
Šta brend može da dobije od mikroinfluensera? Iskreniju komunikaciju i veću posvećenost
Ko su mikroinfluenseri, koliko pratilaca imaju i po čemu se razlikuju od onih 'klasičnih' influensera? Na ova pitanja dajemo odgovor u tekstu koji sledi.
Kako bismo razbili neke mitove o mikroinfluenserima u pomoć smo pozvali Igora Radulovića, jednog od slešera iz agencije Žiška koji se bavi vođenjem projekata, zakupom medijskog prostora i koordinacijom produkcije. Uz sve to, Igora na TikToku prati skoro 87.000 ljudi.
U razgovoru koji sledi Igor je sa nama podelio svoje iskustvo u saradnji sa ovom kategorijom influensera, a na samom početku objasnio nam je se pod terminom mikroinfluenseri najčešće podrazumevaju Instagram profili sa do 5.000 ili do 10.000 platilaca. Međutim, kako dodaje, ovu podelu u poslednje vreme veoma komplikuju nove mreže poput TikTok-a:
Tamo mikroinfluenser može imati i znatno veći broj pratilaca. Ili čak, sa znatno manjim brojem pratilaca ostvarivati visok reach. Dakle, ako je ikada i postojala, oštra podela u praksi ne postoji, ali moramo imati neku vrstu konsenzusa – ako je u pitanju dvocifren broj hiljada pratilaca, verovatno više nije mikro.
‘U budućnosti možda nećemo birati influensere po brojkama, već po uticaju unutar niša i sadržaju’
Budući da se u broju pratilaca veoma razlikuju, Igora smo pitali i postoji li razlika u uticaju mikroinfluensera i influensera sa većim brojem pratilaca. “Manji broj pratilaca nije nužno vezan sa uticajem koji influenser ima. Iako u većini slučajeva manji broj pratilaca znači manji reach koji će sadržaj potencijalno ostvariti, ova korelacija je sve manje jasna i tačna. Nekoliko je razloga zbog kojih se ovo dešava”, ističe on i dodaje:
Prvo, Instagram je krenuo putem Facebook-a, pa je organski reach ogromnih profila sve manji.
Druga stvar je razvoj TikToka koji promenio je i ostale mreže – sada tek otvoreni profili mogu da ostvare milionski reach usled promene algoritma.
Pored toga, kako primećuje naš sagovornik, mnogi mikroinfluenseri su veoma uticajni u svojim nišama, pa iako nemaju visoke brojeve, imaju jak uticaj na užu grupu ljudi, koja može biti veoma interesantna brendovima. “Dakle, moguće je da u bliskoj budućnosti više nećemo birati influensere po brojkama, nego po uticaju unutar niša i sadržaju koji mogu da plasiraju, a algoritam da prepozna i pogura”, navodi on i dodaje da brend od saradnje sa mikroifluenserima može da dobije iskreniju komunikaciju sa ciljnom grupom, nekoga ko će pažljivo da pristupi svemu, uložiti sebe i rasti zajedno sa brendom. Igor navodi i sledeće:
Ipak, iako se mreže menjaju, brendovi još uvek ne mogu sa sigurnošću da računaju na reach koji će ostvariti sa malim influenserima. To uglavnom znači da je potrebno angažovati više mikroinfluensera, kako bi se ostvario dovoljan reach, a ovo sa sobom povlači i mnogo više uloženog vremena, nekoga ko će da menadžuje sve što se dešava i brifira influensere koji nikad ranije nisu imali saradnje.
Među najbitnijim stavkama je da li profil raste, stangira ili opada
Mikroinfluensere je, sa druge strane, teže naći nego one veće, a Igor nam je objasnio i da Žiška ima veliku bazu influensera, odnosno nešto što zovu influencer tracker:
Ova baza nije fokusirana na broj pratilaca, već na engagement, engagement rate i trendove – da li profil raste, stangira ili opada? Ovi parametri podjednako su važni i za velike i za male influensere, te iz tog razloga, ta baza obuhvata i mikroinfluensere.
Ako gledamo isključivo kvantitativne pokazatelje, ovakvi zaključci su zapravo ključni za sve dugoročnije saradnje koje brendovi uspostavljaju sa influenserima, važniji od broja pratilaca.
Na kraju razgovora Igora smo pitali i ima li neki savet za ljude koji žele da izgrade zajednicu na mrežama, postanu mikroinfluenseri i iskoriste marketinške potencijale koje to sa sobom nosi. “Ovde bih isključio Igora iz Žiške i aktivirao Radule-a sa TikToka”, kaže on i zaključuje sledeće:
Pratite trendove na mrežama, sve se rapidno menja. Statični feed postovi gube na značaju na Instagramu, a ko na vreme “ugrabi” Reels, izgradiće veliku bazu. Sada je tu i Shorts, a pitanje je dana kada će se pojaviti nova platforma i nova šansa za komunikaciju sa ciljnom grupom.
Ostavi komentar
Markkko 🐥
11. 8. 2021. u 15:06
Naslov (ili sadrzaj) je potpuno pogresan.
Tema je ko su i kako postati mikroinfluenser, a ne koju korist ja kao brend imam od njih.