Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Sa osnivačima gejming organizacije RUR koja postoji još od 1998. godine, razgovarali smo o tome kako je ljubav prema video igrama izrasla u jedan respektabilan esport medij u regionu koji i dalje ima dovoljno potencijala da se razvija u narednom periodu, organizujući razne događaja i plasirajući tekstove o video igrama. Sa Milanom Đukićem i Milošem Hetlerovićem smo razgovarali o trenutnom stanju u srpskom i regionalnom esportu, kao i o daljim planovima RUR-a.

Od dial-up Interneta do esports medija

Sa osnivačima RUR-a na početku razgovora vratili smo se nešto više od dvadeset godina unazad, u trenutak kada se nekoliko ljubitelja gejminga okuplja ne bi li razmenjivali svoja iskustva i utiske. Milan nam je otkrio da je RUR kao medij nastao od naziva njihovog tima tj. klana u Quake-u. „Otuda i KlanRUR, mada se danas koristi samo skraćena verzija – RUR“, otkrio nam je na početku jedan od naših sagovornika. On dodaje:

Za bolje razumevanje nastanka ovog medija potrebno je istaći dve stvari – podizanje servera za igranje i postojanje lokalnog Interneta:

Serveri na kojima su se igrale multiplayer igre pravili su sami igrači, kao i Internet provajderi, a ne izdavači video igara. S obzirom na to da su provajderi imali konstantan pristup Internetu, dok su serveri igrača dolazili i odlazili sa njihovim konekcijama, ubrzo je većina domaćih provajdera podigla svoje servere za igranje igara, ne bi li podigli i svoju popularnost.

Kako se tada Internet plaćao na sate i svi smo koristli dial-up, lako je sabrati dva i dva – uplatom nekoliko sati „globalnog“ Interneta dobijate neograničeni pristup „lokalnom“ gde se ujedno nalazi i server za igranje. Tako su zapravo i nastale prve komune igrača jer su jednostavno svi bili korisnici jednog Internet provajdera.

Iz jednog takvog druženja na serveru rodila se ideja nas nekoliko da oformimo ekipu i RUR je stvoren, te se taj susret na Quake serveru beleži i kao zvanični datum osnivanja.

Za dvadeset godina svog postojanja, RUR je organizovao brojne događaje i takmičenja, ali i bio prisutan na najvećim gejmign sajmovima u regionu.

Miloš Hetlerović, Milanov kolega i suosnivač, dodaje da su interno u klanu razmenjivali iskustva u vezi sa konekcijama, telefonskim dvojnicima, pucanjem veze i velikim pingom, pa su rešili da naprave svoje uputstvo za rešavanje tih problema. „Jednog dana odlučili smo da sva svoja saznanja iz ove sfere pretočimo u tekstove i okačimo na sajt kako bismo i drugim igračima pomogli da prebrode probleme sa Internetom“, otkrio nam je Miloš i dodao:

Tekstovi su prošli odlično, a nama je to bio motiv da nastavimo dalje sa edukativnim tekstovima na razne teme. Nakon toga počeli smo da pišemo i o domaćim i inostranim dešavanjima iz sveta gejminga i stvari su počele da se „kotrljaju“. Ubrzo smo počeli da pravimo „telefonski imenik“ svih tada aktivnih timova kako bismo im pomogli u uvezivanju i organizaciji međusobnih prijateljskih okršaja.

Uz medij i aktivno kreiranje sadržaja o esportu, ali i takmičenju u Quake-u (a kasnije u Unreal Tournamentu, Quake 3 i drugim igrama), ova ekipa je došla na ideju da krene i sa organizacijom turnira, liga i drugih dešavanja, u domenu video igara i gejming hardvera.

Ta tri stuba ostali su i do današnjih dana nešto što opisuje delovanje RUR-a, o čemu detaljnije govorimo u nastavku teksta.

Sa ambicioznim timom dolaze i rezultati

Devedesetih godina, kada je RUR tek počinjao sa svojim delovanjem na domaćoj gejming sceni, esports je bio potpuna nepoznanica i u Srbiji i u regionu. Miloš nam je otkrio da se početak Interneta kod nas donekle poklopio i sa početkom kompetitivnog gejminga, te kako je tada bilo hit imati svoj sajt koji prezentuje ekipu (klan).

Naš sagovornik objašnjava da je njihov sajt u prvo vreme služio upravo tome – predstavljanju timova, članova i uspeha ekipe, a tek kasnije dobio je svoju sekciju sa vodičima, savetima i svežim vestima.

„Kako smo svi bili mala komuna, kod nas tako i u regionu, počeli smo da izveštavamo o timovima, turnirima i dešavanjima iz okruženja kao i da se povezujemo sa ekipama iz okolnih zemalja i prenosimo njihove novitete“, otkrio nam je Miloš i dodao da u to vreme kompetitivna svetska scena nije stvarala toliko interesovanje, a nije ni bilo prilike lako doći do snimaka mečeva.

