Beograd – broj fanova: 363.254 – rast: 44.968
  6. Smedia – broj fanova: 356.425 – pad: 13.368
  7. Telegraf – broj fanova: 356.309 – rast: 4.141
  8. Beogradnocu.com – broj fanova: 333.696 – pad: 3.480
  9. Dnevna doza kreativnosti – broj fanova: 256.256 – pad – 10.493
  10. sportal.rs – broj fanova: 231.447 – pad: 10.781

U kategoriji u kojoj većina stranica ima više od 200.000 fanova, najznačajniji pad zabeležila je upravo najvećaBlic, izgubivši 17.506 fanova što je tek 3% fanova. Osim Blica, pad su osetile i stranice Dnevna doza kreativnosti i Sportal.rs izgubivši nešto više od 10.000 fanova. U ovoj kategoriji najveće je iznenađenje Naxi Radio Beograd koji je ostvario rast od čak 12% (44.968 fanova), dok Kurir-info.rs i Telegraf beleže blagi rast od 1%.

Muzika

  1. Peer Van Mladen – broj fanova: 790.116 – pad: 9.905
  2. CECA – broj fanova: 790.025 – pad – 63.316
  3. Seka Aleksic – broj fanova: 751.194 – pad – 48.211
  4. Zeljko Joksimovic – broj fanova: 661.794 – pad: 45.326
  5. Jelena Karleusa – broj fanova: 654.266 – pad: 55.256
  6. SASHA KOVACEVIC – broj fanova: 593.202 – pad: 22.847
  7. Lepa Brena – broj fanova: 429.807 – pad: 6.752
  8. Sergej Ćetković – broj fanova: 412.847 – rast: 2.059
  9. Aleksandra Radovic: broj fanova: 337.995 – pad: 25.327
  10. Exit Festival – broj fanova: 337.958 – pad: 12.578

Zanimljivo je da u kategoriji muzičara svi, osim Sergeja Ćetkovića (0.5% rasta), beleže pad broja fanova! Najveći pad ima službena Facebook stranica Cece koja je izgubila 63.316 fanova što je tek 8%, a sledi je Jelena Karleuša koja je izgubila 55.256 fanova (8.5%). Najmanji pad ima stranica Lepe Brene koja je izgubila tek 6.725 fanova.

Maloprodaja

  1. Selection Exclusive – broj fanova: 569.244 – pad: 7.861
  2. “AVIA MODA” – Fashion Room – broj fanova: 327.909 – pad: 16.464
  3. “CIAO MODA” Fashion Room – broj fanova: 267.721 – pad: 1.054
  4. WinWin Computer Shop – broj fanova: 230.161 – rast: 477
  5. dm-drogerie markt Srbija – broj fanova: 216.094 – rast: 4.588
  6. Ušće Shopping Center – broj fanova: 185.259 – pad: 7.659
  7. Grupovina – broj fanova: 178.278 – pad: 12.253
  8. OBUĆA Fashion Garage – broj fanova: 176.282 – rast: 5.352
  9. DeltaCity – broj fanova: 163.846 – pad: 11.091
  10. MEGApopust.rs – Srbija – broj fanova: 144.802 – rast: 2.277

Kategorija maloprodaje ne donosi značajniji rast, odnosno pad u broju fanova. Stranica s najvećim brojem fanova, Selection Exclusiv, izgubila je 1,5% fanova, a najveći pad beleži AVIA MODA koja je izgubila 16.464 fanova (5%). Rast beleži i OBUĆA Fashion Garage, prikupivši 5.325 fanova, a sledi je dm-drogerie markt Srbija sa 4.588 novih fanova, što s obzirom na tako veliki broj fanova i nije značaj rast.

Hrana i piće

  1. Smoki – broj fanova: 615.913 – pad: 51.676
  2. Jaffa cakes – broj fanova: 566.481 – pad: 23.639
  3. JELEN PIVO – broj fanova: 377.876 – pad: 20.402
  4. CHIPSY – broj fanova: 373.612 – rast: 19.809
  5. Ljubitelji kafe – broj fanova: 336.573 – pad: 6.978
  6. Knjaz Miloš – broj fanova: 246.546 – pad: 11.313
  7. Bambi JOŠ – broj fanova: 244.559 – pad: 311
  8. Lav pivo – broj fanova: 204.514 – pad: 2.911
  9. Зајечарско пиво – broj fanova: 191.843 – pad: 4.742
  10. Kapri – broj fanova: 181.050 – pad: 16.722

U ovoj kategoriji je zanimljivo da gotovo svi brendovi beleže pad, osim službene Facebook stranice CHIPSY koja je narasla za 5% (19.809 fanova). Iako je stranica Smoki izgubila 51,676 fanova i dalje zauzima prvo mjesto u kategoriji, a slede je stranice Jaffa cakes i JELEN PIVO koje su izgubile 4%, odnosno 5% fanova.

