Smanjenje budžeta najveći izazov za agencije i kompanije u 2017. godini

Smanjenje budžeta od 39% kao najveći izazov za agencije i kompanije u 2017. godini

Rezultati najnovijeg istraživanja koje je sprovela Marketing mreža, zajedno sa agencijom MASMI Beograd pokazali su da će sadržajni marketing, online marketing i personalizacija sadržaja kao i integrisane komunikacije obeležiti trendove za 2017. godinu. Istraživanje je obuhvatilo 206 profesionalaca iz šest država regiona, kada je reč o oblasti marketinga i odnosa s javnošću, a koji su zaposleni u kompanijama ili agencijama.

izazov-1

Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećem regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2017, koji je održan 1. i 2. marta u beogradskom hotelu Crowne Plaza u organizaciji portala Marketing mreža. Ispitanici su naveli i najveće izazove sa kojima će se struka susresti u 2017. godini, a neki od njih su: smanjeni budžeti za 39%, nestručan kadar 31%, content marketing 29%, ali i personalizacija sadržaja 26%. Ono što je takođe zanimljivo istaći jeste da je sa ovakvim izazovima spremno da se suoči čak 76% ispitanika.

Pomenute podatake, rezultate istraživanja ali i nove trendove prokomentarisala je i Ivana Parčetić Mitić, osnivač i urednica portala Marketing mreža, koja je tom prilikom istakla:

Rezultati istraživanja koje smo sproveli sa istraživačkom agencijom MASMI Beograd nisu neočekivani. O navedenim trendovima već dugo se priča i sve to je samo posledica digitalizacije komunikacija, odnosno dominacije digitalnih kanala komunikacije. Ipak, zanimljivo je da se content marketing ove godine ne nalazi u kategoriji trendova, ali i dalje predstavlja izazov za marketing i komunikacijske stručnjake.

Uspešno plasiranje poruka = praćenje trendova

Pored teme o trendovima, na forumu IZAZOV 2017, govorilo se o stanju na medijskom i marketinškom tržištu zemalja u regionu, kao i u kojoj meri smo spremni da izvozimo kreativne ideje, na koji način će se struka transformisati u narednih nekoliko godina, ali i kako izgraditi poverenje između klijenta i agencije. Sa druge strane, na odlazeće i dolazeće trendove osvrnuli su se i učensici panel diskusija na pomenutom forumu, a svoj stav sa publikom podelila je i Jovana Tufegdžić Communication Executive u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija:

Oblast komunikacija u proteklih nekoliko godina doživela značajne promene, uslovljene, pre svega, novim tehnologijama koje su omogućile potrošačima da postanu komunikatori. Danas potrošač ima aktivni ulogu i putem društvenih mreža, a tako dobija priliku da sa javnošću podeli svoje mišljenje o uslugama, proizvodima i drustvenim pojavama uopšteno. To je u velikoj meri oblikovalo razvoj komunikacija te verujem da ćemo i u narednim godinama pažljivo pratiti potrebe medija, potrošača, ali i ostalih zainteresovanih javnosti.

izazov-2
Učesnici panela složili su se da je novo, digitalno doba, učinilo svet komunikacija bržim i dinamičnijim.

Razumevanje kampanja od velike važnosti

Sa druge strane, Jovana Milićević, kao Corporate Communications Expert u kompaniji Vip Mobile, dodaje da je ono što se godinama pominjalo kao izazov – integrisani pristup komunikaciji, sada zapravo stvarnost i samo je pitanje koliko ga dosledno primenjujemo. Jovana ocenjuje kako je jedan od izazova razumeti kampanje koje su važne i ključne u godišnjim komunikacionim strategijama, te neće nužno imati i najveći odjek – naročito na novim komunikacionim kanalima, kao što su društvene mreže, zaključila je ona.

Svi učesnici panela složili su se da je novo, digitalno doba, učinilo svet komunikacija brzim i dinamičnijim, stvorivši na taj način potpuno nove alate koji zahtevaju reakciju u realnom vremenu – kao i da sve to govori da je za uspešno plasiranje poruka neophodno praćenje trendova, što zapravo predstavlja najveći izazov struke u narednom periodu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Internet marketing

Neil Skehel: Želimo da podignemo svest o značaju CX-a u Srbiji kroz dodelu nagrada

Kompanija 'Awards International' koja dodeljuje biznis nagrade širom sveta otvara prve 'Customer Experience' nagrade i za naš region - u Beogradu. Direktor i osnivač ove firme otkriva nam više detalja o predstojećem događaju i daljim planovima za poslovanje u Srbiji i regionu.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

CM-ovi su oči, uši i glas vaših brendova i kompanija na Internetu – i neće skoro nestati

Danas se obeležava dan Community Manager-a i zato smo se zapitali dokle ćemo slaviti ovu profesiju i gde su uopšte CM seniori.

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?