Industrija oglašavanja omogućila čak 6 miliona radnih mesta u Evropi

Industrija oglašavanja omogućila čak 6 miliona radnih mesta u Evropi

U izveštaju studije koju su nedavno sproveli Deloitte i IAB Europe otkriveno je da je industrija oglašavanja zaslužna za nekih 6 miliona radnih mesta širom Evrope. Među mnogobrojnim pozitivnim uticajima koje je ova industrija ostvarila na celokupno društvo navode se ekonomski i socijalni doprinos, kao i značajan doprinos ekonomskom rastu u Evropi - zauzimajući čak 4,6% ukupnog BDP-a.

value1

Nedavno objavljen izveštaj po imenu Value of Advertising ukazuje na to da svaki evro potrošen na oglašavanje značajno podstiče bruto domaći proizvod sa dodatnih 7 evra – uz pospešivanje inovacija, zapošljavanja i finansiranja važnih pratećih usluga. Istraživanje je označilo tri ključne oblasti u kojima je industrija advertajzinga indukovala direktne ili indirektne koristi za ekonomiju čitave Evrope ili njihove građane, a tiče se pre svega zapošljavanja te širih ekonomskih i društvenih koristi.

Primetna šira socioekonomska korist

Kada je reč o ekonomskim benfitima, brojke pokazuju da je 92 milijarde evra potrošenih u Evropi na oglašavanje u 2014. godini rezultovalo sa čak 643 milijarde evra, što predstavlja 4,6% ukupnog BDP-a Evrope. Industrija oglašavanja tako je doprinela privredi na još širem nivou, podržavajući stvaranje zdrave konkurencije te pružajući potrošačima informacije o proizvodima i uslugama čija je kupovina doprinela uvećanom izvozu.

Povodom nedavno objavljenog istraživanja oglasio se i Stefan Loerke, direktor Svetskog udruženja oglašivača koji ističe:

Oglašavanje predstavlja vitalni ekonomski motor koji podstiče konkurenciju, uvodi inovacije u poslovanje i obezbeđuje značajne koristi društvu kroz finansiranje ili delimično finansiranje medijskih usluga, od vesti do zabavnih sadržaja. Pri kreiranju oglašivačke politike bi trebalo imati na umu činjenicu da restrikcije oglašavanja imaju važne socijalne, kulturne i ekonomske reperkusije.

Ukoliko pak govorimo o zapošljavanju, oglašavanje na nivou Evrope danas je zaslužno za čak 6 miliona radnih mesta – predstavljajući 2,6% ukupne radne snage na nivou Evropske unije. Ova industrija manifestuje se u tri oblasti:

  • Ljudi zaposleni direktno u produkciji oglašavanja. Ti poslovi čine 16% od ukupno 5,8 miliona radnih mesta podržanih advertajzingom;
  • Radna mesta otvorena u medijima i kao online poslovi finansirani od oglašavanja, uključujući novinare, kreatore sadržaja kao i ljude koji rade u OOH industriji ili televiziji, što čini 10% od 5,8 miliona radnih mesta;
  • Postoje radna mesta koja su otvorena šire u privredi kao rezultat oglašivačke aktivnosti. Ona se kreću od poslova prodaje, do onih koji podržavaju oglašivačke poslove. To čini 74% od 5,8 miliona radnih mesta.

Finansijski doprinos medijima

Da industrija oglašavanja nije zatvoren proces najbolje nam govori podatak koji ukazuje na to da je advertajzing u Evropi pružio lične i društvene benefite kroz finansiranje medijskih usluga – delimično ili u celosti. Zahvaljujući marketinškom sektoru, građani Evropske unije uživaju različite koristi u vidu vesti, zabave i sredstava komuniciranja po subvencionisanim cenama ili potpuno besplatno. Štaviše, oglašavanje je u velikoj meri obezbedilo besplatne online usluge – oko 70% građana EU redovno koristi email servise, dok je korišćenje društvenih mreža daleko rasprostranjenije.

Kompletno istraživanje možete preuzeti putem zvaničnog sajta IAB Serbia.

info

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.