Ivan Minić: Nekada nije problem u kampanji, nego u vama

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Statistika kaže da 89% svih oglasnih poruka bude neprimećeno, 7% bude zapamćeno uz negativnu, a svega 4% uz pozitivnu konotaciju.

A nije loše, možda, ponekad, da reklamna poruka pobudi i osećaj nelagode.

Kada su neke stvari u pitanju, to je možda i jedini način da se dopre do svesti publike.

Ako se vodimo time da su najbolje iskrene ljudske priče i kada pričamo o temama koje nisu nužno lepe i pozitivne, one najbolje rezultate daju. Naravno, ako su autentične, a publika to uglavnom ume da proceni.

I tokom prvog talasa Korone, najvećeg efekta su imali snimci iz bolnica širom sveta i izjave medicinskog osoblja koje se iz minuta u minut bori za živote. Ko je to doživeo u svom okruženju ili makar video neki od snimaka njihovih ispovesti, a preostalo mu je makar zrno racija, počeo je da vodi računa, i time dao šansu da ovo ludilo nekako prođe.

Iako zastrašivanje uvek proizvodi efekat, on najčešće ne donosi željeno ponašanje, a često izaziva i revolt. A ovde nema prostora za dobro poznati srpski inat.

Ali ne pišem vam zbog toga…

Nisam se dugo javljao, ali obično kada se javim, radim to da ukažem da je stanje kritično. Evo o čemu se radi.

Na površini je sve savršeno, a unutra je sve duboko sjebano…

Korona nam je pokazala koliko smo zapravo suštinski nesrećni i nezadovoljni. Mislite da preterujem? Meni sa strane (i nekih 10.000 km distance u trenutku dok su se stvari dešavale) deluje da je ogroman broj ljudi tako žarko želeo da makar malo pobegne od sebe i neprijatnih unutrašnjih dijaloga i monologa.

I nije to ništa strašno, to je samo polazna tačka, nije kraj igre. Odnosno, nije strašno ako želite na tome da radite, i pokušate da to promenite.

Prvi korak je uvek shvatanje i prihvatanje da problem postoji. Naredni su da se na problemu radi samostalno ili uz pomoć, iz u mnogo truda, požrtvovanosti, odgovornosti i poverenja moguće je doći do izlečenja. A tada tek počinje naredni nivo igrice.

Nismo dobro…

Ovo što se dešavalo je samo kao pojačivač ukusa te stvari učinilo vidljivim.

Društveno okruženje nas, makar online, pritiska da budemo prelepi, prepametni, preuspešni. Da jedemo samo najbolju hranu, pijemo samo najskuplja pića sa najboljim pogledom, idemo samo na najatraktivnija letovanja i najlepše plaže i budemo iskontrastirana presaturisana retuširana verzija tirkizno-narandzastih nas.

I kako da budeš ok, kada ono što gledaš nikada nećeš videti ni ispred sebe, a ni u ogledalu. Jednostavno, nebo i more nikada nisu takvi, zubi nikada nisu toliko beli, ten savršen…

I tako živiš, na površini je sve savršeno, a unutra je sve duboko sjebano… i u nekom trenutku ne možeš više.

A sve što treba je da se odupreš pre nego što bude kasno. Da budeš svestan da je ok da budeš i srećan i tužan, i bogat i siromašan. Da je ok da budeš nezadovoljan, i da je život težak, ali je vredan. I da postaje lakši što više vežbaš.

I nije stvar u tome da treba da se ubijaš od posla, da bi se osećao dovoljno vredno…

Takve žrtve se u životu podnose ponekad, onda kada je prokleto važno i traju onoliko koliko je neophodno.

Ni jedno iskustvo koje je vredno nije jednostavno. Ponekad je proizvod mnogo borbe kako sa drugima, tako i sa sobom.

U moru istih, budite različiti. Biće vam lakše, osećaćete se bolje. Možda će neki ljudi otići od vas jer više niste jednorog, ali privućićete neke druge ljude i svojim ponašanjem dati i njima dozvolu da udu iskreni, ranjivi. I počećete da stvarate bolji svet, osobu po osobu.

A korak po korak, dan po dan, koncentrisano i sa merom, može se stići jako daleko. Neslućeno daleko. Ali preduslov da tamo dođete je da prestanete da gledate i tražite život koji ne postoji i fokusirate se na onaj koji je u vašim rukama.

Nego… kako ste danas?

Ako osećate teskobu dok čitate ovo pitanje, nije problem ni u kampanji, ni u pitanju, nego negde unutra, u vama. I vreme je da se pozabavite… sobom.


Ostavi komentar

  1. Srba

    Srba

    3. 7. 2020. u 17:58 Odgovori

    Мојој мајци је живот спасен захваљујући једном таквом билборду.
    Писало је само:
    „Траума. Кук. Колено“
    и број мобилног телефона.

    Позвао сам, и испоставило се да у болници која је оглашивач ради ортопед који зна, може и хоће да оперише прелом кука који у Институту за ортопедске болести Бањица нису хтели.
    Моја мајка је данас жива, хода…
    Захваљујући томе што сам видео билборд и записао број телефона.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.