Da li iMessage stiže na Android već u ponedeljak?

Da li iMessage stiže na Android već u ponedeljak i šta da očekujemo?

Da li Apple postepeno započinje sa otvaranjem svog ekosistema čije su prednosti i kvaliteti sada već tradicionalno bili namenjeni isključivo za korisnike proizvoda sa znakom zagrižene jabuke na pozadini? Na ovo pitanje ne možemo da odgovorimo sa sigurnošću, ali ono što je za sada poznato jesu glasine koje stižu za različitih izvora pred WWDC 2016 konferenciju koju ova kompanija posvećuje developerima, a na kojoj bi trebalo da bude predstavljena verzija servisa iMessage, i to za Android platformu.

imessage-android
Da li će ovo uskoro biti normalna pojava na Android uređajima?

Sudeći prema za sada još ne potvrđenim izvorima koje je objavio portal MacDailyNews, 9to5Mac prenosi kako bi verzija iMessagea za Androdi mogla da bude predstavljena već u ponedeljak, kada gigant iz Kupertina organizuje svoju tradicionalnu WWDC konferenciju namenjenu developerima.

Poučeni nekim ranijim iskustvima, jasno je da su informacije prenete zahvaljujući izvorima bliskim kompaniji često značile da su udarne vesti o novostima iz velikih IT korporacija na kraju bile istinite. Čak i da pretpostavimo da su najave realne, postavlje se pitanje koji je zapravo motiv Applea da se odluči za jedan ovakav potez?

Iako smo dobro upoznati sa činjenicom da je iMessage zapravo simbol zatvorenog ekosistema poznate kalifornijske kompanije, te ga za dopisivanje mogu koristiti samo vlasnici uređaja iz Applea, onda je odluka ekipe na čelu sa Timom Kukom pomalo iznenađujuća. Štaviše, ako se ispostavi da su glasine tačne, iMessage bi mogao da iz zatvorenog sistema prvi put pronađe put do korisnika neke durge platforme, u ovom slučaju, ni manje ni više nego do Androida.

Apple se otvara za sve, ili je to samo varka?

Sa druge strane, biće zanimljivo videti na koji način će reagovati korisnici najrasprostranjenijeg operativnog sistema na svetu koji stiže iz Googlea, te kakav bi mogao da bude njihov odziv prilikom potencijalnog preuzimanja iMessagea – ukoliko ovaj servis uopšte bude osvanuo na početnim stranicama Google Play prodavnice. Ukoliko se ipak dotaknemo poređenja messaging ponuda iOS-a i Androida, lako ćemo uvideti da je tradicija ipak na strani “Jabuke”, čiji iMessage datira još od oktobra 2011. godine, dok je Google ove godine po prvi put predstavio svoj servis za dopisivanje, nazvavši ga Allo, a koji sa ostalim funkcijama donosi i end-to end enkripciju.

Ne računajući Google-ov Hangouts, ali i druge alternative aplikacije za dopisivanje kao što su Messenger, Viber ili WhatsApp, korisnici Androida do sada nisu imali nativnu aplikaciju iz Mountain Viewa koja bi stizala kao sastavni deo ovog operativnog sistema – koja bi na taj način uparila sve korisnike sa Gmail nalogom, baš kao što je slučaj sa iMessageom. Međutim, još nije jasno da li bi iMessage aplikacija mogla da prenese sve karakteristike sa iOS-a, te koji će biti proces prijavljivanja Android korisnika na novi servis.

Štaviše, pretpostavka da bi Apple mogao da obezbedi svoj primarni komunikacioni alat za Android uređaje, može se gledati kroz činjenicu da je aplikacija Allo, od trenutka predstavljanja na Google I/O konferenciji, odmah bila dostuna i za iOS operativni sistem. Kako se na taj način ne bi ugrozila popularnost iMessagea, te veliki broj korisnika ne pređe na možda bolju alternativu, najavljeni potezi kompanije iz Kupertina su svakako opravdani, te se zasnivaju na dobro poznatoj taktici odgovaranja istom merom.

google-allo-
Novi servis iz Google-a za dopisivanje koji je predstavljen ove godine, dostupan je i za iOS operativni sistem.