Međutim, i to je vremenom počelo da se menja pa su se saveti ovog tima o tome kako smanjiti ping ili optimizovati Internet konekciju okrenuli tome kako kontrolisati mapu, kako vežbati pucanje, kako najbolje odigrati protiv određenog tipa protivnika u određenoj igri i slično:

Ubrzo nakon toga, konkretno u Quake 2 i Quake 3, krenula je razmena snimaka sa turnira, ali po principu snimanja mečeva u specifične formate koje ste puštali iz same igre. Tada su i naši ljudi počeli da analiziraju mečeve najboljih svetskih igrača i poboljšavaju svoj performans.

Naravno, mi smo se našli tu da zapravo skladištimo sve te snimke na našem sajtu, još jedna od sekcija koje smo otvorili iz čiste potrebe igrača. U toj sekciji pohranjivali smo i „konfige“ odnosno konfiguraciona podešavanja najboljih svetskih igrača, koja su u sebi posedovala sve – od brzine kretanja miša, preko mapiranja tastera na tastaturi, do veličine nišana i grafičkih podešavanja.

Kancelarije RUR-a su u potpunosti prilagođene za rad ali i za gejming.

Danas, više od dve decenije kasnije, RUR je izrastao u ozbiljan medij, a najveću zaslugu za to ima upravo tim koji je svih tih godina gradio ovu organizaciju. Milan nam je govorio upravo o ljudima koji čine RUR, istakavši da oslanjajući se na one stubove sa početka teksta, tim je podeljen u skladu sa pravcima delovanja ovog medija:

Tim najgrublje možemo podeliti u “kreativni” i “organizacioni” deo. Kreativni su dizajneri, video montažeri, autori sadržaja, social media tim i slično, dok je ovaj „organizacioni“ čine ljudi koji se bave realizacijom događaja. Pored toga, imamo i nekoliko menadžerskih i biznis rola.

Ipak, ono što je bitno istaći je da su članovi tima svi i sami igrači, što je od izuzetne važnosti kako bismo zapravo mogli da obavljamo sve svoje zadatke jer bez gejming pozadine jako teško možete da se snađete u bilo kom od za nas bitnih poslova.

Svi oni rade na tome da održe krovnu ideju zbog koje se tim prvobitno okupio – da povežu sve strane zainteresovane za esport, igrače i timove, sponzore, organizatore, pa čak i roditelje. Njihov email za prijem informacija o dešavanjima uvek je otvoren, a sama redakcija se trudi da objavi sve što do njih stigne a povezano je sa esportom. Hetlerović ističe da se pored standardnih tekstova, pišu i analize o turnirima, igračima i transferima, timovima i događajima:

Tu su i vodiči za igranje novih i popularnih video igara i tome slično. Napomenuo bih da se pored naloga na društvenim mrežama gde najčešće kačimo informacije o turnirima koje organizujemo, imamo i forum koji je još jedan od „relikta davnih dana“ – iako ga je vreme odnosno razvoj Interneta donekle pregazio i dalje je omiljen vid komunikacije određenom broju starijih gejmera.

Izdavači i proizvođači ne vole da sarađuju sa onima koji ne pišu sve što bi oni želeli da vide i čuju

U nastavku razgovora, detaljnije smo se dotakli organizacije esport događaja, kao i poslovne strane ovog medija. Milan kroz smeh objašnjava da se oni interno šale kako ni sami nisu sigurni koje su turnire organizovali u ovoj ili protekloj godini, a kamoli od osnivanja i početka organizacije dešavanja.

U proteklih nekoliko godina, dodaje, združeni nagradni fond RUR turnira prelazio je 100.000 evra na godišnjem nivou, što je za ovdašnje uslove sjajna cifra. „Neki od najznačajnijih događaja iz ove i protekle godine su Nacionalni šampionat za odabir reprezentacije Srbije koja učestvuje na Svetskom prvenstvu u video igrama“, priseća se Milan i dodaje:

Tu je, zatim, FIFA fudbalska liga održana u velikom broju tržnih centara kod nas prošle godine, serija turnira u igrama Blizzard izdavača (Overwatch, Hearthstone, Heroes of The Storm) koje već godinama organizujemo na domaćem Games.con sajmu, kao i prva ikada održana Hearthstone liga u regionu.

Organizovali smo i prvi regionalni Overwatch turnir, prvi Valorant turnir, prvi Rocket League … Napravili smo i veliki regionalni Brawl Stars turnir za čitavu istočnu Evropu sa preko 11.500 prijavljenih igrača u junu ove godine, zatim nekoliko zaista velikih Fortnite turnira za preko 3.500 takmičara tokom jula i avgusta, lista je zaista dugačka. U svakom slučaju na sajtu postoji sekcija sa uvek svežom listom turnira koji nas očekuju.

YouTube kanal je za sada samo support za ovu organizaciju, a kada je reč o brojkama i pratiocima RUR forum ima oko 40.000 pretplatnika, Facebook stranica blizu 20.000 pratilaca a Instagram 10.000.

