Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

Pre tek nešto manje od pola veka, davne 1971. godine u malenom gradicu Bretten u Nemačkoj pokrajini Baden-Württemberg rođen je jedan Milan. Iako je uobičajni put ljudi sa ovih prostora bio da idu “van”, život je hteo da se on pred kraj osnovne škole sa porodicom vrati i doseli u Tuzlu, a kasnije preseli u Zagreb gde je postao profesor engleskog i nemačkog jezika.

Ipak, negde između ova dva događaja desilo se nekoliko stvari koje su mnogo važnije za sve nas. Jedna od njih je njegov prvi koncert sa nepunih 18 godina u Kumrovcu. Prošle godine se navršilo 30 godina od tog koncerta. U međuvremenu ih je bilo na stotine, uz 8 studijskih i nekoliko live albuma, većina sa njegovim bendom Hladno Pivo.

Istini za volju, na nekim od tih koncerata sam i bio, i ako je i postojala sumnja u autentičnost i iskrenost ovog čoveka, posle prvog od njih nje od više nije bilo ni traga.

Ako je Džoni Štulić bio glas mislećih baby boomer-a, naša generacija je dobila jednog malo drugačijeg glasnogovornika. I dok ovaj prvi taksira po Utrehtu i šalje subliminalne poruke kroz YouTube opise i nazive Azrinih pesama, Mile sija kao svetionik na čijem vrhu je stalni vatromet.

Te 2007. izašao je album “Knjiga Žalbe”, a na njemu štih do štiha. Skoro sve pesme će, siguran sam, zavrediti svoje mesto na nekoj Greatest hits kompilaciji. Ipak, za ove potrebe, izdvojiću stihove iz jedne od njih (odatle je i naslov), a to je pesma “Sreća”:

Kako ne bi okolo gledali
Niz ulice su nam poredali
Velike slike u boji na kojima točno stoji
Kako izgleda sreća kad se uveća

A mi svakoga jutra kao vojnici
Idemo po svoje mjesto na slici

Sreća u braku ima mamu i tatu
I zdrave zube na jumbo plakatu
To je bijela suprugova žena
Koja koristi pravi deterdžent
Za uredni i čisti ambijent

U svetu postoji jedno carstvo

Ovog leta sam imao nešto više vremena na raspolaganju. Prosto, u procesu kretanja kroz grad, svakodnevno sam imao prilike da osmatram svet oko sebe. Takođe, sve te neke moje uobičajne rutine, kada je vožnja u pitanju bile su – izazvane. Nije sad važno zbog čega sve to, tek, imao sam vremena i koncentracija mi je bila na 200%.

I dalje doduše ne gledam preterano televiziju, ali i toga je bilo više nego inače. Obilazeći majku, uspevao sam da ukačim svašta nešto od reklama, a kako se velika većina njih danas preselila i na Facebook, Instagram i Youtube – teško ih je izbeći. Iako bi većina ljudi pokušala da eliminiše sve ove oglase, ja to ne radim, jer iskreno – posao mi je da znam šta se dešava, i budem u toku.

I… uh… strašno je.

Strašno zato što je toliko predvidljivo, toliko dosadno. Tehnički neretko savršeno, produkcijski besprekorno, skupo, ali bez ikakve supstance i suštine. Da, baš tim redosledom.

Uz poruke koje su snažne idu fantastični vizuali koji su toliko lažni da vrište:

  • Radnici koji se smeju, plešu, luduju, bez i jedne brige u životu;
  • Korisnici savršenih porculanskih zuba, tena i kose, koji žive u stanovima iz časopisa;
  • Banke i osiguravajuća društva koja su dinamična, zabavna i cool, i puna brige za svoje korisnike;
  • Mobilni operateri koji vrednuju i nagrađuju lojalnost svojih korisnika, i trude se da nama bude bolje;
  • Svi kanali, fiksni i Internet za dinar, samo uzmite, ukvariće se.

I sve neki lepi ljudi. I lepi kučići. I deca. Vaspitani. I ljudi, i kučići, a bogami i deca. Samo, pričaju neke veštačke i neiskrene priče. I pričaju ih loše, jer nisu njihove. Insistirajući da se pomire sva obećanja i želje nekog marketing menadžera, fingira se i ulepšava stvarnost, jer ne može junak imati krive zube, retku kosu, rošavo lice ili veliki nos.

