Ivan Minić: Nekada nije problem u kampanji, nego u vama

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Statistika kaže da 89% svih oglasnih poruka bude neprimećeno, 7% bude zapamćeno uz negativnu, a svega 4% uz pozitivnu konotaciju.

A nije loše, možda, ponekad, da reklamna poruka pobudi i osećaj nelagode.

Kada su neke stvari u pitanju, to je možda i jedini način da se dopre do svesti publike.

Ako se vodimo time da su najbolje iskrene ljudske priče i kada pričamo o temama koje nisu nužno lepe i pozitivne, one najbolje rezultate daju. Naravno, ako su autentične, a publika to uglavnom ume da proceni.

I tokom prvog talasa Korone, najvećeg efekta su imali snimci iz bolnica širom sveta i izjave medicinskog osoblja koje se iz minuta u minut bori za živote. Ko je to doživeo u svom okruženju ili makar video neki od snimaka njihovih ispovesti, a preostalo mu je makar zrno racija, počeo je da vodi računa, i time dao šansu da ovo ludilo nekako prođe.

Iako zastrašivanje uvek proizvodi efekat, on najčešće ne donosi željeno ponašanje, a često izaziva i revolt. A ovde nema prostora za dobro poznati srpski inat.

Ali ne pišem vam zbog toga…

Nisam se dugo javljao, ali obično kada se javim, radim to da ukažem da je stanje kritično. Evo o čemu se radi.

Na površini je sve savršeno, a unutra je sve duboko sjebano…

Korona nam je pokazala koliko smo zapravo suštinski nesrećni i nezadovoljni. Mislite da preterujem? Meni sa strane (i nekih 10.000 km distance u trenutku dok su se stvari dešavale) deluje da je ogroman broj ljudi tako žarko želeo da makar malo pobegne od sebe i neprijatnih unutrašnjih dijaloga i monologa.

I nije to ništa strašno, to je samo polazna tačka, nije kraj igre. Odnosno, nije strašno ako želite na tome da radite, i pokušate da to promenite.

Prvi korak je uvek shvatanje i prihvatanje da problem postoji. Naredni su da se na problemu radi samostalno ili uz pomoć, iz u mnogo truda, požrtvovanosti, odgovornosti i poverenja moguće je doći do izlečenja. A tada tek počinje naredni nivo igrice.

Nismo dobro…

Ovo što se dešavalo je samo kao pojačivač ukusa te stvari učinilo vidljivim.

Društveno okruženje nas, makar online, pritiska da budemo prelepi, prepametni, preuspešni. Da jedemo samo najbolju hranu, pijemo samo najskuplja pića sa najboljim pogledom, idemo samo na najatraktivnija letovanja i najlepše plaže i budemo iskontrastirana presaturisana retuširana verzija tirkizno-narandzastih nas.

I kako da budeš ok, kada ono što gledaš nikada nećeš videti ni ispred sebe, a ni u ogledalu. Jednostavno, nebo i more nikada nisu takvi, zubi nikada nisu toliko beli, ten savršen…

I tako živiš, na površini je sve savršeno, a unutra je sve duboko sjebano… i u nekom trenutku ne možeš više.

A sve što treba je da se odupreš pre nego što bude kasno. Da budeš svestan da je ok da budeš i srećan i tužan, i bogat i siromašan. Da je ok da budeš nezadovoljan, i da je život težak, ali je vredan. I da postaje lakši što više vežbaš.

I nije stvar u tome da treba da se ubijaš od posla, da bi se osećao dovoljno vredno…

Takve žrtve se u životu podnose ponekad, onda kada je prokleto važno i traju onoliko koliko je neophodno.

Ni jedno iskustvo koje je vredno nije jednostavno. Ponekad je proizvod mnogo borbe kako sa drugima, tako i sa sobom.

U moru istih, budite različiti. Biće vam lakše, osećaćete se bolje. Možda će neki ljudi otići od vas jer više niste jednorog, ali privućićete neke druge ljude i svojim ponašanjem dati i njima dozvolu da udu iskreni, ranjivi. I počećete da stvarate bolji svet, osobu po osobu.

A korak po korak, dan po dan, koncentrisano i sa merom, može se stići jako daleko. Neslućeno daleko. Ali preduslov da tamo dođete je da prestanete da gledate i tražite život koji ne postoji i fokusirate se na onaj koji je u vašim rukama.

Nego… kako ste danas?

Ako osećate teskobu dok čitate ovo pitanje, nije problem ni u kampanji, ni u pitanju, nego negde unutra, u vama. I vreme je da se pozabavite… sobom.


Ostavi komentar

  1. Srba

    Srba

    3. 7. 2020. u 17:58 Odgovori

    Мојој мајци је живот спасен захваљујући једном таквом билборду.
    Писало је само:
    „Траума. Кук. Колено”
    и број мобилног телефона.

    Позвао сам, и испоставило се да у болници која је оглашивач ради ортопед који зна, може и хоће да оперише прелом кука који у Институту за ортопедске болести Бањица нису хтели.
    Моја мајка је данас жива, хода…
    Захваљујући томе што сам видео билборд и записао број телефона.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

E-commerce

Šta natera čoveka da stane u red – muka ili strah od promena?

U društvu koje je sasvim solidno prihvatilo digitalizovanje svega i svačega za vreme pandemije i dalje vidimo redove tamo gde ih ne mora biti. Možemo li se izboriti protiv njih?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.

Kultura 2.0

Da li sistem ‘bez menadžmenta’ može da radi – i do kada?

San preduzetnika je da zaposli ljude na koje može da se osloni i kojima može da pruži slobodu za kojom je i sam žudeo/la kada je osnivao/la biznis.