Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

Pre tek nešto manje od pola veka, davne 1971. godine u malenom gradicu Bretten u Nemačkoj pokrajini Baden-Württemberg rođen je jedan Milan. Iako je uobičajni put ljudi sa ovih prostora bio da idu „van“, život je hteo da se on pred kraj osnovne škole sa porodicom vrati i doseli u Tuzlu, a kasnije preseli u Zagreb gde je postao profesor engleskog i nemačkog jezika.

Ipak, negde između ova dva događaja desilo se nekoliko stvari koje su mnogo važnije za sve nas. Jedna od njih je njegov prvi koncert sa nepunih 18 godina u Kumrovcu. Prošle godine se navršilo 30 godina od tog koncerta. U međuvremenu ih je bilo na stotine, uz 8 studijskih i nekoliko live albuma, većina sa njegovim bendom Hladno Pivo.

Istini za volju, na nekim od tih koncerata sam i bio, i ako je i postojala sumnja u autentičnost i iskrenost ovog čoveka, posle prvog od njih nje od više nije bilo ni traga.

Ako je Džoni Štulić bio glas mislećih baby boomer-a, naša generacija je dobila jednog malo drugačijeg glasnogovornika. I dok ovaj prvi taksira po Utrehtu i šalje subliminalne poruke kroz YouTube opise i nazive Azrinih pesama, Mile sija kao svetionik na čijem vrhu je stalni vatromet.

Te 2007. izašao je album „Knjiga Žalbe“, a na njemu štih do štiha. Skoro sve pesme će, siguran sam, zavrediti svoje mesto na nekoj Greatest hits kompilaciji. Ipak, za ove potrebe, izdvojiću stihove iz jedne od njih (odatle je i naslov), a to je pesma “Sreća”:

Kako ne bi okolo gledali
Niz ulice su nam poredali
Velike slike u boji na kojima točno stoji
Kako izgleda sreća kad se uveća

A mi svakoga jutra kao vojnici
Idemo po svoje mjesto na slici

Sreća u braku ima mamu i tatu
I zdrave zube na jumbo plakatu
To je bijela suprugova žena
Koja koristi pravi deterdžent
Za uredni i čisti ambijent

U svetu postoji jedno carstvo

Ovog leta sam imao nešto više vremena na raspolaganju. Prosto, u procesu kretanja kroz grad, svakodnevno sam imao prilike da osmatram svet oko sebe. Takođe, sve te neke moje uobičajne rutine, kada je vožnja u pitanju bile su – izazvane. Nije sad važno zbog čega sve to, tek, imao sam vremena i koncentracija mi je bila na 200%.

I dalje doduše ne gledam preterano televiziju, ali i toga je bilo više nego inače. Obilazeći majku, uspevao sam da ukačim svašta nešto od reklama, a kako se velika većina njih danas preselila i na Facebook, Instagram i Youtube – teško ih je izbeći. Iako bi većina ljudi pokušala da eliminiše sve ove oglase, ja to ne radim, jer iskreno – posao mi je da znam šta se dešava, i budem u toku.

I… uh… strašno je.

Strašno zato što je toliko predvidljivo, toliko dosadno. Tehnički neretko savršeno, produkcijski besprekorno, skupo, ali bez ikakve supstance i suštine. Da, baš tim redosledom.

Uz poruke koje su snažne idu fantastični vizuali koji su toliko lažni da vrište:

  • Radnici koji se smeju, plešu, luduju, bez i jedne brige u životu;
  • Korisnici savršenih porculanskih zuba, tena i kose, koji žive u stanovima iz časopisa;
  • Banke i osiguravajuća društva koja su dinamična, zabavna i cool, i puna brige za svoje korisnike;
  • Mobilni operateri koji vrednuju i nagrađuju lojalnost svojih korisnika, i trude se da nama bude bolje;
  • Svi kanali, fiksni i Internet za dinar, samo uzmite, ukvariće se.

I sve neki lepi ljudi. I lepi kučići. I deca. Vaspitani. I ljudi, i kučići, a bogami i deca. Samo, pričaju neke veštačke i neiskrene priče. I pričaju ih loše, jer nisu njihove. Insistirajući da se pomire sva obećanja i želje nekog marketing menadžera, fingira se i ulepšava stvarnost, jer ne može junak imati krive zube, retku kosu, rošavo lice ili veliki nos.

Problem je što se, radeći to, udaljavate od publike kojoj se obraćate. Jer niko ne može da se poistoveti sa tim savršenim ljudima i njihovim sladunjavim životnim izazovima koji samo čekaju da se vaš klijent pojavi i da Sunce ponovo krene da sija.

Držeći u kadru tu savršenu sofu, sa dizajniranim jastučićima, izgubili ste sve one koji žive sa roditeljima ili u iznajmljenim stanovima, sanjajući mnogo skromniju dnevnu sobu, ali svoju.

Da privatizujem malo. Da li znate zašto su ljudi obožavali MojaFirma intervjue? Zato što je to bile priče o ljudima. Pravim ljudima i onome što zaista rade. Lepe priče, sa mnogo uspona i padova. Priče o borbi, teškoćama, i mnogo malih pobeda.

I ne moraju sve priče da budu autentične, svi junaci pravi… ali ponekad… ponekad bi baš i mogli. Posebno što sada već svi naleteli na skoro sve dobre ideje i aktivacije, realizovane širom sveta i znamo kad je neko pokraden. A sve više zna i tih nekoliko desetina lepih ljudi svih uzrasta, koji igraju sve uloge u svim kampanjama, koji su na svim bilbordima i kojih je pun Instagram.

Prodavci šećerne vodice, ili…

Za kraj, vratimo se Miletu.

Mile je majstor storytellinga. Profesor! Nikada pretenciozan, uvek autentičan, ponekad beskrajno zabavan, a često bolno iskren i hirurški precizan. Kod njega nema lažnih osmeha sa odsjajem porcelanskih zuba, savršeno iscrtanih obrva, nema pastelnih boja, duge, jednoroga, veštačkih ukusa i paperjastih oblačića.

Na tom albumu iz 2007. godine postoji i pesma „Carstvo pasea“, pa da stihovima iz nje završimo:

Ti znaš da slika ne laže
Na kauču leži mladi tata
Nosi majicu boje stalaže
Nosi oči u tonu laminata

A njihov sin prigodno lijep
Nikad neće dobit’ po turu
Nije k’o tvoj da vadičep zabija
Ravno u kožnu garnituru

Tamo gdje boje ne bodu oči
Živi božica IKEA
Pitaš se da l’ ćeš ikada moći
U dvobojno carstvo pàsenta

Kad ti muž ne paše uz ruž
Kad ti sin ne paše uz kamin
Da li postoje šanse da ćeš ikad uz njih uskladit’ nijanse?
Kad ti muž ne paše uz ruž
Kad ti sin ne paše uz kamin
Dala bi sve, i sebe i muža i malog da možeš ući u katalog

Da li želite da prodajete šećernu vodicu do kraja svog života ili želite da pođete sa mnom i promenite svet?

I najduži put počinje jednom kampanjom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Karijere

Programiranje možete naučiti bez skupih kurseva, ali samo ako se jako, jako potrudite

Iako je samostalno učenje pre dopuna i usavršavanje nekog postojećeg znanja, postoje ljudi koji na taj način promene čitavu karijeru. Takva situacija poslednjih godina dešava se i u domaćem IT-ju, iako je prati i mnogo zabluda i nerealnih očekivanja. U nastavku teksta, demistifikujemo proces samostalnog učenja programiranja,

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.