Gde je 'nestao' kvalitetan sadržaj na Internetu?

Zašto nema zaista dobrog sadržaja?

Dobar sadržaj košta. Jednostavno, mora tako. Naročito ako vam je cilj da vam upravo takav sadržaj bude pravilo, a ne izuzetak. Inspiracija je čudo, ali, ako želite da održite kvalitet, ne možete se oslanjati na udar munje. Dobar sadržaj košta, jer dobar sadržaj prave kvalitetni ljudi i za to im je potrebno vreme. Profesionalci. A vreme profesionalaca je skupo.

ivan_minic

Nekada, taj dobar sadržaj mogu praviti i talentovani amateri. Tako se postaje dobar. Ipak, da bi bili sigurni da će to zaista biti kako treba, moraju ih pratiti profesionalci. A to komplikuje i poskupljuje proces i vraća nas na početak. Dobar sadržaj košta.

Ne mora koštati u novcu, ali sigurno će koštati u nekoj deficitarnoj sirovini. Vremenu, entuzijazmu, znanju, na primer. Problem je što se te stvari jako teško obnavljaju. Doduše, novac je odličan supstitut za većinu njih, u mnogim slučajevima. Jer od entuzijazma se ne živi, a od nečega mora.

Ipak, povremeno se pojave fantastične stvari… I bez tih prokletih para. Odakle to? Pa, i u pustinji postoje oaze. Postoje fantastični ljudi, i ponekad oni nešto žele da naprave za svoju dušu.

Nekada je to pojedinačni bljesak, a ponekad je to pokušaj da se sa prijateljima i istomišljenicima napravi nešto zaista dobro. Nekada je to projekat za slobodno vreme, i tada često ne poživi dugo. Jer slobodno vreme je kompleksna stvar, naročito u Srbiji. Ovde se obaveze i pritisak šire dok ne popune sve i najmanje pukotine u danu.

A nekada, verujući da će izdržati dovoljno dugo da postanu komercijalno uspešni, idu na sve ili ništa… Ali i tu je scenario najčešće isti.

Igra brojki

Godinama unazad, na stručnim skupovima, najveći oglašivači su potencirali kako je najveći problem tržišta nedostatak kvalitetnog sadržaja. I to je tačno, da se razumemo. Ali, kako da ga bude? Nije Internet tu ni u kom smislu jedinstven… samo nas najviše boli. Sadržaja nema, jer i kad se pojavi ne opstane dok ga ne primete i počnu na njega računati.

Dokle god se budemo utrkivali ko će imati veći broj otvorenih strana i poseta, broj pregleda ili pretplatnika, broj pratilaca ili fanova, i dokle god to, uz političku podobnost, bude jedini kriterijum prilikom planiranja, biće ovako. Jer masovnost nije nikakva mera kvaliteta. Ni ovde, ni napolju. Samo napolju ima dovoljno da svi budu namireni, a ovde taman dovoljno da niko ne bude zadovoljan.

Uspeh na webu ruski je rulet

I onda se nemojte čuditi što naizgled uspešne web priče pokušavaju da pobegnu na TV… Web je odličan za eksperimente… i jeftin. Ali, iako mi pričamo da je Internet “mama”, ovde i dalje nema para za male, a publika je teška i zahtevna. Sa druge strane, TV publika će progutati sve, a i mrvice su dosta veće.

I nemojmo o tome da treba raditi lokalno za globalne klijente… Ne pričam sada o tome. To je biznis, i to je ok. Ali moramo neki trag i ovde ostaviti.

Nešto čiji će životni vek biti duži od 15 minuta.

A možemo da promenimo dosta toga. Za početak, možemo da kontrolišemo za šta ćemo davati novac i čemu ćemo poklanjati svoju pažnju. Bojim se samo da, ako krene po zaslugama, ostaće mnogo gladnih, a naviknutih na široko.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Propustili ste

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Startapi i poslovanje

Native Teams: Kako doći do i na šta potrošiti €6,3 miliona investicije?

Kompanija Native Teams, koja je zakonski poslodavac za frilensere, podigla je višemilionsku investiciju od grupe fondova. Evo u šta će uložiti dobijen novac.

Tehnologija

Domaće softverske kompanije mogu da spasu srpsku privredu, ako im se pruži šansa

Dok IT industrija inovira, tradicionalne privredne grane tapkaju u mestu, jedan je od zaključaka Foruma naprednih tehnologija održanog 12. i 13. juna u Nišu.

Gaming

Potpuno nova Tetris video igra napravljena je u Srbiji

Beogradski studio za razvoj video igara Playstudios Europe, objavio je igru Tetris Block Puzzle namenjenu za igranje na mobilnim telefonima.

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.