Šta brend može da dobije od mikroinfluensera? Iskreniju komunikaciju i veću posvećenost - Netokracija.rs

Šta brend može da dobije od mikroinfluensera? Iskreniju komunikaciju i veću posvećenost

Ko su mikroinfluenseri, koliko pratilaca imaju i po čemu se razlikuju od onih 'klasičnih' influensera? Na ova pitanja dajemo odgovor u tekstu koji sledi.

Kako bismo razbili neke mitove o mikroinfluenserima u pomoć smo pozvali Igora Radulovića, jednog od slešera iz agencije Žiška koji se bavi vođenjem projekata, zakupom medijskog prostora i koordinacijom produkcije. Uz sve to, Igora na TikToku prati skoro 87.000 ljudi.

U razgovoru koji sledi Igor je sa nama podelio svoje iskustvo u saradnji sa ovom kategorijom influensera, a na samom početku objasnio nam je se pod terminom mikroinfluenseri najčešće podrazumevaju Instagram profili sa do 5.000 ili do 10.000 platilaca. Međutim, kako dodaje, ovu podelu u poslednje vreme veoma komplikuju nove mreže poput TikTok-a:

Tamo mikroinfluenser može imati i znatno veći broj pratilaca. Ili čak, sa znatno manjim brojem pratilaca ostvarivati visok reach. Dakle, ako je ikada i postojala, oštra podela u praksi ne postoji, ali moramo imati neku vrstu konsenzusa  – ako je u pitanju dvocifren broj hiljada pratilaca, verovatno više nije mikro.

‘U budućnosti možda nećemo birati influensere po brojkama, već po uticaju unutar niša i sadržaju’

Budući da se u broju pratilaca veoma razlikuju, Igora smo pitali i postoji li razlika u uticaju mikroinfluensera i influensera sa većim brojem pratilaca. “Manji broj pratilaca nije nužno vezan sa uticajem koji influenser ima. Iako u većini slučajeva manji broj pratilaca znači manji reach koji će sadržaj potencijalno ostvariti, ova korelacija je sve manje jasna i tačna. Nekoliko je razloga zbog kojih se ovo dešava”, ističe on i dodaje:

Prvo, Instagram je krenuo putem Facebook-a, pa je organski reach ogromnih profila sve manji.

Druga stvar je razvoj TikToka koji promenio je i ostale mreže – sada tek otvoreni profili mogu da ostvare milionski reach usled promene algoritma.

Pored toga, kako primećuje naš sagovornik, mnogi mikroinfluenseri su veoma uticajni u svojim nišama, pa iako nemaju visoke brojeve, imaju jak uticaj na užu grupu ljudi, koja može biti veoma interesantna brendovima. “Dakle, moguće je da u bliskoj budućnosti više nećemo birati influensere po brojkama, nego po uticaju unutar niša i sadržaju koji mogu da plasiraju, a algoritam da prepozna i pogura”, navodi on i dodaje da brend od saradnje sa mikroifluenserima može da dobije iskreniju komunikaciju sa ciljnom grupom, nekoga ko će pažljivo da pristupi svemu, uložiti sebe i rasti zajedno sa brendom. Igor navodi i sledeće:

Ipak, iako se mreže menjaju, brendovi još uvek ne mogu sa sigurnošću da računaju na reach koji će ostvariti sa malim influenserima. To uglavnom znači da je potrebno angažovati više mikroinfluensera, kako bi se ostvario dovoljan reach, a ovo sa sobom povlači i mnogo više uloženog vremena, nekoga ko će da menadžuje sve što se dešava i brifira influensere koji nikad ranije nisu imali saradnje.

Među najbitnijim stavkama je da li profil raste, stangira ili opada

Mikroinfluensere je, sa druge strane, teže naći nego one veće, a Igor nam je objasnio i da Žiška ima veliku bazu influensera, odnosno nešto što zovu influencer tracker:

Ova baza nije fokusirana na broj pratilaca, već na engagement, engagement rate i trendove – da li profil raste, stangira ili opada? Ovi parametri podjednako su važni i za velike i za male influensere, te iz tog razloga, ta baza obuhvata i mikroinfluensere.

Ako gledamo isključivo kvantitativne pokazatelje, ovakvi zaključci su zapravo ključni za sve dugoročnije saradnje koje brendovi uspostavljaju sa influenserima, važniji od broja pratilaca.

Na kraju razgovora Igora smo pitali i ima li neki savet za ljude koji žele da izgrade zajednicu na mrežama, postanu mikroinfluenseri i iskoriste marketinške potencijale koje to sa sobom nosi. “Ovde bih isključio Igora iz Žiške i aktivirao Radule-a sa TikToka”, kaže on i zaključuje sledeće:

Pratite trendove na mrežama, sve se rapidno menja. Statični feed postovi gube na značaju na Instagramu, a ko na vreme “ugrabi” Reels, izgradiće veliku bazu. Sada je tu i Shorts, a pitanje je dana kada će se pojaviti nova platforma i nova šansa za komunikaciju sa ciljnom grupom.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Propustili ste

E-commerce

Lansiran ecommerce4all – nova platforma za podršku razvoja e-trgovine

Mnogi poslovni podaci i informacije vezane za poslovanja e-trgovine od danas su zvanično dostupni na prvoj regionalnoj platformi za e-trgovinu pod nazivom 'E-commerce for all – ecommerce4all.eu' koja je već sada dostupna u Srbiji.

Intervju

Kako su srednja škola i prvi iPhone usmerili Vladimira ka karijeri ‘mobile software’ arhitekte

Dolazak u IT industriju može da krene iz više životnih pravaca. Međutim, kada se još u školskom periodu interesujete za računare i rad na njima, velika je verovatnoća da će buduća karijera biti vezana za tehnologiju. Svoju priču u dolazak u svet IT-ja i kompaniju Levi9, otkriva nam Vladimir Pavlović koji je Mobile Software arhitekta.

Novost

Britanski Paysend najavio otvaranje kancelarije u Beogradu nakon $125 miliona investicije

Još jedna inostrana kompanija koja je prepoznala domaći tehnološki talenat.

Office Talks Podcast

Šta traže ruske IT firme u Beogradu?

Tri meseca od početka sukoba u Ukrajini vidimo veliki broj IT firmi i programera koji su odabrali upravo Beograd za svoju novu bazu. Kako ove promene na tržištu utiču na lokalni kadar i da li dolazi do skoka cene programera? O ovim temama razgovaramo u 96. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.