I dok sa jedne strane Google već odavno prosto nudi skoro sve svoje aplikacije i servise za upotrebu i iOS korisnicima, Apple je zid svog zatvorenog sistema delimično razbio tek prošle godine kada je lansirao beta verziju aplikacije Apple Music za Android operativni sistem.

Ponedeljak je blizu, budimo strpljivi

Prethodno tome, Apple je najavu za mogućnost veće liberalnosti prema korisnicima druge platforme u budućnosti, najavio predstavljanjem Move to iOS aplikacije, pomoću koje korisnici Android uređaja mogu vrlo lako prebaciti različite sadržaje poput kontakata, bookmarkova, e-mail naloga, fotografija, videa i drugo na svoj novi iOS uređaj.

Iako na neki način povezuje dve platforme, nova aplikacija na neki način ipak predstavlja svojevrstan marketinški alat u korist Appleu, koji već tradicionalno vešto koristi svaku ukazanu priliku ove vrste.

No, vratimo se iMessageu čija je najavljena migracija na Android izazvala veliku pažnju u IT svetu. Da je u pitanju interes i nova taktika Applea, već smo sigurni, međutim, dodatnih i detaljnih informacija još nema, a na nama je da ne budemo lenji, te sačekamo predstojeći ponedeljak i sami se uverimo da li su glasine, koje su se do sada uvek ostvarivale, zapravo tačne. Ako jesu, to bi značilo da ćemo po prvi put imati šansu da vidimo kako izgleda prihvatanje jednog od glavnih elemenata koji krasi ponudu Apple uređaja, od strane Android korisnika. Prvi dan sledeće radne nedelje nije daleko, deli nas samo vikend.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Startap Stomatopoda iz Srbije transformiše restorane u SAD — uz pomoć AI softvera!

Njihovo 'flagship' rešenje jeste SaaS proizvod aTavloa koji uz pomoć veštačke inteligencije analizira korisničko iskustvo čime omogućava ugostiteljima da budu uslužniji i efikasniji. U tekstu koji sledi, saznajte kako!

Intervju

Neubase olakšava online otvaranje firme u SAD-u za nerezidente uz prilagođene cene

Kompanija Neubase bavi se osnivanjem LLC preduzeća u SAD-u za nerezidente, sa posebnim fokusom na preduzetnike sa Balkana. Mi smo imali priliku da u velikom intervjuu razgovaramo sa osnivačima ove kompanije.

Office Talks Podcast

Da li je novi Hladni rat u toku?

Šta se dešava u odnosu SAD-a i Kine i da li se Rusija meša u izbore u Americi? Samo su neka od pitanja na koja smo dali odgovor u 187. epizodi Office Talks podkasta!

Propustili ste

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Intervju

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Novost

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.

Startapi i poslovanje

TS Ventures uložio u Reputeo i Mindsmiths — vodeće regionalne AI startape

Srpski investicioni fond Telekom Ventures podržao je domaći Reputeo i hrvatski Mindsmiths, prepoznavši njihov potencijal za globalni rast na polju veštačke inteligencije.

Najava

Empple Festival ove godine odgovara na najvažnija pitanja employer brandinga

Četvrti po redu Empple Festival, koji okuplja stručnjake iz employer branding-a, TA-a, internih komunikacija i HR-a održaće se 3. i 4. oktobra u Madlenianumu.

Office Talks Podcast

Randevu.tech: Put od ETF-a do Berlina sa CEO-om Aleksandrom Orlićem

Gost 189. epizode Office Talks podkasta bio je Aleksandar Orlić, CEO i jedan od suosnivača startapa Randevu.tech. Sa njim razgovaramo o njegovoj karijeri u IT industriji ali i o tome koji proizvod tačno razvija pomenuti startap i za koje tržište.