Industrija oglašavanja omogućila čak 6 miliona radnih mesta u Evropi

Industrija oglašavanja omogućila čak 6 miliona radnih mesta u Evropi

U izveštaju studije koju su nedavno sproveli Deloitte i IAB Europe otkriveno je da je industrija oglašavanja zaslužna za nekih 6 miliona radnih mesta širom Evrope. Među mnogobrojnim pozitivnim uticajima koje je ova industrija ostvarila na celokupno društvo navode se ekonomski i socijalni doprinos, kao i značajan doprinos ekonomskom rastu u Evropi - zauzimajući čak 4,6% ukupnog BDP-a.

value1

Nedavno objavljen izveštaj po imenu Value of Advertising ukazuje na to da svaki evro potrošen na oglašavanje značajno podstiče bruto domaći proizvod sa dodatnih 7 evra – uz pospešivanje inovacija, zapošljavanja i finansiranja važnih pratećih usluga. Istraživanje je označilo tri ključne oblasti u kojima je industrija advertajzinga indukovala direktne ili indirektne koristi za ekonomiju čitave Evrope ili njihove građane, a tiče se pre svega zapošljavanja te širih ekonomskih i društvenih koristi.

Primetna šira socioekonomska korist

Kada je reč o ekonomskim benfitima, brojke pokazuju da je 92 milijarde evra potrošenih u Evropi na oglašavanje u 2014. godini rezultovalo sa čak 643 milijarde evra, što predstavlja 4,6% ukupnog BDP-a Evrope. Industrija oglašavanja tako je doprinela privredi na još širem nivou, podržavajući stvaranje zdrave konkurencije te pružajući potrošačima informacije o proizvodima i uslugama čija je kupovina doprinela uvećanom izvozu.

Povodom nedavno objavljenog istraživanja oglasio se i Stefan Loerke, direktor Svetskog udruženja oglašivača koji ističe:

Oglašavanje predstavlja vitalni ekonomski motor koji podstiče konkurenciju, uvodi inovacije u poslovanje i obezbeđuje značajne koristi društvu kroz finansiranje ili delimično finansiranje medijskih usluga, od vesti do zabavnih sadržaja. Pri kreiranju oglašivačke politike bi trebalo imati na umu činjenicu da restrikcije oglašavanja imaju važne socijalne, kulturne i ekonomske reperkusije.

Ukoliko pak govorimo o zapošljavanju, oglašavanje na nivou Evrope danas je zaslužno za čak 6 miliona radnih mesta – predstavljajući 2,6% ukupne radne snage na nivou Evropske unije. Ova industrija manifestuje se u tri oblasti:

  • Ljudi zaposleni direktno u produkciji oglašavanja. Ti poslovi čine 16% od ukupno 5,8 miliona radnih mesta podržanih advertajzingom;
  • Radna mesta otvorena u medijima i kao online poslovi finansirani od oglašavanja, uključujući novinare, kreatore sadržaja kao i ljude koji rade u OOH industriji ili televiziji, što čini 10% od 5,8 miliona radnih mesta;
  • Postoje radna mesta koja su otvorena šire u privredi kao rezultat oglašivačke aktivnosti. Ona se kreću od poslova prodaje, do onih koji podržavaju oglašivačke poslove. To čini 74% od 5,8 miliona radnih mesta.

Finansijski doprinos medijima

Da industrija oglašavanja nije zatvoren proces najbolje nam govori podatak koji ukazuje na to da je advertajzing u Evropi pružio lične i društvene benefite kroz finansiranje medijskih usluga – delimično ili u celosti. Zahvaljujući marketinškom sektoru, građani Evropske unije uživaju različite koristi u vidu vesti, zabave i sredstava komuniciranja po subvencionisanim cenama ili potpuno besplatno. Štaviše, oglašavanje je u velikoj meri obezbedilo besplatne online usluge – oko 70% građana EU redovno koristi email servise, dok je korišćenje društvenih mreža daleko rasprostranjenije.

Kompletno istraživanje možete preuzeti putem zvaničnog sajta IAB Serbia.

info

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći OTA sync obezbedio €1,3 miliona seed investicije

Srpski OTA Sync podigao je dodatna sredstva u svojoj €1,3m seed rundi investicija predvođenih češkim investitorima Presto Ventures.

Novost

Intelisale kroz reorganizaciju timova nastavlja da unapređuje svoje proizvode i usluge

Šta se dešava kada kompanija dobije veći broj klijenata i prepozna nove potrebe tržišta kao priliku za razvoj? O ovim temama razgovaramo sa Novakom Cvjetanom, novim Head of Engineering u kompaniji Intelisale.

Startapi i poslovanje

OTP banka pokreće OTP Connect – program za saradnju, razvoj i podsticaj inovacija kod startapa

Ovaj program pokrenut je sa ciljem da podstakne dalje unapređenje inovacionog ambijenta i formira jednostavan okvir za rast i umrežavanje startap i tehnološke zajednice, i finansijskog sektora.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startup Shower: Prijavi svoju ideju i osvoji 1.000.000 RSD

U cilju podrške razvoju preduzetničke kulture i inovacija u poslovanju, Business Intelligence Institute raspisuje konkurs za projekat "Start up Shower" pružajući finansijsku podršku od 1.000.000 dinara bespovratnih sredstava.

Gaming

Da li je globalna kriza pogodila i domaću ‘game dev’ industriju ili je to samo prolazni period?

Prethodnih meseci bili smo svedoci velikih otpuštanja u IT industriji usled globalne krize koja i dalje traje. Ovom talasu otkaza nije ostala imuna ni game dev scena, a mi smo analizirali šta su glavni razlozi za smanjenje broja kadrova u industriji razvoja video igara i da li je ovo samo prolazni krizni period.

Kultura 2.0

Ko su najzadovoljniji radnici u Srbiji? Istraživanje pokazuje da su to programeri

Kakvo je opšte stanje zadovoljstva i angažovanja zaposlenih na tržištu rada u Srbiji? Luppa i HR fabrika napravile su veliku analizu koja daje odgovore.

Startapi i poslovanje

Srpske kompanije Factory World Wide i EM Analytic među najbrže rastućim u Centralnoj Evropi

Na ovogodišnjem Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2023 konkursu tehnološke kompanije Factory World Wide i EM Analytic Solutions iz Srbije uvrštene su među 50 najbrže rastućih kompanija u Evropi.

Vodič

Izabrali smo top 10 gedžeta koje možete kupiti na popustu za ‘Crni petak’

Black Friday je zvanično stigao, a sa njim i sniženja u mnogim prodavnicama širom sveta. Kao i uvek, odlučili smo da vam predstavimo najzanimljivije gedžete koje možete kupiti u toku ovog 'praznika' sniženja.

Karijere

IT-jevcima je danas teže da promene posao, a kada to čine najbitnija stavka im je – stabilnost

Magdalina Čivović, Tech Lead u kompaniji Doodle, deli svoje utiske o aktuelnim pitanjima na domaćoj tehnološkoj sceni.