Industrija oglašavanja omogućila čak 6 miliona radnih mesta u Evropi

Industrija oglašavanja omogućila čak 6 miliona radnih mesta u Evropi

U izveštaju studije koju su nedavno sproveli Deloitte i IAB Europe otkriveno je da je industrija oglašavanja zaslužna za nekih 6 miliona radnih mesta širom Evrope. Među mnogobrojnim pozitivnim uticajima koje je ova industrija ostvarila na celokupno društvo navode se ekonomski i socijalni doprinos, kao i značajan doprinos ekonomskom rastu u Evropi - zauzimajući čak 4,6% ukupnog BDP-a.

value1

Nedavno objavljen izveštaj po imenu Value of Advertising ukazuje na to da svaki evro potrošen na oglašavanje značajno podstiče bruto domaći proizvod sa dodatnih 7 evra – uz pospešivanje inovacija, zapošljavanja i finansiranja važnih pratećih usluga. Istraživanje je označilo tri ključne oblasti u kojima je industrija advertajzinga indukovala direktne ili indirektne koristi za ekonomiju čitave Evrope ili njihove građane, a tiče se pre svega zapošljavanja te širih ekonomskih i društvenih koristi.

Primetna šira socioekonomska korist

Kada je reč o ekonomskim benfitima, brojke pokazuju da je 92 milijarde evra potrošenih u Evropi na oglašavanje u 2014. godini rezultovalo sa čak 643 milijarde evra, što predstavlja 4,6% ukupnog BDP-a Evrope. Industrija oglašavanja tako je doprinela privredi na još širem nivou, podržavajući stvaranje zdrave konkurencije te pružajući potrošačima informacije o proizvodima i uslugama čija je kupovina doprinela uvećanom izvozu.

Povodom nedavno objavljenog istraživanja oglasio se i Stefan Loerke, direktor Svetskog udruženja oglašivača koji ističe:

Oglašavanje predstavlja vitalni ekonomski motor koji podstiče konkurenciju, uvodi inovacije u poslovanje i obezbeđuje značajne koristi društvu kroz finansiranje ili delimično finansiranje medijskih usluga, od vesti do zabavnih sadržaja. Pri kreiranju oglašivačke politike bi trebalo imati na umu činjenicu da restrikcije oglašavanja imaju važne socijalne, kulturne i ekonomske reperkusije.

Ukoliko pak govorimo o zapošljavanju, oglašavanje na nivou Evrope danas je zaslužno za čak 6 miliona radnih mesta – predstavljajući 2,6% ukupne radne snage na nivou Evropske unije. Ova industrija manifestuje se u tri oblasti:

  • Ljudi zaposleni direktno u produkciji oglašavanja. Ti poslovi čine 16% od ukupno 5,8 miliona radnih mesta podržanih advertajzingom;
  • Radna mesta otvorena u medijima i kao online poslovi finansirani od oglašavanja, uključujući novinare, kreatore sadržaja kao i ljude koji rade u OOH industriji ili televiziji, što čini 10% od 5,8 miliona radnih mesta;
  • Postoje radna mesta koja su otvorena šire u privredi kao rezultat oglašivačke aktivnosti. Ona se kreću od poslova prodaje, do onih koji podržavaju oglašivačke poslove. To čini 74% od 5,8 miliona radnih mesta.

Finansijski doprinos medijima

Da industrija oglašavanja nije zatvoren proces najbolje nam govori podatak koji ukazuje na to da je advertajzing u Evropi pružio lične i društvene benefite kroz finansiranje medijskih usluga – delimično ili u celosti. Zahvaljujući marketinškom sektoru, građani Evropske unije uživaju različite koristi u vidu vesti, zabave i sredstava komuniciranja po subvencionisanim cenama ili potpuno besplatno. Štaviše, oglašavanje je u velikoj meri obezbedilo besplatne online usluge – oko 70% građana EU redovno koristi email servise, dok je korišćenje društvenih mreža daleko rasprostranjenije.

Kompletno istraživanje možete preuzeti putem zvaničnog sajta IAB Serbia.

info

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.