Smanjenje budžeta najveći izazov za agencije i kompanije u 2017. godini

Smanjenje budžeta od 39% kao najveći izazov za agencije i kompanije u 2017. godini

Rezultati najnovijeg istraživanja koje je sprovela Marketing mreža, zajedno sa agencijom MASMI Beograd pokazali su da će sadržajni marketing, online marketing i personalizacija sadržaja kao i integrisane komunikacije obeležiti trendove za 2017. godinu. Istraživanje je obuhvatilo 206 profesionalaca iz šest država regiona, kada je reč o oblasti marketinga i odnosa s javnošću, a koji su zaposleni u kompanijama ili agencijama.

izazov-1

Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećem regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2017, koji je održan 1. i 2. marta u beogradskom hotelu Crowne Plaza u organizaciji portala Marketing mreža. Ispitanici su naveli i najveće izazove sa kojima će se struka susresti u 2017. godini, a neki od njih su: smanjeni budžeti za 39%, nestručan kadar 31%, content marketing 29%, ali i personalizacija sadržaja 26%. Ono što je takođe zanimljivo istaći jeste da je sa ovakvim izazovima spremno da se suoči čak 76% ispitanika.

Pomenute podatake, rezultate istraživanja ali i nove trendove prokomentarisala je i Ivana Parčetić Mitić, osnivač i urednica portala Marketing mreža, koja je tom prilikom istakla:

Rezultati istraživanja koje smo sproveli sa istraživačkom agencijom MASMI Beograd nisu neočekivani. O navedenim trendovima već dugo se priča i sve to je samo posledica digitalizacije komunikacija, odnosno dominacije digitalnih kanala komunikacije. Ipak, zanimljivo je da se content marketing ove godine ne nalazi u kategoriji trendova, ali i dalje predstavlja izazov za marketing i komunikacijske stručnjake.

Uspešno plasiranje poruka = praćenje trendova

Pored teme o trendovima, na forumu IZAZOV 2017, govorilo se o stanju na medijskom i marketinškom tržištu zemalja u regionu, kao i u kojoj meri smo spremni da izvozimo kreativne ideje, na koji način će se struka transformisati u narednih nekoliko godina, ali i kako izgraditi poverenje između klijenta i agencije. Sa druge strane, na odlazeće i dolazeće trendove osvrnuli su se i učensici panel diskusija na pomenutom forumu, a svoj stav sa publikom podelila je i Jovana Tufegdžić Communication Executive u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija:

Oblast komunikacija u proteklih nekoliko godina doživela značajne promene, uslovljene, pre svega, novim tehnologijama koje su omogućile potrošačima da postanu komunikatori. Danas potrošač ima aktivni ulogu i putem društvenih mreža, a tako dobija priliku da sa javnošću podeli svoje mišljenje o uslugama, proizvodima i drustvenim pojavama uopšteno. To je u velikoj meri oblikovalo razvoj komunikacija te verujem da ćemo i u narednim godinama pažljivo pratiti potrebe medija, potrošača, ali i ostalih zainteresovanih javnosti.

izazov-2
Učesnici panela složili su se da je novo, digitalno doba, učinilo svet komunikacija bržim i dinamičnijim.

Razumevanje kampanja od velike važnosti

Sa druge strane, Jovana Milićević, kao Corporate Communications Expert u kompaniji Vip Mobile, dodaje da je ono što se godinama pominjalo kao izazov – integrisani pristup komunikaciji, sada zapravo stvarnost i samo je pitanje koliko ga dosledno primenjujemo. Jovana ocenjuje kako je jedan od izazova razumeti kampanje koje su važne i ključne u godišnjim komunikacionim strategijama, te neće nužno imati i najveći odjek – naročito na novim komunikacionim kanalima, kao što su društvene mreže, zaključila je ona.

Svi učesnici panela složili su se da je novo, digitalno doba, učinilo svet komunikacija brzim i dinamičnijim, stvorivši na taj način potpuno nove alate koji zahtevaju reakciju u realnom vremenu – kao i da sve to govori da je za uspešno plasiranje poruka neophodno praćenje trendova, što zapravo predstavlja najveći izazov struke u narednom periodu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.