Šta brend može da dobije od mikroinfluensera? Iskreniju komunikaciju i veću posvećenost - Netokracija.rs

Šta brend može da dobije od mikroinfluensera? Iskreniju komunikaciju i veću posvećenost

Ko su mikroinfluenseri, koliko pratilaca imaju i po čemu se razlikuju od onih 'klasičnih' influensera? Na ova pitanja dajemo odgovor u tekstu koji sledi.

Kako bismo razbili neke mitove o mikroinfluenserima u pomoć smo pozvali Igora Radulovića, jednog od slešera iz agencije Žiška koji se bavi vođenjem projekata, zakupom medijskog prostora i koordinacijom produkcije. Uz sve to, Igora na TikToku prati skoro 87.000 ljudi.

U razgovoru koji sledi Igor je sa nama podelio svoje iskustvo u saradnji sa ovom kategorijom influensera, a na samom početku objasnio nam je se pod terminom mikroinfluenseri najčešće podrazumevaju Instagram profili sa do 5.000 ili do 10.000 platilaca. Međutim, kako dodaje, ovu podelu u poslednje vreme veoma komplikuju nove mreže poput TikTok-a:

Tamo mikroinfluenser može imati i znatno veći broj pratilaca. Ili čak, sa znatno manjim brojem pratilaca ostvarivati visok reach. Dakle, ako je ikada i postojala, oštra podela u praksi ne postoji, ali moramo imati neku vrstu konsenzusa  – ako je u pitanju dvocifren broj hiljada pratilaca, verovatno više nije mikro.

‘U budućnosti možda nećemo birati influensere po brojkama, već po uticaju unutar niša i sadržaju’

Budući da se u broju pratilaca veoma razlikuju, Igora smo pitali i postoji li razlika u uticaju mikroinfluensera i influensera sa većim brojem pratilaca. “Manji broj pratilaca nije nužno vezan sa uticajem koji influenser ima. Iako u većini slučajeva manji broj pratilaca znači manji reach koji će sadržaj potencijalno ostvariti, ova korelacija je sve manje jasna i tačna. Nekoliko je razloga zbog kojih se ovo dešava”, ističe on i dodaje:

Prvo, Instagram je krenuo putem Facebook-a, pa je organski reach ogromnih profila sve manji.

Druga stvar je razvoj TikToka koji promenio je i ostale mreže – sada tek otvoreni profili mogu da ostvare milionski reach usled promene algoritma.

Pored toga, kako primećuje naš sagovornik, mnogi mikroinfluenseri su veoma uticajni u svojim nišama, pa iako nemaju visoke brojeve, imaju jak uticaj na užu grupu ljudi, koja može biti veoma interesantna brendovima. “Dakle, moguće je da u bliskoj budućnosti više nećemo birati influensere po brojkama, nego po uticaju unutar niša i sadržaju koji mogu da plasiraju, a algoritam da prepozna i pogura”, navodi on i dodaje da brend od saradnje sa mikroifluenserima može da dobije iskreniju komunikaciju sa ciljnom grupom, nekoga ko će pažljivo da pristupi svemu, uložiti sebe i rasti zajedno sa brendom. Igor navodi i sledeće:

Ipak, iako se mreže menjaju, brendovi još uvek ne mogu sa sigurnošću da računaju na reach koji će ostvariti sa malim influenserima. To uglavnom znači da je potrebno angažovati više mikroinfluensera, kako bi se ostvario dovoljan reach, a ovo sa sobom povlači i mnogo više uloženog vremena, nekoga ko će da menadžuje sve što se dešava i brifira influensere koji nikad ranije nisu imali saradnje.

Među najbitnijim stavkama je da li profil raste, stangira ili opada

Mikroinfluensere je, sa druge strane, teže naći nego one veće, a Igor nam je objasnio i da Žiška ima veliku bazu influensera, odnosno nešto što zovu influencer tracker:

Ova baza nije fokusirana na broj pratilaca, već na engagement, engagement rate i trendove – da li profil raste, stangira ili opada? Ovi parametri podjednako su važni i za velike i za male influensere, te iz tog razloga, ta baza obuhvata i mikroinfluensere.

Ako gledamo isključivo kvantitativne pokazatelje, ovakvi zaključci su zapravo ključni za sve dugoročnije saradnje koje brendovi uspostavljaju sa influenserima, važniji od broja pratilaca.

Na kraju razgovora Igora smo pitali i ima li neki savet za ljude koji žele da izgrade zajednicu na mrežama, postanu mikroinfluenseri i iskoriste marketinške potencijale koje to sa sobom nosi. “Ovde bih isključio Igora iz Žiške i aktivirao Radule-a sa TikToka”, kaže on i zaključuje sledeće:

Pratite trendove na mrežama, sve se rapidno menja. Statični feed postovi gube na značaju na Instagramu, a ko na vreme “ugrabi” Reels, izgradiće veliku bazu. Sada je tu i Shorts, a pitanje je dana kada će se pojaviti nova platforma i nova šansa za komunikaciju sa ciljnom grupom.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Analiza

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Sponzorisano

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.