Da li iMessage stiže na Android već u ponedeljak?

Da li iMessage stiže na Android već u ponedeljak i šta da očekujemo?

Da li Apple postepeno započinje sa otvaranjem svog ekosistema čije su prednosti i kvaliteti sada već tradicionalno bili namenjeni isključivo za korisnike proizvoda sa znakom zagrižene jabuke na pozadini? Na ovo pitanje ne možemo da odgovorimo sa sigurnošću, ali ono što je za sada poznato jesu glasine koje stižu za različitih izvora pred WWDC 2016 konferenciju koju ova kompanija posvećuje developerima, a na kojoj bi trebalo da bude predstavljena verzija servisa iMessage, i to za Android platformu.

imessage-android
Da li će ovo uskoro biti normalna pojava na Android uređajima?

Sudeći prema za sada još ne potvrđenim izvorima koje je objavio portal MacDailyNews, 9to5Mac prenosi kako bi verzija iMessagea za Androdi mogla da bude predstavljena već u ponedeljak, kada gigant iz Kupertina organizuje svoju tradicionalnu WWDC konferenciju namenjenu developerima.

Poučeni nekim ranijim iskustvima, jasno je da su informacije prenete zahvaljujući izvorima bliskim kompaniji često značile da su udarne vesti o novostima iz velikih IT korporacija na kraju bile istinite. Čak i da pretpostavimo da su najave realne, postavlje se pitanje koji je zapravo motiv Applea da se odluči za jedan ovakav potez?

Iako smo dobro upoznati sa činjenicom da je iMessage zapravo simbol zatvorenog ekosistema poznate kalifornijske kompanije, te ga za dopisivanje mogu koristiti samo vlasnici uređaja iz Applea, onda je odluka ekipe na čelu sa Timom Kukom pomalo iznenađujuća. Štaviše, ako se ispostavi da su glasine tačne, iMessage bi mogao da iz zatvorenog sistema prvi put pronađe put do korisnika neke durge platforme, u ovom slučaju, ni manje ni više nego do Androida.

Apple se otvara za sve, ili je to samo varka?

Sa druge strane, biće zanimljivo videti na koji način će reagovati korisnici najrasprostranjenijeg operativnog sistema na svetu koji stiže iz Googlea, te kakav bi mogao da bude njihov odziv prilikom potencijalnog preuzimanja iMessagea – ukoliko ovaj servis uopšte bude osvanuo na početnim stranicama Google Play prodavnice. Ukoliko se ipak dotaknemo poređenja messaging ponuda iOS-a i Androida, lako ćemo uvideti da je tradicija ipak na strani „Jabuke“, čiji iMessage datira još od oktobra 2011. godine, dok je Google ove godine po prvi put predstavio svoj servis za dopisivanje, nazvavši ga Allo, a koji sa ostalim funkcijama donosi i end-to end enkripciju.

Ne računajući Google-ov Hangouts, ali i druge alternative aplikacije za dopisivanje kao što su Messenger, Viber ili WhatsApp, korisnici Androida do sada nisu imali nativnu aplikaciju iz Mountain Viewa koja bi stizala kao sastavni deo ovog operativnog sistema – koja bi na taj način uparila sve korisnike sa Gmail nalogom, baš kao što je slučaj sa iMessageom. Međutim, još nije jasno da li bi iMessage aplikacija mogla da prenese sve karakteristike sa iOS-a, te koji će biti proces prijavljivanja Android korisnika na novi servis.

Štaviše, pretpostavka da bi Apple mogao da obezbedi svoj primarni komunikacioni alat za Android uređaje, može se gledati kroz činjenicu da je aplikacija Allo, od trenutka predstavljanja na Google I/O konferenciji, odmah bila dostuna i za iOS operativni sistem. Kako se na taj način ne bi ugrozila popularnost iMessagea, te veliki broj korisnika ne pređe na možda bolju alternativu, najavljeni potezi kompanije iz Kupertina su svakako opravdani, te se zasnivaju na dobro poznatoj taktici odgovaranja istom merom.

google-allo-
Novi servis iz Google-a za dopisivanje koji je predstavljen ove godine, dostupan je i za iOS operativni sistem.

I dok sa jedne strane Google već odavno prosto nudi skoro sve svoje aplikacije i servise za upotrebu i iOS korisnicima, Apple je zid svog zatvorenog sistema delimično razbio tek prošle godine kada je lansirao beta verziju aplikacije Apple Music za Android operativni sistem.

Ponedeljak je blizu, budimo strpljivi

Prethodno tome, Apple je najavu za mogućnost veće liberalnosti prema korisnicima druge platforme u budućnosti, najavio predstavljanjem Move to iOS aplikacije, pomoću koje korisnici Android uređaja mogu vrlo lako prebaciti različite sadržaje poput kontakata, bookmarkova, e-mail naloga, fotografija, videa i drugo na svoj novi iOS uređaj.

Iako na neki način povezuje dve platforme, nova aplikacija na neki način ipak predstavlja svojevrstan marketinški alat u korist Appleu, koji već tradicionalno vešto koristi svaku ukazanu priliku ove vrste.

No, vratimo se iMessageu čija je najavljena migracija na Android izazvala veliku pažnju u IT svetu. Da je u pitanju interes i nova taktika Applea, već smo sigurni, međutim, dodatnih i detaljnih informacija još nema, a na nama je da ne budemo lenji, te sačekamo predstojeći ponedeljak i sami se uverimo da li su glasine, koje su se do sada uvek ostvarivale, zapravo tačne. Ako jesu, to bi značilo da ćemo po prvi put imati šansu da vidimo kako izgleda prihvatanje jednog od glavnih elemenata koji krasi ponudu Apple uređaja, od strane Android korisnika. Prvi dan sledeće radne nedelje nije daleko, deli nas samo vikend.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Mobilno

Bus Plus aplikacija konačno dostupna i za iOS uređaje

Posle dugo čekanja i najavljivanja, za korisnike mobilnih uređaja kompanije Apple konačno je dostupna Bus Plus aplikacija - koja će im omogućiti bolje i jednostavnije praćenje gradskog prevoza u Beogradu.

E-commerce

U borbi za domaće trgovce srpski Shopen izaziva WooCommerce i Shopify

Niste programer, ne umete da dizajnirate, a želite da kreirate web prodavnicu? Platforma Shopen.com bi vam mogla pomoći.

Tehnologija

Može li jedan digitalac spakovati sve svoje obaveze i hobije u novi T-Cross?

Mladi vozači od svog automobila očekuju da je praktičan, da oslikava njihovu ličnost, ali i da je opremljen najnovijom tehnologijom. Kako se u tu formulu uklapa najmanji 'crossover' iz Volkswagen porodice?

Internet marketing

Kako da kreirate kvalitetan sadržaj za svoj brend? Otkrijte na Netokracijinoj Content Marketing radionici!

Započinjemo novu sezonu stručnih radionica! Prva u nizu biće posvećena content marketingu i održaće se 18. marta u Beogradu, a namenjena je svim profesionalcima koji shvataju značaj i doseg oglašavanja kroz sadržaj, te koji žele da unaprede svoje shvatanje toga šta je dobar 'content' koji prodaje.