Proizvodi

  1. Enci Menci – sve za bebe – broj fanova: 579.370 – pad: 2.487
  2. Guarana No Sleep (zvanična stranica) – broj fanova: 329.791 – rast: 2.274
  3. Munchmallow – broj fanova: 293.274 – pad: 11.054
  4. Fashion&Style – broj fanova: 235.619 – pad: 962
  5. Nestle sladoledi Srbija – broj fanova: 208.634 – pad: 3.814
  6. LegendWW – broj fanova: 161.564 – rast: 2.256
  7. NIS – broj fanova: 159.678 – pad: 3.097
  8. UniCredit Champions – broj fanova: 155.880 – rast: 10.015
  9. Avon Srbija – broj fanova: 148.476 – pad: 2.135
  10. Gilette Srbija – broj fanova: 144.758 – rast: 900

Ni u ovoj kategoriji se ne ističu stranice sa značajnijim padom, odnosno rastom broja fanova. Najveći rast od 6.5% ima službena Facebook stranica UniCredit Champions, dok ostale stranice imaju rast od 1 – 3%. Gubitak 10.015 fanova zabeležila je stranica Munchmallow što je 4% više fanova.

Olga Šebez, Account Assistant u agenciji Degordian, istakla je da je “čišćenje” neaktivnih Facebook profila zapravo dobra stvar, jer aktivni profili predstavljaju stvarne fanove navedenih brendova koji mogu adekvatno da reaguju na plasiran sadržaj i dodala:

Brendovi koji su zabeležili rast u ovom periodu, su oni koji plasiraju adekvatan sadržaj, uspevaju da zadrže pažnju fanova i da privuku nove, te broj obrisanih neaktivnih Facebook profila nije doveo do velikog smanjenja broja fanova.

Prema njenom mišljenju, ovo će podstaći administratore da dodatno porade na sadržaju koji se postavlja kako bi lakše doprli do pravih korisnika.

Efektnije sponzorisane kampanje

S obzirom na to da je Facebook prošle godine uveo drastično smanjenje organskog reach-a, pitali smo Filipa Matekovića, Junior Traffic Manager u Degordianu, kako će ova odluka uticati na brendove:

Na Facebook-u je neophodno da se objave sponzorišu. Ovo brisanje neaktivnih naloga će u svakom slučaju biti korisno jer će investicija u sponzorisanje objave biti efektnija. Samim tim, oglašivači mogu očekivati bolje performanse svojih kampanja.

Iz gore navedenih podataka, sada lako možemo zaključiti da broj fanova zasigurno nije merilo uspeha nekog brenda, te će sve važniju ulogu imati integracija svih kanala i weba u skladu s digitalnom strategijom – jer Facebook je samo jedan od alata koji dolazi do ciljne grupe i ispunjava zadate poslovne ciljeve. Takođe, brendovi su ti koji će svoje fanove morati da privuku i zadrže, stvaranjem relevantnog i zanimljivog sadržaja!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kultura 2.0

Da li ćemo zbog anglicizama u IT industriji zaboraviti maternji jezik? Razgovarali smo sa profesorkom engleskog jezika

Bojana Stanojević, profesorka engleskog jezika i književnosti u intervjuu za Netokraciju govori o upotrebi anglicizama u savremenom poslovanju, o tome koje su reči i izrazi neprevodivi, a za koje postoje adekvatni prevodi na srpski jezik.

Web 3.0

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Propustili ste

Tehnologija

Srbija postala članica Globalnog partnerstva za veštačku inteligenciju

Na sastanku Ministarskog saveta Globalnog partnerstva za veštačku inteligenciju u Tokiju, Srbija je konsenzusom 26 država izabrana za članicu ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Investiciona prognoza: Evropski fond menadžeri predviđaju ‘zahlađenje’ u VC industriji

Venture kapitalisti (VC) obično su optimisti po prirodi. Veruju u preduzetnike, veruju da postoje rešenja koja menjaju svet i žele da - u šansama gde 10% portfolio kompanija uspeva - ostvare određen uspeh.

Startapi i poslovanje

TS Ventures investirao u domaće startape Anari AI, Bitebell i Brush Galaxy

TS Ventures Fond je nakon temeljnog procesa i detaljne analize idejnih rešenja, novu rundu sredstava dodelio za čak tri nova startapa i time nastavio da pomaže razvoj startap industrije u našoj zemlji.

Tehnologija

Unapredite svoje DevTools veštine na ‘masterclass’ radionici svetski poznatog developera

Sajt HelloWorld.rs 9. decembra u 17h organizuje veliku 'masterclass' radionicu u Naučno-tehnološkom parku u Beogradu, gde će govoriti jedan od najboljih svetskih front-end developera Heri Roberts.

Startapi i poslovanje

Raising Stars: Do 20.000 švajcarskih franaka bespovratno za startape u ranim fazama razvoja

NTP Beograd raspisao je uz podršku Vlade Švajcarske i u partnerstvu sa NTP Niš i NTP Čačak treći poziv za Raising Starts, prvi pre-seed akceleratorski program u Srbiji koji startap timovima obezbeđuje stručnu i finansijsku podršku za ubrzan razvoj.

Intervju

GOstudy — platforma koja uvodi ljude u svet digitalnog marketinga

Za ostvarivanje poslovnog uspeha na internetu ne treba da posedujete formalno obrazovanje, ali je važno da ste željni znanja i naoružani disciplinom, savetuje Vladimir Mladenov, osnivač GOstudy platforme. U okviru 20 emisija na nacionalnom servisu gledaoci će imati priliku se upoznaju s radom platforme.