Đukić za Netokraciju otkriva i da se ovih dana aktivno privodi kraju i nacionalni šampionat, ujedno i kvalifikacije za svetsko prvenstvo u Izraelu, gde će se saznati ko će predstavljati Srbiju u disciplinama DOTA2, Tekken7 i PES2021. Pored toga, pokreće se i kvalifikacioni proces za Counter Strike šampionat istočne Evrope sa nagradnim fondom od 15.000 dolara, a bliži se i kraj finala PES lige koju je RUR organizovao. Uskoro, dodaje, očekuju ih  novi i Fornite i Brawl Stars turniri.

S obzirom na svoju popularnost u evetu esporta, ali i na veliki broj čitalaca na sajtu, jedno od pitanja tokom razgovora sa osnivačima ticalo se i bizsni modela RUR- kao medija, gde nam je Miloš u startu rekao da je za početak važno reći da niko u timu u čitav ovaj projekat nije ušao iz čisto poslovne strane:

To je ujedno i jedan od razloga što postojimo tako dugo. Motivacija je istinski afinintet prema onome što radimo koji često nadjača raznolike poslovne (ne)prilike. Posmatrajući celokupnu medijsku scenu ne samo kod nas već i u svetu, mislim da je jasno da situacija nije nimalo ružičasta posebno kada medij pokriva nišnu oblast poput naše.

Kako naš sagovornik dodaje, jedan od postulata organizacije je i da ne obrađuje senzacionalističke teme, da nema clickbait sadržaje, ne plasira PR saopštenja ili plaćene objave i recenzije koje rade su isključivo objektivno mišljenje redakcije. „Ovo nam je zapravo donelo više problema nego koristi u prošlosti jer izdavači i proizvođači prosto ne vole da sarađuju sa onima koji ne pišu sve što bi oni želeli da vide i čuju, ali i dalje verujemo da se dugoročno integritet isplati“ iskreno kaže Miloš.

Uprkos tome, zahvaljujući uspešnoj diverzifikaciji poslovanja, nastavljaju da uspešno spajaju biznis priču sa onim što vole i što ih pokreće.

RUR će uvek biti tu da pomogne svima koji ulaze u kompetitivni gejming

U nastavku teksta, sa Milanom i Milošem razgovarali smo o tome koko još bolje iskoristiti potencijal domaćeg esporta, a naši sagovornici za početak ističu da je za početak potrebno znatno više strpljenja i razumevanja za trenutnu situaciju od strane svih činilaca.

Đukić kaže da mnogi ulaze u esport očekujući koncept investicija kao u tradicionalnom sportu, što jednostavno nije realno, jer uz sav trud ovde je reč o grani sporta koja se razvija intenzivno tek u proteklih desetak godina. Prema njegovom mišljenju, pored tog razumevanja, potreban je i profesionalni odnos svih aktera. Kako investitora i sponzora tako i igrača i organizacija.

RUR će i u narednom periodu nastaviti da radi na organizovanju događaja, ali i da pomaže svima koji planiraju da uđu u svet profesionalnog esporta.

Ono što je takođe krucijalno, objašnjava dalje Milan, jeste da brendovi shvate u šta konkretno ulažu i da shvate da ne mogu da očekuju velike rezultate od grane industrije koja spada među najmlađe. On ocenjuje da je isto tako potrebna i ozbiljnost i od strane samih igrača i timova:

Zvuči kao isprazna floskula ali je istina – ako želite ozbiljne rezultate i uspehe, morate i ozbiljno i vredno trenirati. Ne idu profesionalni sportisti bez razloga na trening dva puta dnevno, pripreme više puta godišnje, vode računa kada idu da spavaju i šta jedu. Sve to se u određenoj meri može primeniti i na esport.

Ujedno, pozivam i investitore i partnere da dobro razmisle prilikom investiranja i shvate u šta ulažu, kako se ne bi razočarali ako rezultati izostanu u ovom trenutku. Plodovi ulaganja će doći, ali prirodnim putem kada to drvo koje sada zalivamo, negujemo i prehranjujemo zapravo krene da rađa.

Pred sam kraj razgovora, sa našim sagovornicima dotakli smo se predviđanja o razvoju lokalne i globalne esport scene, a Miloš smatra da će ova oblast i dalje rasti. Međutim, dolaskom pandemije korona virusa situacija je opet postala znatno povoljnija po gejming, pa je čak i SZO, dojučerašnji „protivnik“ igranja igara, pokrenula kampanju promocije gejminga.

Ipak, ono što nas je najviše zanimalo jesu naredni planovi RUR-a i šta to možemo očekivati u narednom periodu. Zaključivši ovaj intervju, Milan dodaje da će ovaj medij i dalje ostati potpuno posvećen razvoju esporta u ovom delu sveta kao i da će nastojati da pruža pomoć  svima koji žele da uplove u kompetitivni gaming bilo kao igrači i timovi bilo kao partneri, sponzori, investitori:

Jako nam je drago što smo pored organizatora dešavanja i medija iz esport sfere prepoznati i kao svojevrsni konsultanti u ovom domenu jer svi koji rade sa nama znaju da mogu dobiti objektivne savete i pomoć. Naravno sa strane projekata imamo nekoliko u našem planu za 2021. ali prerano je da ih najavljujemo sad. Ali, podelićemo ekskluzivno sa vama iz Netokracije kada dođe taj trenutak.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.