Problem je što se, radeći to, udaljavate od publike kojoj se obraćate. Jer niko ne može da se poistoveti sa tim savršenim ljudima i njihovim sladunjavim životnim izazovima koji samo čekaju da se vaš klijent pojavi i da Sunce ponovo krene da sija.

Držeći u kadru tu savršenu sofu, sa dizajniranim jastučićima, izgubili ste sve one koji žive sa roditeljima ili u iznajmljenim stanovima, sanjajući mnogo skromniju dnevnu sobu, ali svoju.

Da privatizujem malo. Da li znate zašto su ljudi obožavali MojaFirma intervjue? Zato što je to bile priče o ljudima. Pravim ljudima i onome što zaista rade. Lepe priče, sa mnogo uspona i padova. Priče o borbi, teškoćama, i mnogo malih pobeda.

I ne moraju sve priče da budu autentične, svi junaci pravi… ali ponekad… ponekad bi baš i mogli. Posebno što sada već svi naleteli na skoro sve dobre ideje i aktivacije, realizovane širom sveta i znamo kad je neko pokraden. A sve više zna i tih nekoliko desetina lepih ljudi svih uzrasta, koji igraju sve uloge u svim kampanjama, koji su na svim bilbordima i kojih je pun Instagram.

Prodavci šećerne vodice, ili…

Za kraj, vratimo se Miletu.

Mile je majstor storytellinga. Profesor! Nikada pretenciozan, uvek autentičan, ponekad beskrajno zabavan, a često bolno iskren i hirurški precizan. Kod njega nema lažnih osmeha sa odsjajem porcelanskih zuba, savršeno iscrtanih obrva, nema pastelnih boja, duge, jednoroga, veštačkih ukusa i paperjastih oblačića.

Na tom albumu iz 2007. godine postoji i pesma “Carstvo pasea”, pa da stihovima iz nje završimo:

Ti znaš da slika ne laže
Na kauču leži mladi tata
Nosi majicu boje stalaže
Nosi oči u tonu laminata

A njihov sin prigodno lijep
Nikad neće dobit’ po turu
Nije k’o tvoj da vadičep zabija
Ravno u kožnu garnituru

Tamo gdje boje ne bodu oči
Živi božica IKEA
Pitaš se da l’ ćeš ikada moći
U dvobojno carstvo pàsenta

Kad ti muž ne paše uz ruž
Kad ti sin ne paše uz kamin
Da li postoje šanse da ćeš ikad uz njih uskladit’ nijanse?
Kad ti muž ne paše uz ruž
Kad ti sin ne paše uz kamin
Dala bi sve, i sebe i muža i malog da možeš ući u katalog

Da li želite da prodajete šećernu vodicu do kraja svog života ili želite da pođete sa mnom i promenite svet?

I najduži put počinje jednom kampanjom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako se vaš tim sastoji od samo nekoliko ljudi?

Iako ste mali tim, veoma je bitno obratiti pažnju na 'feedback' koji vam daju korisnici i postarati se da ste zaista tu za njih. Zato je segment korisničke podrške ponekada presudan.

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Intervju

Symphony organizuje interne tehničke zajednice za razmenu znanja – a uskoro i eksternu konferenciju ‘TechNote’

Ova kompanija je za svoje zaposlene organizovala tehničke zajednice čiji je cilj podela znanja i iskustva među članovima tima (QA, DevOps i Front-End community), a to je preraslo i u eksternu konferenciju 'TechNote' koja startuje od marta.

Tehnologija

Šta je to ‘bear market’ i kako se povezuje sa drastičnim padom kriptovaluta?

U prethodnim danima Bitcoin je doživeo nagli pad vrednosti, spustivši se na ispod 35.000 dolara. Štaviše, kompletno 'crypto' tržište je u padu, smanjujući vrednost gotovo svih kriptovaluta. Šta je uzrok ovom problemu i koji uticaj u svemu tome ima termin 'bear market'?

Office Talks Podcast

Prvi superklasteri u Srbiji i osvrt na Web3

Sa Aleksandrom Popović i Pavlom Batutom razgovarali smo o tome kako se zainteresovani startapi, predstavnici akademske zajednice i privrede mogu ujediniti u prve srpske superklastere.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.