
Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’
Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.
Osvrnite se na trenutak i zapitajte se kako ste završili u kompaniji u kojoj trenutno radite. Ovo vam sigurno nije prvi posao? Ukoliko je to slučaj, šanse su velike da ste na prethodnom radnom mestu tražili bolje plaćen posao, onaj koji je zanimljiviji u smislu projekata na kojima radite, ali i koji nudi mogućnost za napredovanje. Možda upravo sada tragate za takvim poslom?
Niste sami – pojedina istraživanja pokazuju da bi 83% zaposlenih prešlo u kompaniju sa boljom reputacijom. Međutim, šta je to što čini tu “dobru reputaciju”? To nije samo novac, zar ne?
Finansije su, ukoliko pitate domaće i strane HR eksperte, samo jedan u nizu faktora koje zaposleni danas razmatraju kada većaju o odabiru novog poslodavca. Upravo zato kompanije su osmislile nove metode kojima nastoje da privuku stručan kadar, a nema poznatije od employer brandinga – procesa u kojem kompanije jasnije komuniciraju šta je to što nude kandidatu i to pre svega kroz iskustveni narativ.
Ipak, uhvatiti nit onoga što vaša kompanija jeste i što nastoji da bude, svesti to u smislen tekst ili video, a sve to pod okriljem dugoročne strategije zapošljavanja, ume da bude prevelik zalogaj i za najbolje HR menadžere koji ovih dana, čini se, moraju više i bliže da rade sa kolegama iz marketinga ne bi li osigurali budućnost njihove kompanije.
Employer Branding nije i ne sme biti samo za tehnološke kompanije
Ne bismo pogrešili kada bismo rekli da je termin employer branding označio 2018. godinu na ovim prostorima. Velike tehnološke kompanije prve su reagovale i u svoje redove uvrstile spoj HR-ovca i marketara koji su preko noći postali employer branding eksperti, a sve u cilju razumevanja novog trenda koji još uvek nije tako lako definisati.
Postoje i svetli primeri kako se brendiranju poslodavaca može pristupiti strateški i pre svega pametno. Prethodne godine organizovane su mnoge edukacije i radionice, po svemu sudeći to će i ove godine biti slučaj, a kao jedan od ključnih “igrača” ovog novog pravca zapošljavanja stručnog kadra istakao se sajt Poslovi.infostud.com koji je upravo ovih dana predstavio potpuno novu uslugu u okviru svog poslovanja.
U pitanju je Employer Branding Studio, odeljak Infostudovog sajta posvećenog zapošljavanju koji je, kako Netokracija saznaje, osmišljen sa ciljem da pomogne kompanijama koje žele da kreiraju uspešnu employer branding strategiju i time dodatno pozicioniraju sebe na tržištu rada.

Employer branding usluge sajta Poslovi.infostud.com već koriste Microsoft, Delhaize, NIS, Ubisoft, Hemofarm, Coca-Cola Hellenic i Milsped čime se šalje jasna poruka da brendiranje poslodavaca nije stvar koja se vezuje isključivo za tehnološke kompanije i programere. To je primetna potreba domaće privrede, a ova kompanija je uspela da kreira jedinstven paket koji poslodavcima nudi istraživanje nivoa zadovoljstva trenutno zaposlenih, profil same kompanije u okviru sajta Poslovi.infostud.com, prisustvo Virtualnim danima karijere i znanja, mogućnost kreiranja stručnih događaja sa ciljem privlačenja potencijalnih kandidata, kao video i PR produkciju u okviru same grupacije.
Drugim rečima, one stop shop za potrebe jasnijeg komuniciranja onoga što se traži od kandidata, ali i još bitnije onoga što se kandidatu nudi.
Kandidati traže bolju priliku
Iz Poslovi.infostud.com za Netokraciju kažu da je u poslednjih godinu dana primetan trend da je sve više ljudi koji traže posao – među njima je čak i više onih koji žele da promene trenutnog poslodavca. Takav trend doveo je do većeg izbora među kandidatima, samim tim prosečan broj konkurisanja po oglašenoj radnoj poziciji našao se u blagom padu:
Do ovih zaključaka se došlo na osnovu podataka sa sajta Poslovi.infostud.com, gde je broj posetilaca od 2016. godine porastao za oko 20%. U prvom mesecu 2019. godine oboren je i istorijski rekord posete ovom portalu, ali je godinama unazad primetan trend pada prosečnog broja konkurisanja na oglase za posao.
Sonja Ćetković, direktorka Infostudovog sajta za zapošljavanje, izjavila je za Netokraciju da su se procesi na tržištu zapošljavanja u velikoj meri okrenuli, tako da kandidati više nisu jedini koji moraju da urade “domaći zadatak”:
Sada su i kompanije došle u situaciju da moraju jasnije komunicirati šta nude kandidatu i to ne samo kada je plata u pitanju.
Naša istraživanja pokazuju da su u samom vrhu kriterijuma među kandidatima, kada donose odluku da li da se prijavljuju za posao kod određenog poslodavca, međuljudski odnosi, mogućnost napredovanja i/ili beneficije.
Sa novom erom HR procesa upravo ove vrednosti komuniciraju se kroz uspešnu i pažljivo osmišljenu employer branding strategiju. Ono što Poslovi.infostud.com nastoji da uradi kroz Employer Branding Studio jeste da sve potrebe klijenta (u ovom slučaju poslodavca) svede pod jedan krov, koristeći se različitim digitalnim kanalima koje je kompanija razvijala tokom godina, ali i upošljavajući kolektivni know-how o tome šta kandidati žele – pre svega da vide i čuju, a potom i da dožive na radnom mestu.
Branko Vukovac, HR menadžer sajta Poslovi.infostud.com ističe za Netokraciju da je za uspešan employer branding neophodno da kompanija prvo upozna samu sebe na pravi način, a to se, prema njegovom mišljenju, radi kroz istraživanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih, ali i kroz kontinuirano preispitivanje vizije i misije kompanije, njene kulture, praksi i procesa, kao i kroz individualne razgovore sa zaposlenima.
Kako Vukovac zaključuje, to je jedini način da se u novoj eri koju obeležava deficit stručnog kadra radi na zadržavanju postojećeg kadra, ali i kreiranju pozitivnog i proaktivnog imidža kompanije na tržištu rada – organizacije koja ne razmišlja samo o “danas”, već ima i plan kako će “sutra”.
Više o uslugama Employer Branding Studija pogledajte na zvaničnom sajtu, dok iz Poslovi.infostud.com naglašavaju kako su obezbeđene i besplatne konsultacije za sve zainteresovane poslodavce koje zanima da čuju više o employer branding strategiji unutar njihove industrije, ali i o različitim modelima implementacije na domaćem tržištu.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!