U izveštaju studije koju su nedavno sproveli Deloitte i IAB Europe otkriveno je da je industrija oglašavanja zaslužna za nekih 6 miliona radnih mesta širom Evrope. Među mnogobrojnim pozitivnim uticajima koje je ova industrija ostvarila na celokupno društvo navode se ekonomski i socijalni doprinos, kao i značajan doprinos ekonomskom rastu u Evropi - zauzimajući čak 4,6% ukupnog BDP-a.
Nedavno objavljen izveštaj po imenu Value of Advertising ukazuje na to da svaki evro potrošen na oglašavanje značajno podstiče bruto domaći proizvod sa dodatnih 7 evra – uz pospešivanje inovacija, zapošljavanja i finansiranja važnih pratećih usluga. Istraživanje je označilo tri ključne oblasti u kojima je industrija advertajzinga indukovala direktne ili indirektne koristi za ekonomiju čitave Evrope ili njihove građane, a tiče se pre svega zapošljavanja te širih ekonomskih i društvenih koristi.
Primetna šira socioekonomska korist
Kada je reč o ekonomskim benfitima, brojke pokazuju da je 92 milijarde evra potrošenih u Evropi na oglašavanje u 2014. godini rezultovalo sa čak 643 milijarde evra, što predstavlja 4,6% ukupnog BDP-a Evrope. Industrija oglašavanja tako je doprinela privredi na još širem nivou, podržavajući stvaranje zdrave konkurencije te pružajući potrošačima informacije o proizvodima i uslugama čija je kupovina doprinela uvećanom izvozu.
Povodom nedavno objavljenog istraživanja oglasio se i Stefan Loerke, direktor Svetskog udruženja oglašivača koji ističe:
Oglašavanje predstavlja vitalni ekonomski motor koji podstiče konkurenciju, uvodi inovacije u poslovanje i obezbeđuje značajne koristi društvu kroz finansiranje ili delimično finansiranje medijskih usluga, od vesti do zabavnih sadržaja. Pri kreiranju oglašivačke politike bi trebalo imati na umu činjenicu da restrikcije oglašavanja imaju važne socijalne, kulturne i ekonomske reperkusije.
Ukoliko pak govorimo o zapošljavanju, oglašavanje na nivou Evrope danas je zaslužno za čak 6 miliona radnih mesta – predstavljajući 2,6% ukupne radne snage na nivou Evropske unije. Ova industrija manifestuje se u tri oblasti:
- Ljudi zaposleni direktno u produkciji oglašavanja. Ti poslovi čine 16% od ukupno 5,8 miliona radnih mesta podržanih advertajzingom;
- Radna mesta otvorena u medijima i kao online poslovi finansirani od oglašavanja, uključujući novinare, kreatore sadržaja kao i ljude koji rade u OOH industriji ili televiziji, što čini 10% od 5,8 miliona radnih mesta;
- Postoje radna mesta koja su otvorena šire u privredi kao rezultat oglašivačke aktivnosti. Ona se kreću od poslova prodaje, do onih koji podržavaju oglašivačke poslove. To čini 74% od 5,8 miliona radnih mesta.
Finansijski doprinos medijima
Da industrija oglašavanja nije zatvoren proces najbolje nam govori podatak koji ukazuje na to da je advertajzing u Evropi pružio lične i društvene benefite kroz finansiranje medijskih usluga – delimično ili u celosti. Zahvaljujući marketinškom sektoru, građani Evropske unije uživaju različite koristi u vidu vesti, zabave i sredstava komuniciranja po subvencionisanim cenama ili potpuno besplatno. Štaviše, oglašavanje je u velikoj meri obezbedilo besplatne online usluge – oko 70% građana EU redovno koristi email servise, dok je korišćenje društvenih mreža daleko rasprostranjenije.
Kompletno istraživanje možete preuzeti putem zvaničnog sajta IAB Serbia.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!